Ettevõtlus

Isiklikud andmed internetis
admin

september 30.2022 |

Isiklikud andmed internetis tuleb hoida kaitstuna, et need ei satuks võõrastesse kätesse, kes neid kuritarvitada võivad. Tänapäeval tuleb andmete turvalisuse eest rohkem hoolt kanda kui eales varem.

Isiklikud andmed internetis – mida ja kui palju avaldada?

Nutiseadmete puhul olete kindlasti märganud, et mõned rakendused küsivad lisaandmeid, mida tegelikult tarvis jagada ei ole, sest rakendus töötab ka ilma nendeta.

Mõne nutiseadme mängu allalaadimisel küsib rakendus ligipääsu sinu kontaktidele ja asukohale. Enne aktsepteerimist mõtle korra läbi, kas antud rakendus ikka vajab töötamiseks neid konkreetseid andmeid või mitte. Kui ei, siis keela julgelt ligipääs ja oled juba oma andmeid hoidnud turvalisena, sest kõik, mida küsitakse ei ole alati avaldamiseks!

Toome näite Google Mapsi ja Waze-i kasutamisest, mis ilmselgelt vajavad ligipääsu sinu asukohale, et näidata teed ning muid funktsioone. Nutiseadmete mängud, mis ei ole reaalse asukohapõhised, ei vaja andmeid sinu lokatsioonile.

Andmed internetis

Hoia tarkvara uuendatuna ja isiklikud andmed internetis on kaitstud!

Tarkvarauuendused tulevad pahatihti ebasobivatel hetkedel ning seetõttu lükatakse neid ka edasi. Uuendustel ja värskendusetel telefonis, televiisoris, digiboksis või mõnes muus seadmes, on kindlad eesmärgid – turvaakude lappimine ja turvalisuse tagamine, uus funktsioon, tarkvara parendus või parandus. Kui lükkad uuendusi pidevalt edasi, võid sattuda pahavarasaagiks ning sinu isiklikud andmed ei ole enam kaitstud. Kurjategijatel on võimalus müüa sinu andmeid edasi või kasutada neid mõne muu ebameeldiva eesmärgiga.

Kahjuks on andmevargused tänu ebakorrapärasele andmete kaitsmisele lihtsasti kättesaadavad ning pahalastele suureks maiuspalaks. Isiklikud andmed internetis vajavad suuremat tähelepanu!

Tundmatutele linkidele ära vajuta!

Oleme väga palju kokku puutunud ettevõtjatega, kes on andnud pahalastele oma andmetele ligipääsu tänu ,,Vajuta siia“ lingile klikkimisega. Millegipärast on inimesed väga varmad seda tegema süvenemata sisule, mis reedab oma olemuse.

E-mailiga tulnud kiri, mille on väidetavalt saatnud sinu sõber ning kus on hüpikaken suure kirjaga ,,Vajuta siia“ ei pruugi olla päriselt sinu sõber! Enne sellisele kahtlasele lingile klikkides tee kindlaks, et sinu sõber saatis kirja, et jagada videot või mõnda naljakat pilti – helista talle ja küsi! Vastasel juhul sead ohtu oma nutiseadme ning turvalisuse. Tegu võib olla pahalasega, kes üritab sinu andmetele ligi pääseda.

Selleks, et kaitsta oma isiklikke andmeid ja hoida end pahalaste rünnakute eest, tuleb pöörata suuremat tähelepanu tarkvara ja rakenduste uuendamistele ning sisule, mis kutsub lingile klikkima! Ära jaga lisaligipääse rakendustele, mis tegelikult seda infot ei vaja!

Pakume kodulehe hooldust, mille raames hoiame sinu kodulehe turvalisena. Teeme uuendusi, parendusi, parandusi ning tekkivad errorid ja anomaaliad eemaldame koheselt, mis kindlasti veebilehel olema ei pea! – Küsi pakkumist!

WordPress
admin

september 15.2022 |

Maailmas enim kasutavaim sisuhaldusplatvorm on 2003 aastal loodud WordPress. Kogu maailma veebilehtedest kasutab WordPressi umbes 505 miljonit veebisaiti ning häkitud veebilehtedest on ümmarguselt 80% kasutanud just WordPressi. Kodulehed vajavad regulaarset uuendamist, et olla kaitstud ründajate eest. Tänu aegunud tarkvarale leiavad häkkerid sinna tee ning teevad pahandusi. Eestis on 100-st veebilehest umbes 86 haavatavad!

WordPressi mitte hooldamisel või unarusse jätmisel on ebamugavad tagajärjed:

– Pikenenud lehe laadimisaeg – kaotad kliendi/potentsiaalse kliendi, kes on sattunud veebilehele, sest keegi ei taha oodata
– Uuendamata pluginad – suurenenud turvarisk, kiiruse ja funktsionaalsuse vähenemine
– Vastuvõtlik automatiseeritud rünnakutele
– Otsimootorite paremusjärjestuse langus

Pärast WordPressi uuendamist võivad tekkida errorid, seega tugevalt soovitame jätta hoolduse meie kätesse. Meie reageerime kohe, leiame errori tekkepõhjuse ning likvideerime selle. WordPress palub hooldust vähemalt korra kahe kuu jooksul!

Selleks, et sinu koduleht oleks hoitud, tuleb seda regulaarselt hooldada. Kui veebileht on juba katki, siis selle parandamine ning ajakohastamine on keerulisem ja kallim protsess.

WordPress Plugin

 

WordPressi hooldustegevused

  • Põhilised hooldus- ja haldusülesanded WordPressi veebisaitidele – WordPressi, pluginate ja teemade uuendamine. Võimaldab juurdepääsu uutele funktsioonidele ja koodivärskendustele ning pakub turvaparandusi.
  • Andmete varundamine – veebilehe iganädalast varundamist kahte lokatsiooni. Regulaarsed varukoopiad on WordPressi veebisaidi hoolduse nurgakivi!
  • Sisu ajakohastamine – veebilehe külastajad ei soovi näha aegunud kampaaniaid, vanu linke ning kontaktivorme, mis enam ei kehti. Aegunud info kodulehel ei jäta kliendile just väga esinduslikku muljet.
  • Lisaks turvamonitooring, kiiruse jälgimine ja testimine, staatusemonitooring, SEO võtmesõnade monitooring, andmebaasi puhastus ja optimeerimine ning spämmi ja pahavara eemaldamine.

WordPressi turvalisuse ja kasutajamugavuse seisukohalt on kõige parem lahendus regulaarne hooldus vähemalt korra kahe kuu jooksul. Spetsialistid hoiavad veebilehel silma peal ning vajadusel likvideerivad minutitega tekkinud probleemid.

Usalda oma veebileht meie kätesse, hoiame hoole ja armastusega sinu kodulehel silma peal, et sisu oleks alati ajakohane, häkkerid ei saaks rünnata ning tekkinud probleemid leiaksid sekunditega lahendused. Meil on üle kümne aasta kogemust ning sõbralik meeskond – kõik on oma ala spetsialistid ning tunnevad WordPressi kui oma kümmet sõrme. Ja varbaid. Kirjuta või helista meile ning küsi pakkumist!

 

Turundusstrateegia
admin

august 31.2022 | digitaalne turundus | koduleht | sotsiaalmeedia

Turundusstrateegia – mis see on?

Turundusstrateegia on väljatöötatud kava, tänu millele jõutakse potentsiaalsete klientideni. Eesmärgiks on luua nad sinu toote ja/või teenuse aktiivseteks tarbijateks.

Korralikult läbimõeldud turundusstrateegia on sinu ettevõtte edu saavutamise tugevaks vundamendiks. Koos üksikasjaliku turundusplaaniga saad kätte õige suuna, mida on tarvis turunduse vallas täpsemalt ette võtta ning milliseid võimalusi kasutada – e-mailiturundus, sotsiaalmeedia postitused (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn), koostööpartnerid, influencerid jne.

Sotsiaalmeedia

3 olulist punkti turundusstrateega loomisel

  1. Tunne oma toote/teenuse tarbijat!

Turundusstrateegia loomine ei ole tegelikult keeruline, aga aeganõudev. Väga täpselt tuleb selgeks teha, kes on sinu toote ja/või teenuse tarbija. Tee kindlaks oma potentsiaalse kliendi vanus, sugu, hobid, perekonnaseis, haridus, töökoht, sissetulek, elukoht ning sul on juba parem ülevaade, kes on sinu klient. Tooteid ja/või teenuseid turundatakse kliendi vajadustest lähtuvalt. Tänu täpsele kliendikirjeldusele, tead sa, millised on tema valukohad ning oskad nendest lähtuvalt tema probleemidele lahendusi pakkuda ja tänu sellele ei jäta klient sind maha ning tulevad ka uued.

  1. Too välja punktid, miks on sinu toode või teenus ainulaadne!

Sinu toode või teenus on parem kui konkurentidel! Too välja erinevad väärtused ja kasud. Nendeks on näiteks huvitav ja/või mugav asukoht, eriline teenindus, ainulaadne väljanägemine, ajalugu, vägevad kampaaniad, eriline sisu sotsiaalmeedias, personaalne lähenemine või midagi muud erilist ja ebatavalist.

  1. Väljatöötatud detailne turundusstrateegia on elluviimiseks!

Nagu juba eespool mainisime, tulemuste saavutamiseks on vaja koostada põhjalik ja detailne turundusplaan. Soovitame kasutada erinevaid digikanaleid, et jõuda juba olemasolevate ja tulevaste klientideni. Sotsiaalmeedias on tugev jõud! Uuringute järgi on Eestis umbes 1,2 miljonit internetikasutajat ning neist ümmarguselt 90% täiskasvanutest kasutavad internetti iga päev – tehke omad järeldused.

Sotsiaalmeediat (Facebook, Instagram, Twitter jne) on hea ära kasutada olemasolevate klientide hoidmiseks ning uute sidumiseks, postitades vähemalt 2x nädalas kõnetavaid sisutekste, pilte ja videoid.

Ärme jäta mainimata ka kodulehte, mis on sinu ettevõtte visiitkaardiks. Sinu brändi veebileht peab olema lihtsasti navigeeritav, pilkupüüdev, kaasaegne ja kasutajasõbralik – võimalus head esmamuljet jätta on vaid üks kord! Seega, panustage ka oma kodulehele, et see oleks kaasaegne ja kliendisõbralik.

Kodulehele sisu tootmiseks kasutatakse ka märksõnu, mida Google üles leiab ning sinu toodet või teenust soovitab potentsiaalsele kliendile, kes parasjagu „googeldab“.

89 IT tiim aitab oma nõu ja jõuga, et muuta sinu toode või teenus klientidele nähtavaks. Kui vajad abi kodulehe loomisel, turundusstrateegia tegemisel või mõne muu IT alase „asjaga“, võta meiega julgesti ühendust. Meie lähenemine on sõbralik ja personaalne!

IT- teenused
admin

august 16.2022 |

3 põhjust, miks IT- teenuseid sisse osta

1. Aitab rohkem aega kokku hoida
IT- teenused kingivad Sulle ja Sinu tiimikaaslastele aega! Mõistlik on jääda oma liistude juurde. Kui Sinu äri ei tegele IT-ga, siis pole Sul mõtet hakata ka uut ametit omale selgeks õppima. Sina hoiad aega kokku ning saad tegeleda oma ettevõtte põhiasjadega ning infotehnoloogia spetsialistid hoiavad ise sinu äri IT- poolel silma peal. IT- teenused on kõik ühest kohast! Lisaks, saad Sina ja Sinu tiimiliikmed erinevate IT- alaste probleemide ja küsimustega alati nende poole pöörduda. Alles jäävad närvirakud, aeg ja rõõmus meel!

2. IT- teenused hoiavad raha kokku
IT- teenuste pakkujate juures töötavad sellised vahvad tegelased, kes on juba varasemalt koolitatud oma ala spetsialistid. Nad tegelevad aktiivselt vaheldumisi erinevate klientide apsakate ja probleemidega. IT teenuste pakkuja vastutab selle eest, et õige asjatundja oleks igakell kättesaadav ja valmis probleeme lahendama. Võrdluseks, kui Sa hakkad oma ettevõttes alles uut inimest koolitama, siis on see suurem ressursi raiskamine kui IT- teenuste sisseostmine juba koolitatud spetsialistidega.

Sina ja Sinu töötajad saavad keskenduda oma brändi põhibusinessile ja IT- alased tööd tehakse vastavalt kokkulepetele Sinu eest ära.

3. IT- teenusega on lihtsam ettevõttesiseselt majandada
Väga raske on leida häid ja pädevaid IT- spetsialiste, kellele usaldada oma ettevõtte kogu IT- sisemine pool. Paljud suured ettevõtted meelitavad hiiglaslike hüvede, boonuste ja palgaga IT- spetsialiste oma firmasse tööle. Kas Sina suudaksid nendega konkureerida? Kisub keeruliseks, eks? Seepärast pöördumine IT- teenusepakkuja poole, kes spetsialistid ise leiab, on Sinu ettevõttele juba suureks kasuks. IT- teenuste pakkujad koolitavad pidevalt oma töötajaid ning hoiavad oma spetsialistide taset kõrgel.

IT- teenused aitavad Sinu ettevõttes korda hoida ning on igati toeks ja abiks. Mis siin veel mõelda? Kui Sinu ettevõte vajab abi sotsiaalmeedia haldamisega, raamatupidamisega, kodulehe turvalisena hoidmisega, toodete/teenuste uuendamistega veebilehel, kodulehe/e-poe loomisega või mõne muu IT- küsimusega, siis pöördu julgesti meie professionaalse tiimi poole: 89 IT- JA DISAINITEENUSED

kodulehe tegemine

Ettevõtte loomine ja kodulehe tegemine käivad tänapäeva maailmas käsikäes. Ettevõtte omamine ilma koduleheta tähendab üldjuhul kindlasti ka potensiaalsete klientide kaotamist. Vabandus, et veebilehe loomine on liiga keeruline või kallis, ei ole kindlasti enam kehtiv, seepärast tasuks kindlasti meile kirjutada ja enda ideest ka rääkida, et see üheskoos teoks teha! Saad meile kirjutada SIIN.

Praeguste vahenditega on võimalik mingisugunegi veebilahendus ettevõttele luua küllaltki odavalt. Kodulehe tegemine on tänapäeval hädavajalik, sest see on ettevõtete, organisatsioonide ja isegi eraisikute esimene samm veebis kohaloleku loomisel. Kuid kodulehe tegemine pole pelgalt disaini ja sisu koostamise küsimus. Kodulehe otsingumootoritele optimeerimine on sama tähtis, kui soovite, et teie koduleht oleks hästi leitav ja külastatav. Siinkohal toome välja võtmepunktid mille abil on kodulehe tegemine või tellimine juba hulka lihtsam.

Registreeri endale domeen

Domeen on sinu kodulehe asukoht internetis. Kõige esimene samm peaks olema sobiva domeeni valimine ja registreerimine – näiteks www.koduleht.com. Kui veebiserver on sinu maja, siis domeen on sinu aadress.

Esmalt tuleks kontrollida kas domeen on üldse vaba ega pole kellegi teise poolt registreeritud. Väga mugav on kasutada selleks näiteks zone.ee domeeniotsingut.

Nõuandeid domeeni valimiseks

Kui esmane valik on juba kellegi poolt hõivatud, siis siin on mõned nõuanded alternatiivide otsingul:

  • Domeen on väga oluline otsingumootorite jaoks. Soovitatav on kasutada nimes sõnu mida inimesed võiks otsida Sinu äri leidmiseks. Näiteks “Mati muruniidukid” on parem kui “Mati koduleht”.
  • Domeen peab olema lihtsasti hääldatav ja meeldejääv. Hoia enda domeen nii lühike kui võimalik ning väldi punkte või sidekriipse. Reegel on, et domeen peaks olema hiljem lihtsalt sisestatav kui keegi on seda Sulle vestluses maininud.
  • Kui kõik teised variandid on võetud siis proovi domeenis kohanime kasutamist. Näiteks kui puhastus.ee on kinni siis proovi tartupuhastus.ee. See ei ole halb variant ja aitab enda lehele isegi rohkem külastusi tuua kui üldise nimega domeen.

 

Millest sõltub kodulehe tegemine

Et kodulehe tegemine oleks lihtsam ja kiirem, siis on kindlasti abiks ka korralik veebimajutus, ehk keskkond kus Sinu koduleht asuma hakkab. Tuleb leida endale veebimajutaja ja enamasti sama koha näol ka registripidaja kes Sinu domeeniandmeid hoiab. Veebimajutaja on teenusepakkuja kes hoiab enda serverites Sinu veebilehte ja selle faile. Veebimajutaja peaks olema võimalikult pika kogemusega, hea kvaliteediga, mõistliku hinnaga ja hea kasutajatoega. Veebimajutuse valikust oleme õnneks kirjutanud ka pikemalt siin – Kuidas valida veebimajutust.

Konkurents veebimajutajate hulgas on küllaltki tihe ning väga palju on ka sellel alal nö. ühemehefirmasid kes tihtipeale tegutsevad lühikest aega ning peale uste sulgemist kaovad jäljetult ka Sinu olulised failid ja koduleht.

 

Planeeri kodulehe sisu

Nüüd kui Sa tead millisele domeenile Sinu koduleht tuleb ja oled välja valinud veebimajutuse, tuleks välja mõelda mis funktsiooni koduleht täitma hakkab ja milline saab olema sisu – asjad põhjalikult läbi mõeldes ja kirja pannes läheb kodulehe tegemine hõlpsamalt. Üllataval kombel on just hirm sisuloome ees üks peamisi põhjuseid miks kodulehe loomist välditakse. Hea uudis on see, et tegelikult ei ole sisu vaja metsikutes kogustes. Pigem töötab paremini minimalistlik ja lihtne koduleht mille iga alamleht täidab kindlat funktsiooni.

Teie kodulehe sisu peaks olema hästi struktureeritud, et otsingumootorid saaksid selle hõlpsalt indekseerida ja mõista. Kasutage olulisi märksõnu, mis kirjeldavad teie tegevusvaldkonda ja mida teie potentsiaalsed kliendid võiksid otsingus kasutada. Kasutage erinevaid päiseid ja alapäiseid, et luua selge ja loetav sisustruktuur.

Kodulehe tegemine ja ülesehituse olulisus

Üldiselt järgivad kodulehed küllaltki lihtsat valemit, omadest vähemalt nelja kindlat alamlehte. Kui Sa seda nimekirja loed, siis ära muretse veel iga lehekülje kujunduse pärast, keskendu ainult sisule.

  • Avaleht: avalehel peaks kindlasti olema ettevõtte nimi, aukoht ja kokkuvõtlik enesetutvustus – mida te teete ja kes te olete. Lühidalt tasuks kirja panna ka mis eristab teid teistest ja miks klient peaks otsustama teie kasuks.
  • Tooted ja teenused: Lehekülg kus on kirjas teie tooted ja teenused mida pakute. Hea praktika on välja tuua ka hinnad või hinnavahemikud ning lühike kirjeldus iga teenuse või toote kohta.
  • Meist: Siin on koht kus jutustada lahti ettevõtte taust ja ehk tuua välja ka ettevõtte kuuluvused erinevatesse ühingutesse. Juurde saab lisada ka klientide tagasiside mis lisab ettevõttele usaldusväärsust.
  • Kontakt: Aadredd, e-mail, telefon, tööajad ja lingid sotsiaalmeedia kontodele nagu Twitter ja Facebook. Interaktiivne Google Maps-i kaart on samuti hea mõte. Kogu kontaktinfo mida klient tahab kiirelt ettevõtte kohta teada, peaks sellel lehel olemas olema.

 

Pane paika ettevõtte logo

Värvid, font ja logo stiil mõjutavad suuresti ka ettevõtte kodulehe disaini kuna logo ja koduleht peaksid käima käsikäes. Kui Sul on juba logo või tunnusgraafika mida oled aktiivselt kasutanud siis on väga hästi. Nüüd tuleks üles otsida võimalikult suur variant logost või logo originaalfail. Kui logo puudub pole ka hullu, siin on kolm varianti logo loomiseks:

  • Joonista logo ise: erinevat tarkvara logo disainimiseks on tohutult. Kui oskad Photoshop-i või Corel Draw-i siis on hästi, kui eriline eelnev kogemus puudub siis võib proovida näiteks veebis asuvat logogeneraatorit – www.tailorbrands.com
  • Fiverr.com: Fiverr on leht mis viib kokku teenuseotsijad ja osutajad justnimelt väiksemate projektide osas nagu logod ja muu tunnusgraafika. Hinnad algavad viiest dollarist ja kusagil 20 dollariga võib logo kätte saada isegi mõne päevaga.
  • Telli logo disainerilt: Kui eelarve kannatab ja pole aega ega tahtmist ise enda logo kallal toimetada siis võib muidugi palgata disaineri või disainibüroo. Nii saad 100% personaalse lahenduse vastavalt enda soovidele ja nägemusele.

 

Kodulehe tegemine ja disain

Nüüd kui kõik muud jupid kodulehe loomiseks on valmis, on aeg hakata kokku panema ühte ilusat kodulehte. Uuringud näitavad, et tihtipeale piisab külastajal isegi kolmest sekundist, et otsustada kas jääda kodulehele või lahkuda. Seega on kiire ja mõjuv esmamulje olulisem kui kunagi varem. Siin on nõuandeid kuidas hoida külastajaid paremini enda lehel.

  • Lihtne ja arusaadav navigeerimine: Külastaja peaks koheselt aru saama millega Sinu ettevõte tegeleb ja milles Sinu kodulehe eesmärk seisneb. Väga kiirelt peaks olema arusaadav kus asub info teenuste kohta ja kus on kontaktinfo. Kui koduleht on arusaamatu siis külastajad lahkuvad kiirelt.
  • Suuna külastajad nuppude abiga tegevustele: Pilkupüüdvad nupud selgete juhistega haaravad hästi pilku. See aitab kindlasti juhtida külastajaid paremini soovitud tegevusteni. Näiteks Sulle kirjutamine või mõne vormi täitmine jms.
  • Veebileht peab kiiresti laadima: Külastajad on kannatamatud ja kui Sinu veebilahendus võtab liialt kaua aega laadimiseks siis sealt lihtsalt lahkutakse sama kiiresti kui tuldi.
  • Hoia asjad lihtsana: Ära otsusta liialt keerulise disaini kasuks ning kindlasti ära arva, et iga sentimeeter veebilehel peab olema täidetud sisuga. Hästi kasutatud tühjad ruumid ja pausid on Sinu sõbrad. Minimalistlik disain suunab kasutaja palju paremini soovitud kohta.

Optimeerige lehe kiirus

Otsingumootorid eelistavad kiireid veebilehti, kuna need pakuvad paremat kasutajakogemust. Kasutage tööriistu, nagu Google PageSpeed Insights, et kontrollida oma kodulehe kiirust ja saada soovitusi selle kiirendamiseks. Samuti saate kasutada kompaktseid pilte ja minimeerida failide suurust, et kiirendada lehe laadimist.

 

Looge linkidega rikastatud sisu

Linkidega rikastatud sisu on oluline, et parandada teie kodulehe nähtavust otsingumootorites. Lingi teiste kvaliteetsete veebisaitidega, mis on seotud teie tegevusvaldkonnaga, et tõsta oma kodulehe autoriteeti ja tõsta selle järjestust otsingumootorite tulemustes.

admin

mai 12.2022 |

Värvid sotsiaalmeedias ja reklaamis annavad meile palju erinevaid emotsioone ning me seostame neid erinevate mälestuste ja tunnetega. Õnneks ei ole maailm ainult musta ja valget värvi, vaid meie ümber on nii palju erinevaid toone, mis kõnetavad meid hingeliselt ning loovad erinevaid meeleolusid.

Värvid on aga kõik erinevate tähendustega. Seega, enne oma brändi, identiteedi ja toodete reklaamimist tasuks teha eeltööd ning uurida oma logo- ja veebilehe toonide tähendusi, ajalugu ja tagamaid, et olla kindel õiges värvivalikus, mis kõnetaks just Sinu sihtrühma.

Värvide tähendused

Punane on kirglik ja innustav värv, mis annab energiat. Punane värv iseloomustab pinget, hädaohtu, võimu, vägivalda ja seksuaalsust. Punast värvi on ka tuletõrjeautod, keelavad foorid ja märgid. Punane seostub pattudega- punaste laternate tänav.

Punane soojendab, lööb särama, aga suuremas koguses mõjub see närvilisena. Punane värv tõstab söögiisu.

Roosa on punase värvi lahjem variant. Roosaga seostub sõprus ja enesega leppimine. See tütarlapselik, naiselik ja õrn värv annab mängulisust, rõõmu ja soojust.

 ,,Roosa pole ainult värv, see on suhtumine.“ – Miley Cyrus

Oranž sümboliseerib otsustavust, rahutut meelt, rõõmu, elujõudu ja kergemeelsust. Soe, hõõguv ja domineeriv värv.

Kollane värv seostub päikese, intelligentsuse, õnne, lootuse, jõu ja rõõmuga. Kollane on ka hoiatusvärv, mis toimib teeremontide korral ning hoiatusvärvina herilastel.

Roheline sümboliseerib rahu, noorust, tervist, viljakust, loodust ja kasvamist. Paljudel inimestel aitab roheline värv paremini keskenduda ja mõjub rahustavalt ning loovalt. Roheline on rahuliku meele ja kannatlikkuse värv.

Sinine on igaviku, vee, taeva, ebamaisuse ja unistamise värv. Sinine rahustab ja jahutab, väidetavalt alandab ka vererõhku. Sinine värv esindab ka selgust, edu, autoriteetsust, püsivust, enesekindlust ja tarkust.

Valge on süütuse, korralikkuse ja puhtuse värv. Valge sümboliseerib ka vähenõudlikkust ja mõõdukust. See värv muudab teised värvid kirkamaks. Valgusküllane valge värv suures koguses mõjub külmalt ja tõrjuvalt.

Must on kui ilma värvideta pimedus. Musta tunneme kui kurjuse, surma ja mure värvi. Samas on see ka pidulik, jõuline, salapärane ja väärikas. Musta värviga liialdamine loob nukra ja sünge ümbruse.

Veebilehe, logo ja plakatite läbimõeldud kujundus ning värvivalik kõnetab Sinu kliente ning toob ka päringuid. Värvid sotsiaalmeedias ja reklaamis tekitavad meis palju erinevaid emotsioone, tähtis on neid õigesti kasutada vastavalt sellele, milliseid tundeid või meeleolu on vaja edasi anda.

admin

aprill 19.2022 | E-esmaspäev | e-pood | ettevõtlus | Veebipood

E-esmaspäev on juba 9.mail! Kas Sina oled juba E-esmaspäeval osalenud ning surfanud erinevates e-poodides ja leidnud enneolematuid sooduspakkumisi? Kui ei ole, siis esimene võimalus avaneb Sulle Internetis soodsalt šoppamiseks juba 9. mail!

Mis päev see selline on?

E-esmaspäeval saad Sa teha 24-tunni jooksul oste erinevatest e-poodidest Internetis, mis on ainult selleks päevaks teinud enneolematult suuri soodus- ja eripakkumisi. Erinevad veebipoed on üles riputanud soodsad eripakkumised oma toodetele ja/või teenustele, mis on Sulle saadaval just ja ainult E- esmaspäeval ning 24h! E-esmaspäeva raames pakuvad erinevad veebipoed erilisi sooduspakkumisi iga maikuu ja novembrikuu teisel esmaspäeval.

E-esmaspäeva korraldab Eesti E-kaubanduse Liit, kes ka kontrollib üle kõikide e-poodide taustainfo, et Internetis šoppamine oleks turvaline ja mugav. Kõige esimene E-esmaspäev leidis aset 10. novembril, 2014. aastal.

E-esmaspäeva korraldatakse, et kasvatada erinevate brändide tuntust ning käivet. 24-tunni jooksul on võimalik erinevatel ettevõtetel end nähtavaks teha www.esmaspaev.ee kampaanialehel kõige erilisemate ja silmapaistvamate pakkumistega.

Veebipoodides ostlemine on aastatega aina populaarsemaks muutunud ja mitte ainult pandeemia tõttu, vaid see on mugav ning hoiab Sinu kallist aega kokku. Selleks, et e-poes šopata, ei ole vaja muretseda tasulise parkimise pärast või mõelda, kuidas oma lihasjõuga näiteks mööblit koju toimetada, ei ole tarvis ka järjekorras seista või teenindajat oodata.

Enamasti ostetakse e-poodidest süüa, tervise- ja sporditooteid, kodusisustust ning elektroonikat. E-esmaspäeval jäävad aga enim ostlejatele silma lemmikloomatarbed, ilu-, tervise- ja loodustooted.

E-esmaspäev üllatab Sind eripakkumistega!

E-esmaspäeva raames ei tee erinevad veebipoed mitte ainult pead pööritama panevaid allahindlusi, vaid ka korraldatakse põnevaid loosimänge ning enamasti on paki kohale toimetamine ka tasuta, kingituseks Sulle kauba peale!

Lisaks, paljud tootekategooriad, millel tavapäraselt allahindlusi ei esine, paistavad silma just erakordsete sooduspakkumistega. Seega, tasub oma lemmikbrändidel sellel päeval silm peal hoida!

Tähtis on arvestada, et E-esmaspäev on kaitstud kaubamärk ning antud kampaanias osalemiseks on vaja E-Kaubanduse Liidu kinnitust. Osalemiseks registreeri veebilehel – www.esmaspaev.ee

Pane omale kalendrisse E-esmaspäevade meeldetuletused ning saa osa enneolematutest pakkumistest, allahindlustest ja loosidest!

Katkine koduleht
admin

veebruar 08.2022 | hooldus | kodulehe hooldamine | koduleht | veebileht

Katkine koduleht tekitab peavalu?

„Tegin omale mõni aeg tagasi kodulehe, pilkupüüdva ja kaasaegse. Olin väga rahul kuni selle hetkeni kui avastasin, et pooled lingid ei tööta ning üleüldse on mingisugune anomaalia seal tekkinud. Ehk on koduleht katkine sellepärast, et ma ei ole julgenud uuendusi läbi viia, sest kartsin, et iseseisvalt tegutsedes lõhun midagi ära?“ – kas oled olnud kunagi sellises olukorras?

Täpselt nii nagu kodumasinad, ehitustööriistad, sõiduvahendid, mis on pidevas kasutamises, vajavad järjepidevat hooldamist. Hooldustöid vajab ka Sinu koduleht, et see oleks töökorras ja vigadeta.

Ettevõtja, kes on oma tootele või teenusele teinud kodulehekülje mitu head aastat tagasi, aga ei ole selle hooldamisega vaeva näinud, vajab tõenäoliselt praegu hädasti veebilehe uuendamist. Igakuiselt tellitud veebilehe hooldus on taskukohasem kui kiviajast pärit veebilehe kaasaaegseks muutmine tagantjärgi.

Vanade kodulehtede kujundused on tavaliselt nurgelisemad ja kitsamad ning ei ole visuaalselt ilusad uutel suurtel ekraanidel. Selleks, et Sinu veebilehe disain oleks nutitelefonidel ja tahvelarvutitel esinduslik, vajab koduleht korralikku ning põhjalikku uuendustööd. Sinu püsi- ja potentsiaalsete uute klientide tekkimine sõltub suuresti Sinu kodulehe esinduslikust ja kaasaaegsest väljanägemisest.

Koduleht on katkine

4 mõtet, mida teha, kui koduleht on katkine

  1. Võta ühendust oma veebilehe tegijaga ning palu, et ta Sinu kodulehel vead parandaks
  2. Vaheta sisuhaldussüsteem üleni tänapäevasema vastu välja
  3. Pöördu mõne teise IT ettevõtte poole, kes viiks läbi vigade paranduse
  4. Teinekord on parim otsus lasta teha hoopis uus koduleht, mis on kaasaegse disaini ja sisuga

Koduleht vajab järjepidevat hooldust ja tähelepanu, et kõik laitmatult toimiks, ilma tõrgeteta. Kui oled ettevõtja ja omad kodulehte, siis investeerimine kodulehe hooldusesse jätab Sind hiljem ilma peavalust ning suuremast väljaminekust, mida võib korralikult hooldamata veebileht Sinu firmale põhjustada.

Sageli hoiavad väiksemad ettevõtted kodulehe hoolduse pealt kokku. Kahjuks võib kodulehe parandamine ja kaasaaegsemaks tegemine tulevikus hoopis kulukamaks muutuda. Ära viska oma algset investeeringut maha! Kui Sul pole aega või teadmisi, et oma kodulehte hooldada, võta meiega ühendust ja küsi pakkumist:

89@89.ee | +372 554 69 60

Blogi
admin

veebruar 02.2022 | blogi | Blogipostitus | koduleht | veebileht

Mis on blogi?

Inglise keelest tulnud sõna „blog“ tähendab eesti keeles blogi ehk veebipäevikut, mille lisab internetikeskkonda iga kindla aja järel sisulooja, kes kirjutab põhjalikke ja informatiivseid artikleid ning raporteid. Sisukirjutaja otsene eesmärk on SEO parandamine, ettevõtte tuntuse suurendamine või hoopis autoriteedi tõstmine. Natukese aja pärast viib see tõenäoliselt müügitehinguni.

Sisu loob ka copywriter, kes väga pikka teksti ei kirjuta, aga suunab lugejat kohe mingit tegevust tegema või ostma, kampaaniate korral.

Blogi on kui veebipõhine ajakiri, kust Sinu kliendid leiavad kasulikke nippe, õpetusi ning tähtsaid uudiseid ettevõtte või toodete kohta. Tänu blogipostitustele leiavad Sind ka potentsiaalsed uued kliendid Google-s paremini üles. Hästi kirjutatud SEO tõstab Google otsingumootoris Sinu brändi konkurentidest ülespoole.

Blogi nõuab tähelepanu ja rutiini

„Blogi“ nupp võiks olla esilehel nähtaval kohal ning silma võiksid paista uusimate või populaarseimate blogipostituste eelvaated, mis tekitaksid veebilehe külastajatele koheselt uudishimu.

Blogipostitusi võiksid oma kodulehele üles riputada korra nädalas, aga minimaalselt kaks korda kuus.

Selleks, et oma veebilehele külastajaid tuua, võiksid uusi blogipostitusi jagada erinevates sotsiaalmeedia kanalites – Facebook, Instagram, LinkedIn vms. Tasuta orgaanilist liiklust on võimalik saada oma veebilehele, kui blogipostitus on otsingumootoritele (SEO) hästi optimeeritud ning Google tõstab Sinu ettevõtte konkurentidest kõrgemale.

Inspiratsiooni saamiseks soovitame külastada konkurentide kodulehti ning lugeda nende blogipostitusi. Hea mõte on Googeldada ka oma ettevõttele omaseid märksõnu, mille tulemuseks on Sinu firmat ja kliente kõnetavad artiklid ja postitused, millest saad ammutada oma kirjutiste jaoks inspiratsiooni. Selleks, et kirjutada head blogi, kasuta lihtsaid, lõbusaid ja kergesti loetavaid lauseid.

Kui Sinu firmas pole eraldi inimest, kes saaks, tahaks või oskaks kirjutada blogipostitusi, siis selleks on erinevad ettevõtted, kes pakuvad sisuloome teenust. Näiteks: 89 IT- JA DISAINITEENUSED

Blogipostitusi on kasulik kirjutada, et oma olemasolevaid ja potentsiaalseid kliente kursis hoida ettevõtte uusimate uudiste ja sündmustega. Hästi kirjutatud ja otsingumootoritele optimeeritud postitus toob paremat liiklust Sinu veebilehele.

Vaja abi sisu loomisega? Pole probleemi, meie aitame: 89@89.ee | +372 554 69 60

Koduleht
admin

jaanuar 12.2022 |

7 näpunäidet kodulehe tegijale

 

1. Koduleht nõuab eesmärki & sihtrühma

Mõtle hoolikalt läbi, kellele on Sinu koduleht suunatud ning katsu leida oma sihtrühma murekohad ja probleemid. Mõtle läbi, miks on üldse tarvis veebileht oma ettevõttele luua.

Veebilehe eesmärk peaks olema mõõdetav, et saada ülevaade, mis töötab ja mis mitte. Eesmärgiks on näiteks oma kodulehe kaudu toodete ja/või teenuste müümine, kontaktide kogumine selleks, et hiljem uudiskirju saata või mõni muu tegevus.

2. Koduleht vajab kasulikku sisu

Mõtle välja, miks peaks Sinu kodulehe külastaja veebilehele tagasi tulema. Hea võimalus selleks on näiteks luua blogipostitusi, mis kõnetavad just Sinu sihtrühma. Kasulikke ja kõnetavaid postitusi jagatakse edasi ning nii jõuad Sa suurema publikuni ning uute ja potentsiaalsete klientideni.

Sinu kodulehe sisu peaks olema lihtne, arusaadav ja järjepidev.

3. Puhas koduleht & lihtne kujundus

Mõtle oma lehe külastaja ning tema silmade peale. Ettevaatlik tasuks olla erksate värvide kasutamisega, sest need võivad viia tähelepanu mujale olulisest. Hele või valge taust annavad Sinu kodulehele visuaalselt hingamisruumi ning külastaja saab kätte kasuliku info.

4. Kasuta pealkirju & alapealkirju

Lühikesed, tähtsa sisuga ja selged pealkirjad äratavad tähelepanu ning kutsuvad lugema. Jälgi, et kirjutatud tekst oleks sellises fondis, mis sobiks Sinu kodulehe stiiliga ning oleks ilusti loetav. Ära kasuta ebaolulisi lauseid lihtsalt teksti pikemaks venitamiseks, vaid jutusta asjast. Tegijatel juhtub, kuid katsu vältida kirjavigu!

5. Tee kontaktid nähtavaks

Hoolitse selle eest, et Sinu kodulehe külastajad leiaksid valguse kiirusel vajalikud kontaktid – e-mail, telefoninumber ja andmed ettevõtte kohta. Vahva oleks ka Sinu meeskonnapilti kontaktide juures näha, sest see tekitab usaldust.

6. Tekita usaldust

Võiksid leida oma kodulehel koha, kus tutvustad ennast ja meeskonnaliikmeid eraldi. Kõik oma suuremad saavutused ja tööd võiksid olla nähtaval. Näiteks, loo pilkupüüdev portfoolio. Vasta alati e-mailidele ja kommentaaridele viisakalt isegi siis, kui tegemist on väga ebameeldiva tagasisidega.

7. Lisa oma veebilehele kvaliteetsed pildid & videod

Mis saaks olla veel parem tähelepanupüüdja kui hea kvaliteediga külastajat kõnetav pilt või video, mis lihtsalt kutsub klikkama? Lisaks, otsingumootorites tõstab video kasutamine tulemusi ning annab Sinu veebilehe külastajale ägedama ülevaate tootest ja/või teenusest kui sõnaline tekst.

Vajad abi kodulehe tegemisel? Meie aitame Sind! Võta ühendust: 89@89.ee | +372 554 69 60

12 soovitust Instagramis turundamiseks
admin

detsember 07.2021 |

Instagramis turundamine on tänapäeval üks populaarsemaid viise, kuidas oma bränd rahvale nähtavaks teha.

Panime kirja 12 kasulikku mõtet, mida võiks silmas pidada, et Instagramis turundamine ka vilja kannaks.

  1. Tee Instagramis oma brändile konto. Kasutajanimeks ja ühtlasi ka konto nimeks pane oma brändi nimi, mis on lihtsalt otsitav ja meeldejääv. Lisa profiilipilt, mille mõõtmed võiksid olla 200 x 200 pikslit või rohkem. Kui Sul on logo, siis see peaks olema lihtne ja sümmeetriline kujund, mis oleks meeldejääv. Lisa ka oma brändi lühikirjeldus.
  2. Tee oma brändi konto Business Profile kontoks seadete alt, siis saad informatsiooni selle kohta, mida kasutajad Sinu postitustega teevad ning millised on populaarseimad.
  3. Seo oma Facebooki konto Instagramiga, kui Sul on see olemas, siis on võimalik Instagrami lisatud pildid avaldada ka Facebooki seinal. Facebooki reklaame näidatakse samuti Instagramis.
  4. Tee valmis Instagrami turundusstrateegia. Postituste kaudu saad näidata oma brändi väärtusi, telgitaguseid ja emotsioone. Oluline on näidata, et Sinu brändi taga on inimesed. Pane omale kirja, millisel ajal ning missugust sisu Sa oma sihtrühmale jagad ja millisel eesmärgil.
  5. Kasuta hashtag-e! Selleks, et kasutajad saaksid sisu filtreerida, on vaja lisada oma piltidele ja videotele hashtag-id. Kui kasutad õigeid hashtag-e, jõuad oma brändiga suurema publikuni. Näiteks, kui Sa müüd mootorrattaid, siis kasutad hashtag-e #mootorratas, #harleydavidson.
  6. Alusta piltide võistluste korraldamisega. Kasutajad teevad Sinu tootest või teenusest pilti ning laevad need Instagrami üles ja märgivad Sinu brändi ära. Enne võistlust on tarvis täpsed tegevused paika panna – määra eesmärk, sihtrühm, arvuta eelarve ning mõtle välja auhind. Pilt, mis saab kõige rokem „like“, on võitnud. Hiljem saad analüüsida tulemusi.
  7. Ole aktiivne kommentaariumis! Kindlasti vasta kommentaarile, kui keegi on Sinu postitust kommenteerinud.
  8. Märgi oma Instagrami lehe jälgijaid pealkirjas ning kommentaarides. Selleks võib olla suurem üritus, tähtpäev, mingi väiksem sündmus või kampaania võistluse võitja.
  9. Näita oma brändi üritusi „live“-s või „reel“-is. Sünnipäevad, jõulupeod, uue kontori avamine või näita hoopis enne ja peale üritust kaadreid. Ole julge ning postita kohe, sest jälgijatele meeldib näha, et brändi taga on ka inimesed.
  10. Tee postitusi, kus klient kasutab Sinu toodet või teenust. Ära tee selliseid postitusi, mis „sunnivad“ ostma, mõjub pealetükkivalt. Loomulik pilt Sinu toote või teenuse kasutamisest on palju kõnetavam.
  11. Kasuta filtreid! Instagramil on piltide ja videote töötlemiseks palju erinevaid filtreid, et meeleolu luua. Hea oleks, kui valiksid välja 2 oma lemmikut, et stiili hoida.
  12. Analüüsi oma liigutusi. Tee kokkuvõtte oma kampaaniatest, millised hashtag-id on kõige populaarsemad ning uuri, mis kellaaegadel ja kui tihti on mõistlik postitusi teha.

Selleks, et olla edukas Instagramis ning jõuda oma sihtgrupini, alusta tegevusplaani loomisega. Soovime Sulle loovat mõtlemist ja edu!

Kodulehe hooldus
admin

november 10.2021 |

Kas teadsid, et tänu regulaarsele kodulehe hooldusele püsib Sinu veebileht viirustevabana ja värskena, et seda ka edaspidi arendada? Spetsialistid hoiavad Sinu kodulehe korras ning Sa võid olla kindel, et kui klient sinna satub, on info alati ajakohane ning veebileht on üleni töökorras. Kodulehe hooldus säästab Sind suurematest probleemidest, mis võivad hooldamata lehel tekkida.

1. Tarkvara uuendus & hooldus

Üle maailma kõige enam kasutatav sisuhaldussüsteem on WordPress, mille taga on suured entusiastide ühingud, kes aktiivselt oma platvorme parandavad ja uuendavad. Uuendamata tarkvara võib mingil hetkel katki minna ning külastajad enam Sinu kodulehele ei pääse. Järjepidev kodulehe hooldus on odavam ja lihtsam kui katkise veebilehe parandamine ja ajakohastamine.

2. Pluginate ehk pistikprogrammide uuendus

Kodulehe hoolduse tegemisel pööratakse tähelepanu ka pistikprogrammidele. Iga nelja kuu järel tulevad välja suuremad WordPressi uuendused. See on hea aeg ka Sinu kodulehel olevatele pluginatele inventuuri tegemiseks. Pluginaid tuleks eemaldada või vahetada, kui pluginate arendajad ei ole neid uuendanud üle aasta, sest see võib olla hoiatus, et nad on loobunud nende toest. Liiga paljude ja tarbetute pluginate kasutamine koormab Sinu kodulehte.

3. Info värskendus

Kodulehe hoolduse alla kuulub ka info sisestamine ja värskendamine, et Sinu veebileht oleks alati ajakohane ning külastaja saab kursis olla Sinu kõige värskemate uudiste ja pakkumistega. Aegunud infoga veebilehele esmakordne külastaja suure tõenäosusega tagasi ei lähe ning Sa kaotad potentsiaalse kliendi.

4. Kodulehe koopia & salvestamine

Veebilehe igakuise hoolduse alla kuulub ka Sinu kodulehest koopia tegemine ja selle salvestamine. Seda on vaja selleks, et säästa oma aega ja raha, kui Sinu koduleht on katki läinud. Kodulehe tagavarakoopia tuleks teha iga kord, kui lehel viiakse läbi suuremaid muudatusi ning kui hakatakse uuendama Sinu veebilehe tarkvara.

Sinu koduleht vajab regulaarset tähelepanu ja hooldamist, et saaksid olla kindel, et veebileht on turunduslikult toimiv ning külastajatele mugav kasutada. Ära investeeri sellesse, mis kasu ei too. Kodulehe hooldus on tähtis. 89 meeskond hoiab Sinu kodulehe korras, tõstab külastajate arvu, suurendab tehinguid & müüki ning laiendab fännibaasi.

Usalda oma koduleht meie kätesse!

Digitaalne turundus

Digitaalne turundus – mis see on?

Digitaalne turundus on tänasel päeval kõige populaarsem ja mugavam lahendus muuta oma ettevõte kliendile nähtavaks ja lihtsasti leitavaks. Tänu digiturundusele on võimalik oma tooteid ja teenuseid mugavalt reklaamida just oma sihtgruppidele.

Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus kuulub digitaalse turunduse alla. Tänu sotsiaalmeediale saab iga suur ja ka väike ettevõtte olla nähtav ning kättesaadav oma olemasolevatele ja tulevastele lojaalsetele klientidele. Nemad omakorda reklaamivad Sinu ettevõtte tooteid ja teenuseid oma tuttavatele, sõpradele ja pereliikmetele läbi sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia platvormideks on näiteks Facebook, Instagram ja Twitter. Suheldes nendel platvormidel oma klientidega, saab ettevõte tõsta külastatavust oma veebilehel ja suurendada oma brändi tuntust, näiteks läbi informatiivsete postituste.

SEO

Teiseks oluliseks digitaalse turunduse liigiks on SEO turundus. SEO on inglise keeles search engine optimization, mis tähendab veebilehe optimeerimist otsingumootoritele. Tänasel päeval on kindlasti üheks populaarseimaks otsingumootoriks Google. Selleks, et Sinu ettevõtte koduleht oleks nähtav, tuleb regulaarselt tegeleda toodete või teenuste teabe uuendamisega ning täiendamisega. Mis kasu on pilkupüüdvast ja kasutajasõbralikust veebilehest, kui keegi sinna ei satu? Täpselt seetõttu ongi oluline otsingumootorile optimeeritud koduleht, sest hästi tehtud SEO aitab veebilehe positsiooni, näiteks Google-s, oluliselt tõsta.

AdWords

AdWords ehk Google Ads on internetipõhine reklaamiteenus, mis on Google-i loodud. Tasu eest on ettevõttetel võimalik näidata oma toodete või teenuste reklaame Google-i teenustes, mis töötab HTTP-küpsiste ning määratud märksõnade põhjal, mida reklaami tellija on kasutanud. Sellised Google-i reklaamide tüübid on otsingureklaamid, displeireklaamid, rakendusereklaamid ning videoreklaamid, näiteks Youtube-s.

Iga ettevõtte eesmärgiks on oma brändi autoriteedi tekitamine ning päringute või broneeringute kasvatamine. Digitaalne turundus on selleks imeline abimees. Olgem nähtavad!

SEO
admin

november 22.2018 | Google | otsingumootor | search engine optimization | SEO | sisuloome

SEO- mis see on?

SEO on inglise keeles search engine optimization, mis tähendab otsingumootoritele optimeerimist. See suurendab veebilehe nähtavust otsingumootoris potentsiaalsetele klientidele ja partneritele. Optimeeritud kodulehte näidatakse otsingutulemustes eespool, kui potentsiaalne klient või tulevane koostööpartner uurib mingit toodet või teenust märksõna kaudu. Lihtsamalt öeldes on see veebilehe töötlemine sedamoodi, et see meeldiks otsingumootorile, millel on omakorda ülesandeks leida kõige paremad vastused kasutaja küsimustele. Tänapäeval on kõige populaarsemaks otsingumootoriks Google.

Otsingumootor uurib läbi kogu veebi ning seejärel vaatab üle kõik veebilehed, mis välja ilmuvad. Vastavalt kasutaja sisestatud otsisõnale või lausele, reastab otsingumootor leitud kodulehed.

Miks veebileht vajab SEO-d?

Interneti kasutamine tänapäeval on muutunud juba igapäevaseks. Kaasaegne, hästi toimiv ning silmale ilu pakkuv veebileht on Sinu ettevõtte visiitkaart Internetis. Sul võib olla kõige vägevam koduleht, aga mis kasu sellest on, kui keegi sinna ei satu? Just seetõttu on otsingumootorile optimeeritud koduleht äärmiselt oluline, sest see aitab veebilehe positsiooni, näiteks Google´s, oluliselt tõsta.

Koduleht ei ole kindlasti ühekordne projekt! Selleks, et koduleht oleks nähtav, tuleb pidevat tööd teha selle sisu ja leitavusega. Oluline on veebilehel regulaarselt tegeleda toodete või teenuste teabe uuendamisega või täiendamisega. Samuti on tähtis edastada klientidele uudiseid, kirjutada või jagada blogipostitusi ning lisada aeg-ajalt fotosid. See näitab klientidele, et Sinu ettevõte on aktiivne. Kui veebilehel puuduvad edaspidised uuendused, siis jätab Google selle otsingus kohe tahapoole, sest konkurendid, kes aktiivselt tegelevad oma kodulehega, tõusevad ettepoole.

Selleks, et suure konkurentsiga Internetis toime tulla, tuleks kaasas käia ka SEO trendidega, seda eriti Google´i uuendustega. Keskmiselt 61% inimestest kasutavad otsingumootoreid, et leida tooteid või teenuseid Internetist, aga nendest ainult 10% vaatavad otsingutulemuste lehte, mis asub alles pärast kolmandat lehekülge.

SEO ja sisuloome toovad esmased tulemused alles kuu- kahe jooksul, kuid tehtud tööd jäävad püsima. Kodulehe optimeerimine toob juurde külastatavust ning edaspidi ka lojaalseid kliente, sest Sinu ettevõte on nähtav. Positsioon võib langeda vaid siis, kui konkurendid näevad rasket vaeva, et Sinust ette trügida. Kui konkurendid on pigem passiivsed, võib hea positsioon otsingumootoris püsida aastaid.

Igakuise SEO halduse ja sisuloomega paraneb lehe positsioon otsingumootorites. Eesmärgiks on päringute kasvatamine ja autoriteedi tekitamine nii otsingumootorite kui ka veebilehe külastajate jaoks. Ärgem jätkem oma veebilehti unarusse!

Asukohavabad ametid
admin

juuni 13.2018 | asukohavaba töö | digital nomad | freelancer | vabadus

Asukohavabad ametid või asukohavaba äri on paljudele kui unistuste eluviis – suvel saab töötada maakodus, talvel aga soojematel laiuskraadidel. Asukohavaba äri on lahenduseks ka siis, kui unistad reisimisest pikema aja jooksul, peatudes igas kohas paari nädala kaupa, kuid igapäevatöö ei paku soovitud ajaks puhkust.

Kui sinu töö ei eelda füüsiliselt inimestega kohtumist, on seda tõenäoliselt võimalik teha ka asukohavabalt. Mitmed töökohad kahjuks ei võimalda piirideta elu, kuid alustamine võib olla lihtsam, kui esialgu tundub.

Alati on võimalus meenutada enda oskuseid, mis on tööpakkujate poolt hinnas. Kusjuures need ei pruugi olla erialased oskused, mis eeldavad kõrgemat haridust. Samuti on võimalik õppida juurde uusi asju ja saada asukohavabadust võimaldaval erialal professionaaliks.

Siin on mõningad ametid, milles töö tegemine ei sõltu otseselt füüsilisest asukohast.

 

Virtuaalne assistent

Kui oled hea organisaator, täpne ning armastad numbreid, kuid loominguline töö või avalik esinemine pole päris Sinu tassike teed, võib sobida Sulle hästi toimetamine virtuaalse assistendina, kes aitab ettevõtjaid ja juhte kõikides olulistes pisiasjades, mida saab usaldada assistendile või sekretärile.

Sellisteks tegevusteks võivad olla andmete sisestamine või turundusteenustega abistamine. Igapäevastest tegevustest e-posti haldamine ja kirjadele vastamine. Kohtumiste kokkuleppimine, reisideks piletite ning majutuse broneerimine kuuluvad samuti tihti assistendi ülesannete hulka.

Paljud virtuaalsed assistendid abistavad ettevõtteid ka raamatupidamisega, jälgivad arvete laekumisi ning tegelevad deklaratsioonide ja majandusaasta aruannetega.

 

Raamatupidaja

Ka mitmeid ettevõtjaid abistava raamatupidaja töö ei eelda iganädalasi kliendikohtumisi – vaja on vaid valdkonnakompetentsi, arvutit ja internetiühendust.

Üks lihtne võimalus raamatupidamisteenusele väärtust lisada ja asukohavabalt enda sissetulekut tõsta on assistenditeenused – ka raamatupidaja saab aidata andmete sisestamise ja meilide haldamisega.

Väga paljud väiksemad ettevõtted  ei ole näiteks enda raamatupidajaga kunagi isegi silmast silma kohtunud, seega on raamatupidamine üks populaarsemaid asukohavabasid ameteid.

 

Arendaja / IT-tugi

Tarkvaraarendajad, veebispetsialistid ja kodulehe hooldajad ning IT-alast tugiteenust pakkuvad inimesed on kõrgelt hinnas. Edukaks arendajaks ei saada üleöö, kuid kui panustada õppimisele aega, tasub see end mitmekordselt ära.

Kui töötad juba spetsialistina ning tunned, et vajad oma ellu vaheldust, on üheks alternatiiviks pidada maha läbirääkimised tööandjaga ja töötada osa aega kontorist eemal.

 

Digimeedia spetsialist

Üha enam inimesi veedab oma aega virtuaalses keskkonnas ning kus on kliendid, seal tasub ka enda teenustega leitav olla. Paljudel ettevõtetel aga puudub ettevõttesisene kompetents digiturunduse tegemiseks või võimalused selleks eraldi töötaja palkamiseks.

Digiturunduse spetsialistidel on mitmeid ülesandeid. Paljud digiturundajad on karjääri alustades tegelenud mitmete erinevate ülesannetega, hiljem spetsialiseerudes ühele valdkonnale. Eraldi valdkondadeks digiturunduses on näiteks sisuloome, sotsiaalmeedia haldamine, veebilehtede tegemine, meililistide haldamine, Google reklaamide haldamine, erinevad kujundustööd.

Hea võimalus digimeedias jalg ukse vahele saada ilma suurema kogemuseta on Facebooki kontode haldamine – esialgu paar korda nädalas uute postituste lisamine. Küsimuste tekkides on abiks paljud internetis leitavad õppematerjalid, ning enda täiendamisele kulub esimestel kuudel arvestatav aeg.

Alati on ka võimalus minna mõnele sobivale kursusele, et ühe päevaga saada teadlikuks enamikust olulistest nüanssidest.

 

Asukohavabad ametid ehk digitaalne nomaadlus

Asukohavaba eluviis on muutumas ühe populaarsemaks. Muutunud on nii töö iseloom kui ka töö tegijad ja nende elulaad. Paljude jaoks tähendab asukohavabadus igapäevasest mugavustsoonist väljatulekut, kuid samas avab see piirid, võib muuta oluliselt elukvaliteet ja aitab viia ellu unistusi.

Suurim väljakutse asukohavaba töö puhul on distsipliini hoidmine ning pühendumine. Põgenedes näiteks külma halli talve eest teistele laiuskraadidele võib nii mõnigi avastada, et lisaks halvale ilmale jäi ka motivatsioon ja tööisu seljataha.

Kui aga tead, et suudad olukorrast sõltumata täita ka võetud kohustusi ning miski ei hoia kinni, on asukohavaba töö suurepärane võimalus saada nii vabadust kui ka sissetulekut. Kindlasti tasub proovida, tõenäoliselt on asukohavabad ametid ka Sinu jaoks. Ning kui arendad innukalt veebi või teed hästi disaini, võid julgelt ka meiega ühendust võtta, et enda asukohavaba karjääri alustada!

Ettevõtte asutamine
admin

september 12.2017 | ettevõtjale | nõuanded | reeglid | soovitused | väikeettevõtjale

Ettevõtte asutamine on ettevõtlike inimeste seas küllaltki kuum teema ning ka materjali ja nõuandeid sellel teemal leiab iga päevaga rohkem. Kasuliku info eristamine muust mürast võib osutuda teadmatule inimesele küllaltki keeruliseks, seega koostasime ühe efektiivse ja kokkuvõtva abimaterjali alustavale ettevõtjale, millest võiks juhinduda.

Perfektset valemit eduka äri alustamiseks pole olemas, saab muuta ja suunata vaid enda suhtumist ja töömeetodeid, ajakasutust ja inimsuhteid.

 

Eduka ettevõtte asutamine

Enda äri rajamine on enamasti käigupealt õppimine. Mida paremaid otsuseid Sa ettevõtte varases staadiumis teed, seda paremad on Sinu ettevõtte väljavaated edule. Kui Sa endiselt tunned, et see artikkel on Sulle, siis vaata kindlasti ka järgmist kümmet punkti.

 

1. Kõrvalda vabandused

Lugematu hulk inimesi unistab ettevõtjaks saamisest aga nad ei jõua kunagi mõttest kaugemale. Nad vaevavad ennast vabanduste ja hirmudega läbi kukkuda. Alustades rahast ja lõpetades ajaga, võid Sa endale luua miljon vabandust, miks ettevõttega mitte alustada.

Oleme ausad, ettevõtte asutamine ja iseenda ülemuseks olemine võib olla hirmus. Enamikel juhtudel on ettevõtte rajajal palju kaotada ning õnnestumine ei pruugi alati olla käega katsutav. Seda arvesse võttes on muretsemine ja kartmine täiesti normaalne.

Vabandused siiski ainult aeglustavad Sind Su teel eesmärkideni. Kui Sa tõesti soovid alustada enda ettevõtet, tuleb Sul ükshaaval võtta ette kõik enda vabandused, panna need kirja ning neist vabaneda. Leia igale vabandusele vastulause või lahendus.

 

2. Pane kõik kõrva taha

Kuula mis teistel on Sinu idee kohta öelda – sõbrad, pere, eksperdid ja Sina ise. Pane kirja nii negatiivsed ja positiivsed reaktsioonid ja tööta nendega, leia põhjused ja lahendused, mängi kõik enda peas läbi. Kui asi puudutab ettevõtlikke ideid, siis korralik eeltöö on kindel pluss. Mida rohkem tagasisidet seda parem. Seda kõike arvesse võttes peaks moodustuma Sinu tegevusplaan.

Kui Sa räägid inimestele enda ideest, siis jälgi nende kehakeelt. Kas Sulle tundub, et Sinu idee meeldib neile? Või teesklevad nad lihtsalt huvi ja kiidavad Sind viisakusest? Enne tagasiside küsimist julgusta inimesi kindlasti kõike ausalt välja ütlema. Palju hullem on kohutav ja ootamatu tagasiside hiljem päris klientidelt. Üks hea eestikeelne video äriideedest ja nende testimisest on näiteks siin.

Õpi alandlikkust ja kuula endast targemaid, inimkond on nii kaugele jõudnud ainult tänu tarkuste ja õpitu üksteisele edasi andmisele. Ka ettevõtluses on alati mentoreid ja eksperte, keda jälgida ning kelle nõu kuulda võtta. Nendelt on ka alati hea konkreetsete ideede puhul uurida, kas üks või teine asi võiks juba eos toimida või mitte.

Enne 89 asutamist käisin hulgi kordi põhitöö kõrvalt konsultatsioonidel ja koolitustel, et kõik vähegi segased nüansid ettevõtte asutamise juures endale selgeks teha.

 

3. Paku lahendusi

Palju parem kui alustamine küsimusega “Mida müüa?” on alustamine küsimusega “Millise probleemi minu toode või teenus lahendab?”. Palju lihtsam on koguda endale lojaalseid kliente, kui Sinu toode või teenus lahendab mõne laialtlevinud probleemi. Sinu ettevõte peaks täitma mõne augu kindlal turul või kindlas valdkonnas.

Võta kogu enda ettevõtte asutamise plaan luubi alla. Iseenda motiivide mõistmine aitab Sul paremini kujundada brändi ja ettevõtet turundada. Tea milliste probleemidega Sinu sihtgrupp silmitsi seisab ja paku lahendusi.

Näiteks IT-, disaini- ja veebiettevõtteid on Eestis kümneid kui mitte sadu, miks teha siis üldse üks juurde? Nähes kui kibekiire elu on ühel ettevõtjal, siis tekkis juba eos idee pakkuda kõiki IT-alaseid teenuseid ühest kohast. Näiteks rajab Ülo uue advokaadibüroo, tal on vaja, et keegi looks meilikontod, seadistaks need arvutites ja telefonides, kedagi kes disainiks visiitkaardid ning prindiks need ja kedagi kes teostaks ka veebilahenduse. Kui Ülo saaks kõik need teenused ühest kohast, kiirelt ja efektiivselt, oleks ta oluliselt õnnelikum, kui joostes kümne erineva ettevõtte vahel. 89 missioon ongi olla partneriks kõigis IT-alastes küsimustes kus võimalik.

 

4. Hoia asi lihtsana

Kui Sa oled nagu enamus ettevõtjaid, siis on Sul idee valmis ja Sa oled nõus selle juba käima lükkama. Tuleb ainult ettevaatlik olla, et lihtsast ideest ei saaks märkamatult midagi liiga keerulist ja mitmetahulist. Nii võib lihtsasti lõpetada tootega mis on liiga kallis ja keeruline, ning keegi ei soovi seda kasutada.

Värske ettevõtjana proovi alustada minimaalselt ning hoida kindel siht fookuses. Loo lihtne, kvaliteetne ja hea teenus. Ettevõtte asutamine peaks käima käsikäes äriideega, mis täidab kõik lubadused ja ületab klientide ootused.

Heida kõrvale ebavajalikud funktsioonid ja lisad mis muudavad idee kobakaks ning mille arendamine on liialt kallis. Väikese ettevõtjana pole Sul vaja kõiki kellasid ja vilesid mida omavad suurkorporatsioonid. Alati on võimalus neid hiljem lisada.

 

5. Löö kulud kokku

Kui idee on juba arengufaasist kaugemal, proovi jooksvalt hinnata kulusid. Arvestada tuleb iga võimaliku kulutusega, mis võib stardiga kaasneda. Ning hea on hinnata pigem pessimistlikult kui optimistlikult. Ühed tähtsamad kuluvaldkonnad on kindlasti tööruumide rent, töövahendid, turundus jne.

Proovi välja tuua kõige täpsem number mis võimalik ja kontrolli oma arvutusi. Siis, võta misiganes summa Sa said ja korruta see neljaga. Päris tõsiselt, neljaga. Ootamatud kulutused varitsevad Sind ettevõtte loomisel igal sammul. Parem on olla nendeks kulutusteks valmis kui poole tegutsemise pealt uksed kinni panna.
Kindlasti ei tohi kulusid arvestades ka ära unustada ennast. Proovi arvestada, kui palju raha kulub Sinul endal elamise, toidu, kütuse jms. peale. Pane need tähtsuse järjekorda ja proovi lõppu jätta mittevajalikud kulutused, juhuks kui raha hakkab otsa lõppema.

Kui kõik kulud on kokku löödud, siis võib hakata koostama ettevõtte eelarvet. Algsuses võib vaja minna isegi sponsoreid ja muid rahastusviise, näiteks laenu alustavale ettevõttele. Samuti tee omale kokkuvõte kõigist võimalikest rahastusviisidest ja vali välja parimad.

 

6. Kujuta ennast ette täiesti rahatuna

Täiesti pankrotis ja laostununa. Tõenäosus, et see juhtub on küllaltki suur.

Mitteeduka äri alustamine on karm reaalsus paljude ettevõtjate jaoks. Üle poolte uutest ettevõtetest kukuvad läbi esimese viie aasta jooksul. Kuidas saaksid Sina hakkama ilma sissetulekuta?

Hea idee on omada plaani ka kõige hullemaks stsenaariumiks. Näiteks varu valmis mõni töökoht kuhu saad alati maanduda või räägi vanematega läbi variant mõnda aega nende juures peatuda. Tõenäoliselt tuleb sellel perioodil hakkama saada ilma mugavusteta. Koosta tegevusplaan ka juhuks kui sinu äri kukub totaalselt läbi ja magad öösiti veidi rahulikumalt.

Vaata enda praeguseid sissetulekuallikaid. Kui palju Sa hetkel teenid? Kui kaua peaksid Sa vastu töölt lahkudes. Millised ootamatused võiksid Sinu varuplaani peapeale keerata, näiteks ootamatu autoremont või küttesüsteemi parandus. Valmista end ette kõigiks situatsioonideks juhul kui äriidee ei toimi.

 

7. Ehita samm-sammult

Kui Sa soovid väikeettevõtet luua, siis ära loobu päevapealt enda praegusest töökohast. Eduka ettevõtte asutamine on pikk protsess, mida tuleks näha erinevate etappidena. Ehita ka enda ettevõte etappidena ja liigu tasakesti palgatöötajast ettevõtjani.

Alustava väikeettevõtjana võtab ka püsiva sissetuleku loomine aega. Hoia enda stabiilset töökohta nii kaua kui võimalik ning tegele ettevõttega tööväliselt. Kui Sa oled suutnud läbi ettevõtte tekitada juba mingigi sissetuleku, on püsivalt töökohalt lahkumine hulka kergem.

Ka 89 algas tasakesti põhitöö kõrvalt. Peale 12-tunniseid vahetusi Skypes sai tihti veel päeva ülejäänud osa pühendatud projekti kirjutamisele ja õigete kontaktide leidmisele. Kõige raskem ongi see esimene etapp, kui ideest hakkab moodustuma reaalne asi. Küllaltki raske on siis jaotada aega, pere, põhitöö, äri, hobide ja muu miljoni asja vahel, et ükski ei kannataks katastroofiliselt.

 

8. Räägi enda ettevõttest

Üks suurimaid väljakutseid alustavate ettevõtjate jaoks on oskamatus müüa. Reklaam ja turundus võivad tunduda hirmutavad ja võõrad, eriti uue alustajana.

Kui Sa kardad kriitikat enda ettevõtte või idee osas, siis sellest tuleb lihtsalt üle saada.  Kui Sa ei suuda veenda enda kliente Sinu ettevõtet toetama ja teenust tarbima, siis on keeruline ka raha teenida. Sa ei ole sotsiaalne ja avatud – teeskle kuni sa oled. Kui Sa tõesti soovid edu, siis häbelikkust endale lubada ei saa.

Ole valmis rääkima avameelselt enda ettevõttest, isegi kui see tekitab Sinus ebamugavust. Uue ettevõtjana pead Sa ennast ja enda ettevõtet pidevalt reklaamima.

Ma ei ole kindel, kas see on ainult Eestile omane nähtus aga VÄGA paljud ka suuremad projektid leiavad teostaja just soovituste baasil. Seega ei tohiks enda parematest tehtud töödest üldse teha kellegile saladust ning hea ja läbipaistev läbisaamine kõikide partnerite/klientidega on rohkem kui kohustuslik.

 

9. Vii end seadustega kurssi

Ettevõtte asutamine on põnev ja vinge. Seadused ei ole. Siiski pead Sa mõistma seaduseid mis kaasnevad ettevõtte loomisega. Seaduste eiramine ja regulatsioonidele mittevastamine võib kogu ettevõtmisele päris kiirelt vee peale tõmmata.

Alustades ettevõtte tüübist ja lõpetades raamatupidamise üles seadmisega, on vaja silmas pidada meie seadusandlust. Ettevõtte tüübist sõltuvad näiteks ka maksumäärad. Peale ettevõtte loomist tuleb hoolikalt jälgida, et ka nende pealt saaks kõik maksud korrektselt tasutud.

Väga suureks abiks on kindlasti hea raamatupidaja leidmine, kes on kursis ka juriidilise poolega ning oskab paljuski nõu anda.

 

10. Leia endas kirg

Eduka ettevõtte asutamine nõuab tahes tahtmata kirge! Kirg on see mis Sind konstantselt edasi sunnib ja paneb äri kasvama. Eriti alguses, mugavast palgatööst loobudes, hommikust õhtuni ringi joostes ja tundmatusse sukeldudes.

Siiski, ära lase kirel segada enda ratsionaalset otsustusvõimet. Kirg liigutab Sind edasi aga õiged ja kaalutletud otsused hoiavad õigel teel.

Proovi teha turuuuringuid enda alal ja räägi sihtgrupiga, et teada saada loodava ettevõtte potensiaal ja suund. Küsi ekspertidelt soovitusi tuleviku osas.

Kui ettevõtte hakkab edasi liikuma, kujutle selle juhtimist kui autosõitu. Sinu kirg olgu jalaks gaasipedaalil ja mõistus käteks roolil. Niiviisi saad sa olla kindel, et liigud õiges suunas õige kiirusega.

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee