...

e-kaubandus

e-pood
admin

september 14.2020 | e-kaubandus | e-pood | SEO

Nagu kaupluse puhul on oluline asukoht, välimus ja reklaam, on ka e-kaubandusel omad strateegiad ja nipid, mida unustada ei tohiks. Loetleme 10 levinumat põhjust, miks sinu e-pood ei müü nii, nagu ootasid.

 

Veebileht ei ole reageeriv ehk responsive website

Nutitelefonide ajastul peame arvestama, et inimeste veebioslemisharjumised lähevad järjest väiksematele ekraanidele. Juba aastal 2014 ületas veebikasutus nutiseadmetes arvutite oma.

Kui sinu e-poes ei ole mugav oma oste teha nutitelefonis või tahvelarvutis , on ta lihtsam sulgeda ja uus otsida.

 

Liiga palju reklaami

Mitte kellelegi ei meeldi lahti hüppavad kirevad aknad ja vilkuvad bännerid. Kui pool e-poes veedetud ajast pool kulub reklaamibännerite ja pop-up  akende sulgemiseks, tahame ta kiiresti kinni panna.

 

Ostuprotsess on liialt keerukas

On oluline veenduda, et ostu sooritamine hõlmaks võimalikult vähe samme.  Näiteks võib tülikaks osutuda sunnitud kasutajaks registreerimine, pikkade vormide täitmine või ostu katkemine „back“ nuppu vajutades.
Ostuprotsess peaks toimima lihtsas järjekorras:  ostukorv – tarne – maksmine –  kinnitus.

 

Varjatud tasud

Kui ostukorvist edasi liikudes selgub, et ost on eeldatust oluliselt kulukam, tahame minna tagasi googlisse ja otsida mõne teise sama kaupa pakkuva e-poe.

 

Veebileht on liiga aeglane

Aeg on raha. Microsofti uuringud näitavad, et kui sinu veebileht on konkurendi omast 250 millisekundit aeglasem, kaotad sa kliente.

 

E-pood ei ole kasutajasõbralik

Pakutava kauba vahel navigeerimine peab olema kiire, lihtne ja loogiline, kategooriad ja alamkategooriad selgesti nimetatud ning tooteinfo nähtav ja informeeriv.

Kui toodet poest võimalik üles leida ei ole, tuleb teda otsima minna mujalt.

 

Ebamugav tarne

Liiga piiratud või liiga kallid kaubatarne valikud.  Hea tava on pakkuda näiteks teatud ostusummat ületades tasuta kauba kohaletoimetamist.

 

Kontaktinformatsioon ei ole nähtav

Kui kliendil on küsimusi või pretensioone, peab ta saama kiiresti ja mugavalt ühendust võtta.  Samuti ei tekita peidetud andmed usaldusväärsust.

 

Hinnad ei ole õiged

Liiga odavad hinnad tekitavad umbusku. Liiga kõrged hinnad panevad mujalt ostlema. Turu-uuringute vajalikkust ei tasu kunagi  alahinnata.

 

Veebileht ei ole kiiresti leitav

Võib-olla on sinul kõik ülalnimetatu olemas ja toimiv. Võib-olla on tegmist suurepärase e-poega, aga kui kliendid sind kiirelt ja esimeste seas otsingumootoritest ei leia, ei saa nad ka ostelda.

E-poe haldamine
admin

aprill 08.2019 | e-kaubandus | e-poe haldamine | e-pood | veebihaldus | veebihooldus

Olles nüüdseks aastaid ja aastaid tegelenud sadade erinevate e-poodidega, mõtlesime välja tuua mõned väga läbivad ja levinud probleemid mida väga paljud e-poe omanikud teevad, eriti uued kellele e-poe haldamine on uus väljakutse. See on heaks infoks kõigile kes juba omavad enda e-poodi või plaanivad sellega tulevikus tegelema hakata. Ilma pikema sissejuhatuseta, asume asja kallale!

 

Liiga levinud valdkonna valimine

Kusagil 70% inimestest pakub esimese ideena e-poele mõeldes välja kas t-särgid, lasteriided või pulmateenused. Ja just see turg on juba ekstreemselt täis. T-särgi e-poode on juba kümneid ja kümneid tuhandeid. Sama kehtib ka lasteriietele jms. Kõige esimene ja suurim viga ongi enamasti ülimalt konkurentsirohke valdkonna valimine. Konkreetsed suurimad probleemid selliste valikute juures on:

  • Tõenäoliselt ei tule sa kunagi otsingutulemustes esile
  • Sul on ääretult keeruline välja paista kõikide teiste e-poodide seast
  • Kasum on minimaalne kuna ka hindade üle käib väga tihe võitlus

Õige valdkonna leidmine on küllaltki peen kunst. Kui sa valid valdkonna mis on liiga kitsas, ei ole sul tõenäoliselt piisavalt kliente. Kui sa valid valdkonna mis on liiga lai, on sul tõenäoliselt liiga palju konkurentsi, et sellega võistelda.

Ideaalses maailmas tuleks leida tooted mida päris igas suvalises kioskis ei müüda ja millel ei ole veel ka palju e-poe konkurente. Kõige tähtsam muidugi on leida toode, mis on piisavalt nõutud, et selle pealt oleks võimalik ka raha teenida. Väga paljud inimesed valivad oma e-poe valdkonnaks enda väga spetsiifilise hobi või huvi, mis on küll armas aga tihtipeale on just selliste e-poodide kasumid nullilähedased kuna nende toodete turg on nii minimaalne.

 

Turundusplaani puudumine

Kui sa oled valinud juba vale valdkonna või sinu tooted on lihtsalt liiga kallid, siis võib su e-pood olla juba algusest peale hukule määratud. Oletades aga, et kõik on veel siiani õigesti läinud, on sul ikkagi vaja turundusplaani, et kliendid kohale meelitada.

Võimalikult suure liikluse saamine enda e-poodi ongi tegelikult ju edu alus. Siiski on lausa hämmastav kui paljud värsked e-poe omanikud jätavad kogu turunduseosa täiesti juhuse hooleks.

Tulutoovat ja jätkusuutlikku e-poodi ei ole võimalik pidada ilma korraliku turundusstrateegiata. Ei ole suurt kasu ideaalsest tootest või perfektselt valitud valdkonnast, kui mitte keegi sinu e-poodi üles ei leia.

Enda lehele liikluse suunamiseks on õnneks tohutult palju erinevaid platvorme – Google Adwords, Facebook, Youtube jne. Ka see tuleks juba alguses läbi mõelda, milline oleks just sinu e-poele sobiv reklaamiplatvorm.

 

Otsingumootoritele mitteoptimeerimine

Mida aeg edasi, seda rohkem liiklust võiks e-poodi tulla juba naturaalselt. See saab aga juhtuda ainult pidevat ja väärtuslikku sisu luues ning kindlaid SEO reegleid järgides. Isegi kui sa sihid väga konkurentsitihedaid märksõnu, saavutab järjepideva töö ja vaevaga head positsioonid otsingumootorite tulemustes.

Üldiselt põhinebki sinu oskus otsingutulemustes esile tulla sellel, kui hästi sul õnnestub enda e-poe haldamine otsingumootorite seisukohast ja enda toodetele ning blogisse sisu genereerida. Praktiliselt iga e-pood mida me näinud oleme, omab mingit sorti seo-vigu.

Kui sul puuduvad selle koha pealt igasugused teadmised on päris suur oht, et sa jätad kasutamata suurel hulgal nö. tasuta liiklust enda e-poodi.

 

Reaalse väärtuse puudumine

Nüüd kui klient on e-poodi kohale meelitatud, pead sa ta siiski veel veenma enda pangakaarti välja võtma ja ostu lõpetama. Ja selleks on vaja teda ju veenda, et just sinu e-pood on kõigist teistest parim. Kahjuks sulandub väga suur hulk e-poode täpselt teiste omasugustega kokku ja ei erine mitte millegi poolest.

E-poe külastaja peaks esimese viie sekundi jooksul aru saama, mis teeb just sinu e-poe eriliseks. Vastasel juhul nad kas lahkuvad või panevad su e-poe teistega ühte patta. Ning siis, siis nad teevad enda ostuvalikud puhtalt hinna põhjal.

Juba e-poodi luues, tuleks kindlasti välja mõelda, mis on see mis teeb just sinu e-poe eriliseks. Kui sa oleksid klient siis miks sa valiksid kõikide e-poodide hulgast just enda oma?

E-kaubandus
admin

aprill 17.2018 | e-kaubandus | E-poe loomine | e-poe tegemine | e-pood

E-kaubandus on viimase viie aasta jooksul kasvanud enam kui kolm korda – ligi 90% Eesti elanikkonnast ostleb aktiivselt internetis. Pole oluline, kas kell on kolm hommikul või pärastlõunal, soovi korral on igal huvilisel võimalik võrrelda erinevaid pakkumisi ja otsida endale sobivaimat.

 

E-pood on kättesaadav 24/7

Üks märkimisväärsemaid e-kaubanduse eeliseid nii ostjate kui müüjate jaoks on vabanemine asukohapõhistest piirangutest. Varasemalt jäid nii mõnedki kaubad osadele inimestele nende asukoha tõttu kättesaamatuks või tuli soovitud asja saamiseks ette võtta pikem poeskäik.

Teine oluline tegur e-kaubanduse juures on aeg. E-pood on avatud ööpäevaringselt ning oste on võimalik sooritada ükskõik mis hetkel.

Kodulehel olevas poes ei taba klienti kunagi ebameeldiv üllatus “Tulen poole tunni pärast tagasi” sildi näol ning ka ettevõtjatel on võimalus olla sõltumatud lahtiolekuaegadest ning töögraafikutest ja seeläbi suurendada käivet.

 

Mugavus ja kiirus

Üks e-kaubanduse võlusid on selle mugavus kliendi jaoks.

Milleks veeta tunde ostukeskustes, maksta kohaletulemise ja/või parkimise eest, tassida oma jõududega kaup koju ja kulutada aega erinevate poodide valiku ja hindadega tutvumiseks?

Selle asemel on võimalus kodust lahkumata, mugavalt diivanil kohvi või teed juues võrrelda tooteid, hindu ning lõpuks tuuakse ka asjad sobival ajal koju kätte.

E-poe formaat, kus info iga toote-teenuse kohta on arusaadavalt “pakendatud” ühele lehele,  võimaldab kliendil kiirelt erinevaid pakkumisi võrrelda. LIsagarantiina saab tihti lugeda ka teiste ostjate kommentaare ja hinnanguid kaubale.

See lahendus sobib eriti hästi neile, kes eelistavad ise rahulikult infot analüüsida ning kes vahel tunnevad end müügisaalis, klienditeenindaja seltskonnas ebamugavalt.

 

Madalamad kulud omanikule, parem hinna ja kvaliteedi suhe kliendile

Paljud inimesed eelistavad e-poode parema hinna ja kvaliteedi suhte pärast. Võrreldes tavapoodide ja e-poodide toodete hindu, võib hinnavahe sõltuvalt tootegrupist olla mitmekordne. Siinkohal on parfüümide hinnad üheks säravaks näiteks miks e-kaubandus võimaldab müüja kaupu hulka soodsamalt.

Internetis müüdav kaup on tihti odavam, kuna ettevõtja ei pea maksma kaubanduspinna eest. Samuti on tööjõukulud väiksemad ning kokkuvõttes madalamad ülalpidamiskulud võimaldavad müüa tooteid odavamalt. Vaja läheb ainult head süsteemi tellimuste haldamiseks ja logistika korraldamiseks.

Virtuaalsest poest tellimisel peljatakse paljude toodete puhul, et kaup nägi ekraanil välja teistsugune või ei vasta selle kvaliteet ootusele. Seda riski saab ettevõtja maandada, näidates toote infos mitmeid fotosid ja miks mitte ka videot tootest.

Müües tooteid, mis ei vaja proovimist enne ostu, on veebilehe ja füüsilise poe kõrval e-poe omamine kindlaks konkurentsieeliseks, võimaldades müüa asju ka keset ööd.

 

E-kaubandus loob eelised müüjate jaoks

Ettevõtjad ei ole sõltuvad ajalistest piirangutest, pood on avatud kõigile ja igal ajal.

Häid kaubanduspindu on piiratud arv ning need on kallid. Soodsamad pinnad on tihti raskesti ligipääsetavad ning asuvad seal, kus ei pruugi olla piisavalt kliente. Virtuaalse poe ülal pidamine maksab kuus vähem, kui paariruutmeetrise müügipinna rent.

Sellevõrra saab rohkem panustada turundusele internetis – ainult virtuaalne pood kohe müüki ei too. Konkurentideks on mitmed teised veebilehed ja e-poed, igaüks panustamas enda jaoks tulusamatele turunduskanalitele. Kes sotsiaalmeedias, kes Googles, kes mujal.

Tavapoes on vaja klienditeenindajatele palka maksta sõltumata sellest, kas oli ostjaid või mitte.

Lisaks asukohavabadusele on e-kaubanduse teiseks eeliseks väiksemad personalikulud – vähema arvu tellimuste korral võib piisata ka virtuaalse assistendi palkamisest mõned tunnid nädalas.

 

Kas ainult jaekaubandusele?

Suur osa e-kaubandusega tegelevad ettevõtted müüvad füüsilisi tooteid, kuid e-keskkonnas saavad edukalt toimetada ka teenusepakkujad ja B2B (ärilt ärile) valdkonnas tegutsejad.

Kui teenust saab mingilgi viisil pakendada kohe ostetavaks, võiks see võimalus e-keskkonnas olemas olema.

Näiteks saavad ilutegijad (juuksurid, kosmeetikud, massöörid) kasutada e-broneerimissüsteemi ja võimalusel lasta kliendil ka koheselt pangakaardiga maksta. Nii pole hilisemat sularahaga arveldamist, ning valikus olevad töötunnid täidavad kliendid ise, jättes teenusepakkujale lõpliku valiku. Alati on võimalus järjestikused klientide ajad ümber tõsta, kui logistiliselt need väga hästi ei sobi.

Kliendi meeleheaks võib ka pakkuda soodustusi või muid lisahüvesid, mis suunaksid just internetis aega kinni panema ja tehingut tegema.

Teisi internetis broneerimise eeliseid tutvustab inglisekeelne Styleseat.com blogipostitus. Vastavalt nende uuringutele eelistab enamik klienti broneerida aegu internetis peale tööpäeva – mil füüsiline pood võib olla suletud.

 

Ka hambaarstid, rehvivahetajad ning isegi korstnapühkijad on valdkonnad, kus e-kaubandusel on veel arenguruumi. Võimalus lasta mõned ajad klientidel ise veebis broneerida, tavahinnast soodsamalt, võib olla parim võimalus täitmaks töötunde või kuupäevi, mil nõudlus seni väga suur ei ole olnud.

E-kaubandus võimaldab edukalt müüa kontoritarbeid aga ka spetsiifilisi tootegruppe, näiteks HORECA (hotellid, restoranid, catering) sektorile.

Isegi kui toode või teenus on selline, mille puhul eelistataks vahetumat ja isiklikumat lähenemist, saab internetikeskkonnas oma teenuseid ja tooteid tutvustada ning võimaldada kohtumise kokkuleppimist.

E-poe puhul lisandub ka tõenäosus sooritada müük ilma täiendava suhtluseta, kui pakutava leiab inimene, kel tõesti on just seda vaja. Ainult veebilehel oleva päringu vormiga suhtlust alustades tekivad müügitsüklis mitmed hetked, kus huvilisel on võimalik ümber mõelda.

 

Kui teabe hankimine on kolinud arvutitesse ja nutiseadmetesse, siis on ootuspärane, et digitaalsesse maailmasse leiab tee ka kaubandus. Leia oma ettevõtte jaoks sobilik müügikanal internetis ja ole klientide jaoks leitav ka digitaalses maailmas.

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee

    error: Content is protected !!