maarit

september 12.2024 |

Majanduslik olukord on keeruline ja näeme üha enam enda ümber, kuidas meie sõbrad ja tuttavad kui ka teada-tuntud suurettevõtted kannatavad. Raha ei ole, kliente on vähem – on ebakindlus ja hirm n-ö ellujäämise pärast on meie kõigi mõtteis iga päev, mis siin salata.  Mis saab kolme kuu pärast või aasta pärast, tundub, et seda teab ainult vanajumal taevas. Seda eriti, kui sinu eelarve on niigi väike.

Seepärast otsustasime kirja panna mõned soovitused, kuidas oma äri  ilma suurte kulutusteta kasvutrendis hoida. Nii mõnigi neist soovitustest võib tunduda iseenesest mõistetav, aga detailidele tähelepanu pööramine või veidi rohkem vaeva nägemine võivad olla sinu äri jaoks elumuutvad.

Klienditeenindus – tee sellest oma prioriteet! Päriselt.

Klient tahab sinu e-poodi tulla, oma kaubad ära osta ja rohkem ta sinust ei soovi. Eriti veel, eestlased on ju otsekohesed ja ei taha tühja juttu ajada. Sa ei peagi tühja ruttu ajama, aga ütle mulle, kas sa pole kuulnud ühestki ärist, mille klienditeenindust kiidetakse. Või kas sul pole olnud tuttavat, kes räägib sulle loo suurepärasest teeninduskogemusest või kellestki, kes oli eriliselt abivalmis ja vastutulelik.

Hakka tänasest sellele rõhku panema, et sina oleksid üks neist, kellest head räägitakse. Ja mis kõige tähsam, väike eelarve ei ole siin takistuseks.

Aga kuidas?

  1. Jää ALATI sõbralikuks, ükskõik mis ka ei juhtuks. Kui me tunneme, et meid rünnatakse, siis on meie esmane instinkt ennast kaitsta. See on loomulik. Samuti puutume kokku inimestega, kes ongi pahatahtlikud, kiuslikud või tigedad. Meil on omakorda võimalik korraks rahulikult hingata, hetke mõelda ja kastuada oma mõistust, et mitte samaga reageerida. Inglise keeles on isegi ütlus kill them with kindness (tapa nad oma lahkusega). Usu mind, kui sa sellest ütlusest kinni pead, võid üllatuda, kui keegi kes sinuga kuri on olnud, järsku leebub ja kogu oma suhtumise lausa ümber pöörab ning sõna liigub teadupärast kiiresti.
  2.  Arenda oma empaatiavõimet. Oletame näiteks, et sa oled elupõline karsklane, aga soovid väga veinisõbrast ämmale tema lemmikut prantsuse poolkuiva punast veini kinkida. Lähed uhkete veinide e-poodi, sorteerid poolkuivi veine, aga ei oska sealt midagi valida. Milline on hea? Kirjutad siis klienditeenindusele, küsid, kuidas ja millist veini valida, et sa kogemata ämmale midagi ei ostaks, mis talle ei meeldi. Veinimüüja aga, kelle sihtrühmaks on peened veiniteadlikud kliendid, kes otsivad erilisi elamusi ja kvaliteeti, vastab “rumalale” küsimusele lingiga kodulehelt, kus “kõik on kirjas”. Kas see on hea kliendikogemus? Pigem mitte. Ilmselt läheksid sa teise poodi, kus teenindaja sind valmis aitama on. Müüja kaotas kliendi, kuigi selle kliendi hoidmine poleks talle mitte midagi muud kui natukene vastutulelikkust ja abivalmidust maksma läinud.
    Ehk pane ennast kliendi olukorda. Mõtle, mis tunneksid sina, kui peaksid ostma midagi, millest sa mitte midagi ei tea.
  3. Pane rõhku pisiasjadele. Käsitsi kirjutad kiri pakis, mis tänab klienti ostu eest.  Pärast ostu väikese soodustusega kupong (näiteks -10% järgmiselt ostult) kliendi meilile.  Pakenda oma saadetised korralikult ja ilusa disainiga.  Kliendid märkavad seda, ja need pisiasjad näitavad sinu pühendumust, teenuse või toote kvaliteeti ja klient tunneb, et temast hoolitakse.
  4. Ole alati inimlik. ChatGPT on imeline töövahend, ära saa valesti aru. Kasuta seda googli asemel, parema sõnastuse leidmiseks, tõlkimiseks või korraliku vorminduse loomiseks. Sellegipoolest, veendu alati, et sinu vastused kliendile ei kõlaks robotlikult vaid nii, nagu päris inimene oleks need kirjutanud. Nii võidad ja hoiad kliendi usaldust.
  5. Nõua kõike seda ka oma töötajatelt. Kui oled suurema äri omanik või juhataja, veendu, et ka sinu alluvad pakuksid samasugust klienditeenindust nagu sina seda teeksid. Koolita oma teenindajad, vestle nendega ja teosta aeg-ajalt kvaliteedikontrolli.

Pea Blogi!

SEO on tänapäeva veebimaailmas kuum teema. Paljud ettevõtted küsivad, kas nad teevad kõik, et SEO-d maksimaalselt ära kasutada. Blogipostitused on lihtne viis oma veebisaidi otsingutulemustes esile tõstmiseks. Regulaarne ja kvaliteetne blogihoidmine aitab veebisaiti ajakohasena hoida, suurendab kasutajate usaldust ja muudab saidi olulisemaks Google’i algoritmide jaoks. Ja mis selle postituse kontekstis kõige tähtsam – blogi pidamiseks võib sul olla vaid väga väike eelarve.

Kui sinu sihtrühm leiab blogipostituse huvitava ja kaasahaarava, on nad tõenäolisemalt valmis seda jagama, lehele tagasi pöörduma ning tellima näitems uudiskirja või sinu tooteid poorvima. Suurenenud liiklus ja korduvad külastused annavad Google’ile märku, et veebilehte hinnatakse kõrgelt, mis  jällegi omakorda tõstab saidi autoriteeti otsingumootori algoritmis. Kui sa seeläbi kasvõi mõned lojaalsed kliendid leiad, oled sa juba võitnud.

Täpsemalt räägime blogpostituste loomisest siin.

Tee ennast sotsiaalmeedias nähtavaks.

Postita, laigi, kommenteeri. Jaga oma arvamust sinu äriga seotud teemadel, kas eraldi postitustena või jagades oma blogipostituste linke. Korralda küsitlusi või isegi loose (giveaway). Tee seda kõike regulaarselt. Lõppude lõpuks oled sa ju tõenäoliselt valinud oma valdkonna sellepärast, et see sinu jaoks kõige südamelähedasem on. Kes teine oleks siis parem sellest maailmale rääkima, kui mitte sina ise?

Kui sa pole harjunud sotsiaalmeedias aktiivne olema või pelgad halba tagasisidet, alusta väikselt ja kitsale ringile. Katseta ja kogu seeläbi enesekindlust. Midagi hullemkas minna ei saa.

Juhul kui vajad abi oma digitaalturundusega, võid alati ka 89 poole pöörduda. Aitame sind hea meelega, nagu ikka.

Hoolda ja arenda oma veebilehte regulaarselt.

Pidev kulu, tundub vastukäiv arugment kui sul on väike eelarve? Pole sugugi nii. Agiilseid meetodeid kasutatakse eelkõige tarkvaraarendusel, aga tegelikult saab neid rakendada kõikides valdkondades. Agiilne metoodika seisneb põhimõttel, et mida kiiremini sa puudusele reageerid ja selle eemaldad, seda rohkem hoiad sa kokku nii raha kui ka aega.

Võtame näiteks olukorra, kus sinu e-poe kassas ei toimi enam makselahendus. Küll mitte kõigile klientidele, aga siiski on neid, kes ei saa oma oste sooritada. Sul on aga planeeritud rahakokkuhoiuks ühekordne hooldus ja pluginate uuendamine kolme kuu pärast. Mis nüüd? Ilmselgelt kaotada sa kliente, kui neil ei ole võimalik oma tellimuste eest tasuda. Sinu veebiarendajal on tihe graafik ja kuna hooldus on kokku lepitud alles mitme kuu pärast, ei ole tal sind võimalik aidata. Sa kas ootad mitu kuud, ja parandad lahenduse või otsid kalli hinna eest ühekordse teenuse mõnelt teiselt arendajalt.

Mõislikum on leida endale usaldusväärne veebiarendaja, kes hoolitseb selle eest, et sinu veebilehe pluginad on järjepidevalt uuendatud ja kes reageerib koheselt igasugustele puudustele ja vigadele, mis sinu kliendid raporteerivad. Nii hoiad aega, eelarve püsivalt väikse, väldid ootamatuid lisakulutsi ja oma klientide pahameelt.

Soovitame saata meile päring oma veebilehe infoga ja leiame koos sulle kõige sobivama hoolduspaketi.