Logo kujundamine
admin

veebruar 22.2018 | logo | logo disain | logo kujundamine | logo loomine | logo tegemine

Logo kujundamine on lihtne nende 5 soovitusega

Kui näidata meile valget õuna, millest on tükk ära hammustatud,  mõtleme tehnoloogiahiiu Apple peale. Kui me näeme suurt kollast „M“ tähte, meenub meile kiirtoidukett McDonalds ning kui me näeme nelja omavahel ühendatud rõngast, seostame seda autobrändiga Audi.

Tihe seos kujunduse ja brändi vahel on põhjuseks, miks logosse ei saa suhtuda uisapäisa. Tähtis on jääda inimestele meelde ja meenuda ka siis, kui nad seda kõige vähem ootavad. Mõned lihtsad nipid võivad meeldejääva logo loomise lapsemänguks muuta.

 

Mida lihtsam, seda parem

Esiteks peaks logo olema lihtne ja lööv, sest väga detailirohke disain on meeldejäämiseks liiga keeruline. Maailma tuntuimad logod on tihtipeale ääretult lihtsad – näiteks bränd Nike. Ideaalsus ongi see, kus logo on endiselt äratuntav ka siis, kui see on joonistatud paari kiire pliiatsitõmbega salvrätiku peale.

Samal ajal ei tohiks disain olla liiga etteaimatav – juuksurisalongi logol ei pea alati käärid ning kinnisvaramaakleril maja siluett olema.

Tõeliselt hea logo mõtleb raamidest välja.

 

Mõtle värvivalikule

Teiseks tasub mõelda värvivalikule ja mitte unustada seda, millega iga värv seostuda võib.

  • Punane värv seostub näiteks agressiivsuse aga ka julguse ja armastusega.
  • Roosa värv seostub rohkem tüdrukutega ja sinine värv poistega.
  • Roheline värv suunab meid mõtlema loodusele ja tärkamisele.
  • Kollane meenutab aga helgeid hetki ning päikesevalgust.

Hea värvivalik võib tähendada seda, et bränd meenub ka siis, kui logo ennast ei näegi, vaid märgatakse lihtsalt värvikombinatsiooni. Sinine ja kollane – IKEA, valge ja punane – Coca-Cola; roheline – Keskerakond.

Värviteooriaga arvestamine aitab valida just sellise värvilahenduse, mis sobitub brändi olemusega. Ei tasu karta ka must-valget disaini, mis võib kirevavärviliste logode vahel eriti hästi silma torgata.

 

Tähed muutuvad kujunditeks

Kolmandaks, kui logo sisaldab ka sõnalist külge, näiteks firma nime, tuleb eriti suurt tähelepanu pöörata kirjatüübi ehk fondi valimisele. Kuigi font peaks olema meeldejääv ja silmapaistev, peaks see samas olema ka lihtsalt loetav ning seda nii dokumentide päises kui ka suurtel välireklaamidel.

Seda aitab garanteerida see, et loomeprotsessi käigus prinditakse tööd reaalselt ka välja ning jälgitakse, mis mulje sellest jääb. Logo kujundamisel teksti kasutamist ei tasu karta, sest olles kujundusega loovad, võib luua päris huvitavaid kombinatsioone, kus ühes logos peitub rohkem, kui esmapilgul arvata võib.

 

Kaks pead on ikka kaks pead

Neljandaks on vaja katsetada logo mõjumist. Logo, mis on ühe inimese jaoks kergesti mõistetav, võib kellegi teise jaoks hoopis muude asjadega seonduda. Parim variant oleks saada tagasisidet otse oma sihtgrupilt, kuid kui see ei ole võimalik, on suur abi ka kolleegidest ja sõpradest. Kas logo disain on meeldejääv? Millega logo seostub? Kas see on omapärane ja eristuv?

Hea oleks seda teha ka jooksvalt, kui disain on alles töös ning muutusi on lihtne teha. Ning kui vaja, tuleb kõik tehtu ära kustutada ning uuesti nullist pihta hakata. Paljude tuntud brändide logode lõppversioon on esimesest mustandist kardinaalselt erinev.

Viiendaks ja lõpetuseks tuletame meelde, et logo kujundamisega sama oluline on selle reaalne kasutamine.

Vinge logo on mõttetu, kui seda kasutatakse ainult ettevõttesisestel memodel ning kliendil ei teki logo ja brändi vahel mingit seost. Kui logo on valminud, tuleb see lisada kõikidele oma materjalidele ning anda siis aega muutuse tekkimiseks. Vajadusel iseendale alatasa meenutades, et ikoonid ei sünni üleöö.