sotsiaalmeedia

Turundusstrateegia
admin

august 31.2022 | digitaalne turundus | koduleht | sotsiaalmeedia

Turundusstrateegia – mis see on?

Turundusstrateegia on väljatöötatud kava, tänu millele jõutakse potentsiaalsete klientideni. Eesmärgiks on luua nad sinu toote ja/või teenuse aktiivseteks tarbijateks.

Korralikult läbimõeldud turundusstrateegia on sinu ettevõtte edu saavutamise tugevaks vundamendiks. Koos üksikasjaliku turundusplaaniga saad kätte õige suuna, mida on tarvis turunduse vallas täpsemalt ette võtta ning milliseid võimalusi kasutada – e-mailiturundus, sotsiaalmeedia postitused (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn), koostööpartnerid, influencerid jne.

Sotsiaalmeedia

3 olulist punkti turundusstrateega loomisel

  1. Tunne oma toote/teenuse tarbijat!

Turundusstrateegia loomine ei ole tegelikult keeruline, aga aeganõudev. Väga täpselt tuleb selgeks teha, kes on sinu toote ja/või teenuse tarbija. Tee kindlaks oma potentsiaalse kliendi vanus, sugu, hobid, perekonnaseis, haridus, töökoht, sissetulek, elukoht ning sul on juba parem ülevaade, kes on sinu klient. Tooteid ja/või teenuseid turundatakse kliendi vajadustest lähtuvalt. Tänu täpsele kliendikirjeldusele, tead sa, millised on tema valukohad ning oskad nendest lähtuvalt tema probleemidele lahendusi pakkuda ja tänu sellele ei jäta klient sind maha ning tulevad ka uued.

  1. Too välja punktid, miks on sinu toode või teenus ainulaadne!

Sinu toode või teenus on parem kui konkurentidel! Too välja erinevad väärtused ja kasud. Nendeks on näiteks huvitav ja/või mugav asukoht, eriline teenindus, ainulaadne väljanägemine, ajalugu, vägevad kampaaniad, eriline sisu sotsiaalmeedias, personaalne lähenemine või midagi muud erilist ja ebatavalist.

  1. Väljatöötatud detailne turundusstrateegia on elluviimiseks!

Nagu juba eespool mainisime, tulemuste saavutamiseks on vaja koostada põhjalik ja detailne turundusplaan. Soovitame kasutada erinevaid digikanaleid, et jõuda juba olemasolevate ja tulevaste klientideni. Sotsiaalmeedias on tugev jõud! Uuringute järgi on Eestis umbes 1,2 miljonit internetikasutajat ning neist ümmarguselt 90% täiskasvanutest kasutavad internetti iga päev – tehke omad järeldused.

Sotsiaalmeediat (Facebook, Instagram, Twitter jne) on hea ära kasutada olemasolevate klientide hoidmiseks ning uute sidumiseks, postitades vähemalt 2x nädalas kõnetavaid sisutekste, pilte ja videoid.

Ärme jäta mainimata ka kodulehte, mis on sinu ettevõtte visiitkaardiks. Sinu brändi veebileht peab olema lihtsasti navigeeritav, pilkupüüdev, kaasaegne ja kasutajasõbralik – võimalus head esmamuljet jätta on vaid üks kord! Seega, panustage ka oma kodulehele, et see oleks kaasaegne ja kliendisõbralik.

Kodulehele sisu tootmiseks kasutatakse ka märksõnu, mida Google üles leiab ning sinu toodet või teenust soovitab potentsiaalsele kliendile, kes parasjagu „googeldab“.

89 IT tiim aitab oma nõu ja jõuga, et muuta sinu toode või teenus klientidele nähtavaks. Kui vajad abi kodulehe loomisel, turundusstrateegia tegemisel või mõne muu IT alase „asjaga“, võta meiega julgesti ühendust. Meie lähenemine on sõbralik ja personaalne!

Digitaalne turundus

Digitaalne turundus – mis see on?

Digitaalne turundus on tänasel päeval kõige populaarsem ja mugavam lahendus muuta oma ettevõte kliendile nähtavaks ja lihtsasti leitavaks. Tänu digiturundusele on võimalik oma tooteid ja teenuseid mugavalt reklaamida just oma sihtgruppidele.

Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus kuulub digitaalse turunduse alla. Tänu sotsiaalmeediale saab iga suur ja ka väike ettevõtte olla nähtav ning kättesaadav oma olemasolevatele ja tulevastele lojaalsetele klientidele. Nemad omakorda reklaamivad Sinu ettevõtte tooteid ja teenuseid oma tuttavatele, sõpradele ja pereliikmetele läbi sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia platvormideks on näiteks Facebook, Instagram ja Twitter. Suheldes nendel platvormidel oma klientidega, saab ettevõte tõsta külastatavust oma veebilehel ja suurendada oma brändi tuntust, näiteks läbi informatiivsete postituste.

