...

e-poe haldamine

e-poe hooldus

E-poe hooldus on sama oluline kui üldise veebilehe hooldus. Korrektne hooldus tagab toimiva e-poe, mis omakorda garanteerib klientide tagasituleku ja ostlemise, mis on viimastel keerulistel kuudel olnud veel eriti oluline, et oma äri elus hoida. E-poe hooldus ei tähenda pelgalt vaid uute toodete lisamist vaid nõuab natuke rohkem tegelemist.

 

Üks soovitus oma e-poe konkurentsivõimelisuse tagamiseks on võimalikult tihti käia oma konkurentide e-poodides ning vaadata, millega nemad tegelevad ning milliseid uusi lahendusi ja tooteid nemad pakuvad. Esiteks annab see parema võimaluse olla oma konkurentidele reaalne konkurent ning mitte vajuda tahaplaanile. Pigem just jõuda neist ette leides nende näitel paremaid ideid. Teiseks on see hea viis suurema müügi tagamiseks näiteks paremate pakkumiste või toodete eelmüügi (pre-order) näol. Võibolla jäi Sul kahe silma vahele mõni uus toode, mida teised juba pakuvad. Saades sellest uuest tootest teada nüüd, saad selle ka endale muretseda ning pakkuda toodet eel-tellimusena juba enne, kui toode reaalselt Sul olemas on. Võib olla üllatav, kuid väga paljud inimesed kasutavad eel-tellimise võimalust ning seda väga erinevate toodete puhul. Kes siis ei tahaks olla üks esimestest uue trendi tarbijatest?

Aga, nagu juba sai mainitud, ei tähenda e-poe hooldus vaid uusi tooteid. Et hoida oma e-pood otsimootoritele leitav ning tagada nii uute klientide poolt Teie poe avastamise kui ka juba külastanud kliendi tagasitulekut, on soovitav hoida silm peal ka oma sisutekstidel, seda siis üldise info, uudiste kui ka tooteinfo näol. Soovitav oleks umbes korra nädalas käia üle oma e-poe tekstid ja info, lisada veebile uut ja huvitavat infot, täiendada tooteinfot, hoida kliendi tagasiside toodete kohta ajakohane jne. Oma veebipoe sisu regulaarne värskendamine on üks parimaid viise iganädalase uue sihitud liikluse loomiseks. Ja suurem liiklus tähendab rohkem müüki.

Sisutekstide lisamisel ja muutmisel on kindlasti oluline ka hoida silm peal õigekirjal, seda siis nii ise oma tekste kirjutades, kui kasutades copy-writer’i abi. Rangelt soovituslik on  kontrollida, et oleks kasutatud õigeid sõnu, et sõnades ei oleks valesti kirjutatud ning et ka kirjavahe märgid oleksid õiged. Halva keelekasutuse puhul muutub teie veebipood koheselt otsimootoritele vähem leitavaks.

Lisaks toodetele ja sisule sisaldab e-poe hooldus veel muidkui tähtsaid nüansse:

e-poe uuendused

Uuendused: Kõiksugu pluginate ja veebipoe platformi uuendused/värskendused peaksid olema pidevalt tehtud, et tagada e-poe korrektne toimimine. Uuenduste tegemata jätmine viib selleni, et olulised nüansid Teie veebil ei tööta ning mittetoimiv veeb ehmatab ära kliendid.

Varundamine (backups): Oluline on tagada, et teie veebisaidi failid varundatakse võimalikult sageli. Seda on hea lasta teha nii e-poe haldajal kui ka hoida koopia omaenda arvutisse salvestatuna.

lingid

Kontrolli linke: Nii veebilehe sisemisi linke (lingid, mis viitavad lehel endal asetsevatele sisulehtedele) kui ka välimisi linke (lingid, mis viitavad teistele veebilehtedele) tuleks regulaarselt kontrollida. Eriti oluline on kontrollida välimisi linke, kuna veebilehed, mida oled oma veebil linkinud, on võibolla oma veebi URL’i muutnud või on see veeb täiesti eemaldatud. Aga kindlasti tasuks ka kontrollida oma veebilehe sisemisi linke, et veenduda, et kõik klikitavad nupukesed viiksid ikka õigesse kohta.

Kontrolli pildifaile: Võtke igal lehel aega, et veenduda, et kõik teie pildid on õiges kohas. Ja kui mõni teie pilt on lingitud teie saidi teistele lehtedele, siis veenduge, et kõik lingid töötavad õigesti, klõpsates sellel pildil, veendumaks, et see viib teid õigele lehele, mitte veateate lehele.

Vaata oma e-poodi erinevates brauserites: Kuna brauserid muutuvad ja neid värskendatakse kogu aeg, on oluline kontrollida ja veenduda, et Teie e-pood töötab nii nagu peab kõikides brauserites (FireFox, Safari, Google Chrome, jne). Oma veebisaidi testimine aeg-ajalt mitmes brauseris võimaldab teil veenduda, et kõik saavad teie veebisaiti õigesti vaadata.

E-poe hooldus tuleb Teile ainult kasuks ning ei ole keeruline. Küll aga võib see võtta oodatust veidi rohkem aega – aega, millest võib olla nappus. Kui endal ei ole aega hoida oma e-poel silma peal, siis võta meiega ühendust ning me hooldame Sinu e-poodi ise, et Sinul oleks rohkem vaba aega pühenduda oma ärile teistes aspektides!

89@89.ee

 

E-poe haldamine
admin

aprill 08.2019 | e-kaubandus | e-poe haldamine | e-pood | veebihaldus | veebihooldus

Olles nüüdseks aastaid ja aastaid tegelenud sadade erinevate e-poodidega, mõtlesime välja tuua mõned väga läbivad ja levinud probleemid mida väga paljud e-poe omanikud teevad, eriti uued kellele e-poe haldamine on uus väljakutse. See on heaks infoks kõigile kes juba omavad enda e-poodi või plaanivad sellega tulevikus tegelema hakata. Ilma pikema sissejuhatuseta, asume asja kallale!

 

Liiga levinud valdkonna valimine

Kusagil 70% inimestest pakub esimese ideena e-poele mõeldes välja kas t-särgid, lasteriided või pulmateenused. Ja just see turg on juba ekstreemselt täis. T-särgi e-poode on juba kümneid ja kümneid tuhandeid. Sama kehtib ka lasteriietele jms. Kõige esimene ja suurim viga ongi enamasti ülimalt konkurentsirohke valdkonna valimine. Konkreetsed suurimad probleemid selliste valikute juures on:

  • Tõenäoliselt ei tule sa kunagi otsingutulemustes esile
  • Sul on ääretult keeruline välja paista kõikide teiste e-poodide seast
  • Kasum on minimaalne kuna ka hindade üle käib väga tihe võitlus

Õige valdkonna leidmine on küllaltki peen kunst. Kui sa valid valdkonna mis on liiga kitsas, ei ole sul tõenäoliselt piisavalt kliente. Kui sa valid valdkonna mis on liiga lai, on sul tõenäoliselt liiga palju konkurentsi, et sellega võistelda.

Ideaalses maailmas tuleks leida tooted mida päris igas suvalises kioskis ei müüda ja millel ei ole veel ka palju e-poe konkurente. Kõige tähtsam muidugi on leida toode, mis on piisavalt nõutud, et selle pealt oleks võimalik ka raha teenida. Väga paljud inimesed valivad oma e-poe valdkonnaks enda väga spetsiifilise hobi või huvi, mis on küll armas aga tihtipeale on just selliste e-poodide kasumid nullilähedased kuna nende toodete turg on nii minimaalne.

 

Turundusplaani puudumine

Kui sa oled valinud juba vale valdkonna või sinu tooted on lihtsalt liiga kallid, siis võib su e-pood olla juba algusest peale hukule määratud. Oletades aga, et kõik on veel siiani õigesti läinud, on sul ikkagi vaja turundusplaani, et kliendid kohale meelitada.

Võimalikult suure liikluse saamine enda e-poodi ongi tegelikult ju edu alus. Siiski on lausa hämmastav kui paljud värsked e-poe omanikud jätavad kogu turunduseosa täiesti juhuse hooleks.

Tulutoovat ja jätkusuutlikku e-poodi ei ole võimalik pidada ilma korraliku turundusstrateegiata. Ei ole suurt kasu ideaalsest tootest või perfektselt valitud valdkonnast, kui mitte keegi sinu e-poodi üles ei leia.

Enda lehele liikluse suunamiseks on õnneks tohutult palju erinevaid platvorme – Google Adwords, Facebook, Youtube jne. Ka see tuleks juba alguses läbi mõelda, milline oleks just sinu e-poele sobiv reklaamiplatvorm.

 

Otsingumootoritele mitteoptimeerimine

Mida aeg edasi, seda rohkem liiklust võiks e-poodi tulla juba naturaalselt. See saab aga juhtuda ainult pidevat ja väärtuslikku sisu luues ning kindlaid SEO reegleid järgides. Isegi kui sa sihid väga konkurentsitihedaid märksõnu, saavutab järjepideva töö ja vaevaga head positsioonid otsingumootorite tulemustes.

Üldiselt põhinebki sinu oskus otsingutulemustes esile tulla sellel, kui hästi sul õnnestub enda e-poe haldamine otsingumootorite seisukohast ja enda toodetele ning blogisse sisu genereerida. Praktiliselt iga e-pood mida me näinud oleme, omab mingit sorti seo-vigu.

Kui sul puuduvad selle koha pealt igasugused teadmised on päris suur oht, et sa jätad kasutamata suurel hulgal nö. tasuta liiklust enda e-poodi.

 

Reaalse väärtuse puudumine

Nüüd kui klient on e-poodi kohale meelitatud, pead sa ta siiski veel veenma enda pangakaarti välja võtma ja ostu lõpetama. Ja selleks on vaja teda ju veenda, et just sinu e-pood on kõigist teistest parim. Kahjuks sulandub väga suur hulk e-poode täpselt teiste omasugustega kokku ja ei erine mitte millegi poolest.

E-poe külastaja peaks esimese viie sekundi jooksul aru saama, mis teeb just sinu e-poe eriliseks. Vastasel juhul nad kas lahkuvad või panevad su e-poe teistega ühte patta. Ning siis, siis nad teevad enda ostuvalikud puhtalt hinna põhjal.

Juba e-poodi luues, tuleks kindlasti välja mõelda, mis on see mis teeb just sinu e-poe eriliseks. Kui sa oleksid klient siis miks sa valiksid kõikide e-poodide hulgast just enda oma?

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee

    error: Content is protected !!