...

Disain

UI Disain
admin

aprill 26.2023 |

UI disain on üks kõige olulisemaid komponente kasutajakogemuses. Selle eesmärk on luua lihtne, kasutajasõbralik ja atraktiivne kasutajaliides, mis aitab inimestel suhelda tõhusalt digitaalsete rakenduste ja süsteemidega. UI/UX disaini loomisel arvestatakse erinevaid aspekte, nagu disaini esteetika, funktsionaalsus, kasutusmugavus, interaktsiooni disain ja visuaalne identiteet. Selle artikli eesmärk on uurida, miks on UI/UX disaini roll nii oluline ja kuidas seda rakendatakse erinevates digitaalsetes platvormides.

UI disaini olulisus

Kasutajakogemus on palju enamat kui lihtsalt süsteemiga interaktsioon. Selle eesmärk on tagada, et kasutaja saaks oma eesmärke täita ilma takistusteta ja tunneks selle protsessi ajal mugavust. UI/UX disain mängib selles protsessis olulist rolli. Kui kasutaja on rahulolematu kasutajaliidesega, võib ta hakata kahtlema süsteemi usaldusväärsuses ja funktsionaalsuses. See võib omakorda kaasa tuua negatiivseid tagajärgi, näiteks halbu arvustusi, vähem kasutajaid ja madalamat tulu.

Kasutajakogemuse kvaliteet mõjutab otseselt kasutaja rahulolu, lojaalsust ja tagasiside kvaliteeti. Kui kasutaja leiab süsteemi kasutamise lihtsaks ja mugavaks, on tal suurem tõenäosus jätkata selle kasutamist ja soovitada seda ka teistele. Seetõttu on UI/UX disaini kasutamine äärmiselt oluline eduka digitaalse toote loomisel.

UI disaini rakendamine

UI/UX disaini loomine algab protsessi mõistmisest ja kasutaja vajaduste analüüsimisest. Disaini meeskond peab mõistma, kuidas kasutajad süsteemi kasutavad, millised on nende eesmärgid ja millised on nende eelistused. Seejärel saab disainimeeskond kasutada kogutud teavet, et luua lihtne ja kasutajasõbralik kasutajaliides.

Üks oluline aspekt UI/UX disainis on funktsionaalsus. Kasutajaliides peab olema hästi struktureeritud ja loogiliselt paigutatud, et kasutajad saaksid kiiresti navigeerida ja oma eesmärke saavutada. Disaini meeskond peab tagama, et iga funktsionaalus on kergesti leitav ja selgesti arusaadav.

UI/UX disain on vajalik igasuguse digitaalse toote puhul. See hõlmab mitmeid erinevaid elemente, alates funktsionaalsusest kuni kasutajaliidese esteetikani, kõik selleks, et tagada kasutajakogemuse sujuvus. Selles artiklis uurime, kuidas saate luua tõhusat kasutajakogemust, kuidas UI/UX disain aitab teil oma eesmärke saavutada ja miks see on nii oluline.

Kasutajakogemuse määratlus

Kasutajakogemus (UX) hõlmab kõike, mida kasutaja toote kasutamisel tunneb, sealhulgas nende emotsioone ja reaktsioone. Selle põhjal võime mõista, et UX on mõõdupuu selle kohta, kas toode on kasulik või mitte. Kasutajakogemuse loomine hõlmab palju erinevaid aspekte, sealhulgas toote funktsionaalsust, kasutusmugavust, kasutajaliidese disaini, interaktsiooni disaini ja visuaalset identiteeti. Kui need elemendid on hästi tasakaalus, saab tõhusa kasutajakogemuse luua.

Kasutajaliidese disain

Kasutajaliidese disain (UI) on UX disaini oluline osa. See hõlmab kõike, mida kasutaja toote kasutamisel visuaalselt näeb. Kasutajaliides peab olema lihtne, arusaadav ja hõlpsasti navigeeritav. See hõlmab ikoonide, nuppude, menüüde, lehtede ja muude kasutajaliidese elementide kujundamist. Kõik need elemendid on olulised selleks, et kasutajad saaksid oma eesmärke toote kasutamisel kiiresti ja tõhusalt saavutada.

Kasutajamugavus

Kasutajamugavus on ka oluline element UX disaini loomisel. See hõlmab kõike, mis aitab kasutajatel toodet lihtsalt ja tõhusalt kasutada. Näiteks peab toode olema hästi organiseeritud, et kasutajad saaksid lihtsalt leida ja kasutada funktsioone, mida nad vajavad. Samuti peaks toode olema tundlik ja reageerima kasutaja toimingutele kiiresti.

Interaktsiooni disain

Interaktsiooni disain on UX disaini oluline element, mis hõlmab kõiki toote interaktiivseid aspekte. See hõlmab kõike, mis aitab kasutajatel toodet kasutada, sealhulgas navigeerimist, sammu täitmist ja funktsioonide kasutamist. Interaktsioon peab olema vägagi läbi mõeldud ja palju testitud.

veebiarendus
admin

veebruar 20.2023 |

Veebiarendus on protsess, mis hõlmab veebisaitide loomist ja arendamist. Veebiarendusel on palju erinevaid etappe ja protseduure, alates idee väljatöötamisest kuni saidi disaini ja funktsioonide loomiseni ning saidi avaldamiseni. Selles artiklis uurime, kuidas käib veebiarendus, millised on selle etapid ja mida tuleks teha, et saavutada edukas veebiarendusprojekt.

Esimene etapp veebiarenduses on idee väljatöötamine. Selles etapis mõeldakse välja, mida veebisait peaks tegema ja millist probleemi ta peaks lahendama. Seejärel tuleks kaaluda, kuidas saidi kasutajad seda kasutavad ja millised on nende vajadused. Kui idee on välja töötatud, on oluline määratleda eesmärgid ja eesmärkide täitmiseks vajalikud ressursid.

Disaini loomine

Disainimise protsess hõlmab saidi kujundamist ja selle visuaalse identiteedi loomist. Disaini loomisel on oluline arvestada kasutajate vajadustega, et saavutada parim kasutuskogemus. Disain peaks olema lihtne ja kasutajasõbralik ning peaks andma kasutajale selge ettekujutuse saidi sisust ja eesmärkidest.

Veebiarendus

Kui disain on loodud, tuleb liikuda arendusfaasi juurde. Arendusfaasi käigus luuakse tarkvararakendused ja funktsioonid, mis võimaldavad saidi toimimist. See etapp hõlmab programmeerimist ja koodi kirjutamist. Arendusfaasi käigus testitakse ka koodi, et tagada selle tõhusus ja toimimine vastavalt eesmärkidele.

Veebiarenduse testimine

Enne saidi avaldamist tuleks kõik funktsioonid ja kood põhjalikult testida, et veenduda nende tõhususes ja vastavuses kasutajate vajadustele. Testimine võib hõlmata nii manuaalset testimist kui ka automaatset testimist. Testimise käigus tuvastatakse ka võimalikud vead ja need tuleks parandada enne saidi avaldamist.

Kui testimine on lõpule jõudnud ja vead on parandatud, on aeg saidi avaldamiseks. Avaldamine hõlmab saidi käivitamist ja seejärel kõigi vajalike tegevuste tegemist, et tagada selle turvalisus ja töökindlus. Saidi avaldamine hõlmab ka otsingumootorite optimeerimist (SEO), et tagada saidi nähtavus otsingumootorites.

Veebiarendus ja hooldus

Lõpuks tuleks kaaluda ka veebisaidi hooldamist. Veebisaidi hooldus hõlmab turvalisuse tagamist, sisu värskendamist, tarkvara uuendamist ja veakorrektsiooni. Kui veebisait ei ole pidevalt hooldatud, võib see hakata koguma vigu ja turvaprobleeme.

Kokkuvõttes on veebiarendus protsess, mis hõlmab mitmeid erinevaid samme, alates plaanimisest kuni lõpliku rakenduse väljatöötamiseni.

IT- teenused
admin

august 16.2022 |

3 põhjust, miks IT- teenuseid sisse osta

1. Aitab rohkem aega kokku hoida
IT- teenused kingivad Sulle ja Sinu tiimikaaslastele aega! Mõistlik on jääda oma liistude juurde. Kui Sinu äri ei tegele IT-ga, siis pole Sul mõtet hakata ka uut ametit omale selgeks õppima. Sina hoiad aega kokku ning saad tegeleda oma ettevõtte põhiasjadega ning infotehnoloogia spetsialistid hoiavad ise sinu äri IT- poolel silma peal. IT- teenused on kõik ühest kohast! Lisaks, saad Sina ja Sinu tiimiliikmed erinevate IT- alaste probleemide ja küsimustega alati nende poole pöörduda. Alles jäävad närvirakud, aeg ja rõõmus meel!

2. IT- teenused hoiavad raha kokku
IT- teenuste pakkujate juures töötavad sellised vahvad tegelased, kes on juba varasemalt koolitatud oma ala spetsialistid. Nad tegelevad aktiivselt vaheldumisi erinevate klientide apsakate ja probleemidega. IT teenuste pakkuja vastutab selle eest, et õige asjatundja oleks igakell kättesaadav ja valmis probleeme lahendama. Võrdluseks, kui Sa hakkad oma ettevõttes alles uut inimest koolitama, siis on see suurem ressursi raiskamine kui IT- teenuste sisseostmine juba koolitatud spetsialistidega.

Sina ja Sinu töötajad saavad keskenduda oma brändi põhibusinessile ja IT- alased tööd tehakse vastavalt kokkulepetele Sinu eest ära.

3. IT- teenusega on lihtsam ettevõttesiseselt majandada
Väga raske on leida häid ja pädevaid IT- spetsialiste, kellele usaldada oma ettevõtte kogu IT- sisemine pool. Paljud suured ettevõtted meelitavad hiiglaslike hüvede, boonuste ja palgaga IT- spetsialiste oma firmasse tööle. Kas Sina suudaksid nendega konkureerida? Kisub keeruliseks, eks? Seepärast pöördumine IT- teenusepakkuja poole, kes spetsialistid ise leiab, on Sinu ettevõttele juba suureks kasuks. IT- teenuste pakkujad koolitavad pidevalt oma töötajaid ning hoiavad oma spetsialistide taset kõrgel.

IT- teenused aitavad Sinu ettevõttes korda hoida ning on igati toeks ja abiks. Mis siin veel mõelda? Kui Sinu ettevõte vajab abi sotsiaalmeedia haldamisega, raamatupidamisega, kodulehe turvalisena hoidmisega, toodete/teenuste uuendamistega veebilehel, kodulehe/e-poe loomisega või mõne muu IT- küsimusega, siis pöördu julgesti meie professionaalse tiimi poole: 89 IT- JA DISAINITEENUSED

admin

juuli 16.2022 |

Sümbolid ümbritsevad meid iga päev. Me näeme neid internetis, reklaamplakatitel, raamatutes, ajakirjades ja ka unenägudes. Meid tänapäeval ümbritseb visuaalselt palju külluslikum kultuur kui kunagi varem inimkonna ajaloo jooksul.

Loetleme üles mõned sümbolid ja nende tõlgendused, mida on võimalik kasutada abivahenditena visuaalide loomisel, nagu näiteks kodulehe kujundus, logod, bännerid ja reklaamplakatid.

Sümbolid sotsiaalmeedias, meie ümber & nende tähendused

Sümbolid sotsiaalmeedias

Käsi – tähendab tugevust, jõudu ja turvatunnet. Neis on rohkelt tarkust ja võimu. Kaks kätt sümboliseerivad tasakaalu, valimist, kontrasti, õigust ja ka konflikti. Üks käsi tähendab kohustust peatuda.

Kolmnurk – kolm, kolmikud, arendamine, tõe poole jõudmine. Kolmnurk on püramiid, kindlus, jõud, vastupidavus ja püsivus. Kolmnurk ja ka püramiid sümboliseerivad mõtet, et inimesed on allpool ning tänu teadmistele on võimalus tasandites kõrgemale tõusta. Tipus on jumal.

Kuu – naise sümbol, päike sümboliseerib meest. Mees on päike ja päikesevalgus, mida naine peegeldab. Mees on aktiivne ja naine passiivne, kirjeldab patriarhaalne maailmapilt. Poolkuu on islami sümbol.

Laps – lapsepõlv või lapsevanemaks olemine, millega on seotud mured, õnn, hirmud, väljakutsed ja ka igatsus.

Kass – iseseisev loom ja seega sümboliseerib ka iseseisvust, enesekindlust ja sõltumatust.

Hobune – kuna neid loomakesi on kasutatud ka sõdades, siis on nad võidu ja vallutamise sümboliteks. Hobune sümboliseerib ka liikuvust, praktilisust, energiat, ülevust ja pühendumist.

Madu – sümboliseerib uuestisündi, kuna ajab nahka. Indiaanlastel on madu ravimise ja manala sümboliks, läänemaailmas tarkuse ja teadmiste sümbol

Päike – valgus, energia, soojus, iseenda ja kõige keskpunkti võrdkuju. Nagu ka varem mainitud, siis päike on patriarhaalse maailmapildi kohaselt mees ja selle valgus, mida kuu ehk naine ainult peegeldab.

Ring & sõrmus – ühtsus, liit, universum, igavik, päike, emake maa ja terviklikkus. Kõige vanem sümbol, mis tähendab samuti ka aja ringkäiku.

Tuli – valgus, soojus ja puhastumine.

Sild – võib tähendada elumuutustega seonduvat hirmutunnet, aga üldiselt sümboliseerib sild liikumises olemist ja muutusi.

Süda – sümboliseerib armastust, seda tuntakse kogu maailmas.

Vesi, meri, järv, jõgi – vesi on puhastav element ja ühtlasi ka puhtuse sümboliks.

„Sümbolid ja müüdid kerkivad vaimumaailma primitiivselt, teadvuse-eelselt alalt, mis on jõuline ja kaootiline. Nii sümbolid kui ka müüdid loovad kaosesse korda.“ – Psühholoog Rollo May

Veebilehe, logo ja plakatite läbimõeldud disain ning läbivad sümbolid kõnetavad Sinu kliente ning tänu sellele tuleb ka päringuid rohkem. Erinevad sümbolid sotsiaalmeedias ja reklaamis tekitavad meis palju erinevaid emotsioone, tähtis on neid õigesti kasutada vastavalt sellele, milliseid tundeid või meeleolu on vaja edasi anda.

admin

mai 12.2022 |

Värvid sotsiaalmeedias ja reklaamis annavad meile palju erinevaid emotsioone ning me seostame neid erinevate mälestuste ja tunnetega. Õnneks ei ole maailm ainult musta ja valget värvi, vaid meie ümber on nii palju erinevaid toone, mis kõnetavad meid hingeliselt ning loovad erinevaid meeleolusid.

Värvid on aga kõik erinevate tähendustega. Seega, enne oma brändi, identiteedi ja toodete reklaamimist tasuks teha eeltööd ning uurida oma logo- ja veebilehe toonide tähendusi, ajalugu ja tagamaid, et olla kindel õiges värvivalikus, mis kõnetaks just Sinu sihtrühma.

Värvide tähendused

Punane on kirglik ja innustav värv, mis annab energiat. Punane värv iseloomustab pinget, hädaohtu, võimu, vägivalda ja seksuaalsust. Punast värvi on ka tuletõrjeautod, keelavad foorid ja märgid. Punane seostub pattudega- punaste laternate tänav.

Punane soojendab, lööb särama, aga suuremas koguses mõjub see närvilisena. Punane värv tõstab söögiisu.

Roosa on punase värvi lahjem variant. Roosaga seostub sõprus ja enesega leppimine. See tütarlapselik, naiselik ja õrn värv annab mängulisust, rõõmu ja soojust.

 ,,Roosa pole ainult värv, see on suhtumine.“ – Miley Cyrus

Oranž sümboliseerib otsustavust, rahutut meelt, rõõmu, elujõudu ja kergemeelsust. Soe, hõõguv ja domineeriv värv.

Kollane värv seostub päikese, intelligentsuse, õnne, lootuse, jõu ja rõõmuga. Kollane on ka hoiatusvärv, mis toimib teeremontide korral ning hoiatusvärvina herilastel.

Roheline sümboliseerib rahu, noorust, tervist, viljakust, loodust ja kasvamist. Paljudel inimestel aitab roheline värv paremini keskenduda ja mõjub rahustavalt ning loovalt. Roheline on rahuliku meele ja kannatlikkuse värv.

Sinine on igaviku, vee, taeva, ebamaisuse ja unistamise värv. Sinine rahustab ja jahutab, väidetavalt alandab ka vererõhku. Sinine värv esindab ka selgust, edu, autoriteetsust, püsivust, enesekindlust ja tarkust.

Valge on süütuse, korralikkuse ja puhtuse värv. Valge sümboliseerib ka vähenõudlikkust ja mõõdukust. See värv muudab teised värvid kirkamaks. Valgusküllane valge värv suures koguses mõjub külmalt ja tõrjuvalt.

Must on kui ilma värvideta pimedus. Musta tunneme kui kurjuse, surma ja mure värvi. Samas on see ka pidulik, jõuline, salapärane ja väärikas. Musta värviga liialdamine loob nukra ja sünge ümbruse.

Veebilehe, logo ja plakatite läbimõeldud kujundus ning värvivalik kõnetab Sinu kliente ning toob ka päringuid. Värvid sotsiaalmeedias ja reklaamis tekitavad meis palju erinevaid emotsioone, tähtis on neid õigesti kasutada vastavalt sellele, milliseid tundeid või meeleolu on vaja edasi anda.

Instagram
admin

detsember 02.2021 |

Instagram – mis see on?

Instagram on veebipõhine suhtlusvõrgustik, mis võimaldab videosid ja fotosid üles laadida registreerunud kasutajatel. Piltidele ja videotele saab lisada erinevaid pilkupüüdvaid digitaalseid filtreid, jagada ülesvõtete asukohti, lisada teemaviiteid, millele klõpsamisel näeb ka teiste Instagrami kasutajate analoogseid postitusi. Need on vaid mõned nimetatud võimalustest, mida Instagramis teha saab.

Umbes kuus aastat tagasi kasutasime sotsiaalmeediat ühtlasi ainult üksteisega suhtlemiseks. Mõnikord postitasime ka pilte – endast, loodusest, koosviibimistest vms. Seda tehakse siiani, aga tunduvalt aktiivsemalt ning teise eesmärgiga.

Kas teadsid, et Statista andmetel kasutavad Instagrami päevas aktiivselt üle 500 miljoni inimese ning umbes 70% on neist noored?

Kõigest paari aastaga on saanud sotsiaalmeediast üks võimsamaid turunduskanaleid, neist üks tõhusamaid populaarseimad oma brändi reklaamimiseks ongi Instagram.

Kuidas alustada?

  1. Mõtle välja, kes on Sinu sihtrühm ning kas nad kasutavad ka Instagrami
  2. Analüüsi, millised võiksid olla Sinu teemad, mille kohta hakkad Instagramis postitusi tegema
  3. Kindlasti, et visuaalselt kõik silmale ilus oleks, mõtle välja oma brändi kuvand/stiil, mida külastaja Sinu lehel koheselt märkab
  4. Otsi üles oma konkurendid ning vaata, kuidas nemad postitusi teevad ning külastajaid erinevatesse kampaaniatesse kaasavad. Ära unusta vaadata ka välismaa ettevõtteid, kes tegelevad sama valdkonnaga
  5. Instagram on eelkõige mõeldud nutiseadme jaoks, kuid kui Sa soovid oma postitusi ette planeerida, kirjutada ja ajastada, siis saad kasutada ka Later platvormi, et seda arvutiga mugavalt teha
  6. Lae Instagram alla oma telefonis Google Play, Appstore või www.instagram.com kaudu

Selleks, et olla kaasaegne ettevõtja ning kergesti leitav, vii oma toode või teenus Instagrami. Instagram on üks võimsamaid turunduskanaleid, läbi mille saad jõuda tõhusamalt oma tulevaste ja olemasolevate klientideni. Kindel stiil ja ülesehitus teevad Sinu brändi Instagramis meeldejäävaks ning visuaalselt ilusaks.

Kui Sul, ettevõtja, ei ole aega turundamisega tegeleda, aga soovid oma brändi müüki tõsta, jõuda suurema publikuni ning ajaga kaasas käia, siis võta meiega ühendust: 89@89.ee või +372 554 69 60. Saame kokku, arutame ning muudame Sinu brändi nähtavaks!

 

admin

oktoober 10.2019 |

Sinu veebilehe disain on oluline, sest sinu kliendid hoolivad disainist. Kõik inimesed reageerivad visuaalile ning meile kõigile meeldib hea disain. Sama on ka veebilehtedega ning paljud kliendid hindavad su äri puhtalt vaid sinu veebilehe disaini põhjal. Seda tõestavad mitmed uuringud (vt nt seda ja seda) mis toovad veel välja, et veebilehe disain on oluline ka firma suhtes usalduse loomiseks. Näiteks vana ja aegunud veebilehe disain ei tekita firmas usaldust ning paneb kahtlema pakutavates teenustes ja toodetes. Inimesel võtab aega ainult 0,05 sekundit, et luua esmane mulje. Halb disain aga ainult ei kahjusta su firma mainet vaid lükkab eemale ka potensiaalsed kliendid kuna suure tõenäosusega (ühe uuringu järgi 38% inimestest) nad lihtsalt lahkuvad veebilehelt kui sinu veebilehe disain ja sisu on eemaletõukav.

Aga mida üldse tähendab hea veebilehe disain?

Ilu on vaataja silmades. Ning kuigi inimeste arvamus disainist on personaalne, toetavad nii teadlased kui psühholoogid ideed, et meid tõmbavad ilusad asjad ning seega reageerima ka heale disainile. Kõik disainerid kasutavad oma disainides standardseid elemenete nagu värvid, kujundid ja suurused. Hea disain on see, mis kõik need elemendid paneb kokku nii, et tekiks järjepidev visuaalne keel.

Veebilehe disain

Veebilehe disain. Allikas: paper-leaf.com

Mõtle sellele nagu keelele. Me suhtleme kasutades sõnu, laused, kirjavahemärke ja grammatilisi reegleid. Mõni inimene on keelekasutuses parem ja tema laused on paremini ülesehitatud ja ilusamad, mõnel on see halvem ja lonkavam. Sama asi on veebilehe disaini puhul. Seepärast on oluline ka investeerida professionaalsesse disainerisse, kes teab, mida ta teeb ja loob sulle visuaalselt ilusa veebilehe.

Miks sina vajad head veebilehe disaini?

Selge on see, et klientidele on hea disain oluline. Aga kuidas disain mõjutab kasutaja kogemust? On mõned spetsiifilised nähtused, millega hea disain su veebilehte paremaks muudab:

 

Kasutatavus

Veebilehe disain mängib suurt rolli selles, kuidas lehe külastaja leiab enda jaosk vajaliku informatsiooni. Toote või teenuse info, kontaktandmed ja info firma kohta peaksid olema võimalikult lihtsalt leitavad, kuna need on külastajale kõige olulisemad.

Isegi kui su veebileht töötab perfektselt siis halva disaini korral võib külastajal tekkida tunne, et infot on raskem leida. Jaapani teadlased tegid katse, kus nad lõid kaks identselt töötavad pangaautomaati aga üks oli atraktiivselt disainitud ja teine mitte. Kasutajate arvates töötas visuaalselt meeldiv pangaautomaat paremini. Seega, hea disain mitte ainult ei mõjuta kasutatavust vaid ka taju kasutamisest.

 

Navigatsioon

Navigatsioon on üks olulisimaid elemente sinu veebil seega on ülimalt oluline, taaskord, disain. Paljud disainerid mõtlevad disainipsühholoogia peale ning kasutavad disainid Hick’i Seadust. See põhimõtteliselt ütleb, et mida rohkem sa inimesele valikuid annad, seda kauem tal läheb, et otsustada. Ka näiteks restoranis suure menüü korral läheb sul palju rohkem aega toiduvalikuga kui siis, kui menüüs oleks näiteks ainult viis valikut. Ka veebilehel tuleks hoida valikuvõimalused seitsme juures või alla selle.

Veebilehe disain: Valikud

Valikud

 

Suunamine

Hea veebilehe disain aitab sul juhtida külastajat sinna, kui sina soovid. Disain võib tõmmata tähelepanu eripakkumistele, esile tõsta mingit kindlat infot ja aidata kasutajal märgata nuppe ja klikitavaid elemente, mis viivad ta sinna, kuhu sina veebilehe omanikuna, tahad, et ta jõuaks. Selleks on palju võimalusi millest ühtedeks on näiteks tühja ruumi kasutus (vajaliku info ümber on valge taust, mitte midagi muud) ja kontrastvärvide kasutamine, mis silmad muu info pealt “õigele” infole juhatab.

 

Professionaalsus ja usaldus

Veebilehe moderne disain. Allikas: https://www.aicauto.com/

Nagu eelnevalt mainitud, paljud kliendid hindavad su äri usaldatavust sinu veebilehe disaini põhjal. Modernsed ja professionaalsed disainig tekitavad usaldust. Samal ajal kui halvasti disainitud veebileht paneb selles kahtlema.

Halb ja aegunud disain

Halb ja aegunud disain. Allikas: https://www.lingscars.com/

Head disain tekitab usaldust ka läbi brändi loomise. Kui sul on hästi väljakujunenud bränd siis su kliendid ilmselt tunnevad ära selle logo, värve või stiili. Su veebisait peaks väljendama sinu brändi visuaalselt, et kliendil tekiks kohe äratundmisrõõm.

 

Veebilehe mobiilisõbralikkus

Suur osa internetis surfamist toimub tänapäeval läbi telefoni. Seega on väga oluline, et sinu veebilehe disain näeks hea välja ka mobiilis. Disainer, kelle palkad, peab suutma veebilehe teha visuaalselt tõmbavaks nii desktopis kui ka mobiiliekraanis.

Veebilehe disain: desktopivaade

Desktopivaade

Veebilehe disain: Mobiilivaade

Mobiilivaade

 

 

 

 

 

 

SEO

Viimaks, hea veebilehe disain ei tähenda ainult ilusat visuaali. See, mida disain nö kardina taga teeb võib sügavalt mõjutada näiteks sinu leitavust internetis otsingumootorite kaudu.

Veebileht võib hea välja näha, aga kui see on halvasti kodeeritud ja seal on liiga palju suuri pilte, mis teevad veebilehe aeglaseks, siis see võib ajada lehe külastajaid minema ning negatiivselt mõjutada SEO’d. SEO kohta saad rohkem teada: https://89.ee/seo-mis-see-on/

Veebidisain on väga oluline su firmale. Kas Sina juba oled oma veebilehe disaini panustanud?

Logo kujundamine
admin

veebruar 22.2018 | logo | logo disain | logo kujundamine | logo loomine | logo tegemine

Logo kujundamine on lihtne nende 5 soovitusega

Kui näidata meile valget õuna, millest on tükk ära hammustatud,  mõtleme tehnoloogiahiiu Apple peale. Kui me näeme suurt kollast „M“ tähte, meenub meile kiirtoidukett McDonalds ning kui me näeme nelja omavahel ühendatud rõngast, seostame seda autobrändiga Audi.