SEO

Teiseks oluliseks digitaalse turunduse liigiks on SEO turundus. SEO on inglise keeles search engine optimization, mis tähendab veebilehe optimeerimist otsingumootoritele. Tänasel päeval on kindlasti üheks populaarseimaks otsingumootoriks Google. Selleks, et Sinu ettevõtte koduleht oleks nähtav, tuleb regulaarselt tegeleda toodete või teenuste teabe uuendamisega ning täiendamisega. Mis kasu on pilkupüüdvast ja kasutajasõbralikust veebilehest, kui keegi sinna ei satu? Täpselt seetõttu ongi oluline otsingumootorile optimeeritud koduleht, sest hästi tehtud SEO aitab veebilehe positsiooni, näiteks Google-s, oluliselt tõsta.

AdWords

AdWords ehk Google Ads on internetipõhine reklaamiteenus, mis on Google-i loodud. Tasu eest on ettevõttetel võimalik näidata oma toodete või teenuste reklaame Google-i teenustes, mis töötab HTTP-küpsiste ning määratud märksõnade põhjal, mida reklaami tellija on kasutanud. Sellised Google-i reklaamide tüübid on otsingureklaamid, displeireklaamid, rakendusereklaamid ning videoreklaamid, näiteks Youtube-s.

Iga ettevõtte eesmärgiks on oma brändi autoriteedi tekitamine ning päringute või broneeringute kasvatamine. Digitaalne turundus on selleks imeline abimees. Olgem nähtavad!

Instagram
admin

mai 07.2019 | facebook | instagram | sotsiaalmeedia | twitter

Instagram peidab oma uue testi käigus meeldimiste arvu fotodelt ning vaatamiste arvu videotelt. Eesmärgiks on suunata kasutajate tähelepanu rohkem sisule endale ja mitte igasugustele mõõdikutele.  Testi käigus ei näe enam kasutaja jälgijad tema postituste meeldimisi ja vaatamisi. Kontoomanik ise saab neile näitajatele küll pilgu peale visata kui postituse eraldi avab. Vaikimisi on need näitajad peidetud. Privaatsete mõõdikute test algab sellel nädalal esialgu Kanada kasutajatele.

 

Mõõdikute mõju sotsiaalmeedias

instagrami_testEnamus sotsiaalmeedia kritiseerijaid on öelnud, et rõhu panemine igasugustele mõõdikutele sotsiaalmeedias mõjub alati pigem negatiivselt. Seda nähtust on täheldanud nii Facebook, Twitter ja ka Instagram. Kasutajate suunamine igasugustele numbrilistele eesmärkidele ei mõju hästi ning liiga paljud kontoomanikud hakkavad läbi nende enda väärtust ja populaarsust hindama. Paljud sotsiaalmeediaplatvormid kasutavad algoritme mis võtavad arvesse konto varasemaid vaatamisi ja meeldimisi, et otsustada kui paljudele inimestele ka selle konto uut sisu kuvada.

Instagrami tegevjust ütles, et test ei ole suunatud konkreetsete tegevuste muutmiseks vaid üleüldiselt kasutajatele pingevabama keskkonna loomiseks. Keskkonna kus inimesed tunneksid ennast täiesti vabalt ja ei keskenduks meeldimiste kogumisele. Meeldimiste arv ei pruugi tihtipeale ka üldse tegelikusele vastata. On palju teenuseid mille kaudu saab endale näiteks meeldimisi või kommentaare ka osta. Uuringud on näidanud, et üha enam kasutajaid müüvad enda kontod maha, et neist tehtaks automaatsed meeldimis-robotid. Instagram ei välista isegi tulevikus meeldimiste täielikku kaotamist.


Instagram võtab malli Twitterilt

Instagrami test jälgib sama mustrit mis hiljutine Twitteri oma. Twitter lõi eraldi eksperimentaalse rakenduse nimega Twttr, meeldimiste ja retweetimiste arvud on peidetud, osana ettevõtte pingutusest parandada inimeste arusaama naturaalsest vestlusest internetis. Näiteks kellegi jälgijana, ilma meeldimiste arvu nägemast, kuidas sa teed otsuse kas see tweet on hea või halb, kas sa peaks seda lugema või mitte. Kogu see temaatika on uus ja huvitav nii twitteri kui ka instagrami arendajatele.


2018 aasta Jaanuaris, vastuseks laialdasele kriitikale, et sotsiaalmeedia platvormid teevad pigem kahju kui kasu, ütles Facebooki CEO Mark Zuckerberg, et ettevõte keskendub edaspidi rohkem aina rohkem kasutajate sotsiaalmeedias veedetud aja naturaalsemaks ja pingevabamaks muutmisele. “Me ei taha, et meie teenused oleks lihtsalt lõbusad kasutada, me tahame, et ka meie kasutajate heaolu oleks võimalikult läbimõeldud”. Veel ei ole kindel kas meeldimiste kaotamine paneb inimesed paremini tundma või pigem leiavad kasutajad lihtsalt mõne uue näidiku, et enda populaarsust mõõta.
admin

august 07.2018 | sotsiaalmeedia | Sotsiaalmeedia turundus | turundus

Mis on sotsiaalmeedia turundus?

Sotsiaalmeedia turundus on peamine kommunikatsioonivahend, mis muudab ettevõtete tooted või teenused tarbijatele rohkem nähtavaks, samuti muudab ettevõtted kättesaadavamaks. Traditsioonilise meediaga võrreldes, mis on tihtipeale väga kulukas ettevõtetele, ei nõua sotsiaalmeedias turundamine suurt eelarvet.

Instagram, Facebook, Youtube ja Twitter on populaarseimad sotsiaalmeedia platvormid, mida ettevõtted kasutavad, et jõuda laia tarbijaskonnani. Kuna kliendid saavad kohe postitada kommentaare toodete või teenuste kohta, pakub see ettevõtetele võimalust otse suhelda kliendiga. Tänu sellele on sotsiaalmeedia turundus kujunenud oluliseks usalduse loomisel tarbijatega.

 

Ettevõtte tuntus suureneb

Oma ettevõtte veebilehel uue sisu avaldamine ja blogipostituste kirjutamine ning selle jagamine sotsiaalmeedias muudab teid kohe nähtavamaks teie sihtgrupile, kes seda infot edasi jagavad. See lihtsustab uutel klientidel teie ettevõtte leidmise ning samuti pakub olemasolevatele jälgijatele võimaluse teie tegemistega igapäevaselt kursis olla. Näiteks aktiivne Facebooki kasutaja satub teie ettevõtteni suure tõenäosusega uudistevoo kaudu.

 

Lojaalsete klientide arv suureneb

Uuringud on näidanud, et ettevõtted, kes kasutavad aktiivselt erinevaid sotsiaalmeedia platvorme, omavad rohkem lojaalseid püsikliente kui need, kes seda ei tee. Seega, ettevõtted peaksid osa võtma sotsiaalvõrgustikest, et saada tulu klientide kaasamisest enda tegemistega. Tänu sellele võidavad ettevõtted püsikliente ning muidugi ka uusi jälgijaid. Ilma sotsiaalmeediata piirdub teie koduleht külastajatega, kes on juba teie toodete/teenustega kursis või kes satuvad teie lehele läbi otsingumootori.

 

Sotsiaalmeedia turundus ja usaldusväärsus

Kui klient on ostnud teie ettevõttelt toote või teenuse ning soovib kiita ning näidata seda oma sõpradele/tuttavatele, siis pöörduvad nad tihti sotsiaalmeedia poole. Postitatakse pilte, videosid, blogipostitusi ning kui sellele on lisatud teie ettevõtte nimi, siis suure tõenäosusega toob see kaasa uued potensiaalsed ostjad. Mida rohkem teie kaubamärk sotsiaalmeedias nähtaval on, seda enam see huvi inimeste seas üles äratab.

 

Suurem võimalus veenda kliente

Igal jagatud postitusel, pildil, uuel kampaanial, reklaamil, mille avaldad sotsiaalmeedias, on võimalus panna klienti veenma ostma teie poolt pakutavaid tooteid või teenuseid. Kui kasvatate jälgijaid, on teil ligipääs ka uutele klientidele, lisaks olemasolevatele. Positiivne suhtlus klientidega suunab neid ka hiljem teie poole tagasi pöörduma. Personaalne suhtlemine klientidega näitab, et hoolite neist ning kaebustele ja kiitustele saate kohe vastata. Sellega saate plusspunkte teenida väga hea klienditeenindusega.

 

Hea ülevaade klientide nõudlusele

Sotsiaalmeedia annab väga hea võimaluse koguda andmeid, mis teie kliente kõige rohkem huvitab ning millele nad tähelepanu pööravad. See annab hea ülevaate teemadele, mis teie klientidele kõige rohkem huvi pakub ning vastavalt sellele on võimalik ettevõtetel teha pakkumisi ja kampaaniaid, klientide huvisid silmas pidades.

 

Kas teadsid?

  • Keskmine eestlane veedab Facebookis ümmarguselt tund aega ning kasutajaid on ligi 700 000.
  • Ühes päevas on Facebookil umbes miljard aktiivset kasutajat.
  • Umbes 55 miljonit pilti, neist 35 miljonit iseendast postitatakse Instagramis päevas kokku.
  • Youtubel on kuus üle miljardi aktiivse kasutaja.
  • 1,65 miljardit sotsiaalmeedia kontot on hetkel maailmas.
  • Firmalt ootavad vastust lähima tunni jooksul 78% inimestest, kes Twitteris brändile negatiivset tagasisidet annavad.

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee