...

sisuturundus

sisuturundus
admin

jaanuar 02.2018 | 2018 | facebook | Google reklaam | internetiturundus | sisuturundus

Aastavahetus on sobiv aeg vaadata milliseks kujuneb järgneva aasta internetiturundus. Siin annab ka 89 enda panuse. Arvame, et 2018. aasta internetiturunduses tuleb jätkuvalt huvitav. Toome allpool välja mõned uue aasta väljakutsed, mis igale turundajale on olulised.

 

2018 maikuus jõustub Euroopa andmekaitse reform

Selle rakendamine pakub ettevõtjatele kindlasti uusi väljakutseid, sest tegu on oluliste protsesside muutmisega ettevõttes.

Arvame, et pikemas plaanis on praegustest, määruse-eelsetest kindlamad raamid andmekaitsele kindlasti kasuks, sest digimaailm ja internetiturundus selle sees kasvab peadpööritava kiirusega. Usaldame ju järjest rohkem enda andmeid digirakendustele.

 

Leidub uus reklaamikanal, mis toob paremad tulemused

Inimestel on valida mitmete sotsiaalmeediakanalite vahel. Ning kus on sihtgrupp, sinna on vaja liikuda ka ettevõtetel. Sõltuvalt teenusest võib parimaks reklaamikanaliks olla Facebooki reklaam, Facebooki grupp, Google reklaam, sobiv erialafoorum, Instagram, Pinteresti tahvel, Vkontakte keskkonna võimalused, või mõni muu.

Esimene ja olulisim reklaamikanal igas valdkonnas on kontaktid ja soovitused.

Enamasti on digis välja valitud üks reklaamkanal, mis toob tulemusi. Ettevõtja on sellega tuttav ja panustab sinna regulaarselt. Meie näiteks kirjutame blogi ja oleme aktiivsed sotsiaalmeedias. Uueks aastaks oleme juba ühe kanali välja valinud, mida testida.

Esitame siinkohal uue aasta väljakutse – mõtle, missuguses seni proovimata digikanalis veedavad aega sinu kliendid. Panusta ka selles kanalis leitav olemisele, ning jõuad uute kliendisuheteni.

 

Google hakkab piirama SSL sertifikaadita veebilehtede näitamist otsingus

Juba praegu on Google jaoks üks veebilehe usalduse faktor SSL sertifikaadi kasutamine veebilehe serveris – SSL sertifikaadi ja krüpteeritud turvalise ühendusega veebilehed saavutavad otsingus kiiremini parema positsiooni, kui ebaturvalise ühendusega veebilehed.

On aja küsimus, mil Google hakkab otsingus näitamiseks rohkem eelistama krüpteeritud ühendusega veebilehti, ning veel SSL sertifikaadita lehti otsingus oluliselt tahapoole lükkama. See tähendab nende lehtede omanikule paljude külastuste kaotamist.

Kas brauseris Sinu veebilehe aadressi kõrval on roheline tabalukuke? Siis on Sinu veebilehe ühendus turvatud. Kui tabalukuke puudub, on tõenäoliselt serverisse vaja paigaldada SSL sertifikaat, ning veebilehe haldusliideses lehtede püsiaadressid ümber suunata. Kirjuta meile julgelt, kui sellega abi peaksid vajama.

 

 

Facebookis õigete inimesteni jõudmine muutub kulukamaks

2017. aasta lõpul näitab Facebook enda ajajoonele jagatud infot erinevate uuringute kohaselt ainult 2-7%(!) jälgijatele. Seega näiteks 200-st jälgijast näevad uut postitust kohe keskmiselt 4-14 inimest. Kui postitus saab avaldamisjärgsetel minutitel jagamisi ja reaktsioone, näidatakse postitust rohkematele jälgijatele.

Suure uudisena on tuntuim sotsiaalmeediaplatvorm testimas kahte kõrvuti asuvat uudisvoogu, esialgu valitud riikides.

Peamises uudisvoos, millega oleme harjunud, hakkavad asuma sõprade postitused koos tasulise reklaamiga.

Jälgitud fännilehtede ja ettevõtete postitused hakkavad asuma eraldi uudisvoos.

Ettevõtete jaoks tähendab kahe uudisvoo tekkimine orgaanilise levi edasist langemist, sest kasutaja peab ise soovima vaadata teist uudisvoogu. Slovakkias läbi viidud testide käigus vähenes 60 populaarseima meediaväljaande orgaaniline levi senisega võrreldes neli korda (!!!)

See kõik tähendab kallinevaid klikihindu, sest rohkem ettevõtteid hakkab konkureerima eelistatud uudisvoos reklaamiga nähtav olemise eest.

Hetkel ei ole teada, millal see uuendus Eestisse jõuab.

Lahendusi on. Leidsime Hootsuite.com blogist kasulikud soovitused, kuidas vähesest orgaanilisest levist hoolimata sotsiaalmeedias häid tulemusi saavutada.

Pikaajalise strateegiana soovitame alustada blogi loomist enda veebilehele, sest blogipostitusi saab sotsiaalmeedias jagada korduvalt, ning need toovad külastajaid ka Googlest. Seega on parim internetiturundus siiski nö. naturaalne, eriti kui rääkida sotisaalmeedia kanalitest.

 

Google reklaamiga õigete inimesteni jõudmine muutub kulukamaks

Mitmed ettevõtted panustavad Google AdWords reklaamile.

Ka Google reklaame näidatakse oksjoni alusel – otsingu juures näidatakse selle ettevõtte reklaame, kes on nõus teistest ettevõtetest rohkem otsija kliki eest maksma.

Mitmes ärivaldkonnas ei ole juba praegu Google reklaamiga päringu saamise kulu ettevõtetele mõistlik, sest saadud päringute väärtus seniste märksõnadega ei õigusta reklaamikulu. Seega on vaja mõelda uutele reklaamkanalitele….

Lihtsamaks lahenduseks on teha Google reklaami ainult märksõnadele, mis on soodsaimad ja toovad veel päringuid soovitud hinnaga. Pikaajalise strateegiana soovitame ka siinkohal enda veebilehele blogi või artiklite osa loomist, sest artiklid toovad külastusi ja päringuid ilma jooksva reklaamikuluta.

 

Sisuturundus rokib jätkuvalt

Kvaliteetsel sisuturundusel on eeliseid makstud reklaamide ees. Otsija leiab need artiklid otsingust talle olulisel hetkel üles. Neis olev sisu lahendab otsija jaoks sel hetkel olulise probleemi, vihjates ühe võimaliku lahendusena ka avaldaja teenustele. See postitus ei ole erand.

Kõigi blogide ja portaalide jätkuvaks väljakutseks jääb lugejatele ka tegelikult kasulikke teenuseid pakkuvate reklaampartnerite leidmine ja kvaliteetse sisu loomine, et sisuturunduses säiliks lugejale kasulik sisu.

 

Soovime edukat uue aasta algust ja palju häid tulemusi!

blogi kirjutamine
admin

jaanuar 06.2016 | artikkel | blogi | koduleht | sisuturundus | veebileht

Blogi kirjutamine on veebilehe omanikele tihtipeale parajaks pähkliks. Väga paljud ei tea üldse, milleks see võiks vajalik olla, paljudel ei ole lihtsalt aega sellega tegeleda ja on ka neid, kes ei oska kuskilt otsast pihta hakata. Selles artiklis anname Sulle mõned nipid, kuidas saad ainest, mida külastajaile pakkuda, milles seisneb blogi kirjutamine ja miks enda kodulehe blogi pidevalt uuendada.
Ulata kliendile ”tasuta präänik” ehk nõuandeid või nippe, mis käivad kokku Sinu tegevusega.

 

Oletame, et Sa oled hambaarst

Ning veel oletame, et sul on ilus ja tipptehnoloogiline kliinik. Oletame, et Sul on kaasaaegne, turunduslikele normidele vastav veebileht ja Sa tahad pidada kodulehel ka blogi. Selle näite puhul on Sul suurepärane võimalus kirjutada näiteks artikkel teemal ”Kuidas igapäevaselt hambaid hoolikamalt harjata?” või ”Kuidas saada laps hambaid pesema?”. Teemad on väga loomulikud ja puudutavad meist praktiliselt igaüht. Oletame nüüd, et Sa oled realiseerinud kahest näitest ühe nüüd artikliks, mille paned kena ja teemakohase fotoga enda kodulehele blogi kategooriasse. Ja nüüd oletame, et keegi lapsevanem loebki nimetatud kirjutist, et saada infot, kuidas siis saada enda põnn hambaid pesema ilma üleliigse vaevata.

Tegeleme momendi veel oletamisega, ning oletame, et see lapsevanem on Sinu artikli läbi lugenud, saanud sealt kasulikku informatsiooni ja tõepoolest tänu Sinu kirjutises esitletud nippidele oma võsukese hambaharjamise protsessi vaevatuks muutnud. Rõõmu kui palju – Sina said kellelegi anonüümsele kasulik olla ja keegi teine sai Sinu pakutust ka kasu! Ja nüüd oletame, et too lapsevanem soovitab neid samu nippe (või koguni artiklit Sinu kodulehe viitega) enda sugulastele, tuttavatele ja töökaaslastele, kellele kõigile võiks see tema arvates väärtust pakkuda. Võimalused, et loetust kasu saanu pöördub Sinu ettevõtte poole tulevikus hambaravi sooviga on väga suur. Tal on usaldus Sinu pakutava vastu ja miks ei peakski? Sa ju aitasid teda! Liidame sinna potensiaalsed soovitused otsa ja Sinu koduleht töötab Sinu eest ka siis, kui Sina ise rahulikult magad. Mõnus!

 

Blogi kirjutamine ja korduma kippuvad küsimused

Kui Sa oled kodulehe omanik, siis suure tõenäosusega ka ettevõtja. Kui nii, siis küsitakse Sinult ilmselt tihti küsimusi, mis puudutavad konkreetselt Sinu tegemisi, ehk tegevusvaldkonda või konkreetselt Sinu ettevõtet. Sina kogu korduma kippuvad küsimused kõik ühte kohta ja näed, et tüüpküsimusi on palju. Ja sellest nipist omakorda veel üks nipp – Sa ei pea kindlasti mitte kõige tihedamini esitatud küsimustele vastama ühes kirjutises, vaid saad tegelikult iga tüüpküsimuse kohta luua täiesti eraldi blogipostituse, milles oled põhjalikult vastanud konkreetsele küsimusele või probleemile ja teemasid, millest edaspidi kirjutada, on Sul omakorda küll ja veel.

Küsi ise oma klientidelt, mida nemad tahavad teada

Tegu on tegelikult vastupidise tehnikaga eelmisele nipile. Selle asemel, et ise ootama jääda, millal keegi midagi küsib, küsi ise enda rahulolevatelt klientidelt ja partneritelt, millistel teemadel kirjutised neid huvitaksid, mida nad loeksid ning mis paneksid neid kaasamõtlema.

Müüdid Sinu valdkonna või äri kohta

 

Kokkuvõtteks

Oleme kindlad, et absoluutselt iga tegevusvaldkonna kohta, mis meil tänasel päeval siin maamunal eksisteerib, on väljamõeldud või aretatud miskit sorti kuulujutud, mis tegelikult ei vasta tõele. Veel jubedam on see, kui alusetud müüdid, kuulujutud või laim vohab ringi konkreetselt Sinu ettevõtte kohta. Enda kodulehe blogi kirjutamine on parim viis nende müütide purustamiseks. Lihtne loogika ütleb seda, et kui Sa neid teemasid ei käsitle ja enda kliente (ja potensiaalseid kliente) nendest ei teavita, siis jäävadki nad müüte uskuma ning nende alusel edasi elama. Lihtne näide – ekslikult arvatakse alati, et kodulehe tegemine on väga kallis. Kallis on muidugi suhteline mõiste, kuid kui tulu ületab investeeringu, siis on tegu võiduga. Hästi lahendatud veebileht on toode, mis tasub investeeringu õige pea ja sellest, et kodulehe tegemine tegelikult kallis ei ole, rääkisime ka meie enda eelmises blogipostituses.

Tõime Sinuni mõned nipid, kuidas Saad edaspidiseks mõtteainet, millest enda artiklites kirjutada. Sinu kliendid otsivad kasu ja väärtuseid, mida Sa neile pakkuda saad ja Sinu ülesanne on hinnata enda klientide soove ja neile vastu tulla ja kõike seda neile pakkuda. Miks? Sest Sa tahad enda klientideportfelli suurendada ja nagu juba öeldud, Sinu veebilehe blogi kateooria on selleks suurepärane vahend.

Sina tead ja tunned enda sihtgruppi ning tead, mida nad otsivad. Ja kui täpselt ei tea, siis ka selleks puhuks pakkusime Sulle ülal mõned võimalused. Sinu koduleht on üks imepärane tööriist ja hoides ning hoolitsedes selle eest, kui enda vastsündinud beebi eest, toob see sulle hiljem dividende! Meie kirjutame Sulle juba õige pea veel variante, mida saad edaspidi aluseks võtta. Seniks aga loodame, et kirjutatust on Sulle kasu ja soovime Sulle edukat praktiseerimist!

Küsimuste korral võta meiega palun ühendust allpool ja me aitame Sind!

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee

    error: Content is protected !!