veebilahendus

Kui sa kasutad WordPressi vanemat versiooni kui 4.7.2 siis palun uuenda koheselt kõik oma veebilehed viimase versioonini mis selle turvaagu parandab. Kulutulena on praegu levimas rünnakutelaine kus vanema wordpressi turvaauku kasutatakse ära ja muudetakse veebilahenduste sisu ilma admini paneeli pääsemata.

44% rünnakute tõus viimase 24 tunni jooksul

Peale üleeilset kui wordpressi turvaviga avalikuks tuli on rünnakute arv suurenenud metsiku kiirusega. Alloleval pildil on näha turvaaukude ärakasutamise tõus viimase 24 tunni jooksul konkreetse häkkeri järgi.

Milline näeb üks sellise turvaaugu kaudu häkitud veebileht välja?

Esmalt muudetakse ära kõikvõimalikud lehe pealkirjad (title) ja kirjeldus (description) veebilehe parameetrites, seega kui otsida sinu veebilehte näiteks googleist ei kuvata enam sinu poolt seatud pealkirja ja kirjeldust vaid häkkeri enda pealkirja ja kirjeldust. Tavaliselt teeb häkker nendega lihtsalt endale nö. reklaami.

Pisteliselt lisatakse kas häkkeri tunnusgraafikat/lauseid olemasoleva sisu vahele, asendatakse kas kogu sisu või lisatakse üksikuid lauseid ja reklaami peidetult sisu sisse. Viimane variant on isegi kõige hullem kuna veebilehe omanik ei märka tihti ise kuude viisi, et tema lehel on näiteks peidetud lingid viagra hulgimüügi e-poodi.

Paneme veelkord südamele hoida oma veebilehe tarkvara alati uuena ning aegajalt ka ise oma sisu üle vaadata! Kui jääd wordpressi uuendamisega hätta või tahad olla kindel, et selliseid asju sinu veebilahendusega tulevikus ei juhtu siis võta julgelt ühendust 89@89.ee !

 

tüpograafia

Hea lugeja, täna tahame Sind lihtsalt, arusaadavalt ning lühidalt harida tüpograafia osakaalust nii veebis kui kujunduses. Tüpograafia on kokkuvõtvalt trükimärkide kujundamine ja selle paigutamine. Tüpograafia tegeleb trükise kirjaliigi, selle kirjasuuruse, reavahe ja -pikkuse kui ka üldisemate küljenduslike valikutega.

Iga endast lugupidav graafiline disainer väidab, et tüpograafia on rohkem kui kirjastiil paberil, veebilehel, reklaamvoldikul, visiitkaardil või millel iganes. Tüpograafiat kasutatakse mõtte ja emotsiooni edastamiseks tuginedes sõnumi sisule või selles pakutavale.

Miks on tüpograafia oluline

Kirjastiilid ning nende väljanägemine on ajas pidevalt muutunud ja see jätkub. Viimase kümne aasta jooksul on loodud palju uusi kirjastiile ja nii mõnigi neist on leidnud laia kasutust. Näiteks kirjastiil Helvetica on leidnud suure kasutajaskonna ja jätnud endast suure jälje.
Suurim tähtsus tüpograafial ja kirjastiilidel tuleb välja graafilises disainis ning brändingus. Värvide mäng käsikäes brändi identiteediga ja kirjastiiliga peavad tekitama sihtgrupis „isu“ tarbida ja see isu algabki tihti tüpograafiast. Suurem enamus meist loomulikult seda endale ei teadvusta, kuid ostuotsustel mängib see kõik suuremat rolli, kui me tihti arvate oskame.

Kirjastiilid on justkui trend või mood. Uued ja populaarsed stiilid toovad näiteks graafilise disaini maailmasse nagu kevadvärskuse. Uued kirjastiilid seavad uusi standardeid ja kehtestavad uusi reegleid. Paljud kirjastiilid on variatsioonid mõnedest teistest stiilidest. See tähendab, et suur osa kirjstiile luuakse, kui liidetakse omavahel kaks erinevat stiili ning saadakse nende abil omakorda uus kirjastiil. Vanade ja kasutatud lahendustega töötamine ja mängimine võib anda tulemuseks täiesti uue ning enneolematu!
Mida tasuks Sinul veebilehe omanikuna teada tüpograafiast?

Kirjastiil kui veebilehe alustala

Kirjastiili valik saab olema üks Sinu veebelehe alustaladest. Pööra sellele tähelepanu ja pea meeles, et kirjastiili valik peab andma edasi samu väärtuseid, mis veebileht ise. Kirjastiil annab su veebilahendusele omalaadse ilme. Teksti asetus ja joondus on oluline. Aseta end ise lugeja ja/või tarbija rolli ja proovi lugeda teksti, mis on koostatud ebaloogiliselt ja millel puudub ühtne joonduse mall. Ei ole ju meeldiv? Ära lase seda kogeda oma klientidel! Ole kirjastiili valikul loominguline. Kasuta julgelt kirjastiile, mis Sulle meeldivad. Siinkohal ei ole ei õiget ega valet. Oluline on, et valitud kirjastiili suudab lugeda kümnest inimesest kümme. Eeldusel muidugi, et tegu on kirjaoskajatega.

Ära veiderda liialt erinevate kirjastiilidega. See tähendab, et kasuta peamiselt ühte või kahte. Näiteks pealkirjade puhul üht ja sisutekstide puhul teist. Liigselt kirjuks ei tohi objekti ajada, sest see pärisb lugejate ehk sihtgrupi võimet süveneda olulisse ehk teksti ja võib hajutada tähelepanu.

Tegu on põgusa ülevaatega tüpograafiast kui sellisest ja nagu meie tegemiste puhul ikka, siis alati on võimalik pea igat liigutust või tegevust väga süvitsi käsitleda. Kindlasti jõuame varsti tüpograafia teemani veel tagasi ja kirjutame pikemalt. Loodame, et Sul oli kasulik neli minutit lugemist ja saad rakendada mõnd soovitust ka enda veebilehel või mõnel muul objektil, kus oluline roll on kirjastiilil.

admin

märts 21.2016 | šabloon | template | theme | veebilahendus | WordPress

Veebilahendusi on võimalik teostada peamiselt kahel viisil. Esimene nendest on luua juba maast ja madalast personaalne lahendus ehk teostada töö nö. rätsepa meetodil. Teine viis selleks on võtta aluseks juba mõne teise arendaja poolt valmistatud valmiskujundus ja seda edasi arendada ning personaliseerida.

Veebiarendajate seas jagunevad arvamused ning teostusviisid üldiselt kaheks selles osas. On neid, kes kritiseerivad valmiskujunduste kasutamist ja on ka neid, kes sellist võimalust kiidavad ja mis peamine – oskavad sellist viisi ära kasutada kliendi seisukohast lähtudes.

89 kuulub kaalukaussi, kus valmiskujundusega töötamist kiidetakse ja kus pakutavaid võimalusi osatakse ka ära kasutada. Mõnede lihtsate võrdlustega selgitame Sulle, miks vajadusel valmiskujunduse kasutamine on mõistlik lahendus ja absoluutselt aktsepteeritav tegevus.

Selleks, et kõige lihtsamini aru saada, mis on täpselt valmiskujundus, vaata siia – ThemeForest

 

Peamised argumendid kriitikute poolt:

Sajad või isegi tuhanded veebilehed võivad kasutada sama kujundust, millele on ehitatud Sinu leht

Väites endas ei ole iseenesest mitte midagi vale. Siin tulebki kohe tegelikult mängu oskus tunda ja kasutada enda töövahendeid. Kui kasutada valmiskujundust eesmärgil täita see pakutud kohtades sisutekstidega, lisada logoaknasse logo ja valida meelepärane strateegiline ja läbiv toon lehele, siis on tegu meie arvates väära kasutusviisiga. Sel juhul tõepoolest võid olla kindel, et Sinu veebileht näeb välja täpselt nagu tuhandetel teistel ettevõtetel ja konkurentidel.

Rohi selle vastu on pädev kollektiiv ja avatud kaartidega suhtlus. Et meisterdada meelepärasest valmiskujundusest veebilahendus, mis edendab Sinu äri ja mis on teostatud selliselt, et Sinu veebilehe külastajaid võimalikult hea protsendiga klientideks vormistada, on esmalt vaja tutvuda käsitletava ärimudeliga ja selgeks teha, keda püüdma hakkame ehk kes on Sinu sihtgrupp. Vastavalt sellele hakkame meie personaliseerima valitud valmiskujundust ning anname sellele oma näo. Võti on oskustes kasutada olemasolevaid tööriistu eesmärgipäraselt. Valmiskujundus = töövahend, mitte veebileht!

Enamus valmiskujundusi on lohakalt kodeeritud

Ka selles väites ei esine otsest ülekohut. Edu saadab Sind endiselt siis, kui oled meiega veebilahenduse skoobi paika pannud ja oleme kindlaks teinud, milline hakkab lõpptulemus välja nägema!

Valmiskujunduse valimisel tuleb alati arvestada selle dokumentatsiooniga. Dokumentatsioon sisaldab kõike vajalikku, mida meil vaja teada on, et Sind veebitöödega aidata. Tutvume sellega hoolikalt ja kui leiame, et valmiskujundus ei ole piisavalt võimekas või on tõepoolest kehvalt kodeeritud, jätame selle ja leiame parema või otsutame vajadusel täiesti personaalse lahenduse kasuks. Kuna visuaaldisaini lõpptulemus ei pea täpselt vastama sellele, milline näeb välja valmiskujunduse algne vaade ise, siis ei ole tarvis muretseda, et soovitud tulemust ei saavutata. Me peame lihtsalt teadma, milline on lõpptulemuse soov ja ülejäänu eest muretseme juba meie!

 

Miks kasutada valmiskujundust

  • Rahaline kokkuhoid – peamiseks eeliseks töö tellija seisukohalt on rahaline kokkuhoid. Rätsepa lahendus on kordades ajakulukam kui šablooniga töötamine.
  • Ajaline kokkuhoid – nagu eelmisest punktist juba selgus, siis šablooniga töötamine nõuab oluliselt vähem aega võrreldes teise valmistamise viisiga, millest ka hinnavahe.
  • Inspiratsiooniallikas – šabloonid annavad uuenduslikke ideid ja mõtteid milline võiks lõpptulemus olla. Erinevatel šabloonidel on erinevaid võimalusi ning neid saab ka kombineerida, mille abil saavutamegi personaalse lahenduse.
  • Mitmeastmeline kontroll – enne, kui šabloon müüki pannakse, läbib see kvaliteedikontrolli, et elimineerida ja vältida hilisemaid probleeme. Nagu ülal öeldud, siis mingi hulk nendest jäävad vigaseks, aga osates hoolikalt valida ja tutvudes dokumentatsiooniga teeme õige otsuse. Lisaks parandame vajadusel ise katkiseid funktsioone ning kontrollime nende töökindlust.

Kõigele kirjutatule tuginedes soovitame Sul enne veebilahendusega alustamist meiega kindlasti konsulteerida. Aitame Sul püstidada lähteülesande, paneme paika eesmärgid, vahepeal valime ka sobiva šablooni (juhul, kui ei ole soov rätsepalhenduseks) ja seejärel alustame lõpptulemuse saavutamisega!

 

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee