...

uuendamine

Usaldusväärsuse hoidmiseks on oluline oma koduleht hoida up-to-date. Vahel nõuab see nullist alustamist. Uue kodulehe loomine ja uuendamine, aga, on kallis töö ning seega on oluline teha veebileht kohe alguses õigesti. Selle abiks jagame mõned olulised nipid, mida meeles pidada, et Sinu uue kodulehe loomine sujuks hästi, edaspidi hooldus ja uuendus oleks võimalikult lihtne ning, et loodud koduleht oleks Sinu firmale maksimaalselt kasulik.

Nagu öeldud, on kodulehe up-to-date hoidmine ülimalt oluline kuna Sinu koduleht on tihti esimene kontakt Sinu firma ja Sinu potensiaalsete klientide vahel. Umbes 38% inimestest lõpetavad veebilehe sirvimise, tihti isegi ei alusta sirvimist, kui veebileht näeb välja vana ja ajaga mitte kaasaskäiv. Seega pole häbiasi oma vana koduleht uue vastu välja vahetada.

Uue kodulehe loomine nõuab esimesena eeltööd ja teadmisi. Tea, mida Sina ja Sinu veebileht vajavad ning ära karda küsida! Valides endale uut veebiarendajat, veendu, et palkad kellegi maineka. Paljud veebiarendajad teevad küll väga head tööd, aga on palju ka neid, kes väga suure summa eest teevad väga vähe. Peamiselt tekib see probleem juba algusest oma soovi sõnastades. Kui ei küsi, ega siis ei saa ka. Seega, kui Sa soovid SEO optimeeritud veebilehte, siis ära unusta seda ka kohe kõige alguses küsida.

Veebidisainerit valides on oluline ka valida õige inimene. Vaata läbi nende portfooliod, tutvu nende stiiliga, enne kui valiku teed. Ideeliselt peaks Sinu peas olema juba valmis idee, mida Sa tahaksid lõpptulemusena näha ning seega vali keegi, kes Sinu nägemusega kokku sobib.

uue kodulehe loomine

seo

Ära unusta SEO’d!

(SEO kohta loe lähemalt siit.) Uue kodulehe loomine on niigi aeganõudev ja kulukas niiet alustades SEO protsessi kohe uue kodulehe loomist alustades, hoiad nii Sina kui veebilehe looja kokku palja aega ja närve.

Uue kodulehe loomisel pea meeles, et see peaks olema võimalikult lihtsalt kasutatav ja muudetav kuna on suur tõenäosus, et aeg-ajalt on vaja kodulehel teha nii sisu kui välimuse osas muudatusi. Lihtsasti kasutatav ja muudetav koduleht aitab ka SEO puhul.

Sellega seoses ära unusta ka blogi pidada! Koduleht on nagu taim, mis vajab kastmist, et ta püsiks elus ja kasvaks. Toida oma kodulehte uue sisuga nii tihti kui võimalik ning blogi pidamine üks lihtsaim aga olulisim viis seda teha. Kirjuta blogi, isegi kui see on halb. Peale selle, Google ei salli mitteaktiivseid veebilehti, ei salli seda ka Sinu kliendid. Kas saab olla kindel firma usaldusväärsuses või selleski, et firma veel tegev on, kui viimane postitus on üle viie aasta vana?

Koduleht on mõeldud Sinu klientidele

Mõtle alati neile esimesena. Kas nad saavad üldse aru, mida Sa pakud? Kas neil on mugav antud kodulehte kasutada? Vana kodulehe olemasolu puhul oled kindlasti kuulnud tagasisidet ja oled teadlik selle vigadest ja puudustest. Kuula seda tagasisidet ja paranda need vead oma uuel kodulehel.

Vana kodulehe viga võib olla näiteks mobiilisõbralikkuse puudumine, eriti, kui esimene koduleht sai loodud enne nutitelefonide massilist kasutuselevõtmist. Uue kodulehega on ülimalt oluline see viga parandada kuna paljud inimesed tänapäeval kasutavad info leidmiseks rohkem just oma mobiili kui arvutit.

uue kodulehe loominePööra tähelepanu ka kõikidele muudele veebilehe loomise aspektidele nagu näiteks selle visuaalne pool nagu üldine disain ja kasutatavad fotod. Unusta ära fotopangad ja nende piltide kasutamine kuna see võõrandab Sind ja Sinu klienti. Disaini olulisest saad lugeda lähemalt siit. Ära unusta sisule, maandumislehtedele ja ankeetidele tähelepanu pöörata.

Viimaks, enne kui Sa oma uue kodulehe avalikustad, veendu, et see töötab nii nagu peab. Katseta kõiki linke ja täida kõik ankeedid, et olla kindel, et kõik toimiks. Iga hea veebidisainer teeb seda küll Sinu eest, aga parem karta kui kahetseda!

turvaline ühendus

Turvaline ühendus ehk HTTPS tuleb ruttu rakendada kõigile veebilehtedele! WordPressi looja Matt Mullenweg teatas hiljuti, et varsti nõuab WordPress kõigilt kodulehtedelt HTTPSi teatud funktsioonide kasutamiseks. Siiski on veel paanikaks vara. Kui Sinu koduleht on juba HTTPSi peal, pole muretsemiseks põhjust. Küll aga, kui sa oled endiselt HTTP peal, tuleb varsti asuda uuendama. Hea uudis on see, et üleminek ei ole nii keeruline nagu algul kõlada võiks ja positiivsed jooned kaaluvad kindlasti üle negatiivsed.

Selles artiklis me räägime, mida tähendab HTTPSile üleminek Sinu kui leheomaniku jaoks. Head asjad, mis sellega kaasnevad ja kuidas see üleminek täpsemalt käia võiks.

 

Mis on turvaline ühendus ehk HTTPS?

HTTPS lisab eraldi turvakihi tavalise internetiportokolli HTTP peale. HTTPS põhiliselt krüpteerib andmed (kasutades SSLi või TSLi) serveri ja tavakasutaja vahel kuni need jõuavad üksteiseni. Ehk mäletad, kui kunagi sõprade ja sõbrannadega mõtlesid välja enda salakeele, igale sõnale või tegevusele anti mingi kood, et võõras aru ei saaks – noh, see on umbes sama asi.

HTTPS ei lase küberkurjategijatel kätte saada tundlikku kasutajainfot ja maandab riski, et keegi kolmas ka seda infot kuidagi muuta saaks. Kuigi HTTPS ei ole 100% lollikindel, annab see siiski tohutud eelised. Sestap ehk oled ka märganud, et enamus veebipoode on juba mõnda aega tagasi HTTPSi peale läinud.

Kuidas saada aru, kas veebileht jookseb HTTPSi peal – sellistel lehtedel on aadressiribal, aadressi alguses roheline tabalukk.

 

Miks WordPress HTTPS peale minekut surub?

Põhiliselt on selleks kaks põhjust, nii et seletame need kiirelt lahti.

Google eelistab turvalisi kodulehti

Ei ole saladus, et krüpteerimine ja suurem turvalisus on interneti tavakasutajale hulka ohutumaks kohaks muutnud. Google on juba pikemat aega andnud märku HTTPS vajalikkusest paremaks kasutajakogemuseks, otsingutulemusteks ja turvalisuseks.

Juba aastal 2014 soovitas Google, et HTTPS võimaldamine sinu kodulehel toob Sind otsingutulemustes paremini esile. Kuigi see ei ole siiski veel ainus oluline faktor enda veebilehe leitavuse tõstmisel, ei tohiks selle tähtsust alahinnata. Näiteks, kui meil on kaks täiesti ühesugust veebilehte, aga ühel on HTTPS ja teisel ei ole, siis esimene oleks kindlasti eespool.

Tänavu jaanuaris lasi Google välja 56nda versiooni Google Chrome brauserist. Uus versioon tõi endaga kaasa ka mõningad muudatused, tugevasti muutus ka see, kuidas Google Chrome käitub HTTPS ja HTTP veebilehtedega. Brauser näitab nüüd selgelt kasutajale, kas veebileht kasutab HTTPSi või mitte. Veebisait, mis seda ei kasuta, saab suure NOT SECURE kirja aadressiribal. Lähiajal hakatakse järjest rohkem kasutajat teavitama mitteturvalisest lehest.

Kokkuvõttes on igati loogiline, et peale Googlei tungivaid soovitusi hakkab ka WordPress endas HTTPSi pooldavaid muudatusi kaasa tooma.

Kasutajad eelistavad samuti HTTPSi

Turvaline ühendus teeb ka kasutaja jaoks suure erinevuse. Kasutaja näeb HTTPSi kui positiivset signaali, et sa võtad enda veebilehe turvalisust tõsiselt, nende kasuks. Niisiis, HTTPS tähendab kindlasti rohkem liiklust lehele ja pikemat lehel viibimist.

HTTPS on eriti oluline kui sa oled e-poe omanik. Juba rohelise tabaluku nägemine aadressiriba alguses annab kasutajale turvatunde ja kindluse enda maksedetaile ning muud personaalset infot sisestades. Eriti veel uue Chrome brauseri uuendusega, (millest me ülalpool kirjutasime) mis näitab koheselt juba hoiatusi, kui HTTPS puudub. Veelkord hoiatatakse kasutajat, kui veebileht tahab isikuandmete sisestamist, aga HTTPSi pole. Seega kaunis tüütu kasutajale.

Nii Google kui kasutaja enda eelistused peaks olema piisavaks põhjuseks, et enda veebileht HTTPSi peale viia. Me teame, et esmapilgul võib HTTPSi peale üleminek tunduda siiski kasutuna või liiga keerulisena, aga me kinnitame, et antud juhul on kindlasti parem kiiresti pardale hüpata. Praegusel hetkel on HTTPSi kasutamine tugevaks boonuseks ja selle peale üleminek ei ole enam kallis ega keeruline. Aastal 2017 on SSL sertifikaadi saamine kiire, lihtne ja tasuta!

 

Kuidas viia oma veebileht HTTPS peale?

Kõik levinumad veebimajutajad peaksid nüüdseks pakkuma tasuta ja lihtsat SSL sertifikaati HTTPSi jaoks. Zone.ee ja Veebimajutus.ee seda ka kindlasti pakuvad (loe meie postitust “Millist veebimajutust valida”). Kui Sinu veebimajutaja siiski ei paku lihtsat ja tasuta turvasertifikaati, tuleks neilt küsida, kas nad pakuvad kolmanda osapoole tasulist sertifikaati. Juhul, kui vastus on jah, tuleks paluda neilt ka selle paigaldamist ja peakski HTTPSiga korras olema.

Kõige levinum tasuta variant HTTPS saamiseks on “Let’s Encrypt”.

Zone.ee on teinud ka väga õpetliku video sellest, kuidas nende iseteeninduses saab tasuta sertifikaati tellida ja liiklus HTTPS peale suunata. 

Veebimajutus.ee kasutajatele on õpetav artikkel siin.

Pea meeles, et peale liikluse läbi HTTPSi suunamist tuleb ka kõik käsitsi sisestatud lingid ära muuta. Näiteks http://www.neti.ee/pilt peaks peale muudatust olema https//www.neti.ee/pilt jne. Kui kasutad WordPressi ja soovid automaatselt kõik oma lingid ära parandada, võid kasutada näiteks mõnda pluginat  – Redirection või Simple HTTPS.

 

Mis siis kui ma lihtsalt ei taha HTTPS peale uuendada?

Mitte uuendades hakkab aja jooksul juhtuma igasugu põnevaid asju. Esimene tulemus on kindlasti vähenev liiklus Google kaudu ja “Not secure” hoiatuse vahtimine Chromei kasutades.

Samuti oluline punkt on aina keerulisemaks kujunev WordPressi uuendamine ja paljude pluginate, kas osalise või terve funktsionaalsuse kaotamine.

Kolmandaks on Sinu veebileht kindlasti lihtsam saak ka küberkurjategijatele!

 

Kokkuvõttes

Sõnastame selle siis nii: Sul lihtsalt ei ole midagi kaotada HTTPSile üle minnes. Ometigi, kui Sa ei lähe HTTPSile üle, riskid sa enda veebilehe mandumise ja tahaplaanile jätmisega.

Muidugi, kui sa oled WordPressi kasutaja, siis ei ole Sul nagunii suurt valikut – seega edu üleminekul!

 

Kui turvaline ühendus on ikka Sinu jaoks segane siis kirjuta meile allpool!

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee

    error: Content is protected !!