...

WordPress

Mis asi see WordPressi hooldus veel on? Tavaliselt kui me räägime WordPressist ja selle eelistest, on keskseks punktiks WordPress veebisaitide loomise protsessi lihtsus, sõltumata sellest, millist veebilehte soovime luua.

WordPressi veebilehe loomine ja WordPressi hooldus on aga kaks väga erinevat asja. Tegelik töö algab alles siis, kui sinu veebileht on võrgus. Jutt ei käi siin sisu loomisest ja saidi reklaamimisest, vaid, petlikult, lihtsast ülesandest hoida oma WordPressi veebileht töökorras ja toimiv. Wordpressi hooldus tähelepanuta jättes võib kaasa tuua palju ebameeldivaid tagajärgi nagu:

• Pikenenud lehe laadimisaeg

• Alandatud turvalisus

• Kasutuskogemuse halvenemine

• Otsimootorite paremusjärjestuse langus

Peale selle muutub veebisait, mille eest ei hoolitseta, lihtsalt kaootilisemaks ja seda on raskem kasutada. Seetõttu on regulaarne WordPressi hooldus lausa kohustuslik.

wordpressi hooldus

Miks sind peaks huvitama WordPress hooldus?

 Aga miks üleüldse on WordPressi saitide hooldamine nii oluline teema? Kui platvorm on nii kõrgetasemeline kui reklaamitud, kas see ei peaks olema selline komplekt, mis teed valmis ja „unustad“? Miks on veel vaja ka hooldusesse aega investeerida?

 Võta seda nii: WordPress on tööriist ja nagu kõik muudki tööriistad, tuleb ka selle eest hoolitseda, et see töötaks nii nagu peab. CMS ei erine maja kütmisest. Regulaarse hoolitsuseta ei jätka su WordPressi veebileht tippvõimsusel töötamist.

Lisaks vähendad regulaarselt väiksemaid asju tehes tõenäosust, et mingil hetkel pead tegelema suuremate probleemidega.

 

Mida WordPressi hooldus endast kujutab?

Kõigepealt on peamiseks tegevuseks põhilised hooldus- ja haldusülesanded WordPressi veebisaitidele, mis kujutavad endast nii WordPressi enda kui kõikide pluginate ja teemade uuendamist.

See mitte ainult ei võimalda juurdepääsu uutele funktsioonidele ja koodivärskendustele, vaid – mis veelgi olulisem – pakub ka turvaparandusi ja muid meetmeid, mis tagavad sinu veebisaidi turvalisuse. Reaalsuses ongi uuenduste mitte tegemine üks levinumaid põhjuseid, miks WordPressi saidid häkitud saavad.

Teine kõige olulisem tegevus on  back-up. See tähendab veebilehe vähemalt iganädalast varundamist kahte lokatsiooni. Regulaarsed varukoopiad on õige WordPressi veebisaidi hoolduse nurgakivi!

Peale nende kahe äärmiselt olulise tegevuse on veel muidkui olulisi igapäevasi ja iganädalasi tegevusi, millele tuleks tähelepanu pöörata. Nende hulka kuuluvad turvamonitooring, kiiruse monitoorimine ja testimine, staatusemonitooring, SEO võtmesõnade monitoring, andmebaasi puhastus ja optimeerimine ja spämmi ja pahavara eemaldamine.

 

Tundub liiga palju tööd? Ongi. Aga see on kõik vaid sinu WordPressi veebilehele ja sellega koos ka sinu ärile mitte ainult meeletult kasulik vaid ka vajalik. Ja sa ei pea selle kõigega üksi hakkama saama! Jäta WordPressi hooldus meie hooleks ja kasuta oma väärtuslikku aega muudeks tegevusteks! Võta meiega ühendust ja töötame koos sinu veebilehe heaks!

turvaline ühendus

Turvaline ühendus ehk HTTPS tuleb ruttu rakendada kõigile veebilehtedele! WordPressi looja Matt Mullenweg teatas hiljuti, et varsti nõuab WordPress kõigilt kodulehtedelt HTTPSi teatud funktsioonide kasutamiseks. Siiski on veel paanikaks vara. Kui Sinu koduleht on juba HTTPSi peal, pole muretsemiseks põhjust. Küll aga, kui sa oled endiselt HTTP peal, tuleb varsti asuda uuendama. Hea uudis on see, et üleminek ei ole nii keeruline nagu algul kõlada võiks ja positiivsed jooned kaaluvad kindlasti üle negatiivsed.

Selles artiklis me räägime, mida tähendab HTTPSile üleminek Sinu kui leheomaniku jaoks. Head asjad, mis sellega kaasnevad ja kuidas see üleminek täpsemalt käia võiks.

 

Mis on turvaline ühendus ehk HTTPS?

HTTPS lisab eraldi turvakihi tavalise internetiportokolli HTTP peale. HTTPS põhiliselt krüpteerib andmed (kasutades SSLi või TSLi) serveri ja tavakasutaja vahel kuni need jõuavad üksteiseni. Ehk mäletad, kui kunagi sõprade ja sõbrannadega mõtlesid välja enda salakeele, igale sõnale või tegevusele anti mingi kood, et võõras aru ei saaks – noh, see on umbes sama asi.

HTTPS ei lase küberkurjategijatel kätte saada tundlikku kasutajainfot ja maandab riski, et keegi kolmas ka seda infot kuidagi muuta saaks. Kuigi HTTPS ei ole 100% lollikindel, annab see siiski tohutud eelised. Sestap ehk oled ka märganud, et enamus veebipoode on juba mõnda aega tagasi HTTPSi peale läinud.

Kuidas saada aru, kas veebileht jookseb HTTPSi peal – sellistel lehtedel on aadressiribal, aadressi alguses roheline tabalukk.

 

Miks WordPress HTTPS peale minekut surub?

Põhiliselt on selleks kaks põhjust, nii et seletame need kiirelt lahti.

Google eelistab turvalisi kodulehti

Ei ole saladus, et krüpteerimine ja suurem turvalisus on interneti tavakasutajale hulka ohutumaks kohaks muutnud. Google on juba pikemat aega andnud märku HTTPS vajalikkusest paremaks kasutajakogemuseks, otsingutulemusteks ja turvalisuseks.

Juba aastal 2014 soovitas Google, et HTTPS võimaldamine sinu kodulehel toob Sind otsingutulemustes paremini esile. Kuigi see ei ole siiski veel ainus oluline faktor enda veebilehe leitavuse tõstmisel, ei tohiks selle tähtsust alahinnata. Näiteks, kui meil on kaks täiesti ühesugust veebilehte, aga ühel on HTTPS ja teisel ei ole, siis esimene oleks kindlasti eespool.

Tänavu jaanuaris lasi Google välja 56nda versiooni Google Chrome brauserist. Uus versioon tõi endaga kaasa ka mõningad muudatused, tugevasti muutus ka see, kuidas Google Chrome käitub HTTPS ja HTTP veebilehtedega. Brauser näitab nüüd selgelt kasutajale, kas veebileht kasutab HTTPSi või mitte. Veebisait, mis seda ei kasuta, saab suure NOT SECURE kirja aadressiribal. Lähiajal hakatakse järjest rohkem kasutajat teavitama mitteturvalisest lehest.

Kokkuvõttes on igati loogiline, et peale Googlei tungivaid soovitusi hakkab ka WordPress endas HTTPSi pooldavaid muudatusi kaasa tooma.

Kasutajad eelistavad samuti HTTPSi

Turvaline ühendus teeb ka kasutaja jaoks suure erinevuse. Kasutaja näeb HTTPSi kui positiivset signaali, et sa võtad enda veebilehe turvalisust tõsiselt, nende kasuks. Niisiis, HTTPS tähendab kindlasti rohkem liiklust lehele ja pikemat lehel viibimist.

HTTPS on eriti oluline kui sa oled e-poe omanik. Juba rohelise tabaluku nägemine aadressiriba alguses annab kasutajale turvatunde ja kindluse enda maksedetaile ning muud personaalset infot sisestades. Eriti veel uue Chrome brauseri uuendusega, (millest me ülalpool kirjutasime) mis näitab koheselt juba hoiatusi, kui HTTPS puudub. Veelkord hoiatatakse kasutajat, kui veebileht tahab isikuandmete sisestamist, aga HTTPSi pole. Seega kaunis tüütu kasutajale.

Nii Google kui kasutaja enda eelistused peaks olema piisavaks põhjuseks, et enda veebileht HTTPSi peale viia. Me teame, et esmapilgul võib HTTPSi peale üleminek tunduda siiski kasutuna või liiga keerulisena, aga me kinnitame, et antud juhul on kindlasti parem kiiresti pardale hüpata. Praegusel hetkel on HTTPSi kasutamine tugevaks boonuseks ja selle peale üleminek ei ole enam kallis ega keeruline. Aastal 2017 on SSL sertifikaadi saamine kiire, lihtne ja tasuta!

 

Kuidas viia oma veebileht HTTPS peale?

Kõik levinumad veebimajutajad peaksid nüüdseks pakkuma tasuta ja lihtsat SSL sertifikaati HTTPSi jaoks. Zone.ee ja Veebimajutus.ee seda ka kindlasti pakuvad (loe meie postitust “Millist veebimajutust valida”). Kui Sinu veebimajutaja siiski ei paku lihtsat ja tasuta turvasertifikaati, tuleks neilt küsida, kas nad pakuvad kolmanda osapoole tasulist sertifikaati. Juhul, kui vastus on jah, tuleks paluda neilt ka selle paigaldamist ja peakski HTTPSiga korras olema.

Kõige levinum tasuta variant HTTPS saamiseks on “Let’s Encrypt”.

Zone.ee on teinud ka väga õpetliku video sellest, kuidas nende iseteeninduses saab tasuta sertifikaati tellida ja liiklus HTTPS peale suunata. 

Veebimajutus.ee kasutajatele on õpetav artikkel siin.

Pea meeles, et peale liikluse läbi HTTPSi suunamist tuleb ka kõik käsitsi sisestatud lingid ära muuta. Näiteks http://www.neti.ee/pilt peaks peale muudatust olema https//www.neti.ee/pilt jne. Kui kasutad WordPressi ja soovid automaatselt kõik oma lingid ära parandada, võid kasutada näiteks mõnda pluginat  – Redirection või Simple HTTPS.

 

Mis siis kui ma lihtsalt ei taha HTTPS peale uuendada?

Mitte uuendades hakkab aja jooksul juhtuma igasugu põnevaid asju. Esimene tulemus on kindlasti vähenev liiklus Google kaudu ja “Not secure” hoiatuse vahtimine Chromei kasutades.

Samuti oluline punkt on aina keerulisemaks kujunev WordPressi uuendamine ja paljude pluginate, kas osalise või terve funktsionaalsuse kaotamine.

Kolmandaks on Sinu veebileht kindlasti lihtsam saak ka küberkurjategijatele!

 

Kokkuvõttes

Sõnastame selle siis nii: Sul lihtsalt ei ole midagi kaotada HTTPSile üle minnes. Ometigi, kui Sa ei lähe HTTPSile üle, riskid sa enda veebilehe mandumise ja tahaplaanile jätmisega.

Muidugi, kui sa oled WordPressi kasutaja, siis ei ole Sul nagunii suurt valikut – seega edu üleminekul!

 

Kui turvaline ühendus on ikka Sinu jaoks segane siis kirjuta meile allpool!

Kui sa kasutad WordPressi vanemat versiooni kui 4.7.2 siis palun uuenda koheselt kõik oma veebilehed viimase versioonini mis selle turvaagu parandab. Kulutulena on praegu levimas rünnakutelaine kus vanema wordpressi turvaauku kasutatakse ära ja muudetakse veebilahenduste sisu ilma admini paneeli pääsemata.

44% rünnakute tõus viimase 24 tunni jooksul

Peale üleeilset kui wordpressi turvaviga avalikuks tuli on rünnakute arv suurenenud metsiku kiirusega. Alloleval pildil on näha turvaaukude ärakasutamise tõus viimase 24 tunni jooksul konkreetse häkkeri järgi.

Milline näeb üks sellise turvaaugu kaudu häkitud veebileht välja?

Esmalt muudetakse ära kõikvõimalikud lehe pealkirjad (title) ja kirjeldus (description) veebilehe parameetrites, seega kui otsida sinu veebilehte näiteks googleist ei kuvata enam sinu poolt seatud pealkirja ja kirjeldust vaid häkkeri enda pealkirja ja kirjeldust. Tavaliselt teeb häkker nendega lihtsalt endale nö. reklaami.

Pisteliselt lisatakse kas häkkeri tunnusgraafikat/lauseid olemasoleva sisu vahele, asendatakse kas kogu sisu või lisatakse üksikuid lauseid ja reklaami peidetult sisu sisse. Viimane variant on isegi kõige hullem kuna veebilehe omanik ei märka tihti ise kuude viisi, et tema lehel on näiteks peidetud lingid viagra hulgimüügi e-poodi.

Paneme veelkord südamele hoida oma veebilehe tarkvara alati uuena ning aegajalt ka ise oma sisu üle vaadata! Kui jääd wordpressi uuendamisega hätta või tahad olla kindel, et selliseid asju sinu veebilahendusega tulevikus ei juhtu siis võta julgelt ühendust 89@89.ee !

 

admin

märts 21.2016 | šabloon | template | theme | veebilahendus | WordPress

Veebilahendusi on võimalik teostada peamiselt kahel viisil. Esimene nendest on luua juba maast ja madalast personaalne lahendus ehk teostada töö nö. rätsepa meetodil. Teine viis selleks on võtta aluseks juba mõne teise arendaja poolt valmistatud valmiskujundus ja seda edasi arendada ning personaliseerida.

Veebiarendajate seas jagunevad arvamused ning teostusviisid üldiselt kaheks selles osas. On neid, kes kritiseerivad valmiskujunduste kasutamist ja on ka neid, kes sellist võimalust kiidavad ja mis peamine – oskavad sellist viisi ära kasutada kliendi seisukohast lähtudes.

89 kuulub kaalukaussi, kus valmiskujundusega töötamist kiidetakse ja kus pakutavaid võimalusi osatakse ka ära kasutada. Mõnede lihtsate võrdlustega selgitame Sulle, miks vajadusel valmiskujunduse kasutamine on mõistlik lahendus ja absoluutselt aktsepteeritav tegevus.

Selleks, et kõige lihtsamini aru saada, mis on täpselt valmiskujundus, vaata siia – ThemeForest

 

Peamised argumendid kriitikute poolt:

Sajad või isegi tuhanded veebilehed võivad kasutada sama kujundust, millele on ehitatud Sinu leht

Väites endas ei ole iseenesest mitte midagi vale. Siin tulebki kohe tegelikult mängu oskus tunda ja kasutada enda töövahendeid. Kui kasutada valmiskujundust eesmärgil täita see pakutud kohtades sisutekstidega, lisada logoaknasse logo ja valida meelepärane strateegiline ja läbiv toon lehele, siis on tegu meie arvates väära kasutusviisiga. Sel juhul tõepoolest võid olla kindel, et Sinu veebileht näeb välja täpselt nagu tuhandetel teistel ettevõtetel ja konkurentidel.

Rohi selle vastu on pädev kollektiiv ja avatud kaartidega suhtlus. Et meisterdada meelepärasest valmiskujundusest veebilahendus, mis edendab Sinu äri ja mis on teostatud selliselt, et Sinu veebilehe külastajaid võimalikult hea protsendiga klientideks vormistada, on esmalt vaja tutvuda käsitletava ärimudeliga ja selgeks teha, keda püüdma hakkame ehk kes on Sinu sihtgrupp. Vastavalt sellele hakkame meie personaliseerima valitud valmiskujundust ning anname sellele oma näo. Võti on oskustes kasutada olemasolevaid tööriistu eesmärgipäraselt. Valmiskujundus = töövahend, mitte veebileht!

Enamus valmiskujundusi on lohakalt kodeeritud

Ka selles väites ei esine otsest ülekohut. Edu saadab Sind endiselt siis, kui oled meiega veebilahenduse skoobi paika pannud ja oleme kindlaks teinud, milline hakkab lõpptulemus välja nägema!

Valmiskujunduse valimisel tuleb alati arvestada selle dokumentatsiooniga. Dokumentatsioon sisaldab kõike vajalikku, mida meil vaja teada on, et Sind veebitöödega aidata. Tutvume sellega hoolikalt ja kui leiame, et valmiskujundus ei ole piisavalt võimekas või on tõepoolest kehvalt kodeeritud, jätame selle ja leiame parema või otsutame vajadusel täiesti personaalse lahenduse kasuks. Kuna visuaaldisaini lõpptulemus ei pea täpselt vastama sellele, milline näeb välja valmiskujunduse algne vaade ise, siis ei ole tarvis muretseda, et soovitud tulemust ei saavutata. Me peame lihtsalt teadma, milline on lõpptulemuse soov ja ülejäänu eest muretseme juba meie!

 

Miks kasutada valmiskujundust

  • Rahaline kokkuhoid – peamiseks eeliseks töö tellija seisukohalt on rahaline kokkuhoid. Rätsepa lahendus on kordades ajakulukam kui šablooniga töötamine.
  • Ajaline kokkuhoid – nagu eelmisest punktist juba selgus, siis šablooniga töötamine nõuab oluliselt vähem aega võrreldes teise valmistamise viisiga, millest ka hinnavahe.
  • Inspiratsiooniallikas – šabloonid annavad uuenduslikke ideid ja mõtteid milline võiks lõpptulemus olla. Erinevatel šabloonidel on erinevaid võimalusi ning neid saab ka kombineerida, mille abil saavutamegi personaalse lahenduse.
  • Mitmeastmeline kontroll – enne, kui šabloon müüki pannakse, läbib see kvaliteedikontrolli, et elimineerida ja vältida hilisemaid probleeme. Nagu ülal öeldud, siis mingi hulk nendest jäävad vigaseks, aga osates hoolikalt valida ja tutvudes dokumentatsiooniga teeme õige otsuse. Lisaks parandame vajadusel ise katkiseid funktsioone ning kontrollime nende töökindlust.

Kõigele kirjutatule tuginedes soovitame Sul enne veebilahendusega alustamist meiega kindlasti konsulteerida. Aitame Sul püstidada lähteülesande, paneme paika eesmärgid, vahepeal valime ka sobiva šablooni (juhul, kui ei ole soov rätsepalhenduseks) ja seejärel alustame lõpptulemuse saavutamisega!

 

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee

    error: Content is protected !!