Tihe seos kujunduse ja brändi vahel on põhjuseks, miks logosse ei saa suhtuda uisapäisa. Tähtis on jääda inimestele meelde ja meenuda ka siis, kui nad seda kõige vähem ootavad. Mõned lihtsad nipid võivad meeldejääva logo loomise lapsemänguks muuta.

 

Mida lihtsam, seda parem

Esiteks peaks logo olema lihtne ja lööv, sest väga detailirohke disain on meeldejäämiseks liiga keeruline. Maailma tuntuimad logod on tihtipeale ääretult lihtsad – näiteks bränd Nike. Ideaalsus ongi see, kus logo on endiselt äratuntav ka siis, kui see on joonistatud paari kiire pliiatsitõmbega salvrätiku peale.

Samal ajal ei tohiks disain olla liiga etteaimatav – juuksurisalongi logol ei pea alati käärid ning kinnisvaramaakleril maja siluett olema.

Tõeliselt hea logo mõtleb raamidest välja.

 

Mõtle värvivalikule

Teiseks tasub mõelda värvivalikule ja mitte unustada seda, millega iga värv seostuda võib.

  • Punane värv seostub näiteks agressiivsuse aga ka julguse ja armastusega.
  • Roosa värv seostub rohkem tüdrukutega ja sinine värv poistega.
  • Roheline värv suunab meid mõtlema loodusele ja tärkamisele.
  • Kollane meenutab aga helgeid hetki ning päikesevalgust.

Hea värvivalik võib tähendada seda, et bränd meenub ka siis, kui logo ennast ei näegi, vaid märgatakse lihtsalt värvikombinatsiooni. Sinine ja kollane – IKEA, valge ja punane – Coca-Cola; roheline – Keskerakond.

Värviteooriaga arvestamine aitab valida just sellise värvilahenduse, mis sobitub brändi olemusega. Ei tasu karta ka must-valget disaini, mis võib kirevavärviliste logode vahel eriti hästi silma torgata.

 

Tähed muutuvad kujunditeks

Kolmandaks, kui logo sisaldab ka sõnalist külge, näiteks firma nime, tuleb eriti suurt tähelepanu pöörata kirjatüübi ehk fondi valimisele. Kuigi font peaks olema meeldejääv ja silmapaistev, peaks see samas olema ka lihtsalt loetav ning seda nii dokumentide päises kui ka suurtel välireklaamidel.

Seda aitab garanteerida see, et loomeprotsessi käigus prinditakse tööd reaalselt ka välja ning jälgitakse, mis mulje sellest jääb. Logo kujundamisel teksti kasutamist ei tasu karta, sest olles kujundusega loovad, võib luua päris huvitavaid kombinatsioone, kus ühes logos peitub rohkem, kui esmapilgul arvata võib.

 

Kaks pead on ikka kaks pead

Neljandaks on vaja katsetada logo mõjumist. Logo, mis on ühe inimese jaoks kergesti mõistetav, võib kellegi teise jaoks hoopis muude asjadega seonduda. Parim variant oleks saada tagasisidet otse oma sihtgrupilt, kuid kui see ei ole võimalik, on suur abi ka kolleegidest ja sõpradest. Kas logo disain on meeldejääv? Millega logo seostub? Kas see on omapärane ja eristuv?

Hea oleks seda teha ka jooksvalt, kui disain on alles töös ning muutusi on lihtne teha. Ning kui vaja, tuleb kõik tehtu ära kustutada ning uuesti nullist pihta hakata. Paljude tuntud brändide logode lõppversioon on esimesest mustandist kardinaalselt erinev.

Viiendaks ja lõpetuseks tuletame meelde, et logo kujundamisega sama oluline on selle reaalne kasutamine.

Vinge logo on mõttetu, kui seda kasutatakse ainult ettevõttesisestel memodel ning kliendil ei teki logo ja brändi vahel mingit seost. Kui logo on valminud, tuleb see lisada kõikidele oma materjalidele ning anda siis aega muutuse tekkimiseks. Vajadusel iseendale alatasa meenutades, et ikoonid ei sünni üleöö.

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee