admin

veebruar 11.2024 |

Kiiresti areneval digiturunduse maastikul võib meiliturunduse platvormi valik osutuda üsnagi pöördeliseks otsuseks, mis hakkab oluliselt mõjutama sinu ettevõtte kaasamisstrateegiaid ja sõnumi levikut. Kuna saadaval on palju platvorme, millest igaühel on ainulaadsed funktsioonid ja võimalused, on oluline teha teadlik valik, mis oleks kooskõlas sinu ärieesmärkide ja tellijaskonna vajadustega. Käesoleva võrdlusega ei süvene me mitte ainult Smaily, Mailchimpi, MailerLite’i ja Klaviyo eripäradesse, vaid toome sulle välja ka peamised arvesse võetavad aspektid, mida valimisprotsessi ajal meeles pidada. Seega alustamegi sellest kõige tähtsamast listist. 

 

Tegurid, mida meiliturunduse platvormi valimisel arvesse võtta

Enne iga platvormi eripäradesse sukeldumist on oluline mõista, millised tegurid peaksid sinu otsust mõjutama ning millisel juhul on need eriliselt olulised. 

  • Kasutajakogemus. Meiliturunduse platvormi kasutajakogemuse olulisus on iseenesestmõistetav, kuid selle sujuvus on eriti tähtis märksõna väikeettevõtetele või meeskondadele, kellel puuduvad ulatuslikud tehnilised teadmised. Intuitiivse liidesega platvorm, mille kasutamist on lihtne selgeks saada, võimaldab sujuvamat kampaaniahaldust ja vähendab õppimisele ning võimalikele eksimustele kuluvat aega. Kehv kasutuskogemus põhjustab sõna otseses mõttes stressi läbi pettumuse, tootlikkuse languse ja isegi vigaste meilikampaaniate saatmise. See omakorda võib põhjustada tellimusest loobumiste kasvu või isegi brändi maine langust. 
  • Personaliseerimine ja automatiseerimine. Sisu kohandamine üksikutele tellijatele vastavaks ja erinevate turunduslike või tehinguliste e-kirjade automatiseerimine on üliolulised märksõnad nende ettevõtete jaoks, kes soovivad luua oma tellijaskonnaga tugevat suhet. Üksluised masskirjad on vähem kaasahaaravad ning võivad tunduda rämpspostitusena, mis omakorda vähendab avamismäärasid ja konversioone. Samuti võib automatiseerimise funktsioonide kehv toimivus (või puudumine) kaasa tuua häiritud kliente ning uudiskirjast loobumisi või lausa spämmikaebusi. Kahtlemata toovad kehvad automaatikad turundajatele kaasa töökoormuse suurenemise. 
  • Integreerimisvõimalused. Sujuv integreerimine olemasolevate tööriistadega (nt CRM-süsteemid, analüütikatarkvara jne) on tõhususe ja andmete sidususe säilitamiseks hädavajalik. See aspekt on eriti oluline suurematele ettevõtetele, e-poodidele, või neile, kes sõltuvad suuresti andmepõhistest strateegiatest. Kehv integratsioon võib põhjustada segadust töövoogudes ja andmehoidlates, pidurdades turundustegevuse tõhusust. 
  • Skaleeritavus. Meiliturunduse platvorm peaks suutma hakkama saada kasvava meililisti ja järjest keerukamate kampaaniatega ilma toimivusprobleemideta. See on ülioluline kiiresti kasvavatele ettevõtetele või neile, kes plaanivad oma turundustegevust suurendada. Platvorm, mis lakkab koormuse suurenemise tõttu vajalikul viisil toimimast, võib lõpuks oma kasutajad viia (mõnikord aeganõudva) platvormi vahetamiseni. 
  • Hinnastruktuur. Kas platvormi maksumus on vastavuses selle pakutavate funktsioonide ja eelistega? Kuigi see aspekt on eriti oluline alustavatele või piiratud turunduseelarvega ettevõtetele, siis arvame, et maksumus on asi, mis huvitab iga ettevõtet. Ole teadlik sellest, mis on meilitunduse platvormi puhul sinu jaoks oluline ning uuri järgi, kui huvipakkuv platvorm seda pakub ning millises paketis see olemas on. Võid isegi ebaolulised aspektid üle vaadata. Kasutamata funktsioonide eest ülemaksmine või olulistesse funktsioonidesse alainvesteerimine võib mõjutada üldist investeeringutasuvust (ROI).
  • Klienditugi + kogukond. Sõbralik ja toetav klienditugi on oluline, et platvormiga tutvumise alguses kenasti sisse elada ja selle kasutamisel turvatunnet tunda. Klienditoe teenuse kvaliteet on kriitiline tehniliste probleemide kiireks lahendamiseks, mis on eriti oluline suurte meililistide puhul ning ettevõtete jaoks, kes sõltuvad tulu saamiseks suuresti meiliturundusest. Lisaks klienditoele on aktiivne kasutajakogukond väärtuslik ressurss arusaamade ja parimate tavade jagamiseks, mis on kasulik ettevõtetele, kes soovivad olla kursis arenevate meiliturunduse suundumuste ja strateegiatega. See on nagu lisaboonus, mida saad kasutada oma meiliturunduse oskuste ja seeläbi ka tulemuste parandamiseks. 

 

Erinevate platvormide plussid ja miinused

 

  1. Smaily: Täiuslik segu tõhususest ja uuenduslikkusest
  • Kasutajasõbralik liides. Siinkohal on kasutajate vajadusi mõistetud ning platvorm sobib hästi nii algajatele kui ka kogenud turundajatele. Smaily programm on kujundatud arusaadaval viisil, samas ilma funktsioonide toimivust ohverdamata.  
  • Hüperpersonaliseerimine tehisintellekti abiga. Smaily on asunud tehisintellektist võtma viimast, pakkudes kõrgtasemelist personaliseerimist läbi kampaaniate kohandamise vastavalt tellijate eelistustele. Näiteks saavad müügiga tegelevad ettevõtted lisada meilidesse personaliseeritud tootesoovitusi oma e-poest, vastavalt konkreetse tellija huvidele ja tegevusele e-poe leheküljel. Pühendunud klienditugi. Paljude platvormide puhul on klienditeenindus kehv, pakutud suhtlusrobotite poolt, või abi tuleb üldse tikutulega otsida. Smaily üks silmapaistvamaid eeliseid on nende kiire ja personaalne teenuse, mis tagab kiire probleemilahenduse ja sujuvalt kulgeva kogemuse kõigile kasutajatele. 
  • Eestimaine valik. Kodumaise meiliturunduse platvormi valik on mõistlik, kuna klienditugi on emakeelne ja on kindlamas vastavuses erinevate kohalike nõuete ja seadustega. Lisaks aitab eestimaise meiliturunduse platvormi valimine kohalikke ettevõtteid ja edendab kodumaise majanduse kasvu. 
  • Konkurentsivõimeline hinnakujundus. Smaily pakub suurepärast väärtust nii väikestele, keskmise suurusega kui ka suurtele ettevõtetele. Platvormi on võimalik kõikide võimalustega kasutada kuni 2000 aktiivse kontaktini tasuta, suurema meililisti puhul saab valida erinevate makseplaanide vahel, mille hind teeb silmad ette enamikele teistele platvormidele. 

 

  • Nõrgad küljed: Kuigi tegemist on äärmiselt võimeka platvormiga millel on palju võimalusi, siis ei paista see alustavale kasutajale silma ning tema soovitud tegevused võivad jääda täitmata. Seetõttu on kasutajatel soovituslik esialgu pöörduda klienditoe poole. Kõik pole siiski automaatselt saadaval. Näiteks, kui sinu ettevõte tahab oma meiliturunduse jaoks sügavasisulisi integratsioone kasutada, siis selleks on vaja pöörduda platvormi kllienditeeninduse poole ning paluda soovitud erilahendused spetsiaalselt välja arendada. 

 

  1. Mailchimp: Mitmekülgne ja kõikehõlmav valik
  • Lai valik funktsioone. Mailchimpi ulatuslik tööriistade komplekt vastab erinevatele turundusvajadustele, muutes selle üsnagi mitmekülgseks valikuks. Näiteks annab platvorm sulle infot sinu kontaktide kvaliteedi kohta.
  • Hea e-kaubanduseks. Mailchimpil on head liidestuse võimalused peamiste e-poodide platvormidega ning platvormis on võimalik kuvada automaatselt iga meilikampaania müügitulu. 
  • Sotsiaalmeedia laiendused. Platvormiga saad lisaks meiliturundusele hallata ka lihsamaid sotsiaalmeedia kampaaniaid. 
  • Populaarne. Mailchimp on ilmselt üks kuulsamaid meiliturunduse platvorme ning tänu suuremale kogukonnale annab see meiliturundajatele rohkem võimalusi platvormiga seotud kogemuste ja nippide veebist leidmiseks ja arutelude pidamiseks. 

 

  • Nõrgad küljed: Kuigi Mailchimp on tänaseni üks populaarsemaid valikuid, on tasuta paketti võimalik kasutada vaid 500 kontakti puhul ning platvormi tasulised paketid on kallid ja nõuavad mitmete loogiliste tegevuste eest lisatasu. Ka kõige odavaima paketi puhul on vajakajäämisi, näiteks saab sellega seada automaatikaid ainult ühele e-kirjale. Kui tahad ühte automaatikasse rohkem e-kirju panna, siis pead kulukama paketi peale üle minema. Samuti on platvormi lisakasutajate jaoks suuremat paketti vaja, st kui veebipoodi ja turundust haldab rohkem inimesi, on kulu selle võrra suurem. Mailchimpis navigeerimine võib olla keeruline (eriti esmakasutajatele), kuna platvormil on palju erinevaid menüüsid ja nuppe, mida on raske hoomata. 

 

  1. MailerLite: Eelarvesõbralik, keskendudes lihtsusele
  • Taskukohased lahendused. MailerLite on hea variant alustavatele ettevõtetele, pakkudes olulisi funktsioone eelarvesõbraliku hinnaga.
  • Kasutajasõbralik. Võrreldes populaarse Mailchimpiga on MailerLite’i struktuur selgem. Kogu platvorm on lihtne ja kasutajasõbralik. Selle puhas disain sobib suurepäraselt konkreetsete meiliturunduse vajaduste puhul, olles sobilik valik ka algajale.
  • Selge automaatikate seadistamine.  Lihtne automatiseerimise protsess on meiliturunduses oluline, kuna see säästab olulist meiliturundusele kuluvat aega. MailerLite’i platvorm paistab silma sellega, et seal on üsna lihtne automaatikaid üles seada. 
  • Harib kasutajaid. Boonusena on MailerLite’il väga hea koolituste osa (MailerLite Academy), milles nad õpetavad inimestele kõike alates platvormi kasutamisest, kuni üldise meiliturunduse tegemiseni välja. 

 

  • Nõrgad küljed:  MailerLite’iga alustamine võib algajale siiski peavalu põhjustada uue konto autentimisprotsessi tülikuse pärast. Samuti pole MailerLite veebipoodide jaoks parim valik, kuna platvormi integratsioonide osa jätab soovida. E-kirjade loomisel võib teatud aspektide kohandamine ilma HTML-i teadmisteta osutuda keeruliseks ning lisaks puudub Mailerlite’il sisseehitatud maandumislehtede loomise võimalus, mis võib seetõttu nõuda kolmandate osapoolte integreerimist. 

 

  1. Klaviyo: Spetsialiseerunud e-kaubanduse ettevõtetele
  • Populaarne e-kaubanduse valdkonnas. Klaviyo on tihti veebipoodide eelistustes, kuna pakub häid integratsioone, põhjalikke andmeülevaateid ja võimaldab luua hästi sihitud e-kaubanduse kampaaniaid.  
  • Täiustatud segmenteerimisvõimalused. Platvorm pakub tugevaid segmenteerimisvõimalusi ning selle tugevus seisneb andmete otstarbekas ärakasutamises sihitud kampaaniate loomiseks. Seal on väga lihtne teha automatiseerimist vastavalt kliendi käitumisele veebipoes, näiteks kui klient ostab teatud tooteid, saab tema jaoks automaatika aktiveerida. 
  • Hea ülevaade tulemustest. Klaviyol tuli üsna hiljuti välja uus tulemustabel (dashboard), kus lisaks teistele kampaaniat puudutavatele meetrikutele kuvatakse näiteks ka konkreetsest kampaaniast saadav müügitulu välja. 
  • SMS-ide saatmine. Lisaks e-kirjade edastamisele saab Klaviyot soovi korral kasutada kallimas paketis ka tekstipõhiste mobiilisõnumite saatmiseks. See on võimalus, mis enamikel meiliturunduse platvormidel puudub. 

 

  • Nõrgad küljed: Kindla miinusena võib Klaviyo puhul välja tuua nende teistest selgelt kulukamad paketid ning platvormi eest maksmine algab juba alates 250-st kontaktist. Samuti ei ole Klaviyo väga sobilik valik teiste valdkondade jaoks peale veebikaubanduse, mille jaoks antud platvorm konkreetselt loodud on. Edastatavuse puhul võib tekkida probleeme seetõttu, et platvorm kasutab SendGridi infrastrktuuri, mis võib omakorda põhjustada e-kirjade rämpspostkasti sattumise. 

 

Kokkuvõtteks

Õige meiliturunduse platvormi valimine on strateegiline otsus, mis sõltub erinevatest teguritest, sealhulgas ettevõtte suurusest, turunduseesmärkidest, tehnilistest võimalustest ja eelarvest. Smailyl, Mailchimpil, MailerLite’il ja Klaviyol on kõigil oma tugevad küljed. Soovitame otsuse langetamisel arvesse võtta platvormi kasutajasõbralikkust, personaliseerimise ja segmenteerimise võimalusi, hinna konkurentsivõimelisust ja klienditoe kvaliteeti. Viimaks tasub kuulata ka oma sisetunnet ja arvestada olulise aspektina seda, mis isiklikult tundub kõige õigem valik. Sinu lõplik valik ei peaks mitte ainult vastama kasutusmugavuse standarditele ja sinu praegustele vajadustele, vaid sellel peaks olema ka potentsiaali toetada sinu tulevasi turundusalaseid püüdlusi.