admin

august 07.2018 | sotsiaalmeedia | Sotsiaalmeedia turundus | turundus

Mis on sotsiaalmeedia turundus?

Sotsiaalmeedia turundus on peamine kommunikatsioonivahend, mis muudab ettevõtete tooted või teenused tarbijatele rohkem nähtavaks, samuti muudab ettevõtted kättesaadavamaks. Traditsioonilise meediaga võrreldes, mis on tihtipeale väga kulukas ettevõtetele, ei nõua sotsiaalmeedias turundamine suurt eelarvet.

Instagram, Facebook, Youtube ja Twitter on populaarseimad sotsiaalmeedia platvormid, mida ettevõtted kasutavad, et jõuda laia tarbijaskonnani. Kuna kliendid saavad kohe postitada kommentaare toodete või teenuste kohta, pakub see ettevõtetele võimalust otse suhelda kliendiga. Tänu sellele on sotsiaalmeedia turundus kujunenud oluliseks usalduse loomisel tarbijatega.

 

Ettevõtte tuntus suureneb

Oma ettevõtte veebilehel uue sisu avaldamine ja blogipostituste kirjutamine ning selle jagamine sotsiaalmeedias muudab teid kohe nähtavamaks teie sihtgrupile, kes seda infot edasi jagavad. See lihtsustab uutel klientidel teie ettevõtte leidmise ning samuti pakub olemasolevatele jälgijatele võimaluse teie tegemistega igapäevaselt kursis olla. Näiteks aktiivne Facebooki kasutaja satub teie ettevõtteni suure tõenäosusega uudistevoo kaudu.

 

Lojaalsete klientide arv suureneb

Uuringud on näidanud, et ettevõtted, kes kasutavad aktiivselt erinevaid sotsiaalmeedia platvorme, omavad rohkem lojaalseid püsikliente kui need, kes seda ei tee. Seega, ettevõtted peaksid osa võtma sotsiaalvõrgustikest, et saada tulu klientide kaasamisest enda tegemistega. Tänu sellele võidavad ettevõtted püsikliente ning muidugi ka uusi jälgijaid. Ilma sotsiaalmeediata piirdub teie koduleht külastajatega, kes on juba teie toodete/teenustega kursis või kes satuvad teie lehele läbi otsingumootori.

 

Sotsiaalmeedia turundus ja usaldusväärsus

Kui klient on ostnud teie ettevõttelt toote või teenuse ning soovib kiita ning näidata seda oma sõpradele/tuttavatele, siis pöörduvad nad tihti sotsiaalmeedia poole. Postitatakse pilte, videosid, blogipostitusi ning kui sellele on lisatud teie ettevõtte nimi, siis suure tõenäosusega toob see kaasa uued potensiaalsed ostjad. Mida rohkem teie kaubamärk sotsiaalmeedias nähtaval on, seda enam see huvi inimeste seas üles äratab.

 

Suurem võimalus veenda kliente

Igal jagatud postitusel, pildil, uuel kampaanial, reklaamil, mille avaldad sotsiaalmeedias, on võimalus panna klienti veenma ostma teie poolt pakutavaid tooteid või teenuseid. Kui kasvatate jälgijaid, on teil ligipääs ka uutele klientidele, lisaks olemasolevatele. Positiivne suhtlus klientidega suunab neid ka hiljem teie poole tagasi pöörduma. Personaalne suhtlemine klientidega näitab, et hoolite neist ning kaebustele ja kiitustele saate kohe vastata. Sellega saate plusspunkte teenida väga hea klienditeenindusega.

 

Hea ülevaade klientide nõudlusele

Sotsiaalmeedia annab väga hea võimaluse koguda andmeid, mis teie kliente kõige rohkem huvitab ning millele nad tähelepanu pööravad. See annab hea ülevaate teemadele, mis teie klientidele kõige rohkem huvi pakub ning vastavalt sellele on võimalik ettevõtetel teha pakkumisi ja kampaaniaid, klientide huvisid silmas pidades.

 

Kas teadsid?

  • Keskmine eestlane veedab Facebookis ümmarguselt tund aega ning kasutajaid on ligi 700 000.
  • Ühes päevas on Facebookil umbes miljard aktiivset kasutajat.
  • Umbes 55 miljonit pilti, neist 35 miljonit iseendast postitatakse Instagramis päevas kokku.
  • Youtubel on kuus üle miljardi aktiivse kasutaja.
  • 1,65 miljardit sotsiaalmeedia kontot on hetkel maailmas.
  • Firmalt ootavad vastust lähima tunni jooksul 78% inimestest, kes Twitteris brändile negatiivset tagasisidet annavad.