E-poe klienditeenindus on igas ettevõttes väga oluline, kuna see mõjutab otseselt ettevõtte mainet ja kliendirahulolu. Online-äri puhul on klienditeeninduse kvaliteet eriti oluline, kuna klient ei näe enam füüsilist kauplust ja suhtleb ettevõttega ainult virtuaalselt. Selles artiklis keskendume sellele, kuidas pakkuda tõhus epoe klienditeenindus online-äris ning kuidas lahendada probleeme ja kaebusi.
Tõhusa klienditeeninduse põhimõtted online-äris
Online-äris klienditeeninduse pakkumisel on mitmeid olulisi põhimõtteid, mida tuleks järgida:
Kiire ja kvaliteetne vastamine – Kliendi päringutele ja kaebustele tuleks vastata võimalikult kiiresti ning professionaalselt. Kui kliendil tekib probleem või küsimus, ootab ta kiiret ja asjalikku vastust.
Sõbralik ja abivalmis suhtlus – Kliendi suhtlemisel tuleks alati jääda sõbralikuks ning abivalmiseks. Kliendi rahulolu on oluline ning positiivne suhtlus võib mõjutada otseselt tema otsust teha järgmine ost just Teie ettevõttelt.
Võimalikult lihtne ja arusaadav info jagamine – Klienditeenindaja peaks alati jagama kliendile võimalikult lihtsas ja arusaadavas keeles vajalikku informatsiooni. Sellega saab vältida segadust ja ebatäpsusi.
Aktiivne suhtlus kliendiga – Kliendi ostuteekonna igas etapis tuleks temaga aktiivselt suhelda ning pakkuda talle vajalikku tuge ja infot.
Kliendisuhtlus kanalite mitmekesisus – Online-äris on kliendisuhtlus väga oluline, seetõttu peaks olema kliendil võimalik suhelda ettevõttega erinevatel viisidel, näiteks e-kirja, telefoni, chati jms kaudu.
Kuidas lahendada probleeme ja kaebusi
Online-äris võivad probleemid ja kaebused tekkida erinevatel põhjustel, näiteks toote vigase kättesaamise, tarneaegade mittetäitmise või tagastamise protsessi ebaõnnestumise tõttu. Kuidas lahendada selliseid olukordi?
Andke selgeid ja konkreetseid juhiseid Kui teie klientidel tekib küsimusi või probleeme, on oluline, et teie klienditeenindus meeskond saaks neile selgeid ja konkreetseid juhiseid anda. Kui võimalik, siis võiksite kaaluda ka juhendite, õpetuste või videote loomist, mis aitaksid klientidel ise probleeme lahendada.
Hoidke suhtlust aktiivsena Kui klient on esitanud kaebuse või küsimuse, on oluline, et suhtlus ei katkeks enne probleemi lahendamist. Hoidke klienti kursis lahenduse leidmise edenemisega ning vajadusel võtke uuesti ühendust, et tagada kliendi rahulolu.
Hinnake kliendi rahulolu Kui probleem on lahendatud, siis hinnake kindlasti kliendi rahulolu. Küsige tagasisidet ja püüdke selle põhjal oma teenust edasi arendada. Olge tänulikud positiivse tagasiside eest ja võtke kriitikat kui võimalust ennast parandada.
Kokkuvõte
Online-äris pakutav e-poe klienditeenindus on ülioluline, et säilitada klientide usaldust ning kindlustada pikaajalist edu. Pöörake tähelepanu oma e-poe klienditeeninduse kvaliteedile, tagage, et probleeme ja kaebusi käsitletakse kiiresti ja professionaalselt ning jälgige pidevalt kliendi rahulolu. Võtke kliendi tagasisidet tõsiselt ning kasutage seda oma teenuse parendamiseks. Kui suudate pakkuda tõhusat ja kliendisõbralikku teenust, siis on suur tõenäosus, et teie kliendid pöörduvad teie poole ka tulevikus ning soovitavad teid ka teistele.
admin
jaanuar 03.2023 |
E-poe haldamine võib olla aeganõudev ja keeruline ülesanne, eriti algajale ettevõtjale. Aga õigete tööriistade ja teadmistega saab e-poe haldamine muutuda lihtsamaks ja tõhusamaks.
WordPress on tänapäeval üks populaarsemaid veebipõhiseid e-poe platvorme. See on tuntud oma lihtsa kasutuslihtsuse ja mitmekülgsete lisandite poolest, mis võimaldavad luua igasuguseid e-poode.
Siin on mõned nõuanded ja nipid, mis aitavad sinu e-poe haldamist lihtsustada ja edukamaks muuta:
Vali õige platvorm. Enne e-poe loomist pead valima sobiva platvormi, mille abil saad oma tooteid müüa. Populaarsed valikud on näiteks WooCommerce, Shopify või Magento. Vali platvorm, mis vastab sinu vajadustele ja millel on hea turvalisus ja klienditugi.
Paiguta tooted üheselt. Mõtle, kuidas sa soovid oma tooteid kategooriseerida ja kuidas sa soovid neid esitleda. See aitab sinu klientidel leida need kiiremini ja lihtsamini. Samuti on oluline, et tooted oleksid hästi kirjeldatud ja et neil oleks atraktiivsed pildid.
Tööta välja müügistrateegia. Mõtle, kuidas sa soovid oma tooteid müüa ja millised on sinu eesmärgid. Näiteks võid sa soovida pakkuda allahindlusi või kampaaniaid, et tõsta müüki. Samuti võid sa proovida kasutada sotsiaalmeedia kanaleid ja reklaami, et suurendada oma visuaalsust ja jõuda uutele klientidele.
Hoolitse klienditeeninduse eest. Oluline on, et su kliendid tunneksid end sinu e-poes mugavalt ja saaksid kiiresti abi, kui neil on küsimusi või muresid. Seetõttu tasub pakkuda erinevaid kontaktvõimalusi, näiteks e-posti teel, telefoni teel või vestluse abil. Samuti on oluline, et sa vastaksid kiiresti ja professionaalselt ning aitaksid kliente nende muresid lahendada.
Jälgi oma tulemusi e-poe haldamise edukuse mõõtmiseks!
Turundusstrateegia on väljatöötatud kava, tänu millele jõutakse potentsiaalsete klientideni. Eesmärgiks on luua nad sinu toote ja/või teenuse aktiivseteks tarbijateks.
Korralikult läbimõeldud turundusstrateegia on sinu ettevõtte edu saavutamise tugevaks vundamendiks. Koos üksikasjaliku turundusplaaniga saad kätte õige suuna, mida on tarvis turunduse vallas täpsemalt ette võtta ning milliseid võimalusi kasutada – e-mailiturundus, sotsiaalmeedia postitused (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn), koostööpartnerid, influencerid jne.
3 olulist punkti turundusstrateega loomisel
Tunne oma toote/teenuse tarbijat!
Turundusstrateegia loomine ei ole tegelikult keeruline, aga aeganõudev. Väga täpselt tuleb selgeks teha, kes on sinu toote ja/või teenuse tarbija. Tee kindlaks oma potentsiaalse kliendi vanus, sugu, hobid, perekonnaseis, haridus, töökoht, sissetulek, elukoht ning sul on juba parem ülevaade, kes on sinu klient. Tooteid ja/või teenuseid turundatakse kliendi vajadustest lähtuvalt. Tänu täpsele kliendikirjeldusele, tead sa, millised on tema valukohad ning oskad nendest lähtuvalt tema probleemidele lahendusi pakkuda ja tänu sellele ei jäta klient sind maha ning tulevad ka uued.
Too välja punktid, miks on sinu toode või teenus ainulaadne!
Sinu toode või teenus on parem kui konkurentidel! Too välja erinevad väärtused ja kasud. Nendeks on näiteks huvitav ja/või mugav asukoht, eriline teenindus, ainulaadne väljanägemine, ajalugu, vägevad kampaaniad, eriline sisu sotsiaalmeedias, personaalne lähenemine või midagi muud erilist ja ebatavalist.
Väljatöötatud detailne turundusstrateegia on elluviimiseks!
Nagu juba eespool mainisime, tulemuste saavutamiseks on vaja koostada põhjalik ja detailne turundusplaan. Soovitame kasutada erinevaid digikanaleid, et jõuda juba olemasolevate ja tulevaste klientideni. Sotsiaalmeedias on tugev jõud! Uuringute järgi on Eestis umbes 1,2 miljonit internetikasutajat ning neist ümmarguselt 90% täiskasvanutest kasutavad internetti iga päev – tehke omad järeldused.
Sotsiaalmeediat (Facebook, Instagram, Twitter jne) on hea ära kasutada olemasolevate klientide hoidmiseks ning uute sidumiseks, postitades vähemalt 2x nädalas kõnetavaid sisutekste, pilte ja videoid.
Ärme jäta mainimata ka kodulehte, mis on sinu ettevõtte visiitkaardiks. Sinu brändi veebileht peab olema lihtsasti navigeeritav, pilkupüüdev, kaasaegne ja kasutajasõbralik – võimalus head esmamuljet jätta on vaid üks kord! Seega, panustage ka oma kodulehele, et see oleks kaasaegne ja kliendisõbralik.
Kodulehele sisu tootmiseks kasutatakse ka märksõnu, mida Google üles leiab ning sinu toodet või teenust soovitab potentsiaalsele kliendile, kes parasjagu „googeldab“.
89 IT tiim aitab oma nõu ja jõuga, et muuta sinu toode või teenus klientidele nähtavaks. Kui vajad abi kodulehe loomisel, turundusstrateegia tegemisel või mõne muu IT alase „asjaga“, võta meiega julgesti ühendust. Meie lähenemine on sõbralik ja personaalne!
admin
juuli 29.2022 |
Uudiskiri, mis potsatab e-mailile, kutsub lugejat külastama Sinu brändi kodulehte või e-poodi, osalema loosimängudes, erinevate teenustega tutvuma või ostu sooritama.
Forrester Researchi andmete järgi tuleb umbes 25% ettevõtte tulust just tänu e-maili turundusele.
Uudiskiri ja selle eelised
Uudiskiri pakub personaalsemat lähenemist ja kõnetab Sinu klienti otse, kui sisu on informatiivne ja piisavalt huvitav. Facebookis, Instagramis või mõnes teises sotsiaalmeedia turunduskommunikatsiooni kanalis võib jääda märkamata mõni oluline postitus. E-mailidele pühendatakse tähelepanu ja aega ning neid loetakse rohkem. Ainuke oht, et e-mail ei jõua inimeseni, on spämmifiltri tõttu, mis teeb samuti tublisti oma tööd.
Uudiskirjad ei nõua palju rahalisi ressursse ning nende saatmine ei ole samuti keeruline, sest selleks on loodud erinevad keskkonnad, mis teevad Sinu ja/või turundajate töö lihtsamaks – Eestimaine Smaily, MailChimp, Active Campaign, Campaign Monitor jne.
Kui tihti saata e-maile, et uus uudiskiri säilitaks oma põnevuse?
Uudiskiri peab olema väga hea ning kõnetava sisuga ning liiga tihti e-kirjade saatmine võib osutuda üsna keeruliseks. Tõsine väljakutse on saata iga nädal põnevaid uudiskirju, selleks peab ettevõttel olema pidevalt uut ja huvitavat informatsiooni, mida oma jälgijatega jagada ning mitte neid ära tüüdata.
Uudiskiri ei tohiks ennast korrata eelmisega, sest see võib mõjuda juba rämpspostitusena. Aeg-ajalt tuleks kontrollida ka oma rämpsposti, ehk on mõni tähtis kiri sinna sattunud. Kasulik on e-maile jälgijatele teele panna ainult siis, kui on midagi olulist ja uut jagada. Olgu selleks siis uue toote/teenuse tutvustus, ümberkorraldused veebilehel või e-poes, allahindlused, uued loosimised või mõni muu info.
Saada uudiskirju regulaarselt, et kliendid Sind ei unustaks ning hoia nende huvi üleval oma brändi ja tegemiste vastu. Ära aga saada uudiskirju liiga tihti ning jaga oma jälgijatega ainult kasulikke, asjakohaseid ja uusi tegemisi!
89 tubli turundustiim aitab igapäevaselt erinevaid ettevõtteid uudiskirjadega, kellel ise ei ole aega neid kokku kirjutada ning laiali saata. Kui ka Sinu ettevõtte soovib oma kliente premeerida sisukate ja huvitavate uudiskirjadega, siis meie tõttame rõõmuga appi!
Ettevõtte loomine ja kodulehe tegemine käivad tänapäeva maailmas käsikäes. Ettevõtte omamine ilma koduleheta tähendab üldjuhul kindlasti ka potensiaalsete klientide kaotamist. Vabandus, et veebilehe loomine on liiga keeruline või kallis, ei ole kindlasti enam kehtiv, seepärast tasuks kindlasti meile kirjutada ja enda ideest ka rääkida, et see üheskoos teoks teha! Saad meile kirjutada SIIN.
Praeguste vahenditega on võimalik mingisugunegi veebilahendus ettevõttele luua küllaltki odavalt. Kodulehe tegemine on tänapäeval hädavajalik, sest see on ettevõtete, organisatsioonide ja isegi eraisikute esimene samm veebis kohaloleku loomisel. Kuid kodulehe tegemine pole pelgalt disaini ja sisu koostamise küsimus. Kodulehe otsingumootoritele optimeerimine on sama tähtis, kui soovite, et teie koduleht oleks hästi leitav ja külastatav. Siinkohal toome välja võtmepunktid mille abil on kodulehe tegemine või tellimine juba hulka lihtsam.
Registreeri endale domeen
Domeen on sinu kodulehe asukoht internetis. Kõige esimene samm peaks olema sobiva domeeni valimine ja registreerimine – näiteks www.koduleht.com. Kui veebiserver on sinu maja, siis domeen on sinu aadress.
Esmalt tuleks kontrollida kas domeen on üldse vaba ega pole kellegi teise poolt registreeritud. Väga mugav on kasutada selleks näiteks zone.ee domeeniotsingut.
Nõuandeid domeeni valimiseks
Kui esmane valik on juba kellegi poolt hõivatud, siis siin on mõned nõuanded alternatiivide otsingul:
Domeen on väga oluline otsingumootorite jaoks. Soovitatav on kasutada nimes sõnu mida inimesed võiks otsida Sinu äri leidmiseks. Näiteks “Mati muruniidukid” on parem kui “Mati koduleht”.
Domeen peab olema lihtsasti hääldatav ja meeldejääv. Hoia enda domeen nii lühike kui võimalik ning väldi punkte või sidekriipse. Reegel on, et domeen peaks olema hiljem lihtsalt sisestatav kui keegi on seda Sulle vestluses maininud.
Kui kõik teised variandid on võetud siis proovi domeenis kohanime kasutamist. Näiteks kui puhastus.ee on kinni siis proovi tartupuhastus.ee. See ei ole halb variant ja aitab enda lehele isegi rohkem külastusi tuua kui üldise nimega domeen.
Millest sõltub kodulehe tegemine
Et kodulehe tegemine oleks lihtsam ja kiirem, siis on kindlasti abiks ka korralik veebimajutus, ehk keskkond kus Sinu koduleht asuma hakkab. Tuleb leida endale veebimajutaja ja enamasti sama koha näol ka registripidaja kes Sinu domeeniandmeid hoiab. Veebimajutaja on teenusepakkuja kes hoiab enda serverites Sinu veebilehte ja selle faile. Veebimajutaja peaks olema võimalikult pika kogemusega, hea kvaliteediga, mõistliku hinnaga ja hea kasutajatoega. Veebimajutuse valikust oleme õnneks kirjutanud ka pikemalt siin – Kuidas valida veebimajutust.
Konkurents veebimajutajate hulgas on küllaltki tihe ning väga palju on ka sellel alal nö. ühemehefirmasid kes tihtipeale tegutsevad lühikest aega ning peale uste sulgemist kaovad jäljetult ka Sinu olulised failid ja koduleht.
Planeeri kodulehe sisu
Nüüd kui Sa tead millisele domeenile Sinu koduleht tuleb ja oled välja valinud veebimajutuse, tuleks välja mõelda mis funktsiooni koduleht täitma hakkab ja milline saab olema sisu – asjad põhjalikult läbi mõeldes ja kirja pannes läheb kodulehe tegemine hõlpsamalt. Üllataval kombel on just hirm sisuloome ees üks peamisi põhjuseid miks kodulehe loomist välditakse. Hea uudis on see, et tegelikult ei ole sisu vaja metsikutes kogustes. Pigem töötab paremini minimalistlik ja lihtne koduleht mille iga alamleht täidab kindlat funktsiooni.
Teie kodulehe sisu peaks olema hästi struktureeritud, et otsingumootorid saaksid selle hõlpsalt indekseerida ja mõista. Kasutage olulisi märksõnu, mis kirjeldavad teie tegevusvaldkonda ja mida teie potentsiaalsed kliendid võiksid otsingus kasutada. Kasutage erinevaid päiseid ja alapäiseid, et luua selge ja loetav sisustruktuur.
Kodulehe tegemine ja ülesehituse olulisus
Üldiselt järgivad kodulehed küllaltki lihtsat valemit, omadest vähemalt nelja kindlat alamlehte. Kui Sa seda nimekirja loed, siis ära muretse veel iga lehekülje kujunduse pärast, keskendu ainult sisule.
Avaleht: avalehel peaks kindlasti olema ettevõtte nimi, aukoht ja kokkuvõtlik enesetutvustus – mida te teete ja kes te olete. Lühidalt tasuks kirja panna ka mis eristab teid teistest ja miks klient peaks otsustama teie kasuks.
Tooted ja teenused: Lehekülg kus on kirjas teie tooted ja teenused mida pakute. Hea praktika on välja tuua ka hinnad või hinnavahemikud ning lühike kirjeldus iga teenuse või toote kohta.
Meist: Siin on koht kus jutustada lahti ettevõtte taust ja ehk tuua välja ka ettevõtte kuuluvused erinevatesse ühingutesse. Juurde saab lisada ka klientide tagasiside mis lisab ettevõttele usaldusväärsust.
Kontakt: Aadredd, e-mail, telefon, tööajad ja lingid sotsiaalmeedia kontodele nagu Twitter ja Facebook. Interaktiivne Google Maps-i kaart on samuti hea mõte. Kogu kontaktinfo mida klient tahab kiirelt ettevõtte kohta teada, peaks sellel lehel olemas olema.
Pane paika ettevõtte logo
Värvid, font ja logo stiil mõjutavad suuresti ka ettevõtte kodulehe disaini kuna logo ja koduleht peaksid käima käsikäes. Kui Sul on juba logo või tunnusgraafika mida oled aktiivselt kasutanud siis on väga hästi. Nüüd tuleks üles otsida võimalikult suur variant logost või logo originaalfail. Kui logo puudub pole ka hullu, siin on kolm varianti logo loomiseks:
Joonista logo ise: erinevat tarkvara logo disainimiseks on tohutult. Kui oskad Photoshop-i või Corel Draw-i siis on hästi, kui eriline eelnev kogemus puudub siis võib proovida näiteks veebis asuvat logogeneraatorit – www.tailorbrands.com
Fiverr.com: Fiverr on leht mis viib kokku teenuseotsijad ja osutajad justnimelt väiksemate projektide osas nagu logod ja muu tunnusgraafika. Hinnad algavad viiest dollarist ja kusagil 20 dollariga võib logo kätte saada isegi mõne päevaga.
Telli logo disainerilt: Kui eelarve kannatab ja pole aega ega tahtmist ise enda logo kallal toimetada siis võib muidugi palgata disaineri või disainibüroo. Nii saad 100% personaalse lahenduse vastavalt enda soovidele ja nägemusele.
Kodulehe tegemine ja disain
Nüüd kui kõik muud jupid kodulehe loomiseks on valmis, on aeg hakata kokku panema ühte ilusat kodulehte. Uuringud näitavad, et tihtipeale piisab külastajal isegi kolmest sekundist, et otsustada kas jääda kodulehele või lahkuda. Seega on kiire ja mõjuv esmamulje olulisem kui kunagi varem. Siin on nõuandeid kuidas hoida külastajaid paremini enda lehel.
Lihtne ja arusaadav navigeerimine: Külastaja peaks koheselt aru saama millega Sinu ettevõte tegeleb ja milles Sinu kodulehe eesmärk seisneb. Väga kiirelt peaks olema arusaadav kus asub info teenuste kohta ja kus on kontaktinfo. Kui koduleht on arusaamatu siis külastajad lahkuvad kiirelt.
Suuna külastajad nuppude abiga tegevustele: Pilkupüüdvad nupud selgete juhistega haaravad hästi pilku. See aitab kindlasti juhtida külastajaid paremini soovitud tegevusteni. Näiteks Sulle kirjutamine või mõne vormi täitmine jms.
Veebileht peab kiiresti laadima: Külastajad on kannatamatud ja kui Sinu veebilahendus võtab liialt kaua aega laadimiseks siis sealt lihtsalt lahkutakse sama kiiresti kui tuldi.
Hoia asjad lihtsana: Ära otsusta liialt keerulise disaini kasuks ning kindlasti ära arva, et iga sentimeeter veebilehel peab olema täidetud sisuga. Hästi kasutatud tühjad ruumid ja pausid on Sinu sõbrad. Minimalistlik disain suunab kasutaja palju paremini soovitud kohta.
Optimeerige lehe kiirus
Otsingumootorid eelistavad kiireid veebilehti, kuna need pakuvad paremat kasutajakogemust. Kasutage tööriistu, nagu Google PageSpeed Insights, et kontrollida oma kodulehe kiirust ja saada soovitusi selle kiirendamiseks. Samuti saate kasutada kompaktseid pilte ja minimeerida failide suurust, et kiirendada lehe laadimist.
Looge linkidega rikastatud sisu
Linkidega rikastatud sisu on oluline, et parandada teie kodulehe nähtavust otsingumootorites. Lingi teiste kvaliteetsete veebisaitidega, mis on seotud teie tegevusvaldkonnaga, et tõsta oma kodulehe autoriteeti ja tõsta selle järjestust otsingumootorite tulemustes.
E-esmaspäev on juba 9.mail! Kas Sina oled juba E-esmaspäeval osalenud ning surfanud erinevates e-poodides ja leidnud enneolematuid sooduspakkumisi? Kui ei ole, siis esimene võimalus avaneb Sulle Internetis soodsalt šoppamiseks juba 9. mail!
Mis päev see selline on?
E-esmaspäeval saad Sa teha 24-tunni jooksul oste erinevatest e-poodidest Internetis, mis on ainult selleks päevaks teinud enneolematult suuri soodus- ja eripakkumisi. Erinevad veebipoed on üles riputanud soodsad eripakkumised oma toodetele ja/või teenustele, mis on Sulle saadaval just ja ainult E- esmaspäeval ning 24h! E-esmaspäeva raames pakuvad erinevad veebipoed erilisi sooduspakkumisi iga maikuu ja novembrikuu teisel esmaspäeval.
E-esmaspäeva korraldab Eesti E-kaubanduse Liit, kes ka kontrollib üle kõikide e-poodide taustainfo, et Internetis šoppamine oleks turvaline ja mugav. Kõige esimene E-esmaspäev leidis aset 10. novembril, 2014. aastal.
E-esmaspäeva korraldatakse, et kasvatada erinevate brändide tuntust ning käivet. 24-tunni jooksul on võimalik erinevatel ettevõtetel end nähtavaks teha www.esmaspaev.ee kampaanialehel kõige erilisemate ja silmapaistvamate pakkumistega.
Veebipoodides ostlemine on aastatega aina populaarsemaks muutunud ja mitte ainult pandeemia tõttu, vaid see on mugav ning hoiab Sinu kallist aega kokku. Selleks, et e-poes šopata, ei ole vaja muretseda tasulise parkimise pärast või mõelda, kuidas oma lihasjõuga näiteks mööblit koju toimetada, ei ole tarvis ka järjekorras seista või teenindajat oodata.
Enamasti ostetakse e-poodidest süüa, tervise- ja sporditooteid, kodusisustust ning elektroonikat. E-esmaspäeval jäävad aga enim ostlejatele silma lemmikloomatarbed, ilu-, tervise- ja loodustooted.
E-esmaspäev üllatab Sind eripakkumistega!
E-esmaspäeva raames ei tee erinevad veebipoed mitte ainult pead pööritama panevaid allahindlusi, vaid ka korraldatakse põnevaid loosimänge ning enamasti on paki kohale toimetamine ka tasuta, kingituseks Sulle kauba peale!
Lisaks, paljud tootekategooriad, millel tavapäraselt allahindlusi ei esine, paistavad silma just erakordsete sooduspakkumistega. Seega, tasub oma lemmikbrändidel sellel päeval silm peal hoida!
Tähtis on arvestada, et E-esmaspäev on kaitstud kaubamärk ning antud kampaanias osalemiseks on vaja E-Kaubanduse Liidu kinnitust. Osalemiseks registreeri veebilehel – www.esmaspaev.ee
Pane omale kalendrisse E-esmaspäevade meeldetuletused ning saa osa enneolematutest pakkumistest, allahindlustest ja loosidest!
Inglise keelest tulnud sõna „blog“ tähendab eesti keeles blogi ehk veebipäevikut, mille lisab internetikeskkonda iga kindla aja järel sisulooja, kes kirjutab põhjalikke ja informatiivseid artikleid ning raporteid. Sisukirjutaja otsene eesmärk on SEO parandamine, ettevõtte tuntuse suurendamine või hoopis autoriteedi tõstmine. Natukese aja pärast viib see tõenäoliselt müügitehinguni.
Sisu loob ka copywriter, kes väga pikka teksti ei kirjuta, aga suunab lugejat kohe mingit tegevust tegema või ostma, kampaaniate korral.
Blogi on kui veebipõhine ajakiri, kust Sinu kliendid leiavad kasulikke nippe, õpetusi ning tähtsaid uudiseid ettevõtte või toodete kohta. Tänu blogipostitustele leiavad Sind ka potentsiaalsed uued kliendid Google-s paremini üles. Hästi kirjutatud SEO tõstab Google otsingumootoris Sinu brändi konkurentidest ülespoole.
Blogi nõuab tähelepanu ja rutiini
„Blogi“ nupp võiks olla esilehel nähtaval kohal ning silma võiksid paista uusimate või populaarseimate blogipostituste eelvaated, mis tekitaksid veebilehe külastajatele koheselt uudishimu.
Blogipostitusi võiksid oma kodulehele üles riputada korra nädalas, aga minimaalselt kaks korda kuus.
Selleks, et oma veebilehele külastajaid tuua, võiksid uusi blogipostitusi jagada erinevates sotsiaalmeedia kanalites – Facebook, Instagram, LinkedIn vms. Tasuta orgaanilist liiklust on võimalik saada oma veebilehele, kui blogipostitus on otsingumootoritele (SEO) hästi optimeeritud ning Google tõstab Sinu ettevõtte konkurentidest kõrgemale.
Inspiratsiooni saamiseks soovitame külastada konkurentide kodulehti ning lugeda nende blogipostitusi. Hea mõte on Googeldada ka oma ettevõttele omaseid märksõnu, mille tulemuseks on Sinu firmat ja kliente kõnetavad artiklid ja postitused, millest saad ammutada oma kirjutiste jaoks inspiratsiooni. Selleks, et kirjutada head blogi, kasuta lihtsaid, lõbusaid ja kergesti loetavaid lauseid.
Kui Sinu firmas pole eraldi inimest, kes saaks, tahaks või oskaks kirjutada blogipostitusi, siis selleks on erinevad ettevõtted, kes pakuvad sisuloome teenust. Näiteks: 89 IT- JA DISAINITEENUSED
Blogipostitusi on kasulik kirjutada, et oma olemasolevaid ja potentsiaalseid kliente kursis hoida ettevõtte uusimate uudiste ja sündmustega. Hästi kirjutatud ja otsingumootoritele optimeeritud postitus toob paremat liiklust Sinu veebilehele.
Mõtle hoolikalt läbi, kellele on Sinu koduleht suunatud ning katsu leida oma sihtrühma murekohad ja probleemid. Mõtle läbi, miks on üldse tarvis veebileht oma ettevõttele luua.
Veebilehe eesmärk peaks olema mõõdetav, et saada ülevaade, mis töötab ja mis mitte. Eesmärgiks on näiteks oma kodulehe kaudu toodete ja/või teenuste müümine, kontaktide kogumine selleks, et hiljem uudiskirju saata või mõni muu tegevus.
2. Koduleht vajab kasulikku sisu
Mõtle välja, miks peaks Sinu kodulehe külastaja veebilehele tagasi tulema. Hea võimalus selleks on näiteks luua blogipostitusi, mis kõnetavad just Sinu sihtrühma. Kasulikke ja kõnetavaid postitusi jagatakse edasi ning nii jõuad Sa suurema publikuni ning uute ja potentsiaalsete klientideni.
Sinu kodulehe sisu peaks olema lihtne, arusaadav ja järjepidev.
3. Puhas koduleht & lihtne kujundus
Mõtle oma lehe külastaja ning tema silmade peale. Ettevaatlik tasuks olla erksate värvide kasutamisega, sest need võivad viia tähelepanu mujale olulisest. Hele või valge taust annavad Sinu kodulehele visuaalselt hingamisruumi ning külastaja saab kätte kasuliku info.
4. Kasuta pealkirju & alapealkirju
Lühikesed, tähtsa sisuga ja selged pealkirjad äratavad tähelepanu ning kutsuvad lugema. Jälgi, et kirjutatud tekst oleks sellises fondis, mis sobiks Sinu kodulehe stiiliga ning oleks ilusti loetav. Ära kasuta ebaolulisi lauseid lihtsalt teksti pikemaks venitamiseks, vaid jutusta asjast. Tegijatel juhtub, kuid katsu vältida kirjavigu!
5. Tee kontaktid nähtavaks
Hoolitse selle eest, et Sinu kodulehe külastajad leiaksid valguse kiirusel vajalikud kontaktid – e-mail, telefoninumber ja andmed ettevõtte kohta. Vahva oleks ka Sinu meeskonnapilti kontaktide juures näha, sest see tekitab usaldust.
6. Tekita usaldust
Võiksid leida oma kodulehel koha, kus tutvustad ennast ja meeskonnaliikmeid eraldi. Kõik oma suuremad saavutused ja tööd võiksid olla nähtaval. Näiteks, loo pilkupüüdev portfoolio. Vasta alati e-mailidele ja kommentaaridele viisakalt isegi siis, kui tegemist on väga ebameeldiva tagasisidega.
7. Lisa oma veebilehele kvaliteetsed pildid & videod
Mis saaks olla veel parem tähelepanupüüdja kui hea kvaliteediga külastajat kõnetav pilt või video, mis lihtsalt kutsub klikkama? Lisaks, otsingumootorites tõstab video kasutamine tulemusi ning annab Sinu veebilehe külastajale ägedama ülevaate tootest ja/või teenusest kui sõnaline tekst.
Vajad abi kodulehe tegemisel? Meie aitame Sind! Võta ühendust: 89@89.ee | +372 554 69 60
Digitaalne turundus on tänasel päeval kõige populaarsem ja mugavam lahendus muuta oma ettevõte kliendile nähtavaks ja lihtsasti leitavaks. Tänu digiturundusele on võimalik oma tooteid ja teenuseid mugavalt reklaamida just oma sihtgruppidele.
Sotsiaalmeedia turundus
Sotsiaalmeedia turundus kuulub digitaalse turunduse alla. Tänu sotsiaalmeediale saab iga suur ja ka väike ettevõtte olla nähtav ning kättesaadav oma olemasolevatele ja tulevastele lojaalsetele klientidele. Nemad omakorda reklaamivad Sinu ettevõtte tooteid ja teenuseid oma tuttavatele, sõpradele ja pereliikmetele läbi sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia platvormideks on näiteks Facebook, Instagram ja Twitter. Suheldes nendel platvormidel oma klientidega, saab ettevõte tõsta külastatavust oma veebilehel ja suurendada oma brändi tuntust, näiteks läbi informatiivsete postituste.
SEO
Teiseks oluliseks digitaalse turunduse liigiks on SEO turundus. SEO on inglise keeles search engine optimization, mis tähendab veebilehe optimeerimist otsingumootoritele. Tänasel päeval on kindlasti üheks populaarseimaks otsingumootoriks Google. Selleks, et Sinu ettevõtte koduleht oleks nähtav, tuleb regulaarselt tegeleda toodete või teenuste teabe uuendamisega ning täiendamisega. Mis kasu on pilkupüüdvast ja kasutajasõbralikust veebilehest, kui keegi sinna ei satu? Täpselt seetõttu ongi oluline otsingumootorile optimeeritud koduleht, sest hästi tehtud SEO aitab veebilehe positsiooni, näiteks Google-s, oluliselt tõsta.
AdWords
AdWords ehk Google Ads on internetipõhine reklaamiteenus, mis on Google-i loodud. Tasu eest on ettevõttetel võimalik näidata oma toodete või teenuste reklaame Google-i teenustes, mis töötab HTTP-küpsiste ning määratud märksõnade põhjal, mida reklaami tellija on kasutanud. Sellised Google-i reklaamide tüübid on otsingureklaamid, displeireklaamid, rakendusereklaamid ning videoreklaamid, näiteks Youtube-s.
Iga ettevõtte eesmärgiks on oma brändi autoriteedi tekitamine ning päringute või broneeringute kasvatamine. Digitaalne turundus on selleks imeline abimees. Olgem nähtavad!
admin
juuli 05.2021 |
E-kaubanduse otsingumahtude tõus Guugeldamine on tihti e-poodidest ostjate esimene samm soovitud toodete leidmisel. Alates 2020 aasta märtsist on aga oluliselt muutunud, palju inimesed Google’ist otsivad erinevaid e-kaubandusega seonduvaid teemasid. Eelmise aasta märtsis ja aprillis tõusid paljude e-kaubanduse valdkondade otsingumahud paarsada protsenti. Juukselõikusmasinate, hantlite ja mitmete teiste kategooriate otsingumahud kasvasid kohati lausa rekordkuudel 1 000% võrreldes 2019 aasta sama perioodiga. Muidugi oli erandeid. Reiskohvrite e-poe kingades ei soovinud kindlasti keegi olla. Üldisemalt juba kõrge otsingumahuga kategooriates nagu jalgrattad, grillid, aiamööbel jne tõusid erinevad otsingud 40-100% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, näiteks “jalgrattad” üldised otsingumahud Google’ist keskmiselt kuus alates aastast 2015 (kwfinder.com andmed “jalgrattad” märksõna otsingumahu osas):
Otsingumahtude suurenemine võimendus eriti mitmete uute nn hittoodete osa, mis said meedias palju tähelepanu ning olid Covid-19 ajal võimaluseks igapäeva rutiini murda või midagi uut proovida. Elektritõukeratas otsiti näiteks Google’is alate 2015 (kwfinder.com andmed “elektritõukeratas” märksõna otsingumahu osas) erinevate kuude lõikes:
Köögitehnika üheks hittooteks kujunes kuumaõhu fritüür, mille kasvutrend võimendus Covid-19 ajal (kwfinder.com andmed märksõna “kuumaõhu fritüür” otsingumahu osas kuude lõikes): E-poodide loomise huvi suurenemine E-poodide võidukäiguga koos on tõusnud ka erinevate teenuste otsing, näiteks e-poe tegemist ja loomist otsiti 2020 aprillis umbes 200% rohkem kui 2019 aasta aprillis. Märksõna “e-poe tegemine” otsingumaht Google’ist alates 2016 aastast (kwfinder.com andmed):
Märksõna “e-poe loomine” otsingumaht Google’ist alates 2016 aastast (kwfinder.com andmed): Kuidas jõuda nendeni, kes sinu toodet otsivad? Google’i e-poe nähtavust aitab parandada otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO, mis on muutunud aastatega lahutamatuks osaks e-poodide turundusest. Edukad SEO tööd aitavad tagada pikaajalise nähtavuse Google’is ja teiste otsingumootorites. E-poe nähtavuse parandamine võtab aega. Paljude valdkondade e-poed, mis on järjepidevalt ja süsteemselt SEO-ga aastaid tegelenud, on ka Google’is väga hästi nähtavad. Ei ole aga liiga hilja alustada SEO töödega. Alustada saad kasvõi homsest aga esiteks tuleb endale selgeks teha peamised otsingumootoritele optimeerimise probleemid, mida lahendama hakata. Eesti e-poodide peamiseid probleeme on vähe väliseid viiteid ehk linke, vähene sisu, läbimõtlemata struktuur ja tehnilised SEO probleemid. Sisu ja struktuuri täiendamiseks on soovitatav alustada märksõnade analüüsist ehk leida mida inimesed täpsemalt otsivad. Seejärel saab e-poodi täiendada optimeeritud tekstidega ja luua kasulikku sisu teemadel, mida potentsiaalsed kliendid otsivad. Märksõnade analüüsiks saab kasutada erinevaid tööriistasid (näiteks kwfinder.com ja ahrefs.com) aga esiteks tasuks mõelda ja uurida: – Mida Google otsingutulemustes seonduvate märksõnadena soovitab? – Milliseid märksõnasid kasutavad konkurendid? – Kas ja millistele märksõnadele teete Google Ads’is reklaami? – Kas teil on seadistatud e-poe lehesisene otsing ja mida külastajad sealt otsivad? – Millised on Google Search Console’i andmete märksõnad, millega e-pood on Google’is leitav? Kui teil ei ole seadistatud Google Search Console, siis tehke seda kohe. – Kas ja milliseid sõnastusi kasutavad kliendid toodete osas teiega suhltemisel? – Milliste probleemidega pöörduvad kliendid teie poole? Väliste viidete arvu tõstmiseks on soovitatav alustada konkurentide domeenide viidete analüüsist, näiteks tööriistaga Ahrefs.com. Välised viited ehk lingid on pikaajaline investeering, mida ei tasuks kindlasti jätta SEO tööde teostamisel kõrvaliseks tegevuseks. Juba uute linkide abil Google’is otsingutulemusi reastava algoritmi jaoks nn autoriteetsemaks muudetud e-poe domeen omab pikemaks ajaks eelisseisu teiste e-poodide osas. Linkide ehitamine võtab aega ja tihti on vaja sisuse või avaldamisesse investeerida. See aga ei juhtu ka klientidel üle öö. Ei tasu aga unustada ka tulemuste saavutamise järel edasi panustada, sest ka konkurendid ei maga. Tehnilise SEO tööde osas on soovitatav kaasata spetsialist, kes aitab tööd teostada või läbida SEO koolitus. Tihtipeale võivad just mitmete tuhandete toodetega ja sadade kategooriatega suuremad e-poed olla palju väiksemaid tehnilisi SEO probleeme. Soovitatav on alustada sellest, et vaadata, kas lehele on paigaldatud Google Search Console. SEO ei ole väiksemate e-poodide puhul rakenditeadus aga nõuab süstemaatilist tööd. Suurema e-poe puhul on soovitatav esialgu nõu pidada spetsialistiga.
admin
märts 18.2021 |
E-poed omavad järjest suuremat ja suuremat tähtsust, ning on eriti olulisel kohal praegusel ajal. Müügi suurendamine on iga poe eesmärk … kuid kuidas silma paista? Kuidas e-poe müüki parandada, kui nii palju on konkurente?
Kuigi on alati võimalus, ja rangelt soovitatav muidugi, teha oma turundusstrateegias või veebipoes drastilisi muudatusi, on mõnikord vaja lihtsalt mõnda oma veebisaidi elementi muuta. Järgnevalt toome välja mõned olulised punktid, mis aitavad e-poe müüki parandada.
Kasuta õiget platvormi
Alustame täiesti algusest – vali oma e-poe jaoks õige platvorm. Võib tunduda nii loogiline nõuanne, kuid sageli närbuvad e-kaubanduse jõupingutused lihtsalt tänu valede lahenduste valimisele. Kõiki e-kaubanduse platvormid ja kaupmeheteenused ei ole loodud võrdselt, seega, on oluline veenduda, et valid enda poe jaoks õige platvormi, mis sinu äri edasi viib.
Meie oleme valinud ja soovitame südamest WooCommerce e-poe platvormi. WooCommerce on tasuta, avatud lähtekoodiga WordPressi ostukorvi pistikprogramm, mille omanik ja arendaja on WordPress. See on üks populaarsemaid e-kaubanduse võimalusi turul ja selle peal jookseb umbes 30% kõigist Interneti-poodidest.
WooCommerce on parim valik väikeettevõtetele, kellel on juba WordPressis veebileht või kes tegutsevad väikese eelarvega, kuid soovivad siiski tugevat veebipoodi. Sellel on tuhandeid teemasid ja pistikprogramme, mis teeb sellest väga paindliku platvormi igasugu erinevate vajaduste rahuldamiseks. Ehitades oma veebipood üles WooCommerce’ile on juba üks suur viis kuidas e-poe müüki parandada.
Paranda oma e-poe disaini ja kasutuskogemust
Mida teed siis, kui satud lohakale ja aeglaselt liikuvale veebisaidile? Klõpsad võimalikult kiiresti tagasi nuppu, et lehelt minema pääseda. Eelda, et sinu saidi külastajad teevad sama, kui sa pole investeerinud funktsionaalse ja esindusliku toote loomisse. Klientide veebilehel hoidmiseks pead alustama kahest toimingust.
Esiteks on vaja veenduda, et sinu e-pood on kujundatud visuaalselt meeldivas stiilis ja et kliendid saaksid toote / teenuse kohta koheselt teada. Selleks, aga, on vaja vaeva näha ning on parim, kui võtad appi professionaali.
Teiseks on vaja veebisaidi vastu usaldust suurendada, lisades kõrgetasemelised turvafunktsioonid. See muudab klientide ostu-potensiaali palju suuremaks, kuna nad tunnevad end turvaliselt jagamaks sulle oma makse- ja isikuandmeid.
Tee oma e-pood mobiilisõbralikuks
Prognooside järgselt suureneb üha enam klientide sõltuvus nutitelefonidest ostude tegemisel, seega on mobiilsideseadmetest juurdepääsu võimaldamine sinu ettevõttele siin üks suur edu võti.
Pead arvestama ka sellega, et paljudele ostjatele meeldib veebis toote kohta uurida ning siis hoopis füüsilisse poodi sellele järele minna. Seega on on oluline tagada, et sinu veebipoe pakkumised vastavad sinu füüsilise poe laoseisule ning, et su e-pood näeks välja nii apetiitne, et klient üldse sooviks sinu poodi külastada.
Pööra tähelepanu andmetele
Kui sa ei kasuta ära võimalust analüüside abil oma tarbijabaasi kohta lisateavet koguda, siis sa ei tee asja õigesti. Andmete kogumine on klienditrendide tundmaõppimiseks ülioluline. Pead ju teadma, mida tarbijad soovivad osta, millal nad kõige tõenäolisemalt ostavad, kust neile meeldib osta, milliseid makseviise nad eelistavad, ja kõike muud, mille teadmine ja oma e-poes rakendamine annab sulle suured eelised ning aitavad sinu e-poe müüki parandada. Siin tuleb appi näiteks Google Analytics, kuid võimalusi on muidki.
Kliendi harjumuste kohta on palju teavet, mida vastu võtta ja läbi töötada, kuid ostukäitumise mõistmine annab sulle konkurentsieelise oma koha leidmisel nii veebis kui ka võrguühenduseta turul.
Sihi tarbijat otse
Kõigi nende mahlakate andmete omamisel on veel üks oluline positiivne külg – nii tead, milline tarbijabaasi segment millistele turundusstrateegiatele vastab ja kuidas. Ära kasuta lihtsat, “kõigile peale minevat” reklaami, vaid kohanda oma reklaame vastavalt oma klientuurile. Klientidele meeldib tunda, et nende eest hoolitsetakse ja see on garanteeritud viis neile teada anda, et pöörate neile tähelepanu. Kõige lihtsam näide sellest on rõivastemüügiga tegelevad e-poed: ära näita oma hitt-tooteid kõigile tarbijatele vaid hoolitse selle eest, et näiteks naistele oleks ennekõike naisterõivaste reklaamid ja meestele meesterõivaste reklaamid nähtavad.
Personaalne lähenemine
Üldine, isikupäratu kirjavahetus annab klientidele kohe märku, et nad ei ole tähtsad. Digitaalsel ajastul on ‘kaasamine’ võti. See tähendab, et hoiad oma sõnumi positiivsena, haldad sotsiaalmeediat õigesti ja näitad, et sa hoolid oma tarbijatest isiklikumal tasandil.
On palju eri lähenemisviise, mida kasutada. Forbesil on näiteks suurepärane 6-punktiline plaan, mis sind sellega aitab. Peamine on see, et ära unusta kohelda oma kliente nagu inimesi (miski, mis peaks olema iseenesestmõistetav), pöördu nende poole e-kirjades nende nime kasutades ja leia muid loomingulisi viise, kuidas virtuaalne kliendisuhtlus teha personaalsemaks.
Tegele ostukorviga
Potentsiaalne klient sirvib sinu e-poodi, laeb ostukorvi täis, kuid ei lõpeta ostu. See ei tähenda, et oled kliendi lootusetult kaotanud ja peaksid tema osa alla andma. Hoopis võiksid (ja peaksid) mahajäetud ostukärudega tegelema, kuna nende potentsiaalne tulu võib olla märkimisväärne.
Kõigepealt veendu, et sinu e-poe ostukorvis oleks lihtne navigeerida. Takistuste seadmine kassasse on üks peamisi tüütusi, mis sunnib tarbijaid ostust loobuma. Ka poes olles ju lahkud, kui näiteks kassasüsteem jookseb kokku ja sul ei ole võimalust maksta. Vähenda näiteks lõputute täitmisvajavate vormide arvu ning lisa palju erinevaid maksevõimalusi.
Klientide tagasivõitmiseks on palju võimalusi, millest peamiseks on sõbralikud meeldetuletused, et nad pole ostu sooritanud.
Väljatoodud viisid, kuidas parandada e-poe müüki, võivad tunduda hirmutavad ja liigselt aeganõudvad, kuid toovad sinu ärile ainult kasu. Ja ära muretse, sa ei pea selle kõigega üksi hakkama saama. Võta meiega ühendust ja me aitame sind sinu e-poega algusest lõpuni ja edasi ka veel!
Nagu kaupluse puhul on oluline asukoht, välimus ja reklaam, on ka e-kaubandusel omad strateegiad ja nipid, mida unustada ei tohiks. Loetleme 10 levinumat põhjust, miks sinu e-pood ei müü nii, nagu ootasid.
Veebileht ei ole reageeriv ehk responsive website
Nutitelefonide ajastul peame arvestama, et inimeste veebioslemisharjumised lähevad järjest väiksematele ekraanidele. Juba aastal 2014 ületas veebikasutus nutiseadmetes arvutite oma.
Kui sinu e-poes ei ole mugav oma oste teha nutitelefonis või tahvelarvutis , on ta lihtsam sulgeda ja uus otsida.
Liiga palju reklaami
Mitte kellelegi ei meeldi lahti hüppavad kirevad aknad ja vilkuvad bännerid. Kui pool e-poes veedetud ajast pool kulub reklaamibännerite ja pop-up akende sulgemiseks, tahame ta kiiresti kinni panna.
Ostuprotsess on liialt keerukas
On oluline veenduda, et ostu sooritamine hõlmaks võimalikult vähe samme. Näiteks võib tülikaks osutuda sunnitud kasutajaks registreerimine, pikkade vormide täitmine või ostu katkemine „back“ nuppu vajutades.
Ostuprotsess peaks toimima lihtsas järjekorras: ostukorv – tarne – maksmine – kinnitus.
Varjatud tasud
Kui ostukorvist edasi liikudes selgub, et ost on eeldatust oluliselt kulukam, tahame minna tagasi googlisse ja otsida mõne teise sama kaupa pakkuva e-poe.
Veebileht on liiga aeglane
Aeg on raha. Microsofti uuringud näitavad, et kui sinu veebileht on konkurendi omast 250 millisekundit aeglasem, kaotad sa kliente.
E-pood ei ole kasutajasõbralik
Pakutava kauba vahel navigeerimine peab olema kiire, lihtne ja loogiline, kategooriad ja alamkategooriad selgesti nimetatud ning tooteinfo nähtav ja informeeriv.
Kui toodet poest võimalik üles leida ei ole, tuleb teda otsima minna mujalt.
Ebamugav tarne
Liiga piiratud või liiga kallid kaubatarne valikud. Hea tava on pakkuda näiteks teatud ostusummat ületades tasuta kauba kohaletoimetamist.
Kontaktinformatsioon ei ole nähtav
Kui kliendil on küsimusi või pretensioone, peab ta saama kiiresti ja mugavalt ühendust võtta. Samuti ei tekita peidetud andmed usaldusväärsust.
Hinnad ei ole õiged
Liiga odavad hinnad tekitavad umbusku. Liiga kõrged hinnad panevad mujalt ostlema. Turu-uuringute vajalikkust ei tasu kunagi alahinnata.
Veebileht ei ole kiiresti leitav
Võib-olla on sinul kõik ülalnimetatu olemas ja toimiv. Võib-olla on tegmist suurepärase e-poega, aga kui kliendid sind kiirelt ja esimeste seas otsingumootoritest ei leia, ei saa nad ka ostelda.
E-poe hooldus on sama oluline kui üldise veebilehe hooldus. Korrektne hooldus tagab toimiva e-poe, mis omakorda garanteerib klientide tagasituleku ja ostlemise, mis on viimastel keerulistel kuudel olnud veel eriti oluline, et oma äri elus hoida. E-poe hooldus ei tähenda pelgalt vaid uute toodete lisamist vaid nõuab natuke rohkem tegelemist.
Üks soovitus oma e-poe konkurentsivõimelisuse tagamiseks on võimalikult tihti käia oma konkurentide e-poodides ning vaadata, millega nemad tegelevad ning milliseid uusi lahendusi ja tooteid nemad pakuvad. Esiteks annab see parema võimaluse olla oma konkurentidele reaalne konkurent ning mitte vajuda tahaplaanile. Pigem just jõuda neist ette leides nende näitel paremaid ideid. Teiseks on see hea viis suurema müügi tagamiseks näiteks paremate pakkumiste või toodete eelmüügi (pre-order) näol. Võibolla jäi Sul kahe silma vahele mõni uus toode, mida teised juba pakuvad. Saades sellest uuest tootest teada nüüd, saad selle ka endale muretseda ning pakkuda toodet eel-tellimusena juba enne, kui toode reaalselt Sul olemas on. Võib olla üllatav, kuid väga paljud inimesed kasutavad eel-tellimise võimalust ning seda väga erinevate toodete puhul. Kes siis ei tahaks olla üks esimestest uue trendi tarbijatest?
Aga, nagu juba sai mainitud, ei tähenda e-poe hooldus vaid uusi tooteid. Et hoida oma e-pood otsimootoritele leitav ning tagada nii uute klientide poolt Teie poe avastamise kui ka juba külastanud kliendi tagasitulekut, on soovitav hoida silm peal ka oma sisutekstidel, seda siis üldise info, uudiste kui ka tooteinfo näol. Soovitav oleks umbes korra nädalas käia üle oma e-poe tekstid ja info, lisada veebile uut ja huvitavat infot, täiendada tooteinfot, hoida kliendi tagasiside toodete kohta ajakohane jne. Oma veebipoe sisu regulaarne värskendamine on üks parimaid viise iganädalase uue sihitud liikluse loomiseks. Ja suurem liiklus tähendab rohkem müüki.
Sisutekstide lisamisel ja muutmisel on kindlasti oluline ka hoida silm peal õigekirjal, seda siis nii ise oma tekste kirjutades, kui kasutades copy-writer’i abi. Rangelt soovituslik on kontrollida, et oleks kasutatud õigeid sõnu, et sõnades ei oleks valesti kirjutatud ning et ka kirjavahe märgid oleksid õiged. Halva keelekasutuse puhul muutub teie veebipood koheselt otsimootoritele vähem leitavaks.
Lisaks toodetele ja sisule sisaldab e-poe hooldus veel muidkui tähtsaid nüansse:
Uuendused: Kõiksugu pluginate ja veebipoe platformi uuendused/värskendused peaksid olema pidevalt tehtud, et tagada e-poe korrektne toimimine. Uuenduste tegemata jätmine viib selleni, et olulised nüansid Teie veebil ei tööta ning mittetoimiv veeb ehmatab ära kliendid.
Varundamine (backups): Oluline on tagada, et teie veebisaidi failid varundatakse võimalikult sageli. Seda on hea lasta teha nii e-poe haldajal kui ka hoida koopia omaenda arvutisse salvestatuna.
Kontrolli linke: Nii veebilehe sisemisi linke (lingid, mis viitavad lehel endal asetsevatele sisulehtedele) kui ka välimisi linke (lingid, mis viitavad teistele veebilehtedele) tuleks regulaarselt kontrollida. Eriti oluline on kontrollida välimisi linke, kuna veebilehed, mida oled oma veebil linkinud, on võibolla oma veebi URL’i muutnud või on see veeb täiesti eemaldatud. Aga kindlasti tasuks ka kontrollida oma veebilehe sisemisi linke, et veenduda, et kõik klikitavad nupukesed viiksid ikka õigesse kohta.
Kontrolli pildifaile: Võtke igal lehel aega, et veenduda, et kõik teie pildid on õiges kohas. Ja kui mõni teie pilt on lingitud teie saidi teistele lehtedele, siis veenduge, et kõik lingid töötavad õigesti, klõpsates sellel pildil, veendumaks, et see viib teid õigele lehele, mitte veateate lehele.
Vaata oma e-poodi erinevates brauserites: Kuna brauserid muutuvad ja neid värskendatakse kogu aeg, on oluline kontrollida ja veenduda, et Teie e-pood töötab nii nagu peab kõikides brauserites (FireFox, Safari, Google Chrome, jne). Oma veebisaidi testimine aeg-ajalt mitmes brauseris võimaldab teil veenduda, et kõik saavad teie veebisaiti õigesti vaadata.
E-poe hooldus tuleb Teile ainult kasuks ning ei ole keeruline. Küll aga võib see võtta oodatust veidi rohkem aega – aega, millest võib olla nappus. Kui endal ei ole aega hoida oma e-poel silma peal, siis võta meiega ühendust ning me hooldame Sinu e-poodi ise, et Sinul oleks rohkem vaba aega pühenduda oma ärile teistes aspektides!
Olles nüüdseks aastaid ja aastaid tegelenud sadade erinevate e-poodidega, mõtlesime välja tuua mõned väga läbivad ja levinud probleemid mida väga paljud e-poe omanikud teevad, eriti uued kellele e-poe haldamine on uus väljakutse. See on heaks infoks kõigile kes juba omavad enda e-poodi või plaanivad sellega tulevikus tegelema hakata. Ilma pikema sissejuhatuseta, asume asja kallale!
Liiga levinud valdkonna valimine
Kusagil 70% inimestest pakub esimese ideena e-poele mõeldes välja kas t-särgid, lasteriided või pulmateenused. Ja just see turg on juba ekstreemselt täis. T-särgi e-poode on juba kümneid ja kümneid tuhandeid. Sama kehtib ka lasteriietele jms. Kõige esimene ja suurim viga ongi enamasti ülimalt konkurentsirohke valdkonna valimine. Konkreetsed suurimad probleemid selliste valikute juures on:
Tõenäoliselt ei tule sa kunagi otsingutulemustes esile
Sul on ääretult keeruline välja paista kõikide teiste e-poodide seast
Kasum on minimaalne kuna ka hindade üle käib väga tihe võitlus
Õige valdkonna leidmine on küllaltki peen kunst. Kui sa valid valdkonna mis on liiga kitsas, ei ole sul tõenäoliselt piisavalt kliente. Kui sa valid valdkonna mis on liiga lai, on sul tõenäoliselt liiga palju konkurentsi, et sellega võistelda.
Ideaalses maailmas tuleks leida tooted mida päris igas suvalises kioskis ei müüda ja millel ei ole veel ka palju e-poe konkurente. Kõige tähtsam muidugi on leida toode, mis on piisavalt nõutud, et selle pealt oleks võimalik ka raha teenida. Väga paljud inimesed valivad oma e-poe valdkonnaks enda väga spetsiifilise hobi või huvi, mis on küll armas aga tihtipeale on just selliste e-poodide kasumid nullilähedased kuna nende toodete turg on nii minimaalne.
Turundusplaani puudumine
Kui sa oled valinud juba vale valdkonna või sinu tooted on lihtsalt liiga kallid, siis võib su e-pood olla juba algusest peale hukule määratud. Oletades aga, et kõik on veel siiani õigesti läinud, on sul ikkagi vaja turundusplaani, et kliendid kohale meelitada.
Võimalikult suure liikluse saamine enda e-poodi ongi tegelikult ju edu alus. Siiski on lausa hämmastav kui paljud värsked e-poe omanikud jätavad kogu turunduseosa täiesti juhuse hooleks.
Tulutoovat ja jätkusuutlikku e-poodi ei ole võimalik pidada ilma korraliku turundusstrateegiata. Ei ole suurt kasu ideaalsest tootest või perfektselt valitud valdkonnast, kui mitte keegi sinu e-poodi üles ei leia.
Enda lehele liikluse suunamiseks on õnneks tohutult palju erinevaid platvorme – Google Adwords, Facebook, Youtube jne. Ka see tuleks juba alguses läbi mõelda, milline oleks just sinu e-poele sobiv reklaamiplatvorm.
Otsingumootoritele mitteoptimeerimine
Mida aeg edasi, seda rohkem liiklust võiks e-poodi tulla juba naturaalselt. See saab aga juhtuda ainult pidevat ja väärtuslikku sisu luues ning kindlaid SEO reegleid järgides. Isegi kui sa sihid väga konkurentsitihedaid märksõnu, saavutab järjepideva töö ja vaevaga head positsioonid otsingumootorite tulemustes.
Üldiselt põhinebki sinu oskus otsingutulemustes esile tulla sellel, kui hästi sul õnnestub enda e-poe haldamine otsingumootorite seisukohast ja enda toodetele ning blogisse sisu genereerida. Praktiliselt iga e-pood mida me näinud oleme, omab mingit sorti seo-vigu.
Kui sul puuduvad selle koha pealt igasugused teadmised on päris suur oht, et sa jätad kasutamata suurel hulgal nö. tasuta liiklust enda e-poodi.
Reaalse väärtuse puudumine
Nüüd kui klient on e-poodi kohale meelitatud, pead sa ta siiski veel veenma enda pangakaarti välja võtma ja ostu lõpetama. Ja selleks on vaja teda ju veenda, et just sinu e-pood on kõigist teistest parim. Kahjuks sulandub väga suur hulk e-poode täpselt teiste omasugustega kokku ja ei erine mitte millegi poolest.
E-poe külastaja peaks esimese viie sekundi jooksul aru saama, mis teeb just sinu e-poe eriliseks. Vastasel juhul nad kas lahkuvad või panevad su e-poe teistega ühte patta. Ning siis, siis nad teevad enda ostuvalikud puhtalt hinna põhjal.
Juba e-poodi luues, tuleks kindlasti välja mõelda, mis on see mis teeb just sinu e-poe eriliseks. Kui sa oleksid klient siis miks sa valiksid kõikide e-poodide hulgast just enda oma?
E-kaubandus on viimase viie aasta jooksul kasvanud enam kui kolm korda – ligi 90% Eesti elanikkonnast ostleb aktiivselt internetis. Pole oluline, kas kell on kolm hommikul või pärastlõunal, soovi korral on igal huvilisel võimalik võrrelda erinevaid pakkumisi ja otsida endale sobivaimat.
E-pood on kättesaadav 24/7
Üks märkimisväärsemaid e-kaubanduse eeliseid nii ostjate kui müüjate jaoks on vabanemine asukohapõhistest piirangutest. Varasemalt jäid nii mõnedki kaubad osadele inimestele nende asukoha tõttu kättesaamatuks või tuli soovitud asja saamiseks ette võtta pikem poeskäik.
Teine oluline tegur e-kaubanduse juures on aeg. E-pood on avatud ööpäevaringselt ning oste on võimalik sooritada ükskõik mis hetkel.
Kodulehel olevas poes ei taba klienti kunagi ebameeldiv üllatus “Tulen poole tunni pärast tagasi” sildi näol ning ka ettevõtjatel on võimalus olla sõltumatud lahtiolekuaegadest ning töögraafikutest ja seeläbi suurendada käivet.
Mugavus ja kiirus
Üks e-kaubanduse võlusid on selle mugavus kliendi jaoks.
Milleks veeta tunde ostukeskustes, maksta kohaletulemise ja/või parkimise eest, tassida oma jõududega kaup koju ja kulutada aega erinevate poodide valiku ja hindadega tutvumiseks?
Selle asemel on võimalus kodust lahkumata, mugavalt diivanil kohvi või teed juues võrrelda tooteid, hindu ning lõpuks tuuakse ka asjad sobival ajal koju kätte.
E-poe formaat, kus info iga toote-teenuse kohta on arusaadavalt “pakendatud” ühele lehele, võimaldab kliendil kiirelt erinevaid pakkumisi võrrelda. LIsagarantiina saab tihti lugeda ka teiste ostjate kommentaare ja hinnanguid kaubale.
See lahendus sobib eriti hästi neile, kes eelistavad ise rahulikult infot analüüsida ning kes vahel tunnevad end müügisaalis, klienditeenindaja seltskonnas ebamugavalt.
Madalamad kulud omanikule, parem hinna ja kvaliteedi suhe kliendile
Paljud inimesed eelistavad e-poode parema hinna ja kvaliteedi suhte pärast. Võrreldes tavapoodide ja e-poodide toodete hindu, võib hinnavahe sõltuvalt tootegrupist olla mitmekordne. Siinkohal on parfüümide hinnad üheks säravaks näiteks miks e-kaubandus võimaldab müüja kaupu hulka soodsamalt.
Internetis müüdav kaup on tihti odavam, kuna ettevõtja ei pea maksma kaubanduspinna eest. Samuti on tööjõukulud väiksemad ning kokkuvõttes madalamad ülalpidamiskulud võimaldavad müüa tooteid odavamalt. Vaja läheb ainult head süsteemi tellimuste haldamiseks ja logistika korraldamiseks.
Virtuaalsest poest tellimisel peljatakse paljude toodete puhul, et kaup nägi ekraanil välja teistsugune või ei vasta selle kvaliteet ootusele. Seda riski saab ettevõtja maandada, näidates toote infos mitmeid fotosid ja miks mitte ka videot tootest.
Müües tooteid, mis ei vaja proovimist enne ostu, on veebilehe ja füüsilise poe kõrval e-poe omamine kindlaks konkurentsieeliseks, võimaldades müüa asju ka keset ööd.
E-kaubandus loob eelised müüjate jaoks
Ettevõtjad ei ole sõltuvad ajalistest piirangutest, pood on avatud kõigile ja igal ajal.
Häid kaubanduspindu on piiratud arv ning need on kallid. Soodsamad pinnad on tihti raskesti ligipääsetavad ning asuvad seal, kus ei pruugi olla piisavalt kliente. Virtuaalse poe ülal pidamine maksab kuus vähem, kui paariruutmeetrise müügipinna rent.
Sellevõrra saab rohkem panustada turundusele internetis – ainult virtuaalne pood kohe müüki ei too. Konkurentideks on mitmed teised veebilehed ja e-poed, igaüks panustamas enda jaoks tulusamatele turunduskanalitele. Kes sotsiaalmeedias, kes Googles, kes mujal.
Tavapoes on vaja klienditeenindajatele palka maksta sõltumata sellest, kas oli ostjaid või mitte.
Lisaks asukohavabadusele on e-kaubanduse teiseks eeliseks väiksemad personalikulud – vähema arvu tellimuste korral võib piisata ka virtuaalse assistendi palkamisest mõned tunnid nädalas.
Kas ainult jaekaubandusele?
Suur osa e-kaubandusega tegelevad ettevõtted müüvad füüsilisi tooteid, kuid e-keskkonnas saavad edukalt toimetada ka teenusepakkujad ja B2B (ärilt ärile) valdkonnas tegutsejad.
Kui teenust saab mingilgi viisil pakendada kohe ostetavaks, võiks see võimalus e-keskkonnas olemas olema.
Näiteks saavad ilutegijad (juuksurid, kosmeetikud, massöörid) kasutada e-broneerimissüsteemi ja võimalusel lasta kliendil ka koheselt pangakaardiga maksta. Nii pole hilisemat sularahaga arveldamist, ning valikus olevad töötunnid täidavad kliendid ise, jättes teenusepakkujale lõpliku valiku. Alati on võimalus järjestikused klientide ajad ümber tõsta, kui logistiliselt need väga hästi ei sobi.
Kliendi meeleheaks võib ka pakkuda soodustusi või muid lisahüvesid, mis suunaksid just internetis aega kinni panema ja tehingut tegema.
Teisi internetis broneerimise eeliseid tutvustab inglisekeelne Styleseat.com blogipostitus. Vastavalt nende uuringutele eelistab enamik klienti broneerida aegu internetis peale tööpäeva – mil füüsiline pood võib olla suletud.
Ka hambaarstid, rehvivahetajad ning isegi korstnapühkijad on valdkonnad, kus e-kaubandusel on veel arenguruumi. Võimalus lasta mõned ajad klientidel ise veebis broneerida, tavahinnast soodsamalt, võib olla parim võimalus täitmaks töötunde või kuupäevi, mil nõudlus seni väga suur ei ole olnud.
E-kaubandus võimaldab edukalt müüa kontoritarbeid aga ka spetsiifilisi tootegruppe, näiteks HORECA (hotellid, restoranid, catering) sektorile.
Isegi kui toode või teenus on selline, mille puhul eelistataks vahetumat ja isiklikumat lähenemist, saab internetikeskkonnas oma teenuseid ja tooteid tutvustada ning võimaldada kohtumise kokkuleppimist.
E-poe puhul lisandub ka tõenäosus sooritada müük ilma täiendava suhtluseta, kui pakutava leiab inimene, kel tõesti on just seda vaja. Ainult veebilehel oleva päringu vormiga suhtlust alustades tekivad müügitsüklis mitmed hetked, kus huvilisel on võimalik ümber mõelda.
Kui teabe hankimine on kolinud arvutitesse ja nutiseadmetesse, siis on ootuspärane, et digitaalsesse maailmasse leiab tee ka kaubandus. Leia oma ettevõtte jaoks sobilik müügikanal internetis ja ole klientide jaoks leitav ka digitaalses maailmas.
E-poe tegemine on asi millele mõtleb järjest rohkem ettevõtjaid ja füüsilise poe omanikke. Igal korralikul poel on ka tarkvara oma laoseisude, arvete ja muu sellise halduseks. Mida siis e-poodi tehes silmas pidada, kui lihtne on ühendada enda e-pood majandustarkvaraga ja millist tarkvara valida?
Praegusel hetkel kus ka tüüpiline eestlane on mugavalt internetis ostlemise väga omaks võtnud, mõtlevad paljud poeomanikud ka e-poe variandi peale ning pidevalt tekib ka täiesti uusi, ainult virtuaalselt eksisteerivaid poode.
E-poe tegemine ja majandustarkvaraga liidestamisele
Tavaliselt on igasugune liidestamine ja uute süsteemide kasutuselevõtt igale ettevõttele hirmutav ja üldiselt kardetakse kogu seda majandamist ja segadust mis sellega algselt kaasneda võib. Sealjuures unustatakse täiesti ära suuremad pikaajalised plussid.
Rahaline ja ajaline kokkuhoid – keegi ei pea enam käsitsi kulutama aega tüütu andmesisestuse peale kuna kogu info liigub automaatselt õigesse kohta.
Vigade vältimine – käsitsi andmesisestusel esineb tahes tahtmata varem või hiljem apsakaid ning hiljem nende leidmine on paras peavalu.
Kogu infoliikumine suhteliselt kohene ja viivitusteta, e-poes kus klient ootab kannatamatult peale tellimust oma kaupa, on iga minut oluline.
Suurenenud jõudlus – automatiseeritud e-poe süsteem suudab vähema tööjõuga teenindada ära oluliselt rohkem kliente ja tellimusi.
Erinevad majandustarkvarad
Kui e-poe idee on alles lapsekingades ja midagi veel olemas ei ole, on valiku tegemine kõige lihtsam. E-poe tegemine algab e-poe platvormi ja majandustarkvara valikuga mis juba vaikimisi üksteisega lihtsalt ühendatavad on. Näiteks üks populaarsemaid liideseid on wordpress e-poe platvorm ja erply majandustarkvara või magento e-poe platvorm ja erply majandustarkvara.
Erply hõlmab endas väga paindlikku funktsionaalsust tootekataloogiks, laohalduseks, tellimusteks ja kliendiandmete haldamiseks ja kõigeks muuks mida ühel korralikul poel vaja võib minna. Veidi mittestandardsemaid lahendusi saab teha ka teistele majandustarkvaradele sh. Oscar, Directo, Ladu20, AXAPTA jne. Tarkvara esmasel valikul peaks ettevõte lähtuma kõigist oma vajadustest, tarkvara kasutusmugavusest ning sama võrdselt ka e-poe liidestamise keerukusest.
Kuna erinevaid tarkvarasid on palju siis me ei hakka kõiki võimalikke liidestusvariante siin loetlema, küll aga võid meile oma plaaniga kindlasti kirjutada ja meie aitame omapoolse nõu ja jõuga, et leida see kõige õigem!
Olulised punktid liidestamisel
Kui füüsiline pood ja majandustarkvara on juba kaua aega olemas olnud ning nüüd tuleks juurde tekitada ka e-pood siis on asi veidi keerulisem. Algselt tuleks siis majandustarkvarast importida e-poodi ka kõik kauba- ja kliendiandmed ning muu oluline. Ära tuleb otsustada muuhulgas:
Kas toodete sisestamine hakkab käima majandustarkvara kaudu või e-poes?
Mille järgi seotakse tooted ära majandustarkvaras ja e-poes? (Tavaliselt tootekood)
Kuhu poole ja kui tihti üldse andmeid sünkroniseeritaks. Kas näiteks ainult majandustarkvarast e-poodi või ikkagi mõlemat pidi?
Milliseid andmeid on vaja sünkroniseerida?
Kas ja kuidas on võimalik vajadusel käsitsi andmete import/eksport?
Lahendus peaks kindlasti olema ka jätkusuutlik, et ka aastaid hiljem e-pood veatult töötaks ning kõik osapooled omavahel ilusti suhtleks ka peale uuendusi, seepärast on hea mõte siiski vaadata enimlevinud lahenduste poole millele leidub ka rohkem tuge.
Õige platvormi ja majandustarkvara valimine on suur samm, kui soovid konsulteerida asjatundjatega ja seda kõike näiteks kohvitassi ääres arutada, siis võta meiega julgelt ühendust allpool oleva kontaktivormi kaudu!
Hea lugeja, eelmine nädal jagasime Sinuga viite erinevat nippi, mille abil Sul on võimalik enda kodulehe või e-poe usaldusväärsust kasvatada kliendi silmis. Nagu eelmises artiklis mainisime, on meil nippe veelgi ja ilma pikema sissejuhatuseta toome Sinuni järgmised viis võimalust, mida võiksid kasutada, et tagada enda veebilehe hea maine külastajate silmis.
Kuva kliente või koostööpartnereid
Klientide või koosööpartnerite kuvamine enda veebilehel on hea märk tulevastele, potensiaalsetele klientidele, et Sinu äri toimib ja Sul on tekkinud oma klientide või partnerite võrgustik. Selline viis on usaldusväärsust tekitav. Lisaks lihtsalt logode või kirja teel kuvamisele võid tekitada ka otsesed viited nende lehtedele.
Tõesed fotod kontorist või tööruumidest
Paljude tegevusvaldkondade puhul on tungivalt soovitatav kuvada veebilehel fotosid reaalsetest tööruumidest. Toon näiteks juuksurisalongi, mis on just äsja uksed avanud. Suure tõenäosusega puudub seal esialgu suurem klientuur, mida veebilehe abil püütakse tekitada. Seetõttu on alati soovitatav leida veebilehel ruum fotodele, kus kuvada pilte salongist nii seest kui väljast. Esiteks tekitab see positiivset emotsiooni nii uues kui vanas kliendis. Teiseks, esmakordsele külastajale annab selline lähenemine kindlasti mõnusa äratundmisefekti. Ehk ta on hoonet nähes kindel, et on õiges kohas!
Üleliigsed vidinad ja ‘’kosmeetika’’
Tänasel päeval tasub pigem hoiduda igasugustest vilkuvatest ja jooksvatest bänneritest ja muust taolisest. Jäta meelde, et kõik, mis vilgub liialt, jookseb ringi, hüppab või teeb isegi häält, ei ole Sinu lehele reeglina kasulik. Selline lähenemine võtab endaga kaasa lehe külastaja tähelepanuvõime ja suunab ta pigem ebaolulisele. Lisaks tähelepanuvõime hajutamisele segavad sellised lahendused külastajal tähtsast kinni haarata ja muudavad tema lugemiskiirust ning olulisest sisust arusaamist tunduvalt aeglasemaks.
Korrektne õigekiri ja keelekasutus
Selle nipi kohta saad Sa kõik juba pealkirjast kätte! Kui andeksantavad vead võivad esineda blogis või mõnes artiklis, siis veebilehe hinnakirjas, toodete või teenuste kirjeldustes, avalehel ja muudes taolistes kohtades jätavad sellised vead igaljuhul ebaprofesionaalse mulje ja usaldusväärsus võib kaduda silmapilkselt. Asja võti on täpsus, korrektsus ja lihtsus, mitte raske ja keeruline jutt, millest suurem osa aru ei pruugi saada.
Liigne enda kiitmine
Sinu ettevõtte veebileht ongi mõeldud Sinu äri edendamiseks. Selge see, et Sul on huvi seal end kiita ja hea nurga alt näidata – ja nii see peabki olema! Ära ei tohi ainult unustada, et ülivõrdes enda valgustamine ei ole kõige mõistlikum. Lihtne näide, kui Sa kirjutad enda toote/teenuse kohta kodulehel, et see on kõige odavam Tallinnas, Eestis või Euroopas, siis kena oleks seda ka kliendile kohe kinnitada ja reaalne tõestus ette näidata. Vastasel juhul ei räägi me mitte usaldusväärsuse tekitamisest, vaid kohesest kaotamisest.
Kokkuvõtteks
See artikkel on järg eelmisel nädalal ilmunud artiklile, kus tõime välja esimesed viis nippi. Kui Sa ei ole veel lugenud eelmist artiklit, siis soovitame Sul seda kindlasti teha! Kahe kirjutise peale on sul hetkeks koos juba 10 tasuta võimalust, mida saad enda veebilehe või e-poe puhul kasutada, et läbi usaldusväärsuse hoida vanu ja leida uusi kliente või koostööpartnereid.
Nagu esimeses artiklis mainitud, siis ütleme Sulle ka siin kindluse mõttes, et usaldusväärsuse tekitamisel ei tasu üle piiri siiski minna, sest Sa ei taha kliendile meelde jääda liiga pealetükkivalt, võltsilt ja ülepingutatult. Kõiki neid võimalusi tuleb endiselt kasutada mõistuse piires!
Meie täname Sind, et oled leidnud aja lugeda ja harida end, et hoida enda veebileht korrapärane ja ajakohane ning pakume juba järgmisel nädalal Sulle lisaks olemasolevatele veel viis uut nippi!
admin
juuli 20.2015 |
Oled mõelnud kuidas tõsta kodulehe usaldusväärsust? Kas oled end tabanud mõnele veebilehele maandudes mõtlemast, et konkreetne leht või e-pood ei tundu usaldusväärsena? Ilmselt küll. Reeglina ei pruugi usaldusväärsuse tekkimatus seotud olla mitte pakutava toote või teenuse kvaliteediga või hinnaga, vaid konkreetse veebilehe usaldatavuses. Nii lihtne see ongi!
Kui Sa omad ise kodulehte ja pakud läbi selle erinevaid tooteid või teenuseid, siis kindlasti hakkasid Sa seda lugedes hetkel mõtlema, et kuidas siis on lood Sinu enda kodulehe usaldusväärsusega.
Tihtipeale on Sinu esimene kontakt kliendiga läbi kodulehe, mis tekitab esmamulje ning mille alusel ta edaspidised otsused ka langetab. Ettevõtted, kelle veebilehed on ülesseehitatud lähtuvalt oma sihtgrupile, on tegelikult tekitanud juba eelise enda konkurentide ees.
Kuidas tõsta kodulehe usaldusväärsust ehk panna külastajat tundma end kui oma kodus
Kõik, mis vaja on Sinu jaoks loogiliselt paigutatud ja kiirelt kättesaadav, leitav. Sa peaksid tundma end mugavalt enda isikuandmeid jagades ning mis kõige olulisem, Sa oled kindel, et ostetud toode või teenus rahuldab Sinu vajadused ja mujalt enam otsida ei tule.
Järgnevalt soovime Sinuga jagada kümme üsna lihtsat, kuid tõhusat nippi, millega on Sul võimalus oma olemasoleva kodulehe või e-poe usaldusväärsust tõsta või uue veebilehe tegemisel silmas pidada.
Nähtavad kontatkandmed
Tegelikult ei oma isegi suurt tähtsust, kas Sinu ärimudel eeldab, et Sulle igapäevaselt palju helistatakse või ei. Viisakas ja usaldusväärsust tekitav on, kui Sinu ettevõtte kontakttelefon, aadress või muu vajalik on kergelt märgatavalt esindatud. Sellega hoiad sa kokku enda kliendi aega ja tekitad uutes usaldusväärsust ja kutsud neid ühendust võtma!
Veebilehe üldine konseptsioon ja disain
Sinu veebilehe disain on ilmselt üks olulisemaid punkte kliendi usaldusväärsuse võitmisel. Efektiks disaini puhul siis igale inimesele omane joon, ehk eelarvamus. Muidugi maitse üle ei vaielda, kuid veebilehed mis tunduvad atraktiivsed, on disainilt ja konseptsioonilt hästi lahendatud, saavad igal juhul rohkem positiivset tähelepanu, mis ühtlasi kasvatab usaldust Sinu ja Sinu veebilehe suhtes.
Vasta päringutele ja kirjadele
Esiteks on usaldusväärsuse tekitamiseks äärmiselt oluline Sinule tulnud päringutele, kirjadele, pakkumistele ja muule taolisele vastamine. Teiseks on usaldusväärsuse hoidmiseks ülimalt oluline, et Sinu vastused on kiired, põhjalikud ja kliendile võimalikult palju kasu toovad. Kui Sa suudad neid mõtteid omaks võtta ja järgida, oledki juba võitnud usalduse ja edasine eesmärk peaks olema seda hoida!
Toodete või teenuste hinnad
Kindlasti katsu oma kodulehel esile tuua Sinu ettevõtte poolt pakutavad hinnad või hinnakiri. Ära pelga seda, et Sinu hinnad on kõrgemad kui konkurendil. Pigem mõtle, miks see nii on ja vajadusel põhjenda hindu, kuid hindade ära peitmine tagab pigem selle, et klient kaotab salatsemise puhul usalduse ja läheb Sinu konkurendi juurde, kus hinnad kenasti kuvatud on.
Veebilehe töötavus
See, kuidas ja mil viisil Sinu veebileht funktsioneerib on väga suureks teguriks, mil viisil klient Sind usaldama hakkab. Kõik tehnilised probleemid, alates lehe avanemiskiirusest kuni katkiste linkide ja vormideni on eemale tõukavad. Seega, kontrolli, et Sinu leht töötab korrektselt ja kui see nii ei ole, siis tasuks investeerida spetsialistidesse ja probleem või probleemid lahendada!
Lõpetuseks tahaksime Sulle öelda, et ära usaldusväärsuse tekitamisega liialt üle pinguta. Vastasel juhul võib see jätta võltsi ja odava mulje. Selge on see, et iga äri puhul mõjuvad erinevad tegurid ka erinevalt ja päris ühest malli kõikide nippide alusel võtta ei saagi, kuid kindel on see, et igaüks midagi kasuliku siit leiab!
Järgmised viis nippi katsume Teieni toimetada mõne aja möödudes. Kuidas tõsta kodulehe usaldusväärsust ei ole meie jaoks keeruline küsimus. Nippe meil jagub, seega tasub silm peal hoida ja kindlasti katsetada neid, et klientide usaldusväärsust hoida või siis tervenisti võita!
Selge ettekujutuse saamine veebiloome hindadest võib vahel päris tüütu olla. Tihti võetakse ühendust lihtsalt mitmete ja mitmete erinevate veebiagentuuridega. Küsitakse sõpradelt ja tuttavatelt: “Kui suur võib olla kodulehe hind?”
Ning saadakse enamasti vastuseks: “Oleneb.” Mõnes mõttes on see vastus isegi tõene, kuna veebilehe hind sõltub tõesti suuresti sellest, missuguseid funktsioone lehele ja millist veebilehte sa täpselt soovid.
Samas on võimalik anda mõned piirhinnad ja seda me allpool teemegi. Selgitame lahti meie ligikaudsed hinnad, liigitades veebilehed ja e-poed nelja valdavasse kategooriasse. Siiski tasub meeles pidada, et alltoodud numbrid on ainult kaudsed verstapostid.
Kuid enne, kui hindadest räägime, on veebilahenduse tellimisel vaja läbi mõelda mõningad üliolulised küsimused. Nii kodulehte, kui e-poodi planeerides. Loomulikult aitame kaasa mõelda, kui tellid lahenduse meilt.
Kodulehe tegemisel olulised küsimused enne tellimist
Mis on valmiva kodulehe eesmärk?
Eesmärgi sõnastamine aitab juba enne veebilehe teostamist internetiturundusliku osa paremini läbi mõelda.
Iga eduka veebilehe lugu algab eesmärgist. Kas eesmärgiks on tutvustada ettevõtet? Saada päring? Tutvustada uut brändi või galeriid läbi visuaalide?
Kellele on koduleht suunatud ja miks peab valminud kodulehe külastaja just Sinu poole pöörduma?
Eriti just teenuseid pakkudes on oluline läbi mõelda sihtgrupp, keda on soov kliendiks saada. “Kõik, kes soovivad” on natuke umbmäärane vastus. Parem on määratleda vähemalt külastaja sugu ja vanusegrupp.
Või läheneda esialgu probleemipõhiselt. Kodulehe külastajal on probleem, mille sinu teenus lahendab. Mida soovib tema, klient, teenust tutvustaval veebilehel näha? Kodulehe loomine on kordades lihtsam ja ka valmis leht saab müüvam, kui sihtgrupp koos väärtuspakkumisega on läbi mõeldud.
Mis tegevusi saab külastaja kodulehel teha?
Toitlustuskoha veebilehel on kindlasti oluline tutvustada menüüd ja võimalust koht ürituse jaoks broneerida.
Nõustamiskeskuse korral on ehk kõige olulisem julgustada lehe külastajat ühendust võtma. Väga delikaatsete teemade korral ei pruugi kontaktivormi täitmisele üles kutsumine anda parimat tulemust.
Kinnisvaraarenduste veebilehtede ülesandeks on tekitada huvi arenduse vastu uue kodu otsijates. Andes huvilistele võimaluse kontakteeruda ja tulla tutvuma näidiskoduga.
Missugused veebilehed Sulle meeldivad?
Koos soovitud lehe kirjeldamisega on hea, kui oled leidnud mõned näited soovituga sarnastest veebilehtedest. Nagu öeldakse, näidispildid ütlevad rohkem, kui tuhat sõna.
Siin on ligikaudsed hinnad meie poolt valmistatavatele kodulehtedele.
Kodulehe hind olemasolevale mallile | Alates 800€
Alati ei ole vaja hakata jalgratast leiutama. Tihti katab väiksema mahuga lehe vajadused ka valmiskujundusega mallil leht. Sa saad mugavalt välja valida endale meelepärase kujundusega malli, mis kattub sinu eelistatud värvide ja maitsega.
Meie hooleks jääb veebilehe tehniline seadistamine koos malli sobivamaks kohendamisega. Esimese sisu lisamine. Kasutuskoolitus üleandmisel, et saaksid edaspidi kiirelt ise sisu lisada.
Lihtsa kodulehe alla käib vähemalt:
Sisuhaldussüsteemi paigaldus
Kodulehe seadistus(Menüüd, sisu, paigutused jms.)
Kontaktivormi lisamine ja seadistus
Vajadusel fotogaleriide tekitamine ja piltide lisamine
Soovitud kujunduse paigaldus
Kujunduse üldine seadistus
1-10 Lehekülje lisamine vastavalt soovile
Professionaalse kujundusega kodulehe hind | Alates 1600€
Kui aga on vaja seda tõesti päris oma või ükski valmis tehtud kujundustest ei ole meeltmööda, saad alati tellida personaalse kujundusega lehe, mis vastab täpselt sinu soovidele. Teistest erinev koduleht torkab paremini silma ja jääb ka kliendile paremini meelde. Personaliseeritud kujundusega lihtsa kodulehe alla käib kindlasti:
Personaalse kujunduse loomine kõiki kliendi soove arvestades
Vajalike kujunduselementide loomine ja paigutamine
Tekstide kohandamine ja sobitamine veebilehega
Fotode kohandamine ja sobitamine veebilehega
Lõpptulemusena saab sinu uus koduleht olema täpselt selline, nagu sa kliendina soovisid ja ette kujutasid. Soovid uut kodulehte? Saada päring lehe lõpust, ning arutame.
E-poodide tellimisest ja hinnastamisest
E-poodide valmistamisel on kodulehest rohkem küsimusi, millele vastamine enne tellimise alustamist teeb kõik lihtsamaks.
… ahjaa, ja müügitulemused kordades paremaks, kui läbi mõtlemata e-poe puhul.
Kes on soovitud klient?
Kes on see klient, kes ostab sinu tulevasest e-poest kaupa? Taas ei ole “kõik, kes soovivad” parim vastus. Kliendipersona saab määratleda demograafiliste näitajate alusel. Sugu. Vanus. Asukoht. Või taas näiteks probleemipõhiselt – mis probleemile lahendus on ost sinu e-poest?
Selle alusel saab planeerida kliendile olulisemad väärtuspakkumised. E-poe lehtede sisu ja ülesehituse.
Kuidas jõuab klient poeni ja reklaamsõnum kliendini?
Lisaks poe tehnilisele teostusele on vaja läbi mõelda, kuidas jõuab klient poodi. Poe reklaamsõnum kliendini.
Teades neile küsimustele vastuseid, on edasised reklaamtegevused planeeritud, ning e-poodi saadab edu.
Igal juhul soovitame tungivalt panustada e-poe valmistamisel ja struktuuri loomisel lehesisese SEO optimeerimisele. Et poes pakutavad tooted saaksid Googles otsijatele leitavaks.
Soovitud maksevõimalus?
Lihtsaim ja soodsaim variant on paluda e-poe külastajal saata huvi korral meil. Valmistades talle käsitsi või programmiga müügiarve, ning ülekande laekumise järel panna ost teele kliendi suunas.
Tulemuslikum ja külastajale mugavam variant on võimalus tasuda pangakaardiga. Siin on kaks populaarseimat võimalust tasumine pangalingiga, või läbi maksekeskuse. Mõlemal kaardiga tasumise võimalusel on oma head ja vähem-head küljed.
Siin on e-poe valmistamise hindade suurusjärgud.
E-pood olemasolevale mallile | Alates 900€
Ka e-poodidele on olemas hulgaliselt valmislahendusi ja kujundusi mis ootavad lihtsalt kasutamist. Kuna e-poe sisu moodustavad suurel hulgal tooted ise siis enamasti kasutataksegi just e-poodide jaoks juba valmis kujundust.
Asjad mis peaks ühe e-poe põhipaketiga kindlasti kaasa tulema on:
Sisu- ja tootehaldussüsteemi paigaldus (Toodete lisamine, muutmine jms.)
Soovitud kujunduse paigaldus ja seadistus
Tootelehtede, kategooriate jms. loogiline ülesehitus
Atraktiivse avalehe loomine e-poele
Professionaalse kujundusega e-pood | Alates 1700€
Samuti on olemas variant anda ka soovitud e-poele oma nägu ja väljanägemine ning kõik muud vajalikud erifunktsioonid. Koos kliendiga mõeldakse kõik hoolikalt läbi ja lähtudes tulevastest e-poe eesmärkidest hakatakse e-poodi valmistama . Profesisonaalse kujundusega e-pood on üldises plaanis kombineeritud kahest eelmisest punktist.
Lisafunktsioonid | Alates 25€
Tihti juhtub ka et e-pood või koduleht vajab ikkagi lisaks standardvarustusele ka veidi rohkem kellasid ja vilesid. Siin on väike nimekiri inspiratsiooni ja ettekujutuse saamiseks:
Keelevaliku lisamine ehk mitmekeelsus
Otsingumootoritele optimiseerimine
Google mapsiga asukoha lisamine
Statistikakogumise ja haldamise lisamine
Facebooki akna lisamine
Hüpikakna lisamine
Paljud muud erifunktsioonid
Kokkuvõtteks
Kodulehe loomine ega e-poe tegemine ei ole kulukas, kui tervik saab enne teostust detailselt läbi mõeldud.
Lihtsama kodulehe hind: alates 800€
E-poe valmistamine: alates 900€
Soovid endale kodulehte või e-poodi? Saada kiri allolevalt vormilt ja arutame, mida tasub teha.
Jälgi
Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!
Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee