...

nõuanded

Usaldusväärsuse hoidmiseks on oluline oma koduleht hoida up-to-date. Vahel nõuab see nullist alustamist. Uue kodulehe loomine ja uuendamine, aga, on kallis töö ning seega on oluline teha veebileht kohe alguses õigesti. Selle abiks jagame mõned olulised nipid, mida meeles pidada, et Sinu uue kodulehe loomine sujuks hästi, edaspidi hooldus ja uuendus oleks võimalikult lihtne ning, et loodud koduleht oleks Sinu firmale maksimaalselt kasulik.

Nagu öeldud, on kodulehe up-to-date hoidmine ülimalt oluline kuna Sinu koduleht on tihti esimene kontakt Sinu firma ja Sinu potensiaalsete klientide vahel. Umbes 38% inimestest lõpetavad veebilehe sirvimise, tihti isegi ei alusta sirvimist, kui veebileht näeb välja vana ja ajaga mitte kaasaskäiv. Seega pole häbiasi oma vana koduleht uue vastu välja vahetada.

Uue kodulehe loomine nõuab esimesena eeltööd ja teadmisi. Tea, mida Sina ja Sinu veebileht vajavad ning ära karda küsida! Valides endale uut veebiarendajat, veendu, et palkad kellegi maineka. Paljud veebiarendajad teevad küll väga head tööd, aga on palju ka neid, kes väga suure summa eest teevad väga vähe. Peamiselt tekib see probleem juba algusest oma soovi sõnastades. Kui ei küsi, ega siis ei saa ka. Seega, kui Sa soovid SEO optimeeritud veebilehte, siis ära unusta seda ka kohe kõige alguses küsida.

Veebidisainerit valides on oluline ka valida õige inimene. Vaata läbi nende portfooliod, tutvu nende stiiliga, enne kui valiku teed. Ideeliselt peaks Sinu peas olema juba valmis idee, mida Sa tahaksid lõpptulemusena näha ning seega vali keegi, kes Sinu nägemusega kokku sobib.

uue kodulehe loomine

seo

Ära unusta SEO’d!

(SEO kohta loe lähemalt siit.) Uue kodulehe loomine on niigi aeganõudev ja kulukas niiet alustades SEO protsessi kohe uue kodulehe loomist alustades, hoiad nii Sina kui veebilehe looja kokku palja aega ja närve.

Uue kodulehe loomisel pea meeles, et see peaks olema võimalikult lihtsalt kasutatav ja muudetav kuna on suur tõenäosus, et aeg-ajalt on vaja kodulehel teha nii sisu kui välimuse osas muudatusi. Lihtsasti kasutatav ja muudetav koduleht aitab ka SEO puhul.

Sellega seoses ära unusta ka blogi pidada! Koduleht on nagu taim, mis vajab kastmist, et ta püsiks elus ja kasvaks. Toida oma kodulehte uue sisuga nii tihti kui võimalik ning blogi pidamine üks lihtsaim aga olulisim viis seda teha. Kirjuta blogi, isegi kui see on halb. Peale selle, Google ei salli mitteaktiivseid veebilehti, ei salli seda ka Sinu kliendid. Kas saab olla kindel firma usaldusväärsuses või selleski, et firma veel tegev on, kui viimane postitus on üle viie aasta vana?

Koduleht on mõeldud Sinu klientidele

Mõtle alati neile esimesena. Kas nad saavad üldse aru, mida Sa pakud? Kas neil on mugav antud kodulehte kasutada? Vana kodulehe olemasolu puhul oled kindlasti kuulnud tagasisidet ja oled teadlik selle vigadest ja puudustest. Kuula seda tagasisidet ja paranda need vead oma uuel kodulehel.

Vana kodulehe viga võib olla näiteks mobiilisõbralikkuse puudumine, eriti, kui esimene koduleht sai loodud enne nutitelefonide massilist kasutuselevõtmist. Uue kodulehega on ülimalt oluline see viga parandada kuna paljud inimesed tänapäeval kasutavad info leidmiseks rohkem just oma mobiili kui arvutit.

uue kodulehe loominePööra tähelepanu ka kõikidele muudele veebilehe loomise aspektidele nagu näiteks selle visuaalne pool nagu üldine disain ja kasutatavad fotod. Unusta ära fotopangad ja nende piltide kasutamine kuna see võõrandab Sind ja Sinu klienti. Disaini olulisest saad lugeda lähemalt siit. Ära unusta sisule, maandumislehtedele ja ankeetidele tähelepanu pöörata.

