Sisuloome

Turundusstrateegia
admin

august 31.2022 | digitaalne turundus | koduleht | sotsiaalmeedia

Turundusstrateegia – mis see on?

Turundusstrateegia on väljatöötatud kava, tänu millele jõutakse potentsiaalsete klientideni. Eesmärgiks on luua nad sinu toote ja/või teenuse aktiivseteks tarbijateks.

Korralikult läbimõeldud turundusstrateegia on sinu ettevõtte edu saavutamise tugevaks vundamendiks. Koos üksikasjaliku turundusplaaniga saad kätte õige suuna, mida on tarvis turunduse vallas täpsemalt ette võtta ning milliseid võimalusi kasutada – e-mailiturundus, sotsiaalmeedia postitused (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn), koostööpartnerid, influencerid jne.

Sotsiaalmeedia

3 olulist punkti turundusstrateega loomisel

  1. Tunne oma toote/teenuse tarbijat!

Turundusstrateegia loomine ei ole tegelikult keeruline, aga aeganõudev. Väga täpselt tuleb selgeks teha, kes on sinu toote ja/või teenuse tarbija. Tee kindlaks oma potentsiaalse kliendi vanus, sugu, hobid, perekonnaseis, haridus, töökoht, sissetulek, elukoht ning sul on juba parem ülevaade, kes on sinu klient. Tooteid ja/või teenuseid turundatakse kliendi vajadustest lähtuvalt. Tänu täpsele kliendikirjeldusele, tead sa, millised on tema valukohad ning oskad nendest lähtuvalt tema probleemidele lahendusi pakkuda ja tänu sellele ei jäta klient sind maha ning tulevad ka uued.

  1. Too välja punktid, miks on sinu toode või teenus ainulaadne!

Sinu toode või teenus on parem kui konkurentidel! Too välja erinevad väärtused ja kasud. Nendeks on näiteks huvitav ja/või mugav asukoht, eriline teenindus, ainulaadne väljanägemine, ajalugu, vägevad kampaaniad, eriline sisu sotsiaalmeedias, personaalne lähenemine või midagi muud erilist ja ebatavalist.

  1. Väljatöötatud detailne turundusstrateegia on elluviimiseks!

Nagu juba eespool mainisime, tulemuste saavutamiseks on vaja koostada põhjalik ja detailne turundusplaan. Soovitame kasutada erinevaid digikanaleid, et jõuda juba olemasolevate ja tulevaste klientideni. Sotsiaalmeedias on tugev jõud! Uuringute järgi on Eestis umbes 1,2 miljonit internetikasutajat ning neist ümmarguselt 90% täiskasvanutest kasutavad internetti iga päev – tehke omad järeldused.

Sotsiaalmeediat (Facebook, Instagram, Twitter jne) on hea ära kasutada olemasolevate klientide hoidmiseks ning uute sidumiseks, postitades vähemalt 2x nädalas kõnetavaid sisutekste, pilte ja videoid.

Ärme jäta mainimata ka kodulehte, mis on sinu ettevõtte visiitkaardiks. Sinu brändi veebileht peab olema lihtsasti navigeeritav, pilkupüüdev, kaasaegne ja kasutajasõbralik – võimalus head esmamuljet jätta on vaid üks kord! Seega, panustage ka oma kodulehele, et see oleks kaasaegne ja kliendisõbralik.

Kodulehele sisu tootmiseks kasutatakse ka märksõnu, mida Google üles leiab ning sinu toodet või teenust soovitab potentsiaalsele kliendile, kes parasjagu „googeldab“.

89 IT tiim aitab oma nõu ja jõuga, et muuta sinu toode või teenus klientidele nähtavaks. Kui vajad abi kodulehe loomisel, turundusstrateegia tegemisel või mõne muu IT alase „asjaga“, võta meiega julgesti ühendust. Meie lähenemine on sõbralik ja personaalne!

IT- teenused
admin

august 16.2022 |

3 põhjust, miks IT- teenuseid sisse osta

1. Aitab rohkem aega kokku hoida
IT- teenused kingivad Sulle ja Sinu tiimikaaslastele aega! Mõistlik on jääda oma liistude juurde. Kui Sinu äri ei tegele IT-ga, siis pole Sul mõtet hakata ka uut ametit omale selgeks õppima. Sina hoiad aega kokku ning saad tegeleda oma ettevõtte põhiasjadega ning infotehnoloogia spetsialistid hoiavad ise sinu äri IT- poolel silma peal. IT- teenused on kõik ühest kohast! Lisaks, saad Sina ja Sinu tiimiliikmed erinevate IT- alaste probleemide ja küsimustega alati nende poole pöörduda. Alles jäävad närvirakud, aeg ja rõõmus meel!

2. IT- teenused hoiavad raha kokku
IT- teenuste pakkujate juures töötavad sellised vahvad tegelased, kes on juba varasemalt koolitatud oma ala spetsialistid. Nad tegelevad aktiivselt vaheldumisi erinevate klientide apsakate ja probleemidega. IT teenuste pakkuja vastutab selle eest, et õige asjatundja oleks igakell kättesaadav ja valmis probleeme lahendama. Võrdluseks, kui Sa hakkad oma ettevõttes alles uut inimest koolitama, siis on see suurem ressursi raiskamine kui IT- teenuste sisseostmine juba koolitatud spetsialistidega.

Sina ja Sinu töötajad saavad keskenduda oma brändi põhibusinessile ja IT- alased tööd tehakse vastavalt kokkulepetele Sinu eest ära.

3. IT- teenusega on lihtsam ettevõttesiseselt majandada
Väga raske on leida häid ja pädevaid IT- spetsialiste, kellele usaldada oma ettevõtte kogu IT- sisemine pool. Paljud suured ettevõtted meelitavad hiiglaslike hüvede, boonuste ja palgaga IT- spetsialiste oma firmasse tööle. Kas Sina suudaksid nendega konkureerida? Kisub keeruliseks, eks? Seepärast pöördumine IT- teenusepakkuja poole, kes spetsialistid ise leiab, on Sinu ettevõttele juba suureks kasuks. IT- teenuste pakkujad koolitavad pidevalt oma töötajaid ning hoiavad oma spetsialistide taset kõrgel.

IT- teenused aitavad Sinu ettevõttes korda hoida ning on igati toeks ja abiks. Mis siin veel mõelda? Kui Sinu ettevõte vajab abi sotsiaalmeedia haldamisega, raamatupidamisega, kodulehe turvalisena hoidmisega, toodete/teenuste uuendamistega veebilehel, kodulehe/e-poe loomisega või mõne muu IT- küsimusega, siis pöördu julgesti meie professionaalse tiimi poole: 89 IT- JA DISAINITEENUSED

Uudiskiri
admin

juuli 29.2022 |

Uudiskiri, mis potsatab e-mailile, kutsub lugejat külastama Sinu brändi kodulehte või e-poodi, osalema loosimängudes, erinevate teenustega tutvuma või ostu sooritama.

Forrester Researchi andmete järgi tuleb umbes 25% ettevõtte tulust just tänu e-maili turundusele.

Uudiskiri ja selle eelised

Uudiskiri pakub personaalsemat lähenemist ja kõnetab Sinu klienti otse, kui sisu on informatiivne ja piisavalt huvitav. Facebookis, Instagramis või mõnes teises sotsiaalmeedia turunduskommunikatsiooni kanalis võib jääda märkamata mõni oluline postitus. E-mailidele pühendatakse tähelepanu ja aega ning neid loetakse rohkem. Ainuke oht, et e-mail ei jõua inimeseni, on spämmifiltri tõttu, mis teeb samuti tublisti oma tööd.

Uudiskirjad ei nõua palju rahalisi ressursse ning nende saatmine ei ole samuti keeruline, sest selleks on loodud erinevad keskkonnad, mis teevad Sinu ja/või turundajate töö lihtsamaks – Eestimaine Smaily, MailChimp, Active Campaign, Campaign Monitor jne.

Uudiskirjad

Kui tihti saata e-maile, et uus uudiskiri säilitaks oma põnevuse?

Uudiskiri peab olema väga hea ning kõnetava sisuga ning liiga tihti e-kirjade saatmine võib osutuda üsna keeruliseks. Tõsine väljakutse on saata iga nädal põnevaid uudiskirju, selleks peab ettevõttel olema pidevalt uut ja huvitavat informatsiooni, mida oma jälgijatega jagada ning mitte neid ära tüüdata.

Uudiskiri ei tohiks ennast korrata eelmisega, sest see võib mõjuda juba rämpspostitusena. Aeg-ajalt tuleks kontrollida ka oma rämpsposti, ehk on mõni tähtis kiri sinna sattunud. Kasulik on e-maile jälgijatele teele panna ainult siis, kui on midagi olulist ja uut jagada. Olgu selleks siis uue toote/teenuse tutvustus, ümberkorraldused veebilehel või e-poes, allahindlused, uued loosimised või mõni muu info.

Saada uudiskirju regulaarselt, et kliendid Sind ei unustaks ning hoia nende huvi üleval oma brändi ja tegemiste vastu. Ära aga saada uudiskirju liiga tihti ning jaga oma jälgijatega ainult kasulikke, asjakohaseid ja uusi tegemisi!

89 tubli turundustiim aitab igapäevaselt erinevaid ettevõtteid uudiskirjadega, kellel ise ei ole aega neid kokku kirjutada ning laiali saata. Kui ka Sinu ettevõtte soovib oma kliente premeerida sisukate ja huvitavate uudiskirjadega, siis meie tõttame rõõmuga appi!

admin

juuli 16.2022 |

Sümbolid ümbritsevad meid iga päev. Me näeme neid internetis, reklaamplakatitel, raamatutes, ajakirjades ja ka unenägudes. Meid tänapäeval ümbritseb visuaalselt palju külluslikum kultuur kui kunagi varem inimkonna ajaloo jooksul.

Loetleme üles mõned sümbolid ja nende tõlgendused, mida on võimalik kasutada abivahenditena visuaalide loomisel, nagu näiteks kodulehe kujundus, logod, bännerid ja reklaamplakatid.

Sümbolid sotsiaalmeedias, meie ümber & nende tähendused

Sümbolid sotsiaalmeedias

Käsi – tähendab tugevust, jõudu ja turvatunnet. Neis on rohkelt tarkust ja võimu. Kaks kätt sümboliseerivad tasakaalu, valimist, kontrasti, õigust ja ka konflikti. Üks käsi tähendab kohustust peatuda.

Kolmnurk – kolm, kolmikud, arendamine, tõe poole jõudmine. Kolmnurk on püramiid, kindlus, jõud, vastupidavus ja püsivus. Kolmnurk ja ka püramiid sümboliseerivad mõtet, et inimesed on allpool ning tänu teadmistele on võimalus tasandites kõrgemale tõusta. Tipus on jumal.

Kuu – naise sümbol, päike sümboliseerib meest. Mees on päike ja päikesevalgus, mida naine peegeldab. Mees on aktiivne ja naine passiivne, kirjeldab patriarhaalne maailmapilt. Poolkuu on islami sümbol.

Laps – lapsepõlv või lapsevanemaks olemine, millega on seotud mured, õnn, hirmud, väljakutsed ja ka igatsus.

Kass – iseseisev loom ja seega sümboliseerib ka iseseisvust, enesekindlust ja sõltumatust.

Hobune – kuna neid loomakesi on kasutatud ka sõdades, siis on nad võidu ja vallutamise sümboliteks. Hobune sümboliseerib ka liikuvust, praktilisust, energiat, ülevust ja pühendumist.

Madu – sümboliseerib uuestisündi, kuna ajab nahka. Indiaanlastel on madu ravimise ja manala sümboliks, läänemaailmas tarkuse ja teadmiste sümbol

Päike – valgus, energia, soojus, iseenda ja kõige keskpunkti võrdkuju. Nagu ka varem mainitud, siis päike on patriarhaalse maailmapildi kohaselt mees ja selle valgus, mida kuu ehk naine ainult peegeldab.

Ring & sõrmus – ühtsus, liit, universum, igavik, päike, emake maa ja terviklikkus. Kõige vanem sümbol, mis tähendab samuti ka aja ringkäiku.

Tuli – valgus, soojus ja puhastumine.

Sild – võib tähendada elumuutustega seonduvat hirmutunnet, aga üldiselt sümboliseerib sild liikumises olemist ja muutusi.

Süda – sümboliseerib armastust, seda tuntakse kogu maailmas.

Vesi, meri, järv, jõgi – vesi on puhastav element ja ühtlasi ka puhtuse sümboliks.

„Sümbolid ja müüdid kerkivad vaimumaailma primitiivselt, teadvuse-eelselt alalt, mis on jõuline ja kaootiline. Nii sümbolid kui ka müüdid loovad kaosesse korda.“ – Psühholoog Rollo May

Veebilehe, logo ja plakatite läbimõeldud disain ning läbivad sümbolid kõnetavad Sinu kliente ning tänu sellele tuleb ka päringuid rohkem. Erinevad sümbolid sotsiaalmeedias ja reklaamis tekitavad meis palju erinevaid emotsioone, tähtis on neid õigesti kasutada vastavalt sellele, milliseid tundeid või meeleolu on vaja edasi anda.

Kuidas kaitsta oma arvutit?
admin

juuni 27.2022 |

3 nõuannet, kuidas kaitsta oma arvutit

Kuidas kaitsta oma arvutit ja kontosid, kui me teame, et maailmas on palju tegelasi, kes tahavad meie kontosid kaaperdada ning korda saata palju kurja pahandust?

1. Ära kasuta samu paroole erinevates kohtades

Tihtipeale võetakse mugavuse pärast kasutusele sama parool erinevates Interneti keskkondades. Kahjuks on juhtunud ja tõenäoliselt juhtub ka edaspidi, et mõni leht hakkab lekkima ning veebikasutajate paroolid satuvad kurjade kavatsustega inimeste kätte, kes saavad nüüd ka teistes keskkondades kontosid üle võtta.

Mõtle enda jaoks välja mingisugune süsteem erinevate paroolide meelde jätmiseks või kasuta hoopis brauseri paroolide salvestamist. Tänapäeval on olemas ka rakendused, mis haldavad paroole, et Sinu elu veidi lihtsamaks teha.

Kindlasti soovitame sisse lülitada mitmeastmelise autentimise Google-s ja Facebook-is, sest neid kasutatakse ka teistesse Interneti keskkondadesse sisselogimiseks. Mitmeastmeline autentimine tähendab seda, et kui võõras üritab Sinu parooliga mõnest uuest seadmest esimest korda Sinu kontole ligi pääseda, saad Sa e-mailile või telefonile teate. Kui oled aga Sina ise, kes kasutab uut arvutit, et oma kontosse sisselogida, siis saad e-mailile või telefonile saadetud koodiga seadme ära salvestada ning muretult järgmine kord sisselogida.

Aga kuidas kaitsta oma arvutit ja kontosid? Kasuta tugevaid paroole, kus esinevad suur- ja väiketähed ning numbrid. Mida pikem parool, seda parem ning väldi sõnaraamatus olevaid sõnu.

2. Tee uuendusi, mida arvuti või muu nutiseade palub

Tihtipeale arvavad näiteks vanema generatsiooni inimesed, et kui kõik toimib korralikult, ilma viperusteta, ei tasu midagi puutuda. Arvutis olev tarkvara aga vajab uuendusi selleks, et aega näinud süsteemis võivad tekkida turvaaugud ning nendega kaob ka turvalisus. Kui Sinu arvuti küsib tarkvarauuendust, siis anna nõusolek selle tegemiseks.

Erinevad programmid, mis on Sinu arvutis või telefonis, vajavad ka aeg-ajalt uuendamist. Uuenda neid!

3. Kasuta ainult turvalisi WiFi võrke

Väljasõidul olles on tõesti väga mugav kasutada ühiskasutuses olevaid ja paroolivabasid WiFi võrke, kuid need ei ole turvalised! Palju turvalisem on toimetada mobiilse andmesideme või WiFi võrguga, mis on parooliga kaitstud.

Kaitse oma arvutit ja teisi nutiseadmeid!

Kui vajad abi, võta ühendust: 89@89.ee, +372 554 69 60 Meie aitame!

Suvepuhkus
admin

juuni 08.2022 |

Algamas on suvepuhkus ning nagu tüüpilisele eestlasele kohane, ei oska Sa ennast kohe mitte üldse töölainelt välja lülitada. Oleks tarvis aeg kõige täiega maha võtta ja puhata, aga kodu vajab remonti, sõbrad seltskondlikke väljasõite ja sugulased soovivad ka koos aega veeta. Kuidas siis ikkagi enda keha puhata, inspiratsiooni koguda ja vaimu värskendada?

Katsu unustada nutimaailm!

Unusta ära, et Sul on telefon ja arvuti või kui päris nii ei saa, siis sea omale kindel kellaaeg kord päevas, mil vaatad üle oma e-mailid või teed hädavajalikud kõned. Puhka silmi ka televiisorist ning mine näiteks parki oma lemmikraamatut lugema. Seda kõike on alguses ehk raske teha ja ümberlülitamine võtab aega, aga kui juba puhkamise režiimis oled, siis avastad, kui palju aega Sul tegelikult on.

Foto: Artur Saljukov

Suvepuhkusel maga rahulikult!

Puhkamine ja magamine käivad käsikäes. Kogu suvepuhkuse ajal tuleks end iga päev korralikult välja magada ning Sa varsti tunned, kuidas tekib uus energia. Paljud väidavad, et puhkus pole magamiseks. On ikka küll! Pole mõtet korraldada omale superaktiivset puhkust. Kõike jõuab ju teha mõõdukas koguses ning positiivsed emotsioonid ja mälestused jäävad paremini meelde, kui Sinu enesetunne on fantastiline- puhanud ja energiat täis!

Võta aega iseenda jaoks!

Saada lapsed suvelaagrisse, naabrite- või vanemate juurde ning kaaslane sõpradega aega veetma, et Sina saaksid täielikult omaette olla. Omade mõtete, tunnete ja lemmiktegevustega.

Ära allu survetele, see on Sinu suvepuhkus!

Sõbrad ei jõua ära oodata, millal Sul puhkus algab, et saaksite kambakesi pika reisi ette võtta. Sina aga tunned, et tahaksid lihtsalt kuskil võrkkiiges mõnuleda, päikest võtta, kokteili juua ja raamatut lugeda. Sul on sellele täielik õigus ning kui sisetunne seda ütleb, siis on see täpselt õige tegevus, et puhkusest maksimum võtta. Alati ei ole vaja kiirustada, tähtis on just ärevust maandada ning puhata kohustustest. Kuula enda sisetunnet!

Me nii väga ootame suvepuhkust, et unustada oma tööalased kohustused ning võtta ette oma lemmiktegevused. Tähtis on pöörata tähelepanu oma keha ja vaimu väljapuhkamisele ning mitte võtta puhkuse ajaks juurde uusi kohustusi. Tegutse oma sisetunde järgi!

Katkine koduleht
admin

veebruar 08.2022 | hooldus | kodulehe hooldamine | koduleht | veebileht

Katkine koduleht tekitab peavalu?

„Tegin omale mõni aeg tagasi kodulehe, pilkupüüdva ja kaasaegse. Olin väga rahul kuni selle hetkeni kui avastasin, et pooled lingid ei tööta ning üleüldse on mingisugune anomaalia seal tekkinud. Ehk on koduleht katkine sellepärast, et ma ei ole julgenud uuendusi läbi viia, sest kartsin, et iseseisvalt tegutsedes lõhun midagi ära?“ – kas oled olnud kunagi sellises olukorras?

Täpselt nii nagu kodumasinad, ehitustööriistad, sõiduvahendid, mis on pidevas kasutamises, vajavad järjepidevat hooldamist. Hooldustöid vajab ka Sinu koduleht, et see oleks töökorras ja vigadeta.

Ettevõtja, kes on oma tootele või teenusele teinud kodulehekülje mitu head aastat tagasi, aga ei ole selle hooldamisega vaeva näinud, vajab tõenäoliselt praegu hädasti veebilehe uuendamist. Igakuiselt tellitud veebilehe hooldus on taskukohasem kui kiviajast pärit veebilehe kaasaaegseks muutmine tagantjärgi.

Vanade kodulehtede kujundused on tavaliselt nurgelisemad ja kitsamad ning ei ole visuaalselt ilusad uutel suurtel ekraanidel. Selleks, et Sinu veebilehe disain oleks nutitelefonidel ja tahvelarvutitel esinduslik, vajab koduleht korralikku ning põhjalikku uuendustööd. Sinu püsi- ja potentsiaalsete uute klientide tekkimine sõltub suuresti Sinu kodulehe esinduslikust ja kaasaaegsest väljanägemisest.

Koduleht on katkine

4 mõtet, mida teha, kui koduleht on katkine

  1. Võta ühendust oma veebilehe tegijaga ning palu, et ta Sinu kodulehel vead parandaks
  2. Vaheta sisuhaldussüsteem üleni tänapäevasema vastu välja
  3. Pöördu mõne teise IT ettevõtte poole, kes viiks läbi vigade paranduse
  4. Teinekord on parim otsus lasta teha hoopis uus koduleht, mis on kaasaegse disaini ja sisuga

Koduleht vajab järjepidevat hooldust ja tähelepanu, et kõik laitmatult toimiks, ilma tõrgeteta. Kui oled ettevõtja ja omad kodulehte, siis investeerimine kodulehe hooldusesse jätab Sind hiljem ilma peavalust ning suuremast väljaminekust, mida võib korralikult hooldamata veebileht Sinu firmale põhjustada.

Sageli hoiavad väiksemad ettevõtted kodulehe hoolduse pealt kokku. Kahjuks võib kodulehe parandamine ja kaasaaegsemaks tegemine tulevikus hoopis kulukamaks muutuda. Ära viska oma algset investeeringut maha! Kui Sul pole aega või teadmisi, et oma kodulehte hooldada, võta meiega ühendust ja küsi pakkumist:

89@89.ee | +372 554 69 60

Blogi
admin

veebruar 02.2022 | blogi | Blogipostitus | koduleht | veebileht

Mis on blogi?

Inglise keelest tulnud sõna „blog“ tähendab eesti keeles blogi ehk veebipäevikut, mille lisab internetikeskkonda iga kindla aja järel sisulooja, kes kirjutab põhjalikke ja informatiivseid artikleid ning raporteid. Sisukirjutaja otsene eesmärk on SEO parandamine, ettevõtte tuntuse suurendamine või hoopis autoriteedi tõstmine. Natukese aja pärast viib see tõenäoliselt müügitehinguni.

Sisu loob ka copywriter, kes väga pikka teksti ei kirjuta, aga suunab lugejat kohe mingit tegevust tegema või ostma, kampaaniate korral.

Blogi on kui veebipõhine ajakiri, kust Sinu kliendid leiavad kasulikke nippe, õpetusi ning tähtsaid uudiseid ettevõtte või toodete kohta. Tänu blogipostitustele leiavad Sind ka potentsiaalsed uued kliendid Google-s paremini üles. Hästi kirjutatud SEO tõstab Google otsingumootoris Sinu brändi konkurentidest ülespoole.

Blogi nõuab tähelepanu ja rutiini

„Blogi“ nupp võiks olla esilehel nähtaval kohal ning silma võiksid paista uusimate või populaarseimate blogipostituste eelvaated, mis tekitaksid veebilehe külastajatele koheselt uudishimu.

Blogipostitusi võiksid oma kodulehele üles riputada korra nädalas, aga minimaalselt kaks korda kuus.

Selleks, et oma veebilehele külastajaid tuua, võiksid uusi blogipostitusi jagada erinevates sotsiaalmeedia kanalites – Facebook, Instagram, LinkedIn vms. Tasuta orgaanilist liiklust on võimalik saada oma veebilehele, kui blogipostitus on otsingumootoritele (SEO) hästi optimeeritud ning Google tõstab Sinu ettevõtte konkurentidest kõrgemale.

Inspiratsiooni saamiseks soovitame külastada konkurentide kodulehti ning lugeda nende blogipostitusi. Hea mõte on Googeldada ka oma ettevõttele omaseid märksõnu, mille tulemuseks on Sinu firmat ja kliente kõnetavad artiklid ja postitused, millest saad ammutada oma kirjutiste jaoks inspiratsiooni. Selleks, et kirjutada head blogi, kasuta lihtsaid, lõbusaid ja kergesti loetavaid lauseid.

Kui Sinu firmas pole eraldi inimest, kes saaks, tahaks või oskaks kirjutada blogipostitusi, siis selleks on erinevad ettevõtted, kes pakuvad sisuloome teenust. Näiteks: 89 IT- JA DISAINITEENUSED

Blogipostitusi on kasulik kirjutada, et oma olemasolevaid ja potentsiaalseid kliente kursis hoida ettevõtte uusimate uudiste ja sündmustega. Hästi kirjutatud ja otsingumootoritele optimeeritud postitus toob paremat liiklust Sinu veebilehele.

Vaja abi sisu loomisega? Pole probleemi, meie aitame: 89@89.ee | +372 554 69 60

Koduleht
admin

jaanuar 12.2022 |

7 näpunäidet kodulehe tegijale

 

1. Koduleht nõuab eesmärki & sihtrühma

Mõtle hoolikalt läbi, kellele on Sinu koduleht suunatud ning katsu leida oma sihtrühma murekohad ja probleemid. Mõtle läbi, miks on üldse tarvis veebileht oma ettevõttele luua.

Veebilehe eesmärk peaks olema mõõdetav, et saada ülevaade, mis töötab ja mis mitte. Eesmärgiks on näiteks oma kodulehe kaudu toodete ja/või teenuste müümine, kontaktide kogumine selleks, et hiljem uudiskirju saata või mõni muu tegevus.

2. Koduleht vajab kasulikku sisu

Mõtle välja, miks peaks Sinu kodulehe külastaja veebilehele tagasi tulema. Hea võimalus selleks on näiteks luua blogipostitusi, mis kõnetavad just Sinu sihtrühma. Kasulikke ja kõnetavaid postitusi jagatakse edasi ning nii jõuad Sa suurema publikuni ning uute ja potentsiaalsete klientideni.

Sinu kodulehe sisu peaks olema lihtne, arusaadav ja järjepidev.

3. Puhas koduleht & lihtne kujundus

Mõtle oma lehe külastaja ning tema silmade peale. Ettevaatlik tasuks olla erksate värvide kasutamisega, sest need võivad viia tähelepanu mujale olulisest. Hele või valge taust annavad Sinu kodulehele visuaalselt hingamisruumi ning külastaja saab kätte kasuliku info.

4. Kasuta pealkirju & alapealkirju

Lühikesed, tähtsa sisuga ja selged pealkirjad äratavad tähelepanu ning kutsuvad lugema. Jälgi, et kirjutatud tekst oleks sellises fondis, mis sobiks Sinu kodulehe stiiliga ning oleks ilusti loetav. Ära kasuta ebaolulisi lauseid lihtsalt teksti pikemaks venitamiseks, vaid jutusta asjast. Tegijatel juhtub, kuid katsu vältida kirjavigu!

5. Tee kontaktid nähtavaks

Hoolitse selle eest, et Sinu kodulehe külastajad leiaksid valguse kiirusel vajalikud kontaktid – e-mail, telefoninumber ja andmed ettevõtte kohta. Vahva oleks ka Sinu meeskonnapilti kontaktide juures näha, sest see tekitab usaldust.

6. Tekita usaldust

Võiksid leida oma kodulehel koha, kus tutvustad ennast ja meeskonnaliikmeid eraldi. Kõik oma suuremad saavutused ja tööd võiksid olla nähtaval. Näiteks, loo pilkupüüdev portfoolio. Vasta alati e-mailidele ja kommentaaridele viisakalt isegi siis, kui tegemist on väga ebameeldiva tagasisidega.

7. Lisa oma veebilehele kvaliteetsed pildid & videod

Mis saaks olla veel parem tähelepanupüüdja kui hea kvaliteediga külastajat kõnetav pilt või video, mis lihtsalt kutsub klikkama? Lisaks, otsingumootorites tõstab video kasutamine tulemusi ning annab Sinu veebilehe külastajale ägedama ülevaate tootest ja/või teenusest kui sõnaline tekst.

Vajad abi kodulehe tegemisel? Meie aitame Sind! Võta ühendust: 89@89.ee | +372 554 69 60

12 soovitust Instagramis turundamiseks
admin

detsember 07.2021 |

Instagramis turundamine on tänapäeval üks populaarsemaid viise, kuidas oma bränd rahvale nähtavaks teha.

Panime kirja 12 kasulikku mõtet, mida võiks silmas pidada, et Instagramis turundamine ka vilja kannaks.

  1. Tee Instagramis oma brändile konto. Kasutajanimeks ja ühtlasi ka konto nimeks pane oma brändi nimi, mis on lihtsalt otsitav ja meeldejääv. Lisa profiilipilt, mille mõõtmed võiksid olla 200 x 200 pikslit või rohkem. Kui Sul on logo, siis see peaks olema lihtne ja sümmeetriline kujund, mis oleks meeldejääv. Lisa ka oma brändi lühikirjeldus.
  2. Tee oma brändi konto Business Profile kontoks seadete alt, siis saad informatsiooni selle kohta, mida kasutajad Sinu postitustega teevad ning millised on populaarseimad.
  3. Seo oma Facebooki konto Instagramiga, kui Sul on see olemas, siis on võimalik Instagrami lisatud pildid avaldada ka Facebooki seinal. Facebooki reklaame näidatakse samuti Instagramis.
  4. Tee valmis Instagrami turundusstrateegia. Postituste kaudu saad näidata oma brändi väärtusi, telgitaguseid ja emotsioone. Oluline on näidata, et Sinu brändi taga on inimesed. Pane omale kirja, millisel ajal ning missugust sisu Sa oma sihtrühmale jagad ja millisel eesmärgil.
  5. Kasuta hashtag-e! Selleks, et kasutajad saaksid sisu filtreerida, on vaja lisada oma piltidele ja videotele hashtag-id. Kui kasutad õigeid hashtag-e, jõuad oma brändiga suurema publikuni. Näiteks, kui Sa müüd mootorrattaid, siis kasutad hashtag-e #mootorratas, #harleydavidson.
  6. Alusta piltide võistluste korraldamisega. Kasutajad teevad Sinu tootest või teenusest pilti ning laevad need Instagrami üles ja märgivad Sinu brändi ära. Enne võistlust on tarvis täpsed tegevused paika panna – määra eesmärk, sihtrühm, arvuta eelarve ning mõtle välja auhind. Pilt, mis saab kõige rokem „like“, on võitnud. Hiljem saad analüüsida tulemusi.
  7. Ole aktiivne kommentaariumis! Kindlasti vasta kommentaarile, kui keegi on Sinu postitust kommenteerinud.
  8. Märgi oma Instagrami lehe jälgijaid pealkirjas ning kommentaarides. Selleks võib olla suurem üritus, tähtpäev, mingi väiksem sündmus või kampaania võistluse võitja.
  9. Näita oma brändi üritusi „live“-s või „reel“-is. Sünnipäevad, jõulupeod, uue kontori avamine või näita hoopis enne ja peale üritust kaadreid. Ole julge ning postita kohe, sest jälgijatele meeldib näha, et brändi taga on ka inimesed.
  10. Tee postitusi, kus klient kasutab Sinu toodet või teenust. Ära tee selliseid postitusi, mis „sunnivad“ ostma, mõjub pealetükkivalt. Loomulik pilt Sinu toote või teenuse kasutamisest on palju kõnetavam.
  11. Kasuta filtreid! Instagramil on piltide ja videote töötlemiseks palju erinevaid filtreid, et meeleolu luua. Hea oleks, kui valiksid välja 2 oma lemmikut, et stiili hoida.
  12. Analüüsi oma liigutusi. Tee kokkuvõtte oma kampaaniatest, millised hashtag-id on kõige populaarsemad ning uuri, mis kellaaegadel ja kui tihti on mõistlik postitusi teha.

Selleks, et olla edukas Instagramis ning jõuda oma sihtgrupini, alusta tegevusplaani loomisega. Soovime Sulle loovat mõtlemist ja edu!

Instagram
admin

detsember 02.2021 |

Instagram – mis see on?

Instagram on veebipõhine suhtlusvõrgustik, mis võimaldab videosid ja fotosid üles laadida registreerunud kasutajatel. Piltidele ja videotele saab lisada erinevaid pilkupüüdvaid digitaalseid filtreid, jagada ülesvõtete asukohti, lisada teemaviiteid, millele klõpsamisel näeb ka teiste Instagrami kasutajate analoogseid postitusi. Need on vaid mõned nimetatud võimalustest, mida Instagramis teha saab.

Umbes kuus aastat tagasi kasutasime sotsiaalmeediat ühtlasi ainult üksteisega suhtlemiseks. Mõnikord postitasime ka pilte – endast, loodusest, koosviibimistest vms. Seda tehakse siiani, aga tunduvalt aktiivsemalt ning teise eesmärgiga.

Kas teadsid, et Statista andmetel kasutavad Instagrami päevas aktiivselt üle 500 miljoni inimese ning umbes 70% on neist noored?

Kõigest paari aastaga on saanud sotsiaalmeediast üks võimsamaid turunduskanaleid, neist üks tõhusamaid populaarseimad oma brändi reklaamimiseks ongi Instagram.

Kuidas alustada?

  1. Mõtle välja, kes on Sinu sihtrühm ning kas nad kasutavad ka Instagrami
  2. Analüüsi, millised võiksid olla Sinu teemad, mille kohta hakkad Instagramis postitusi tegema
  3. Kindlasti, et visuaalselt kõik silmale ilus oleks, mõtle välja oma brändi kuvand/stiil, mida külastaja Sinu lehel koheselt märkab
  4. Otsi üles oma konkurendid ning vaata, kuidas nemad postitusi teevad ning külastajaid erinevatesse kampaaniatesse kaasavad. Ära unusta vaadata ka välismaa ettevõtteid, kes tegelevad sama valdkonnaga
  5. Instagram on eelkõige mõeldud nutiseadme jaoks, kuid kui Sa soovid oma postitusi ette planeerida, kirjutada ja ajastada, siis saad kasutada ka Later platvormi, et seda arvutiga mugavalt teha
  6. Lae Instagram alla oma telefonis Google Play, Appstore või www.instagram.com kaudu

Selleks, et olla kaasaegne ettevõtja ning kergesti leitav, vii oma toode või teenus Instagrami. Instagram on üks võimsamaid turunduskanaleid, läbi mille saad jõuda tõhusamalt oma tulevaste ja olemasolevate klientideni. Kindel stiil ja ülesehitus teevad Sinu brändi Instagramis meeldejäävaks ning visuaalselt ilusaks.

Kui Sul, ettevõtja, ei ole aega turundamisega tegeleda, aga soovid oma brändi müüki tõsta, jõuda suurema publikuni ning ajaga kaasas käia, siis võta meiega ühendust: 89@89.ee või +372 554 69 60. Saame kokku, arutame ning muudame Sinu brändi nähtavaks!

 

Kodulehe hooldus
admin

november 10.2021 |

Kas teadsid, et tänu regulaarsele kodulehe hooldusele püsib Sinu veebileht viirustevabana ja värskena, et seda ka edaspidi arendada? Spetsialistid hoiavad Sinu kodulehe korras ning Sa võid olla kindel, et kui klient sinna satub, on info alati ajakohane ning veebileht on üleni töökorras. Kodulehe hooldus säästab Sind suurematest probleemidest, mis võivad hooldamata lehel tekkida.

1. Tarkvara uuendus & hooldus

Üle maailma kõige enam kasutatav sisuhaldussüsteem on WordPress, mille taga on suured entusiastide ühingud, kes aktiivselt oma platvorme parandavad ja uuendavad. Uuendamata tarkvara võib mingil hetkel katki minna ning külastajad enam Sinu kodulehele ei pääse. Järjepidev kodulehe hooldus on odavam ja lihtsam kui katkise veebilehe parandamine ja ajakohastamine.

2. Pluginate ehk pistikprogrammide uuendus

Kodulehe hoolduse tegemisel pööratakse tähelepanu ka pistikprogrammidele. Iga nelja kuu järel tulevad välja suuremad WordPressi uuendused. See on hea aeg ka Sinu kodulehel olevatele pluginatele inventuuri tegemiseks. Pluginaid tuleks eemaldada või vahetada, kui pluginate arendajad ei ole neid uuendanud üle aasta, sest see võib olla hoiatus, et nad on loobunud nende toest. Liiga paljude ja tarbetute pluginate kasutamine koormab Sinu kodulehte.

3. Info värskendus

Kodulehe hoolduse alla kuulub ka info sisestamine ja värskendamine, et Sinu veebileht oleks alati ajakohane ning külastaja saab kursis olla Sinu kõige värskemate uudiste ja pakkumistega. Aegunud infoga veebilehele esmakordne külastaja suure tõenäosusega tagasi ei lähe ning Sa kaotad potentsiaalse kliendi.

4. Kodulehe koopia & salvestamine

Veebilehe igakuise hoolduse alla kuulub ka Sinu kodulehest koopia tegemine ja selle salvestamine. Seda on vaja selleks, et säästa oma aega ja raha, kui Sinu koduleht on katki läinud. Kodulehe tagavarakoopia tuleks teha iga kord, kui lehel viiakse läbi suuremaid muudatusi ning kui hakatakse uuendama Sinu veebilehe tarkvara.

Sinu koduleht vajab regulaarset tähelepanu ja hooldamist, et saaksid olla kindel, et veebileht on turunduslikult toimiv ning külastajatele mugav kasutada. Ära investeeri sellesse, mis kasu ei too. Kodulehe hooldus on tähtis. 89 meeskond hoiab Sinu kodulehe korras, tõstab külastajate arvu, suurendab tehinguid & müüki ning laiendab fännibaasi.

Usalda oma koduleht meie kätesse!

Digitaalne turundus

Digitaalne turundus – mis see on?

Digitaalne turundus on tänasel päeval kõige populaarsem ja mugavam lahendus muuta oma ettevõte kliendile nähtavaks ja lihtsasti leitavaks. Tänu digiturundusele on võimalik oma tooteid ja teenuseid mugavalt reklaamida just oma sihtgruppidele.

Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus kuulub digitaalse turunduse alla. Tänu sotsiaalmeediale saab iga suur ja ka väike ettevõtte olla nähtav ning kättesaadav oma olemasolevatele ja tulevastele lojaalsetele klientidele. Nemad omakorda reklaamivad Sinu ettevõtte tooteid ja teenuseid oma tuttavatele, sõpradele ja pereliikmetele läbi sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia platvormideks on näiteks Facebook, Instagram ja Twitter. Suheldes nendel platvormidel oma klientidega, saab ettevõte tõsta külastatavust oma veebilehel ja suurendada oma brändi tuntust, näiteks läbi informatiivsete postituste.

SEO

Teiseks oluliseks digitaalse turunduse liigiks on SEO turundus. SEO on inglise keeles search engine optimization, mis tähendab veebilehe optimeerimist otsingumootoritele. Tänasel päeval on kindlasti üheks populaarseimaks otsingumootoriks Google. Selleks, et Sinu ettevõtte koduleht oleks nähtav, tuleb regulaarselt tegeleda toodete või teenuste teabe uuendamisega ning täiendamisega. Mis kasu on pilkupüüdvast ja kasutajasõbralikust veebilehest, kui keegi sinna ei satu? Täpselt seetõttu ongi oluline otsingumootorile optimeeritud koduleht, sest hästi tehtud SEO aitab veebilehe positsiooni, näiteks Google-s, oluliselt tõsta.

AdWords

AdWords ehk Google Ads on internetipõhine reklaamiteenus, mis on Google-i loodud. Tasu eest on ettevõttetel võimalik näidata oma toodete või teenuste reklaame Google-i teenustes, mis töötab HTTP-küpsiste ning määratud märksõnade põhjal, mida reklaami tellija on kasutanud. Sellised Google-i reklaamide tüübid on otsingureklaamid, displeireklaamid, rakendusereklaamid ning videoreklaamid, näiteks Youtube-s.

Iga ettevõtte eesmärgiks on oma brändi autoriteedi tekitamine ning päringute või broneeringute kasvatamine. Digitaalne turundus on selleks imeline abimees. Olgem nähtavad!

admin

november 26.2020 |

Mitmekeelne veebileht on Sinu ärile kriitilise tähtsusega. Tõhus veebisait meie praegusel digitaalsel ajastul on potentsiaalsete klientide meelitamisel olulisem kui kunagi varem. Üha suurem osa klientidest kasutab veebisaiti esimese kontaktpunktina Sinu ettevõttega, seega on veebi õige loomine kriitiline mitte ainult müügi tagamisel, vaid ka pikaajaliste suhete loomisel klientidega ja kõrgel tasemel brändilojaalsuse arendamisel.

Isikupärastamise peale mõeldes võime mõelda kohandatud tootesoovitustele, sihtreklaamidele ja muudele sellistele asjadele. Kuid isikupärastamise kaalumisel jäetakse sageli tähelepanuta väga oluline aspekt – keel. Sinu veebisaidi ja selle sisu kättesaadavus külastajatele neile arusaadavas keeles on tänapäeval ülioluline – eriti kui arvestada, et 88% klientidest tõenäoliselt ei naase Sinu kodulehele peale halba kogemust ja tekstist mitte arusaamine on päris halb kogemus.

Mitmekeelne veebileht omab potentsiaali muuta Sinu äri edukamaks ja ning konkurentsi seisukohalt muutub see üha olulisemaks ja olulisemaks. Järgnevalt toome välja 9 põhjust ja viisi, kuidas  mitmekeelne veebisait Sinu ettevõttele kasuks tuleb.

1. Kliendibaasi suurendamine

Esiteks ja peamiseks aitab mitmekeelne veebileht luua kontakti palju laiema publikuga ja seetõttu suurendada kliendibaasi. Ainult 25% interneti kasutajatest on inglise keelt emakeelena kõnelevad inimesed, eesti keelt kõnelevaid kasutajaid on vaid olematu protsent, seega on viimane aeg hakata panustama ülejäänud 75%- le potensiaalsetele klientidele.

Mitmekeelne veebisait annab võimaluse oma äripakkumised avada uutele kliendisegmentidele, mis varem ei olnud kättesaadavad, mis omakorda aitab suurendada äri müüki ja kasumit.

Lisaks ahvatlevale võimalusele jõuda uute klientideni teistes riikides, on väga oluline mitte ära unustada, et ka meie enda riigis räägitakse teisi keeli. Peale suure vene keele osakaalu riigis kasvab ka üha enam näiteks briti elanike arv.

Eri keeli kõnelevate internetikasutajate osakaal

Eri keeli kõnelevate internetikasutajate osakaal

2. Rahvusvaheline SEO

Ettevõtte online-edukus sõltub suuresti tema võimest otsingumootori tulemuste lehtedel (SERP) kõrgel asetseda. Mida kõrgemal on Sinu veebisaidi lehed otsingumootori lehtedel, seda tõenäolisemalt tarbijad neid näevad, mis omakorda mõjutab võimalikku müüki ja kasumit. Kuidas seda aga eri keeltes teha?

Peamine on mitte ainult oma veebilehe sisu tõlkimine, vaid ka selle indekseerimine SERP-ides, mis tähendab, et olete selle kõik rahvusvahelise SEO jaoks optimeerinud. See hõlmab 100% saidi tõlkimist – sh metaandmeid. See tähendab ka ainulaadsete URL-ide olemasolu koos keelespetsiifiliste alamdomeenide või kataloogidega. Kui see kõik on tehtud, on teie veebisait struktureeritud viisil, mis on otsingumootorite robotite jaoks hõlpsasti skännitav, andes Sulle tulemuste lehtedel kõrgema asetuse! Võib küll tunduda palju tööd, aga see on garanteeritult kasulik.

3. Kliendikesksus

Ettevõtted, millel on mitmekeelne veebileht, osutuvad kliendikeskseks, parandades seeläbi brändide üldist mainet ja usaldusväärsust sihtrühmade seas. See on lihtsalt meie inimloomuses – meile kõigile meeldib tunda end tunnustatuna ja hinnatuna.

Pakkudes klientidele kvaliteetset sisu nende emakeeles, võid kindel olla, et nad austavad Sind rohkem ja eelistavad Sinu teenuseid kellegi teise oma asemel. Tundes end hinnatuna veedab klient Sinu veebisaidil rohkem aega, tarbib rohkem sisu ning lõpuks kulutab ka rohkem raha Sinu toodete või teenuste ostmiseks.

4. Usaldus

See mitmekeelse veebisaidi loomise eelis ja põhjus käivad käsikäes eelmisega. Avaldades austust ja tunnustust oma vaatajaskonna vastu, ehitad pikaajalise usalduse brändi ja selle järgijate vahel.

Küsimus ei ole ainult lugupidamises. On täiesti loomulik, et kliendid tunnevad end mugavamalt oma emakeeles artikleid lugedes või tooteid uurides. Nii saavad nad olla kindlad, et ei tule üllatusi, ning sees suurendab ostu läbiviimise tõenäosust.

mitmekeelne veebielht ja usaldus kliendi vahel

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Kaubamärgi maine edendamine

Tänapäeval peavad ettevõtted olema võimalikult paindlikud, et klientidele muljet avaldada, ja olgem ausad – mitmekeelne koduleht on just selline paindlikkus, mida Sa vajad. Mitmekeelne veebileht on tõend selle kohta, et juhid globaalset äri, mis tähendab teatavat keerukust, pühendumust ja täpsust – kõik need asjad peegelduvad kliendi silmis, kes seostab Sinu äri kvaliteedi ja professionaalsusega.

6. Arusaam kultuuride eripärast

Mida rohkem tead konkreetsest turust, seda paremini saad sellele läheneda. Mitmekeelse saidi kujundamisel peate kaasahaarava lõpptoote valmimiseks õppima erinevaid üksikasju kohalike kultuuride kohta ja mõistma nende eripära.

Lisaks saad välisriikide tundmaõppimisel väärtuslikku teavet, mis aitab Sul tooteid või teenuseid kohandada iga turu jaoks eraldi. Näiteks tõlgendavad erinevad kultuurid värve erinevalt, mis võib innustada Sind konkreetsete piirkondade brändistrateegiat muutma ja tänu sellele suurendada oma kasumit.

7. Konkurentide ületamine

Majanduslikult ebakindlatesse aegadesse suundudes peavad ettevõtted konkurentide ees eelise saamiseks rohkem kui kunagi varem eristuma. Kuna praegune pandeemia võib põhjustada ülemaailmset majanduslangust ja raha kulutamise ulatuslikku vähenemist, peavad ettevõtted olema loovad, et nad saaksid üle elada eelseisva raske perioodi. Mitmekeelne veebisait teeb just seda ning aitab suurendada piiriülest e-kaubanduse müüki, mis võib kasvava e-kaubandusele suunatud jaemüügikeskkonna poole liikudes olla võtmetähtsusega.

8. Tasuvad turunduslahendused

Veebisait on kaasaegse ettevõtluse ankur. See on koht, kus saad oma tooteid tutvustada ja avaldada ahvatlevat sisu, mis innustab kliente veetma rohkem aega Sinu veebilehte uurides.

Parim on see, et sisuturundus maksab 62 protsenti vähem kui traditsiooniline turundus ja see tekitab umbes 3 korda rohkem müügiviise. Mitmekeelne veebileht viib Sinu äri lähemale suuremale publikule, suurendades samal ajal potensiaalsete kleintide arvu, sest nad suudavad Sinu turundussõnumitest aru saada.

 

Kuigi mitmekeelse veebilehe üles ehitamine võib tunduda keeruline, siis ära mata seda mõtet maha, sest see võib Su äri viia hoopis uuele tasemele. Hoia meeles kõiki neid kasutegevaid tegureid ning ära karda uut veebilehte luua või olemasolevat täiendada – see võib Sinu kasumit suurendada kiiremini, kui seda arvad. Lisaks ei pea Sa seda tegema üksi – võta meiega ühendust ja meie aitame nii tõlke, sisuloome kui veebi ülesehitusega!

SEO
admin

november 22.2018 | Google | otsingumootor | search engine optimization | SEO | sisuloome

SEO- mis see on?

SEO on inglise keeles search engine optimization, mis tähendab otsingumootoritele optimeerimist. See suurendab veebilehe nähtavust otsingumootoris potentsiaalsetele klientidele ja partneritele. Optimeeritud kodulehte näidatakse otsingutulemustes eespool, kui potentsiaalne klient või tulevane koostööpartner uurib mingit toodet või teenust märksõna kaudu. Lihtsamalt öeldes on see veebilehe töötlemine sedamoodi, et see meeldiks otsingumootorile, millel on omakorda ülesandeks leida kõige paremad vastused kasutaja küsimustele. Tänapäeval on kõige populaarsemaks otsingumootoriks Google.

Otsingumootor uurib läbi kogu veebi ning seejärel vaatab üle kõik veebilehed, mis välja ilmuvad. Vastavalt kasutaja sisestatud otsisõnale või lausele, reastab otsingumootor leitud kodulehed.

Miks veebileht vajab SEO-d?

Interneti kasutamine tänapäeval on muutunud juba igapäevaseks. Kaasaegne, hästi toimiv ning silmale ilu pakkuv veebileht on Sinu ettevõtte visiitkaart Internetis. Sul võib olla kõige vägevam koduleht, aga mis kasu sellest on, kui keegi sinna ei satu? Just seetõttu on otsingumootorile optimeeritud koduleht äärmiselt oluline, sest see aitab veebilehe positsiooni, näiteks Google´s, oluliselt tõsta.

Koduleht ei ole kindlasti ühekordne projekt! Selleks, et koduleht oleks nähtav, tuleb pidevat tööd teha selle sisu ja leitavusega. Oluline on veebilehel regulaarselt tegeleda toodete või teenuste teabe uuendamisega või täiendamisega. Samuti on tähtis edastada klientidele uudiseid, kirjutada või jagada blogipostitusi ning lisada aeg-ajalt fotosid. See näitab klientidele, et Sinu ettevõte on aktiivne. Kui veebilehel puuduvad edaspidised uuendused, siis jätab Google selle otsingus kohe tahapoole, sest konkurendid, kes aktiivselt tegelevad oma kodulehega, tõusevad ettepoole.

Selleks, et suure konkurentsiga Internetis toime tulla, tuleks kaasas käia ka SEO trendidega, seda eriti Google´i uuendustega. Keskmiselt 61% inimestest kasutavad otsingumootoreid, et leida tooteid või teenuseid Internetist, aga nendest ainult 10% vaatavad otsingutulemuste lehte, mis asub alles pärast kolmandat lehekülge.

SEO ja sisuloome toovad esmased tulemused alles kuu- kahe jooksul, kuid tehtud tööd jäävad püsima. Kodulehe optimeerimine toob juurde külastatavust ning edaspidi ka lojaalseid kliente, sest Sinu ettevõte on nähtav. Positsioon võib langeda vaid siis, kui konkurendid näevad rasket vaeva, et Sinust ette trügida. Kui konkurendid on pigem passiivsed, võib hea positsioon otsingumootoris püsida aastaid.

Igakuise SEO halduse ja sisuloomega paraneb lehe positsioon otsingumootorites. Eesmärgiks on päringute kasvatamine ja autoriteedi tekitamine nii otsingumootorite kui ka veebilehe külastajate jaoks. Ärgem jätkem oma veebilehti unarusse!

Sisuloome
admin

juuni 28.2018 | sisu | sisu loomine | sisuloome

Mõnikord oleme kuulnud arvamust, et sisuloome tähendab ainult teksti kirjutamist ja selle mõnel veebilehel avaldamist. See on enimlevinud tõlgendus. Tegelikult katab sisu mõiste rohkemat kui kirjutamist.

 

Mis on sisuloome?

Sisu on erinevatel viisidel edastatud sõnum selle saajale. Sisu võib olla erineval kujul nii tekst kui ka heli, nii pilt kui ka video. Tõsi ta on, et sisuloome all mõeldakse enamasti kirjutamist.

Ennekõike hea sisu on see, mis on selle tarbijale, kas siis kuulajale, lugejale või vaatajale, tema poolt soovitud viisil kasulik. Sellist eesmärki teenib enamasti aegumatu sisu.

Efektiivne sisuloome aitab saada uusi kliente ning hoida juba olemasolevaid kliente. Kui inimesed leiavad avaldatud sisust midagi neile huvitavat ja kasulikku, on nad motiveeritumad ka tagasi tulema.

Küsimusteks jääb, kuidas ja mil viisil luua sisu, mida kliendid tajuksid kasuliku ja huvitavana?

 

Blogi – kindel valik heale sulesepale

Enda lehele või blogisse postituste kirjutamine on üks hea variant sisu loomiseks. Sisu loomine toimib kõige paremini ainult juhul, kui inimene, kes blogipostitused kirja paneb, kirjutab lugejatele olulistest teemadest piisavalt huvitavalt. Mõne lõigu trükkimises pole midagi rasket. Väljakutseks võib olla piisavalt sisuka teksti piisavalt ladusalt kirjutamine, et lugeja teksti lõpuni loeks.

 

Külalispostitused – kasuta spetsialiste

Kui endal ideid jagub aga sulg väga ei jookse, võid näiteks enda blogis avaldada külalispostitusi. Igast valdkonnast on võimalik leida mõni spetsialist, kes oskab jagada nii head nõu kui selle ka huvitavalt kirja panna. Võid oma ideid asjatundjatega jagada ning üsna varsti leiad, et külalispostitused on üheks heaks viisiks, kuidas lugejate tähelepanu haarata.

Või soovid ise teha külalispostituse mujal asuvasse blogisse, sest see on blogi lugejatele kasulik?

 

Podcastid – uus ja huvitav

Podcastid ehk taskuhääling on kaasaegne asendus raadiole, mille puhul saab kuulaja ise valida, millal ja mida ta kuulab. Eestis on podcastid populaarseks saanud alles viimastel aastatel, mistõttu on need paljude jaoks endiselt uus avastus.

Podcastide kuulamine on mugav kõigile, kes eelistavad olulist infot pigem kuulata, kui lugeda. Neid saab kuulata mugavalt näiteks autosõidu ajal või sporti tehes. Eestikeelse podcastina toome esile hakkametegutsema.ee.

 

Youtube – igaüks võib olla staar

Youtube’is oma kanali omamine ja sellele videode lisamine on teine valdkond, mis on 2018. aasta suveks Eestis niši staatusest välja jõudnud ja aina tavapärasemaks muutumas.

Enne suure hurraaga filmimise alustamist tuleb aktsepteerida seda, et Youtube’s on konkurents küllaltki tihe. Miljonite teiste videode seast silma paistmiseks peab üleslaetav video olema kvaliteetne ja vaataja jaoks piisavalt kasulik, enamasti ka tempokas.

Kvaliteetne Youtube’i video nõuab oskusi, aega ja pealehakkamist, ent kõigi kolme olemasolul õnnestub luua publiku jaoks nii visuaalselt nauditav kui ka kuulamise mõttes huvitav sisu.

 

Räägi lugu fotodega

Pildistamine on üks viis luua kaasahaaravat sisu. Ilusad päikeseloojangud ja klassikalised puhkusefotod rannal võivad mõjuda ebaoriginaalselt, kuid taas ja taas saab selline sisu sotsiaalmeedias palju tähelepanu.

Fotodest edasi on ainult väike sammuke Youtube video loomiseni, või pildil oleva kirjeldamisega ka väikese blogipostituseni.

Facebookis ülimalt populaarne Humans of New York (HONY), mida jälgis 2018. juunis 17,797,719 jälgijat, sai alguse just alustava fotograafi hobiprojektist. Tuule sai HONY tiibadesse sotsiaalmeedias aga hetkest, kui autor Brandon hakkas fotode juurde lisama pildil oleva inimese mõtteid.

 

Sotsiaalmeedia – võimalused igale maitsele

Facebooki, Twitteri, Snapchati ja Instagrami saab kõik ühe termini alla koondada – sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia eeliseks on, et inimesed jagavad neile meeldivat infot ise edasi. Enda blogisse lisatud postituste jagamine valitud sotsiaalmeediakanalites on lihtne viis jääda silma uutele lugejatele, tulevastele võimalikele fännidele.

Sotsiaalmeedia platvormide pikast nimekirjast saab teha enda teenuse jaoks õige valiku, kui mõelda sihtgrupile ja olemasolevale sisule.

Lühikesed ja kaasahaaravad mõtisklused sobivad paremini Twitterisse.

Sarnaste huvidega huvilisi koondavaid grupid on foorumitest liikumas enamasti Facebooki gruppidesse.

Ning valdavalt ilusa visuaalse sisu edastamiseks on Instagram vaieldamatu liider.

 

Uudiskiri – kogu sisu postkasti

Uudiskiri on mugav viis kuidas kogu vajalik info otse huviliseni toimetada. Üheks eeliseks on see, et kirja saavad vaid need, kes on juba asja vastu huvi avaldanud. Miinuseks on aga see, et inimene saab alati uudiskirjast ka loobuda või selle lihtsalt prügikasti saata. See tähendab, et uudiskirja loomiseks peab vaeva nägema.

Hea uudiskiri ei ole lihtsalt enda promomine, vaid kliendile lisaväärtuse pakkumine: olgu siis uue informatsiooni või mõne sooduspakkumise näol. Uudiskirjas saab kombineerida ka mitut erinevat tekstiloome viisi.

 

Sisu luues mõtle sihtrühmale

Hea sisu loomine on võimalik mitmel erineval viisil. Mis sobib ühe teenuse puhul, ei pruugi sobida teisele.

Parima sisuloome viisi valimiseks on vaja mõelda sihtrühmale ja sellele, mil moel on info edastamine kõige tulemuslikum.

Kui sa tead, et su sihtrühm on pigem Instagrami kasutaja, ei ole pikkadel blogipostitustel suurt mõtet.

Kui sa oled aga välja selgitanud, et just pikad ja huvitavad artiklid on need, mis sihtgrupile ligitõmbavalt mõjuvad, tasub mõelda ennekõike huvitavate külalispostituste loomisele.

Kodulehele loodud sisu on ka üks parimaid viise saada otsingumootorites leitavaks.

sisu loomine

Aegumatu sisuturundusartikkel või muu sisu loomine on nagu hea raamat, mida loetakse taas ja taas. See toob ka nädala, kuu või isegi aasta pärast uusi lugejaid Sinu veebilehele, blogisse või sotsiaalmeediakontole. Sellel pole Parim enne tähtaega ning lugejad ja otsingumootorid armastavad seda. Toome allpool välja 3 nõuannet, kuidas aegumatut sisu luua.

 

Sisu loomine ehk tea, kellele ja millest kirjutad

Kui Sulle tundub, et kõik olulised teemad on juba blogipostitustega kaetud, ära muretse – inimesed on kirjutamist erinevates vormides harrastanud juba tuhandeid aastaid ning täiesti originaalset teemat välja mõelda on pea võimatu. Küll on aga Sul võimalik praktiliselt alati pakkuda uut lähenemisnurka või infot.

Aegumatu teema näiteks on õhtusöögist kirjutamine. Näiteks: “Kuidas teha kiirelt ja soodsalt tervislikku õhtusööki”, selle teema juures on võimalus välja tulla uusi retsepte või nõuandeid.

Teema valikul pea meeles, et aegumatu sisu ei ole:

  • Uudisväärtuslikud artiklid, näiteks USA presidendivalimiste tulemus aastal 2017
  • Statistika ja andmed, mis aeguvad ruttu (näiteks III kvartali majandustulemused)
  • Lühiajalised trendid (näiteks 2018. aasta kevad-suvine kübaramood)

Eelmisele nimekirjale mõeldes on igihaljas teema aga natuke teise nurga alt: “Kuidas saada rikkaks – õppetunnid Donald Trumpilt.”

Igihaljaid teemasid saad ammutada oma valdkonnaga seotud foorumitest ja kodulehtede “Sageli esitavad küsimused” rubriigi alt.

Teemat valides ja sisu luues vaata alati, mida on juba kirjutatud – nii leiad üles märksõnad, mis pakuvad inimestele huvi. Pane oma märksõna või planeeritav pealkiri otsingumootrisse ja vaata, kui palju vastuseid saad.

Kui leiad artikli või blogipostituse, mis on kogunud aegade jooksul palju kommentaare või jagamisi, siis bingo! Oled tõenäoliselt leidnud aegumatu teema.

 

Tee sisu nähtavaks ja hoia seda elus

Heast artiklist on vähe kasu, kui see ei jõua lugejateni. Kui oled leidnud ülesse sobivad ja huvipakkuvad märksõnad, lisa need kindlasti pealkirja ja ära unusta SEO-d ehk artikli optimeerimist otsingumootorite jaoks.

Lisa alt-tekst piltidele, kasuta märksõnu tiitlis, tekstis, pealkirjas ning lingi oma artikkel teiste aegumatute tekstidega.

Selleks, et artikkel pakuks huvi ka lugejatele, ole konkreetne – ära kasuta üldisi ja umbmääraseid pealkirju, vaid selliseid, mis annavad kohe teada, mida sisust on oodata.

Inimesed otsivad tekste konkreetsete märksõnade järgi ning kui see märksõna Sinu teksti pealkirjas ei esine, oled oma võimaluse maha maganud.

Igihaldjad teemad ja pealkirjad on näiteks:

  • Nõuanded ja juhiseid millegi tegemiseks või saavutamiseks (Näiteks: “Võimalus olla õnnelik. 6 igapäevaharjumust, mis tagavad rahuliku meele ja muretu mõtteviisi.”)
  • Toodete, teenuste või kohtade ülevaated ja hinnangud (näiteks: Puhkaeestis.ee “Kuhu sööma minna, kui oled vegan või eelistad gluteenivaba toitu.”)
  • Kuidas-artiklid (näiteks: “Kuidas joosta kümmet kilomeetrit?”)

Selleks, et hoida sisu elusana ja mitte lasta sellel infotulva alla mattuda, tee see nähtavaks erinevates kohtades – loo õppematerjalid algajatele, jaga erinevates sotsiaalmeediakanalites  ning kindlasti ajakohasta juba varem loodud sisu.

Lihtsuses peitub võlu

Igihalja teksti kirjutamisel pea meeles, kellele kirjutad ning vali seejärel sobiv stiil.

Kui Soovid, et Sinu kirjutis leiaks arvukalt lugejaid ning peaks vastu ajaproovile, väldi tehnilist ja keerukat teksti, väga spetsiifilist teemat ning pea meeles – lihtsuses peitub võlu.

Muuda tekst lugeja jaoks arusaadavaks ning kasuta kindlat struktuuri – teema lahtiseletamine ja aktuaalsuse väljatoomine, teema arendus ja kokkuvõte.

Kui Sa teemat ja mõisteid lahti ei seleta, ei pruugi lugeja teksti väärtusest aru saada ning kaotab tõenäoliselt huvi juba alguses.

Pea meeles, et lugejad on tavalised inimesed, kes on mingil teemal algajad või huvilised ja otsivad infot, olgu selleks siis töökoha vahetus, lemmiklooma eest hoolitsemine või toit.

Hea sisu loomine tähendab, et Sinu tekst ei ole suunatud ekspertidele, küll aga esitad Sa tekstis enda ekspertarvamust.

Näiteks artikkel “10 parimat närimislelu toakoerale” pakub huvi nii värskele koeraomanikule kui ka inimesele, kes ei kujuta elu neljajalgse sõbrata ettegi. Küll aga ei ole kirjutis suunatud veterinaaridele.

Ekspertarvamuse esitamiseks võid tugineda uuringutele või isiklikele kogemustele.  Inimesed hindavad Sinu kirjutist, kui pakud uusi teadmisi või kui tekst on inspireeriv ja paneb tegutsema.

Näiteks kirjutades koerte mänguasjadest, võiks tekst suunata lugejat üle vaatama või uuendama oma lemmiku mänguasjavalikut.

Aegumatu ja püsivalt huvitava sisu loomine nõuab ettevalmistust, planeerimist ning keskmisest rohkem tööd, kuid loodud sisu armastavad nii lugejad kui otsingumootorid ja panustatud aeg tasub end mitmekordselt ära.

Järgmine kord postitust kirjutades võta aluseks allolev aegumatu postituse nimekiri ja vaata üle, kas kirjutis võiks vastu pidada ajaproovile või mitte.

 

Aegumatu postitus on:

  • suunatud pigem algajatele või asjaarmastajatele
  • ühest konkreetsest probleemist ja lahendusest
  • selles valdkonnas Sinu ekspertarvamus
  • lihtsalt jälgitav, omab kindlat formaati ja ülesehitust
  • paneb tegutsema

 

Vaata ka järgmisena, miks ja kuidas luua enda blogi. Head kirjutamist!

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee