...

SEO

Digitaalne turundus

Digitaalne turundus – mis see on?

Digitaalne turundus on tänasel päeval kõige populaarsem ja mugavam lahendus muuta oma ettevõte kliendile nähtavaks ja lihtsasti leitavaks. Tänu digiturundusele on võimalik oma tooteid ja teenuseid mugavalt reklaamida just oma sihtgruppidele.

Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus kuulub digitaalse turunduse alla. Tänu sotsiaalmeediale saab iga suur ja ka väike ettevõtte olla nähtav ning kättesaadav oma olemasolevatele ja tulevastele lojaalsetele klientidele. Nemad omakorda reklaamivad Sinu ettevõtte tooteid ja teenuseid oma tuttavatele, sõpradele ja pereliikmetele läbi sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia platvormideks on näiteks Facebook, Instagram ja Twitter. Suheldes nendel platvormidel oma klientidega, saab ettevõte tõsta külastatavust oma veebilehel ja suurendada oma brändi tuntust, näiteks läbi informatiivsete postituste.

SEO

Teiseks oluliseks digitaalse turunduse liigiks on SEO turundus. SEO on inglise keeles search engine optimization, mis tähendab veebilehe optimeerimist otsingumootoritele. Tänasel päeval on kindlasti üheks populaarseimaks otsingumootoriks Google. Selleks, et Sinu ettevõtte koduleht oleks nähtav, tuleb regulaarselt tegeleda toodete või teenuste teabe uuendamisega ning täiendamisega. Mis kasu on pilkupüüdvast ja kasutajasõbralikust veebilehest, kui keegi sinna ei satu? Täpselt seetõttu ongi oluline otsingumootorile optimeeritud koduleht, sest hästi tehtud SEO aitab veebilehe positsiooni, näiteks Google-s, oluliselt tõsta.

AdWords

AdWords ehk Google Ads on internetipõhine reklaamiteenus, mis on Google-i loodud. Tasu eest on ettevõttetel võimalik näidata oma toodete või teenuste reklaame Google-i teenustes, mis töötab HTTP-küpsiste ning määratud märksõnade põhjal, mida reklaami tellija on kasutanud. Sellised Google-i reklaamide tüübid on otsingureklaamid, displeireklaamid, rakendusereklaamid ning videoreklaamid, näiteks Youtube-s.

Iga ettevõtte eesmärgiks on oma brändi autoriteedi tekitamine ning päringute või broneeringute kasvatamine. Digitaalne turundus on selleks imeline abimees. Olgem nähtavad!

e-pood
admin

September 14.2020 | e-kaubandus | e-pood | SEO

Nagu kaupluse puhul on oluline asukoht, välimus ja reklaam, on ka e-kaubandusel omad strateegiad ja nipid, mida unustada ei tohiks. Loetleme 10 levinumat põhjust, miks sinu e-pood ei müü nii, nagu ootasid.

 

Veebileht ei ole reageeriv ehk responsive website

Nutitelefonide ajastul peame arvestama, et inimeste veebioslemisharjumised lähevad järjest väiksematele ekraanidele. Juba aastal 2014 ületas veebikasutus nutiseadmetes arvutite oma.

Kui sinu e-poes ei ole mugav oma oste teha nutitelefonis või tahvelarvutis , on ta lihtsam sulgeda ja uus otsida.

 

Liiga palju reklaami

Mitte kellelegi ei meeldi lahti hüppavad kirevad aknad ja vilkuvad bännerid. Kui pool e-poes veedetud ajast pool kulub reklaamibännerite ja pop-up  akende sulgemiseks, tahame ta kiiresti kinni panna.

 

Ostuprotsess on liialt keerukas

On oluline veenduda, et ostu sooritamine hõlmaks võimalikult vähe samme.  Näiteks võib tülikaks osutuda sunnitud kasutajaks registreerimine, pikkade vormide täitmine või ostu katkemine „back“ nuppu vajutades.
Ostuprotsess peaks toimima lihtsas järjekorras:  ostukorv – tarne – maksmine –  kinnitus.

 

Varjatud tasud

Kui ostukorvist edasi liikudes selgub, et ost on eeldatust oluliselt kulukam, tahame minna tagasi googlisse ja otsida mõne teise sama kaupa pakkuva e-poe.

 

Veebileht on liiga aeglane

Aeg on raha. Microsofti uuringud näitavad, et kui sinu veebileht on konkurendi omast 250 millisekundit aeglasem, kaotad sa kliente.

 

E-pood ei ole kasutajasõbralik

Pakutava kauba vahel navigeerimine peab olema kiire, lihtne ja loogiline, kategooriad ja alamkategooriad selgesti nimetatud ning tooteinfo nähtav ja informeeriv.

Kui toodet poest võimalik üles leida ei ole, tuleb teda otsima minna mujalt.

 

Ebamugav tarne

Liiga piiratud või liiga kallid kaubatarne valikud.  Hea tava on pakkuda näiteks teatud ostusummat ületades tasuta kauba kohaletoimetamist.

 

Kontaktinformatsioon ei ole nähtav

Kui kliendil on küsimusi või pretensioone, peab ta saama kiiresti ja mugavalt ühendust võtta.  Samuti ei tekita peidetud andmed usaldusväärsust.

 

Hinnad ei ole õiged

Liiga odavad hinnad tekitavad umbusku. Liiga kõrged hinnad panevad mujalt ostlema. Turu-uuringute vajalikkust ei tasu kunagi  alahinnata.

 

Veebileht ei ole kiiresti leitav

Võib-olla on sinul kõik ülalnimetatu olemas ja toimiv. Võib-olla on tegmist suurepärase e-poega, aga kui kliendid sind kiirelt ja esimeste seas otsingumootoritest ei leia, ei saa nad ka ostelda.

SEO
admin

November 22.2018 | Google | otsingumootor | search engine optimization | SEO | sisuloome

SEO- mis see on?

SEO on inglise keeles search engine optimization, mis tähendab otsingumootoritele optimeerimist. See suurendab veebilehe nähtavust otsingumootoris potentsiaalsetele klientidele ja partneritele. Optimeeritud kodulehte näidatakse otsingutulemustes eespool, kui potentsiaalne klient või tulevane koostööpartner uurib mingit toodet või teenust märksõna kaudu. Lihtsamalt öeldes on see veebilehe töötlemine sedamoodi, et see meeldiks otsingumootorile, millel on omakorda ülesandeks leida kõige paremad vastused kasutaja küsimustele. Tänapäeval on kõige populaarsemaks otsingumootoriks Google.

Otsingumootor uurib läbi kogu veebi ning seejärel vaatab üle kõik veebilehed, mis välja ilmuvad. Vastavalt kasutaja sisestatud otsisõnale või lausele, reastab otsingumootor leitud kodulehed.

Miks veebileht vajab SEO-d?

Interneti kasutamine tänapäeval on muutunud juba igapäevaseks. Kaasaegne, hästi toimiv ning silmale ilu pakkuv veebileht on Sinu ettevõtte visiitkaart Internetis. Sul võib olla kõige vägevam koduleht, aga mis kasu sellest on, kui keegi sinna ei satu? Just seetõttu on otsingumootorile optimeeritud koduleht äärmiselt oluline, sest see aitab veebilehe positsiooni, näiteks Google´s, oluliselt tõsta.

Koduleht ei ole kindlasti ühekordne projekt! Selleks, et koduleht oleks nähtav, tuleb pidevat tööd teha selle sisu ja leitavusega. Oluline on veebilehel regulaarselt tegeleda toodete või teenuste teabe uuendamisega või täiendamisega. Samuti on tähtis edastada klientidele uudiseid, kirjutada või jagada blogipostitusi ning lisada aeg-ajalt fotosid. See näitab klientidele, et Sinu ettevõte on aktiivne. Kui veebilehel puuduvad edaspidised uuendused, siis jätab Google selle otsingus kohe tahapoole, sest konkurendid, kes aktiivselt tegelevad oma kodulehega, tõusevad ettepoole.

Selleks, et suure konkurentsiga Internetis toime tulla, tuleks kaasas käia ka SEO trendidega, seda eriti Google´i uuendustega. Keskmiselt 61% inimestest kasutavad otsingumootoreid, et leida tooteid või teenuseid Internetist, aga nendest ainult 10% vaatavad otsingutulemuste lehte, mis asub alles pärast kolmandat lehekülge.

SEO ja sisuloome toovad esmased tulemused alles kuu- kahe jooksul, kuid tehtud tööd jäävad püsima. Kodulehe optimeerimine toob juurde külastatavust ning edaspidi ka lojaalseid kliente, sest Sinu ettevõte on nähtav. Positsioon võib langeda vaid siis, kui konkurendid näevad rasket vaeva, et Sinust ette trügida. Kui konkurendid on pigem passiivsed, võib hea positsioon otsingumootoris püsida aastaid.

Igakuise SEO halduse ja sisuloomega paraneb lehe positsioon otsingumootorites. Eesmärgiks on päringute kasvatamine ja autoriteedi tekitamine nii otsingumootorite kui ka veebilehe külastajate jaoks. Ärgem jätkem oma veebilehti unarusse!

sisutekstide koostamine
admin

October 27.2015 | koduleht | SEO | sisuinfo | sisutekst | veebileht

Sisutekstide koostamine ehk kodulehe sisu on visuaalse väljanägemise kõrval kõige olulisem kodulehe komponent. Hoolimata sellest on mõnikord kodulehe omanikule üpris keeruline selgeks teha, milline on hea sisuinfo. Miks on hea sisuinfo vajalik ja kuidas üldse luua head ja töötavat sisuinfot kodulehele? Proovime sisutekste puudutava olulise selles blogipostituses kokku võtta ja loodame, et kodulehe omanikele sellest ka kasu on!

 

Sisutekstide koostamine kodulehel

Arendades ja ehitates igapäevaselt veebilehti, oleme näinud lugematutel kordadel lehele maandudes, et mulle kui lehe külastajale mitte isegi ei pakuta. Surutakse peale tekste pealkirjaga ‘’Missioon’’ ja/või ‘’Visioon’’. Peale surumine antud kontekstis tähendab seda, et üks või teine, või mõlemad sarnase sisuga tekstid on asetatud kohe avalehele. Ettevõtte missioon ja visioon ja kogu sellega kaasnev ajalugu on minule kui kliendile kindlasti olulised näitajad. Siiski tuleks siinkohal mõelda veidi suuremalt.

Valdkonniti võib ettevõtte ajalugu ja eelnevalt nimetatud missioon ja visioon kindlasti pakkuda mingisugust garantiid või rahulolu kliendile, kuid eelkõige huvitab klienti siiski konkreetse tootega või teenusega kaasnev väärtus ja see, mida ta Sinu käest ostes võidab rohkem, kui konkurendilt seda tehes. See tähendab, et suurt rõhku tuleb kindlasti panna müüdavate toodete või teenuste kirjeldustele ja omadustele. Siinkohal tasub kohe võtta arvesse ka seda, et reeglina ei ole kuigi mõttekas kopeerida toote omadusi konkurendi veebilehelt, sest tänapäeval on otsimootorid, eesotsas Google-ga, piisavalt nutikad, et sellisest laiskusest kergesti aru saada.

 

Sisu tähtsus otsingumootorite seisukohast

Kuna ettevõtte veebileht on osa müügiprotsessist isegi siis, kui müügitehing läbi veebilehe ei toimu, on äärmiselt oluline pöörata tähelepanu kogu lehe sisule ja leitavusele otsingumootorites. Veebilehe leitavuseks ja hea positsiooniasetuse saavutamiseks otsingumootorites on olemas spetsiaalne teenus – SEO. Hea sisu lahutamatuks osaks ongi SEO.

Kuigi eesti keele puhul otsingumootorid sisu veel niivõrd efektiivselt ei tuvasta, siis inglisekeelsete lehekülgede puhul ei ole üldse haruldane olukord, kui otsimootor kuvab esimeste tulemuste seas lehekülje, millelt klient saab vastuse oma küsimusele või soovile, ilma et tekstis, kust ta vastuse saab, oleks märgitud täpselt neid otsingusõnu, mis ta otsingumootorisse sisestas. Siit ka lihtne järeldus – loeb hea sisu tervikuna, mitte ainult ettevõttega, tootega või teenusega seotud märksõnade loetlemine. Tegelikult kehtib täpselt sama ka eesti keele ja kõikide teiste keelte puhul, lihtsalt inglise keeles kõnelejaid ja otsijaid on sedavõrd palju, et toodud näited potsatavad lausa ise sülle.

 

Too enda eelised esile

Tulles tagasi nüüd eespool mainitud missiooni ja visiooni juurde, siis tegelikult on mõlemad kategooriad vägagi tervitatavad, kuid vähemalt Eesti veebimaastikul on nendel natukene solgitud või rikutud maitse küljes. Seda just seetõttu, et selline info on ekslikult paigutatud veebilehe esilehele või mõnele magusale kohale, kus tegelikult võiks reklaamida või esitleda informatsiooni, või teavet, mida vähemalt suurem enamus kliente otsib. Näiteks midagi kasulikku ettevõtte pakutavate toodete või teenuste kohta. Ettevõtte missioni ja visiooni kirjeldamine, nagu öeldud, on igati tervitatavad, kuid võiksid jääda lehe külastajale pigem valikulisteks variantideks. Nagu öeldud, siis veebilehe roll tänasel päeval on eelkõige müüa ja selle aluseks on sisutekstide koostamine. Ettevõtte missioni või visiooni abil on seda igaljuhul vähem ja ebafektiivsemalt võimalik teha, kui hästi kirjeldatud ja esile toodud eelistega toodete või teenuste abil!
Meie oleme SEO põhimõtetega kursis, teame mis toimib, teame mis töötab ja oskame Sinu soovid ka ellu viia!

Hea kodulehe omanik, kui oled hädas veebilehe sisutekstidega siis võta meiega julgelt ühendust allpool.

We Like To Start Your Project With Us!

Fill out the form or send us an e-mail to89@89.ee

    error: Content is protected !!