Viimaks, enne kui Sa oma uue kodulehe avalikustad, veendu, et see töötab nii nagu peab. Katseta kõiki linke ja täida kõik ankeedid, et olla kindel, et kõik toimiks. Iga hea veebidisainer teeb seda küll Sinu eest, aga parem karta kui kahetseda!

Ettevõtte asutamine
admin

september 12.2017 | ettevõtjale | nõuanded | reeglid | soovitused | väikeettevõtjale

Ettevõtte asutamine on ettevõtlike inimeste seas küllaltki kuum teema ning ka materjali ja nõuandeid sellel teemal leiab iga päevaga rohkem. Kasuliku info eristamine muust mürast võib osutuda teadmatule inimesele küllaltki keeruliseks, seega koostasime ühe efektiivse ja kokkuvõtva abimaterjali alustavale ettevõtjale, millest võiks juhinduda.

Perfektset valemit eduka äri alustamiseks pole olemas, saab muuta ja suunata vaid enda suhtumist ja töömeetodeid, ajakasutust ja inimsuhteid.

 

Eduka ettevõtte asutamine

Enda äri rajamine on enamasti käigupealt õppimine. Mida paremaid otsuseid Sa ettevõtte varases staadiumis teed, seda paremad on Sinu ettevõtte väljavaated edule. Kui Sa endiselt tunned, et see artikkel on Sulle, siis vaata kindlasti ka järgmist kümmet punkti.

 

1. Kõrvalda vabandused

Lugematu hulk inimesi unistab ettevõtjaks saamisest aga nad ei jõua kunagi mõttest kaugemale. Nad vaevavad ennast vabanduste ja hirmudega läbi kukkuda. Alustades rahast ja lõpetades ajaga, võid Sa endale luua miljon vabandust, miks ettevõttega mitte alustada.

Oleme ausad, ettevõtte asutamine ja iseenda ülemuseks olemine võib olla hirmus. Enamikel juhtudel on ettevõtte rajajal palju kaotada ning õnnestumine ei pruugi alati olla käega katsutav. Seda arvesse võttes on muretsemine ja kartmine täiesti normaalne.

Vabandused siiski ainult aeglustavad Sind Su teel eesmärkideni. Kui Sa tõesti soovid alustada enda ettevõtet, tuleb Sul ükshaaval võtta ette kõik enda vabandused, panna need kirja ning neist vabaneda. Leia igale vabandusele vastulause või lahendus.

 

2. Pane kõik kõrva taha

Kuula mis teistel on Sinu idee kohta öelda – sõbrad, pere, eksperdid ja Sina ise. Pane kirja nii negatiivsed ja positiivsed reaktsioonid ja tööta nendega, leia põhjused ja lahendused, mängi kõik enda peas läbi. Kui asi puudutab ettevõtlikke ideid, siis korralik eeltöö on kindel pluss. Mida rohkem tagasisidet seda parem. Seda kõike arvesse võttes peaks moodustuma Sinu tegevusplaan.

Kui Sa räägid inimestele enda ideest, siis jälgi nende kehakeelt. Kas Sulle tundub, et Sinu idee meeldib neile? Või teesklevad nad lihtsalt huvi ja kiidavad Sind viisakusest? Enne tagasiside küsimist julgusta inimesi kindlasti kõike ausalt välja ütlema. Palju hullem on kohutav ja ootamatu tagasiside hiljem päris klientidelt. Üks hea eestikeelne video äriideedest ja nende testimisest on näiteks siin.

Õpi alandlikkust ja kuula endast targemaid, inimkond on nii kaugele jõudnud ainult tänu tarkuste ja õpitu üksteisele edasi andmisele. Ka ettevõtluses on alati mentoreid ja eksperte, keda jälgida ning kelle nõu kuulda võtta. Nendelt on ka alati hea konkreetsete ideede puhul uurida, kas üks või teine asi võiks juba eos toimida või mitte.

Enne 89 asutamist käisin hulgi kordi põhitöö kõrvalt konsultatsioonidel ja koolitustel, et kõik vähegi segased nüansid ettevõtte asutamise juures endale selgeks teha.

 

3. Paku lahendusi

Palju parem kui alustamine küsimusega “Mida müüa?” on alustamine küsimusega “Millise probleemi minu toode või teenus lahendab?”. Palju lihtsam on koguda endale lojaalseid kliente, kui Sinu toode või teenus lahendab mõne laialtlevinud probleemi. Sinu ettevõte peaks täitma mõne augu kindlal turul või kindlas valdkonnas.

Võta kogu enda ettevõtte asutamise plaan luubi alla. Iseenda motiivide mõistmine aitab Sul paremini kujundada brändi ja ettevõtet turundada. Tea milliste probleemidega Sinu sihtgrupp silmitsi seisab ja paku lahendusi.

Näiteks IT-, disaini- ja veebiettevõtteid on Eestis kümneid kui mitte sadu, miks teha siis üldse üks juurde? Nähes kui kibekiire elu on ühel ettevõtjal, siis tekkis juba eos idee pakkuda kõiki IT-alaseid teenuseid ühest kohast. Näiteks rajab Ülo uue advokaadibüroo, tal on vaja, et keegi looks meilikontod, seadistaks need arvutites ja telefonides, kedagi kes disainiks visiitkaardid ning prindiks need ja kedagi kes teostaks ka veebilahenduse. Kui Ülo saaks kõik need teenused ühest kohast, kiirelt ja efektiivselt, oleks ta oluliselt õnnelikum, kui joostes kümne erineva ettevõtte vahel. 89 missioon ongi olla partneriks kõigis IT-alastes küsimustes kus võimalik.

 

4. Hoia asi lihtsana

Kui Sa oled nagu enamus ettevõtjaid, siis on Sul idee valmis ja Sa oled nõus selle juba käima lükkama. Tuleb ainult ettevaatlik olla, et lihtsast ideest ei saaks märkamatult midagi liiga keerulist ja mitmetahulist. Nii võib lihtsasti lõpetada tootega mis on liiga kallis ja keeruline, ning keegi ei soovi seda kasutada.

Värske ettevõtjana proovi alustada minimaalselt ning hoida kindel siht fookuses. Loo lihtne, kvaliteetne ja hea teenus. Ettevõtte asutamine peaks käima käsikäes äriideega, mis täidab kõik lubadused ja ületab klientide ootused.

Heida kõrvale ebavajalikud funktsioonid ja lisad mis muudavad idee kobakaks ning mille arendamine on liialt kallis. Väikese ettevõtjana pole Sul vaja kõiki kellasid ja vilesid mida omavad suurkorporatsioonid. Alati on võimalus neid hiljem lisada.

 

5. Löö kulud kokku

Kui idee on juba arengufaasist kaugemal, proovi jooksvalt hinnata kulusid. Arvestada tuleb iga võimaliku kulutusega, mis võib stardiga kaasneda. Ning hea on hinnata pigem pessimistlikult kui optimistlikult. Ühed tähtsamad kuluvaldkonnad on kindlasti tööruumide rent, töövahendid, turundus jne.

Proovi välja tuua kõige täpsem number mis võimalik ja kontrolli oma arvutusi. Siis, võta misiganes summa Sa said ja korruta see neljaga. Päris tõsiselt, neljaga. Ootamatud kulutused varitsevad Sind ettevõtte loomisel igal sammul. Parem on olla nendeks kulutusteks valmis kui poole tegutsemise pealt uksed kinni panna.
Kindlasti ei tohi kulusid arvestades ka ära unustada ennast. Proovi arvestada, kui palju raha kulub Sinul endal elamise, toidu, kütuse jms. peale. Pane need tähtsuse järjekorda ja proovi lõppu jätta mittevajalikud kulutused, juhuks kui raha hakkab otsa lõppema.

Kui kõik kulud on kokku löödud, siis võib hakata koostama ettevõtte eelarvet. Algsuses võib vaja minna isegi sponsoreid ja muid rahastusviise, näiteks laenu alustavale ettevõttele. Samuti tee omale kokkuvõte kõigist võimalikest rahastusviisidest ja vali välja parimad.

 

6. Kujuta ennast ette täiesti rahatuna

Täiesti pankrotis ja laostununa. Tõenäosus, et see juhtub on küllaltki suur.

Mitteeduka äri alustamine on karm reaalsus paljude ettevõtjate jaoks. Üle poolte uutest ettevõtetest kukuvad läbi esimese viie aasta jooksul. Kuidas saaksid Sina hakkama ilma sissetulekuta?

Hea idee on omada plaani ka kõige hullemaks stsenaariumiks. Näiteks varu valmis mõni töökoht kuhu saad alati maanduda või räägi vanematega läbi variant mõnda aega nende juures peatuda. Tõenäoliselt tuleb sellel perioodil hakkama saada ilma mugavusteta. Koosta tegevusplaan ka juhuks kui sinu äri kukub totaalselt läbi ja magad öösiti veidi rahulikumalt.

Vaata enda praeguseid sissetulekuallikaid. Kui palju Sa hetkel teenid? Kui kaua peaksid Sa vastu töölt lahkudes. Millised ootamatused võiksid Sinu varuplaani peapeale keerata, näiteks ootamatu autoremont või küttesüsteemi parandus. Valmista end ette kõigiks situatsioonideks juhul kui äriidee ei toimi.

 

7. Ehita samm-sammult

Kui Sa soovid väikeettevõtet luua, siis ära loobu päevapealt enda praegusest töökohast. Eduka ettevõtte asutamine on pikk protsess, mida tuleks näha erinevate etappidena. Ehita ka enda ettevõte etappidena ja liigu tasakesti palgatöötajast ettevõtjani.

Alustava väikeettevõtjana võtab ka püsiva sissetuleku loomine aega. Hoia enda stabiilset töökohta nii kaua kui võimalik ning tegele ettevõttega tööväliselt. Kui Sa oled suutnud läbi ettevõtte tekitada juba mingigi sissetuleku, on püsivalt töökohalt lahkumine hulka kergem.

Ka 89 algas tasakesti põhitöö kõrvalt. Peale 12-tunniseid vahetusi Skypes sai tihti veel päeva ülejäänud osa pühendatud projekti kirjutamisele ja õigete kontaktide leidmisele. Kõige raskem ongi see esimene etapp, kui ideest hakkab moodustuma reaalne asi. Küllaltki raske on siis jaotada aega, pere, põhitöö, äri, hobide ja muu miljoni asja vahel, et ükski ei kannataks katastroofiliselt.

 

8. Räägi enda ettevõttest

Üks suurimaid väljakutseid alustavate ettevõtjate jaoks on oskamatus müüa. Reklaam ja turundus võivad tunduda hirmutavad ja võõrad, eriti uue alustajana.

Kui Sa kardad kriitikat enda ettevõtte või idee osas, siis sellest tuleb lihtsalt üle saada.  Kui Sa ei suuda veenda enda kliente Sinu ettevõtet toetama ja teenust tarbima, siis on keeruline ka raha teenida. Sa ei ole sotsiaalne ja avatud – teeskle kuni sa oled. Kui Sa tõesti soovid edu, siis häbelikkust endale lubada ei saa.

Ole valmis rääkima avameelselt enda ettevõttest, isegi kui see tekitab Sinus ebamugavust. Uue ettevõtjana pead Sa ennast ja enda ettevõtet pidevalt reklaamima.

Ma ei ole kindel, kas see on ainult Eestile omane nähtus aga VÄGA paljud ka suuremad projektid leiavad teostaja just soovituste baasil. Seega ei tohiks enda parematest tehtud töödest üldse teha kellegile saladust ning hea ja läbipaistev läbisaamine kõikide partnerite/klientidega on rohkem kui kohustuslik.

 

9. Vii end seadustega kurssi

Ettevõtte asutamine on põnev ja vinge. Seadused ei ole. Siiski pead Sa mõistma seaduseid mis kaasnevad ettevõtte loomisega. Seaduste eiramine ja regulatsioonidele mittevastamine võib kogu ettevõtmisele päris kiirelt vee peale tõmmata.

Alustades ettevõtte tüübist ja lõpetades raamatupidamise üles seadmisega, on vaja silmas pidada meie seadusandlust. Ettevõtte tüübist sõltuvad näiteks ka maksumäärad. Peale ettevõtte loomist tuleb hoolikalt jälgida, et ka nende pealt saaks kõik maksud korrektselt tasutud.

Väga suureks abiks on kindlasti hea raamatupidaja leidmine, kes on kursis ka juriidilise poolega ning oskab paljuski nõu anda.

 

10. Leia endas kirg

Eduka ettevõtte asutamine nõuab tahes tahtmata kirge! Kirg on see mis Sind konstantselt edasi sunnib ja paneb äri kasvama. Eriti alguses, mugavast palgatööst loobudes, hommikust õhtuni ringi joostes ja tundmatusse sukeldudes.

Siiski, ära lase kirel segada enda ratsionaalset otsustusvõimet. Kirg liigutab Sind edasi aga õiged ja kaalutletud otsused hoiavad õigel teel.

Proovi teha turuuuringuid enda alal ja räägi sihtgrupiga, et teada saada loodava ettevõtte potensiaal ja suund. Küsi ekspertidelt soovitusi tuleviku osas.

Kui ettevõtte hakkab edasi liikuma, kujutle selle juhtimist kui autosõitu. Sinu kirg olgu jalaks gaasipedaalil ja mõistus käteks roolil. Niiviisi saad sa olla kindel, et liigud õiges suunas õige kiirusega.

vead tööintervjuul

Vead tööintervjuul võivad isegi kõige teadjamad tööotsijad mõne rumala vea tõttu enda unistuste tööst ilma jätta, selle artikliga üritame seda vältida.

 

Online konkurssidele vastamine

Suures plaanis omavad igasugused netikonkurssidele vastamised vähe väärtust, sellele võiks kulutada maksimaalselt 5% enda tööotsingu ajast ning keskenduda pigem enda nö. võrkturundamisele.

2014 aastast pärit suuremahuliste uuringute kohaselt tehti suurem osa värbamisi läbi tuttavate vihjamiste ja soovitamiste, kinnitades taaskord kui tähtis osa on ka sõna levitamisel enda tutvusringkonnas.

 

Mittesoovitud CVde saatmine, spämmimine

Mittesoovitud CVdega firmade pommitamine lootuses et “äkki näkkab või küll millalgi veab” on samuti suur ajaraiskamine. On praktiliselt ime kui tööandja märkab enda postkastis järjekordse tööotsija emaili ja otsustab sellele vastata ja tõesti ka vestlusele kutsub. Natukene teine asi on muidugi enda emaili ja cv kujundamine konkreetse ettevõtte jaoks ja siis nö. täpsem sihtimine.

 

Ainult saadaval olevatele kohtadele kandideerimine

Circa 40% ametikohtadest luuakse spetsiaalselt kandideerija jaoks, tihti isegi intervjuu käigus; need kohad ei eksisteerinud enne õige kandidaadi tulekut. Asja võti on liigutada fookus “saada olevatelt kohtadelt” “võimalustele”, mis eksiteerivad praktiliselt igal pool.

Toome näite:  “Meile tuli tööintervjuule naine kes soovis kohta administratsioonis. Ta teadis meie ettevõtte kohta kõike mida oli vaja teada ja kuigi tehniliselt kandideeris ta konkreetsele positsioonile, olid tema üldised teadmised ja nägemus ettevõttest nii head et me palkasime ta kohe, ja hoopis teisele kohale. ”

 

Ebaefektiivne enesereklaam

Enda reklaamimine peaks olema iga tööotsingu fookus. Parimad enesereklaamijad on pigem kuulajad kui rääkijad, neil on kindel siht, nad ei karda küsida tagasisidet ja nõu teistelt. Et sedasorti tööotsinguga edukas olla, tuleb aru saada et tegu on “pika mänguga” mis võib esialgu küll aeglaselt areneda, ent pikas perspektiivis tasub igati ära. Kõige parem on läheneda asjale professionaalselt, panna enda sammud kirja ning teha selged plaanid edasiseks.

 

Liiga suur kaliiber

Olgugi et avatuks tuleb jääda võimalustele ja mitte kindlatele tööpakkumistele, on tähtis mitte kahmata liiga palju. Üks võtmepunkt on leida just see õige võimalus sulle, mitte “mingi suvaline töökoht”, seega ei ole hea kandideerida igale võimalikule pakkumisele. Enne enda otsingute alustamist tee endale väga selgeks millist positsiooni sa soovid ja seejärel pane kõik mängu et leida see sobiv positsioon mitte ära lase kellelgil kolmandal enda eest otsustada.

 

Enda tööotsingute ebapiisav planeerimine

Korraliku töö leidmine on praktiliselt juba ise omaette töö ning sellele tuleks läheneda samamoodi. Enne alustamist tuleks endale selgeks teha ja välja valida kindlad tehnikad ja meetodid mitte proovida suvaliselt kuhugi jõuda. Hea oleks valida igaks päevaks näiteks kindlad ajad või eesmärgid et tööotsingud ei jääks unarusse ning edeneksid iga päevaga. (Uus tutvus iga päev, kindel arv kandideerimisi päevas, CV ülevaatamine jms. on ainult mõned võimalused)

 

Üksi rabelemine

Ära alahinda kunagi karjäärinõustajaid, cv kirjutajaid ja tööotsingu spetsialiste. Karjäärinõustajad annavad enamasti professionaalset nõu ning aitavad märgata detaile mis endal kahe silma vahele jäävad, teisi sõnu kastist väljapoole mõelda. Lisaks teavad nad erinevaid sissetöötanud strateegiaid ka palgaläbirääkimisteks millest sõltub ju terve edaspidi saadav töötasu. Tööotsingu abi leidub igat sorti ja igal pool – vastavalt võimalustele tee enda jaoks see investeering kindlasti.

 

Kontrolli kaotamine

Karjäärinõustaja ,cv-eksperdi või mõne muu tööotsingu professionaaliga koos töötamine on kindlasti hea idee kuid kunagi ei tohi anda täit kontrolli üle kellegile teisele – enda tööotsingutel oled võtmeisik sina ise. Kogu infot, tee märkmeid ja mõtle kõik otsused kaalutletult läbi – tegu on ikkagi sinu tulevikuga. Näiteks ära lase muuta enda CVd ilma sinu loata, kandideerida kohtadele millest sa midagi ei tea jne.

 

Ebapiisav valmistumine kindlustab vead tööintervjuul

Kõigil tööintervjuudel hinnatakse viite põhilist elementi:

  • Sinu üldist väärtust
  • Sinu varasemat kogemust
  • Sinu teadmisi antud ettevõttest
  • Oskust küsida intelligentseid küsimusi
  • Oskust pidada argumenteeritud palgaläbirääkimisi

Kindlasti tuleb enne intervjuud teha ettevõtte ja intervjueeria kohta põhjalikum uuring kasvõi netis, siis oskad kindlasti rohkem kaasa rääkida ja ei hüppa tundmatus kohas vette. Enamasti kindlustab eelnevalt mittevalmistumine piinlikud vead tööintervjuul.

 

Enda turuväärtuse mitteteadmine

Enne intervjuule suundumist tuleb kindlaks teha enda väärtus tööturul. Ilma selle teadmiseta on väga keerukas pidada ka palgaläbirääkimisi ning välja tuleb midagi veidrat mis lõpuks võib koomiliseks muutuda kõigile osapooltele. Tasub näiteks uurida palju on sama kogemuse ja positsiooni keskmine palk jms.  Eestis on selleks hea sait – www.SinuCV.ee Siinkohal tuleks ka arvesse võtta kõiki koolitusi, sertifikaate ja tunnistusi mis võiks sind teistest esile tuua.

 

Töö mitte küsimine

Ühed suurimaid vead tööintervjuul mida tehakse on läbirääkimiste nö. mitte kinnitamine ja asja õhku rippuma jätmine. Peale mitut intervjuud ja kadalippu võiks ju arvata et töö on kindlalt sinu kuid nii ei pruugi see olla. Kindlasti soovitatakse intervjuu lõpus selgeks teha et oled töökohast väga huvitatud, kasvõi kätt suruda ja anda oma huvist teada valjult ja konkreetselt. Nii jääd intervjueerijale meelde ja paned vestlusele ilusa punkti.

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee

    error: Content is protected !!