...

kodulehe tegemine

kodulehe tegemine

Ettevõtte loomine ja kodulehe tegemine käivad tänapäeva maailmas käsikäes. Ettevõtte omamine ilma koduleheta tähendab üldjuhul kindlasti ka potensiaalsete klientide kaotamist. Vabandus, et veebilehe loomine on liiga keeruline või kallis, ei ole kindlasti enam kehtiv, seepärast tasuks kindlasti meile kirjutada ja enda ideest ka rääkida, et see üheskoos teoks teha! Saad meile kirjutada SIIN.

Praeguste vahenditega on võimalik mingisugunegi veebilahendus ettevõttele luua küllaltki odavalt. Kodulehe tegemine on tänapäeval hädavajalik, sest see on ettevõtete, organisatsioonide ja isegi eraisikute esimene samm veebis kohaloleku loomisel. Kuid kodulehe tegemine pole pelgalt disaini ja sisu koostamise küsimus. Kodulehe otsingumootoritele optimeerimine on sama tähtis, kui soovite, et teie koduleht oleks hästi leitav ja külastatav. Siinkohal toome välja võtmepunktid mille abil on kodulehe tegemine või tellimine juba hulka lihtsam.

Registreeri endale domeen

Domeen on sinu kodulehe asukoht internetis. Kõige esimene samm peaks olema sobiva domeeni valimine ja registreerimine – näiteks www.koduleht.com. Kui veebiserver on sinu maja, siis domeen on sinu aadress.

Esmalt tuleks kontrollida kas domeen on üldse vaba ega pole kellegi teise poolt registreeritud. Väga mugav on kasutada selleks näiteks zone.ee domeeniotsingut.

Nõuandeid domeeni valimiseks

Kui esmane valik on juba kellegi poolt hõivatud, siis siin on mõned nõuanded alternatiivide otsingul:

  • Domeen on väga oluline otsingumootorite jaoks. Soovitatav on kasutada nimes sõnu mida inimesed võiks otsida Sinu äri leidmiseks. Näiteks “Mati muruniidukid” on parem kui “Mati koduleht”.
  • Domeen peab olema lihtsasti hääldatav ja meeldejääv. Hoia enda domeen nii lühike kui võimalik ning väldi punkte või sidekriipse. Reegel on, et domeen peaks olema hiljem lihtsalt sisestatav kui keegi on seda Sulle vestluses maininud.
  • Kui kõik teised variandid on võetud siis proovi domeenis kohanime kasutamist. Näiteks kui puhastus.ee on kinni siis proovi tartupuhastus.ee. See ei ole halb variant ja aitab enda lehele isegi rohkem külastusi tuua kui üldise nimega domeen.

 

Millest sõltub kodulehe tegemine

Et kodulehe tegemine oleks lihtsam ja kiirem, siis on kindlasti abiks ka korralik veebimajutus, ehk keskkond kus Sinu koduleht asuma hakkab. Tuleb leida endale veebimajutaja ja enamasti sama koha näol ka registripidaja kes Sinu domeeniandmeid hoiab. Veebimajutaja on teenusepakkuja kes hoiab enda serverites Sinu veebilehte ja selle faile. Veebimajutaja peaks olema võimalikult pika kogemusega, hea kvaliteediga, mõistliku hinnaga ja hea kasutajatoega. Veebimajutuse valikust oleme õnneks kirjutanud ka pikemalt siin – Kuidas valida veebimajutust.

Konkurents veebimajutajate hulgas on küllaltki tihe ning väga palju on ka sellel alal nö. ühemehefirmasid kes tihtipeale tegutsevad lühikest aega ning peale uste sulgemist kaovad jäljetult ka Sinu olulised failid ja koduleht.

 

Planeeri kodulehe sisu

Nüüd kui Sa tead millisele domeenile Sinu koduleht tuleb ja oled välja valinud veebimajutuse, tuleks välja mõelda mis funktsiooni koduleht täitma hakkab ja milline saab olema sisu – asjad põhjalikult läbi mõeldes ja kirja pannes läheb kodulehe tegemine hõlpsamalt. Üllataval kombel on just hirm sisuloome ees üks peamisi põhjuseid miks kodulehe loomist välditakse. Hea uudis on see, et tegelikult ei ole sisu vaja metsikutes kogustes. Pigem töötab paremini minimalistlik ja lihtne koduleht mille iga alamleht täidab kindlat funktsiooni.

Teie kodulehe sisu peaks olema hästi struktureeritud, et otsingumootorid saaksid selle hõlpsalt indekseerida ja mõista. Kasutage olulisi märksõnu, mis kirjeldavad teie tegevusvaldkonda ja mida teie potentsiaalsed kliendid võiksid otsingus kasutada. Kasutage erinevaid päiseid ja alapäiseid, et luua selge ja loetav sisustruktuur.

Kodulehe tegemine ja ülesehituse olulisus

Üldiselt järgivad kodulehed küllaltki lihtsat valemit, omadest vähemalt nelja kindlat alamlehte. Kui Sa seda nimekirja loed, siis ära muretse veel iga lehekülje kujunduse pärast, keskendu ainult sisule.

  • Avaleht: avalehel peaks kindlasti olema ettevõtte nimi, aukoht ja kokkuvõtlik enesetutvustus – mida te teete ja kes te olete. Lühidalt tasuks kirja panna ka mis eristab teid teistest ja miks klient peaks otsustama teie kasuks.
  • Tooted ja teenused: Lehekülg kus on kirjas teie tooted ja teenused mida pakute. Hea praktika on välja tuua ka hinnad või hinnavahemikud ning lühike kirjeldus iga teenuse või toote kohta.
  • Meist: Siin on koht kus jutustada lahti ettevõtte taust ja ehk tuua välja ka ettevõtte kuuluvused erinevatesse ühingutesse. Juurde saab lisada ka klientide tagasiside mis lisab ettevõttele usaldusväärsust.
  • Kontakt: Aadredd, e-mail, telefon, tööajad ja lingid sotsiaalmeedia kontodele nagu Twitter ja Facebook. Interaktiivne Google Maps-i kaart on samuti hea mõte. Kogu kontaktinfo mida klient tahab kiirelt ettevõtte kohta teada, peaks sellel lehel olemas olema.

 

Pane paika ettevõtte logo

Värvid, font ja logo stiil mõjutavad suuresti ka ettevõtte kodulehe disaini kuna logo ja koduleht peaksid käima käsikäes. Kui Sul on juba logo või tunnusgraafika mida oled aktiivselt kasutanud siis on väga hästi. Nüüd tuleks üles otsida võimalikult suur variant logost või logo originaalfail. Kui logo puudub pole ka hullu, siin on kolm varianti logo loomiseks:

  • Joonista logo ise: erinevat tarkvara logo disainimiseks on tohutult. Kui oskad Photoshop-i või Corel Draw-i siis on hästi, kui eriline eelnev kogemus puudub siis võib proovida näiteks veebis asuvat logogeneraatorit – www.tailorbrands.com
  • Fiverr.com: Fiverr on leht mis viib kokku teenuseotsijad ja osutajad justnimelt väiksemate projektide osas nagu logod ja muu tunnusgraafika. Hinnad algavad viiest dollarist ja kusagil 20 dollariga võib logo kätte saada isegi mõne päevaga.
  • Telli logo disainerilt: Kui eelarve kannatab ja pole aega ega tahtmist ise enda logo kallal toimetada siis võib muidugi palgata disaineri või disainibüroo. Nii saad 100% personaalse lahenduse vastavalt enda soovidele ja nägemusele.

 

Kodulehe tegemine ja disain

Nüüd kui kõik muud jupid kodulehe loomiseks on valmis, on aeg hakata kokku panema ühte ilusat kodulehte. Uuringud näitavad, et tihtipeale piisab külastajal isegi kolmest sekundist, et otsustada kas jääda kodulehele või lahkuda. Seega on kiire ja mõjuv esmamulje olulisem kui kunagi varem. Siin on nõuandeid kuidas hoida külastajaid paremini enda lehel.

  • Lihtne ja arusaadav navigeerimine: Külastaja peaks koheselt aru saama millega Sinu ettevõte tegeleb ja milles Sinu kodulehe eesmärk seisneb. Väga kiirelt peaks olema arusaadav kus asub info teenuste kohta ja kus on kontaktinfo. Kui koduleht on arusaamatu siis külastajad lahkuvad kiirelt.
  • Suuna külastajad nuppude abiga tegevustele: Pilkupüüdvad nupud selgete juhistega haaravad hästi pilku. See aitab kindlasti juhtida külastajaid paremini soovitud tegevusteni. Näiteks Sulle kirjutamine või mõne vormi täitmine jms.
  • Veebileht peab kiiresti laadima: Külastajad on kannatamatud ja kui Sinu veebilahendus võtab liialt kaua aega laadimiseks siis sealt lihtsalt lahkutakse sama kiiresti kui tuldi.
  • Hoia asjad lihtsana: Ära otsusta liialt keerulise disaini kasuks ning kindlasti ära arva, et iga sentimeeter veebilehel peab olema täidetud sisuga. Hästi kasutatud tühjad ruumid ja pausid on Sinu sõbrad. Minimalistlik disain suunab kasutaja palju paremini soovitud kohta.

Optimeerige lehe kiirus

Otsingumootorid eelistavad kiireid veebilehti, kuna need pakuvad paremat kasutajakogemust. Kasutage tööriistu, nagu Google PageSpeed Insights, et kontrollida oma kodulehe kiirust ja saada soovitusi selle kiirendamiseks. Samuti saate kasutada kompaktseid pilte ja minimeerida failide suurust, et kiirendada lehe laadimist.

 

Looge linkidega rikastatud sisu

Linkidega rikastatud sisu on oluline, et parandada teie kodulehe nähtavust otsingumootorites. Lingi teiste kvaliteetsete veebisaitidega, mis on seotud teie tegevusvaldkonnaga, et tõsta oma kodulehe autoriteeti ja tõsta selle järjestust otsingumootorite tulemustes.

Usaldusväärsuse hoidmiseks on oluline oma koduleht hoida up-to-date. Vahel nõuab see nullist alustamist. Uue kodulehe loomine ja uuendamine, aga, on kallis töö ning seega on oluline teha veebileht kohe alguses õigesti. Selle abiks jagame mõned olulised nipid, mida meeles pidada, et Sinu uue kodulehe loomine sujuks hästi, edaspidi hooldus ja uuendus oleks võimalikult lihtne ning, et loodud koduleht oleks Sinu firmale maksimaalselt kasulik.

Nagu öeldud, on kodulehe up-to-date hoidmine ülimalt oluline kuna Sinu koduleht on tihti esimene kontakt Sinu firma ja Sinu potensiaalsete klientide vahel. Umbes 38% inimestest lõpetavad veebilehe sirvimise, tihti isegi ei alusta sirvimist, kui veebileht näeb välja vana ja ajaga mitte kaasaskäiv. Seega pole häbiasi oma vana koduleht uue vastu välja vahetada.

Uue kodulehe loomine nõuab esimesena eeltööd ja teadmisi. Tea, mida Sina ja Sinu veebileht vajavad ning ära karda küsida! Valides endale uut veebiarendajat, veendu, et palkad kellegi maineka. Paljud veebiarendajad teevad küll väga head tööd, aga on palju ka neid, kes väga suure summa eest teevad väga vähe. Peamiselt tekib see probleem juba algusest oma soovi sõnastades. Kui ei küsi, ega siis ei saa ka. Seega, kui Sa soovid SEO optimeeritud veebilehte, siis ära unusta seda ka kohe kõige alguses küsida.

Veebidisainerit valides on oluline ka valida õige inimene. Vaata läbi nende portfooliod, tutvu nende stiiliga, enne kui valiku teed. Ideeliselt peaks Sinu peas olema juba valmis idee, mida Sa tahaksid lõpptulemusena näha ning seega vali keegi, kes Sinu nägemusega kokku sobib.

uue kodulehe loomine

seo

Ära unusta SEO’d!

(SEO kohta loe lähemalt siit.) Uue kodulehe loomine on niigi aeganõudev ja kulukas niiet alustades SEO protsessi kohe uue kodulehe loomist alustades, hoiad nii Sina kui veebilehe looja kokku palja aega ja närve.

Uue kodulehe loomisel pea meeles, et see peaks olema võimalikult lihtsalt kasutatav ja muudetav kuna on suur tõenäosus, et aeg-ajalt on vaja kodulehel teha nii sisu kui välimuse osas muudatusi. Lihtsasti kasutatav ja muudetav koduleht aitab ka SEO puhul.

Sellega seoses ära unusta ka blogi pidada! Koduleht on nagu taim, mis vajab kastmist, et ta püsiks elus ja kasvaks. Toida oma kodulehte uue sisuga nii tihti kui võimalik ning blogi pidamine üks lihtsaim aga olulisim viis seda teha. Kirjuta blogi, isegi kui see on halb. Peale selle, Google ei salli mitteaktiivseid veebilehti, ei salli seda ka Sinu kliendid. Kas saab olla kindel firma usaldusväärsuses või selleski, et firma veel tegev on, kui viimane postitus on üle viie aasta vana?

Koduleht on mõeldud Sinu klientidele

Mõtle alati neile esimesena. Kas nad saavad üldse aru, mida Sa pakud? Kas neil on mugav antud kodulehte kasutada? Vana kodulehe olemasolu puhul oled kindlasti kuulnud tagasisidet ja oled teadlik selle vigadest ja puudustest. Kuula seda tagasisidet ja paranda need vead oma uuel kodulehel.

Vana kodulehe viga võib olla näiteks mobiilisõbralikkuse puudumine, eriti, kui esimene koduleht sai loodud enne nutitelefonide massilist kasutuselevõtmist. Uue kodulehega on ülimalt oluline see viga parandada kuna paljud inimesed tänapäeval kasutavad info leidmiseks rohkem just oma mobiili kui arvutit.

uue kodulehe loominePööra tähelepanu ka kõikidele muudele veebilehe loomise aspektidele nagu näiteks selle visuaalne pool nagu üldine disain ja kasutatavad fotod. Unusta ära fotopangad ja nende piltide kasutamine kuna see võõrandab Sind ja Sinu klienti. Disaini olulisest saad lugeda lähemalt siit. Ära unusta sisule, maandumislehtedele ja ankeetidele tähelepanu pöörata.

Viimaks, enne kui Sa oma uue kodulehe avalikustad, veendu, et see töötab nii nagu peab. Katseta kõiki linke ja täida kõik ankeedid, et olla kindel, et kõik toimiks. Iga hea veebidisainer teeb seda küll Sinu eest, aga parem karta kui kahetseda!

kodulehe tellimine

Kodulehe tellimine ja hinnastamine

Kodulehe tellimine on põhiline teema millega meile helistatakse ja kirjutatakse tihti kodulehe sooviga. Kõige olulisem, mida huviline teada soovib, on hind – ehk kui palju maksab ühe kodulehe tegemine. Sellele küsimusele on pea võimatu olematu informatsiooni põhjal vastust anda, kuna korraliku ja töötava kodulehe loomiseks tuleb läbida mitmeid etappe. Välja tuleb selgitada kõik oluline sinna juurde kuuluv, mille nüüd Sulle püüame ka kenasti lahti selgitada.

Konkreetset hinda ühe küsimuse peale on juba seetõttu võimatu anda, et veebilehtede puhul on tegu projektipõhiste lahendustega. Võta seda kui rätsepa juures personaalset ülikonda tellides, millele eelneb põhjalik mõõtude võtmine. Sinu keha ja selle eripäradega tuleb arvestada jms. Naiste puhul on heaks näiteks juuksuri- või ilusalongis käimine, kus hinna määrajaks on erinevate teenuste mahukus, mis on seoses teenuste kestvusega, materjalide kuludega jms. Mõte on aga selles, et rätsepa või iluteenindaja juurde minnes soovid Sa personaalset tulemust. Täpselt sama mall kehtib ka Sinu äri ja kodulehe suhtes.

Tihti juhtub sedasi, et kui kodulehe soovija on mõistnud, et töö maksumuse selgitamine on keerukam, kui esialgsest oodatud, tuuakse meile näiteks mõne konkurendi veebileht ja tahetakse sellist. Juurde käib veel mõte, et: ”Tahan sellist väga lihtsat ja mitte midagi erilist” jne. Katsume Sulle nüüd selgitada, miks selline mõttelaad tänasel päeval kuigi kaugele ei vii.

Nagu juba öeldud, Sinu koduleht saab ideaalselt peegeldada seda, millega Sa tegeled, kellele Sa midagi pakud, miks Sa kellelegi midagi pakud, kuidas Sa kellelegi midagi pakud ja mis kõige olulisem, milliseid väärtuseid Sinu ettevõte enda klientidele pakub. Statistika näitab, et kui lehe külastaja ei mõista viie sekundi jooksul, kuhu ta sattunud on ja mida talle pakutakse, siis sulgeb ta lehe. Kas Sinule meeldib, kui Su klient jalutab konkurendi juurde seetõttu, et Sinu veeb ei katnud tema vajadusi? Vaevalt!

 

Kohtumine ja lähteülesanne

Kodulehe tellimine algab sellega et meie agentuur käsitleb hinnakujundamisel paljusid erinevaid nüansse. Kõigepealt on vaja meil endil mõista võimalikult hästi Sinu tegevusi, tegemisi, ja hingeelu, et kõike seda arvesse võttes rajada toimiv veebilahendus. Selleks pakume igale huvilisele välja tasuta konsultatsiooni. Tasuta konsultatsioon on ideaalne viis hoida kokku pikkade tekstide kirjutamise vaev. Lisaks tuleme ise Sinu kontorisse kohale, et hoida Sinu aega kokku ja lasta Sul keskenduda enda igapäevastele põhitegevustele! Konsultatsioon ei määratle Sind meie kliendiks, ei too Sulle kaasa mingisuguseid kohustusi vaid ”halvimal” juhul nõuab 30 minutit Sinu ajast. Siis saad reklaamida enda ettevõtet meile ja koguda häid mõtteid veebiprofessionaalidelt. Konsultatsiooni käigus jagame ilma igasuguse koostööta Sulle mõtteid, mida Sinu ärimudelit arvesse võttes võiksime teha ja jagame soovitusi, kuidas erinevad küsimused ja ideed lahendaksime meie. Ei kõla ju kuigi halvasti?

 

Koostööplaani koostamine

Konsultatsiooni käigus oleme Sinuga läbi arutanud kõik lähteülesande punktid, mida siin ei hakka kõiki ükshaaval lahkama, kuid mis sisaldavad näiteks järgmiseid teemasid:

  • Sina ja konkurendid
  • Sinu sihtgrupp
  • Veebilahenduse eesmärgid
  • Sinu ettevõtte sümboolika
  • Üldine veebilehe struktuur
  • Üldine veebilehe välimus ja kujunduselemendid
  • Veebilehe sisutekstid
  • Veebilehe foto- ja/või videomaterjalid
  • Veebilehe keelelahendused
  • Veebilehe erilahendused ja soovid

Nagu Sa näed, siis ühe korraliku veebiprojekti teostamiseks on hädavajalik käsitleda erinevaid teemasid ja nüansse, vajadusel laskuda detailidesse, et edasine koostöö sujuks edukalt ja tulemusi toovalt! Tegelikult on erinevaid küsimusi ja punkte veel, mis vajavad koos mõtlemist ja arutamist, aga lihtsustatult näeb konsultatsiooni sisu välja selline. Tegu ei ole tunnikontrolliga, mille raames me lihtsalt küsimusi esitame ja nendele vastuseid ootame, vaid hariva konsultatsiooniga, kus vaatame näiteid ja ideid arvutist, pakume ise Sinule ideid ja mõtteid ning võimalusi teostuseks!

Ja nüüd jõuame me hinnani, mis paljusid hirmutab, häirib või lihtsalt küsimusi tekitab. Meie agentuur koostab koostööplaani ehk pakkumise väga läbimõeldult, võttes arvesse kõike Sinuga läbiräägitut. Siit jookseb mitu otsa kokku, ehk nagu öeldud, läbi konsultatsiooni Saad sa kõvasti enda aega kokkuhoida, leides selleks vaid sobiva aja ning huvi enda äri edendamiseks!

Koostööplaanis on selgelt ja konkreetselt välja toodud, mida meie pakutav personaalne lahendus Sinu äri jaoks sisaldab, ehk kirjutame kenasti lahti kõik alamteenused, mis annavadki kokku tänapäevase toimiva veebilahenduse ja projekti maksumuse.

 

Koostöö

Kui oleme edukalt konsultatsiooni käigus vahetanud informatsiooni, mille abil oleme endi jaoks koostanud lähteülesande, mille abil omakorda koostanud täpse ja põhjaliku koostööplaani, siis saame edukalt hakata liikuma ka lõpptulemuse suunas ehk alustada koostööga. Koostöö alguseks on pool puslest juba koos ning pool veel teha. Senini on meil koostöös klientidega kodulehe tellimine väga edukalt toiminud. Koostöö meiega on Sinu jaoks õpetlik protsess, mille käigus avardad enda teadmisi ning silmaringi interneti- ja veebimaailmas ja õpid arusaama, kuidas ja miks ülesanded sedasi on lahendatud ja milline on nende väärtus Sinu olemasolevatele ja potensiaalsetele klientidele!

Kuna me väärtustame meie kliente väga, siis oleme loonud ka erinevad hoolduspaketit, mis on Sinule kui kodulehe omanikule peale projekti valmimist ideaalseks abimeheks! Pakettide abil on võimalus võimendada veel enda nähtavaks tegemist suures ja laias internetis, pakkuda enda klientidele põhiväärtuseid ja pidevalt uuenevaid ja innovaatilisi ideid, lahendusi ning huvitavat läbi kodulehe ja sotsiaalmeedia pideva uuendamise. Parimad tulemused tulevad siis, kui näha pidevat vaeva ja panustada aega ja selle koorma võtame rõõmuga enda kanda.

 

Hinna ja kvaliteedi suhe

Kokkuvõtteks tahaksime veel Sulle teadvustada hinna ja kvaliteedi suhtest. Ehk jõuame tagasi hinna küsimuseni. Nagu iga teenuse ja valdkonna puhul peaks reeglina kehtima hinna-kvaliteedi suhe, siis kehtib nimetatud printsiip ka meie tegevuste puhul. Kui Sa lähed enda kodulehe teostaja otsingutel ainult püüdma hinda, siis Sa käitud valesti ja tegelikult peaks kummaliselt soodne hind pigem tekitame rohkem küsimusi. Antud artikkel on lühike kooslus kodulehe maksumusest ja üldisest protsessist. Kui Sa saadad väga pinnapealse ja lühida päringu ning saad sellele ka vastuse pakkumisega, milles hind tundub uskumatult soodne, siis väga suure tõenäosusega ei vasta lõpptulemus Sinu ootustele.

Hind sõltub loomulikult ka töö teostajate arvust, aga olles Sinuga kohtunud ja seletanud, millest tänapäeval töötav veebilahendus koosneb ja millistest toimingutest kogu komplekt kokku tuleb, siis peaksid mõistma, et ühel inimesel on väga raske kõiki tahke eraldi hallata eksperdi tasemel, ehk kvaliteet on kindel langema. Meie puhul töötab Sinu projekti kallal sõltuvalt töö keerukusest kolm kuni kuus inimest, mis tähendab, et iga inimene täidab osa, mida ta valdab professionaalselt ja selline lähenemine garanteerib tulemuse!

 

Koduleht kui müügimees ja investeering

Sinu uus koduleht osutub Sinu ettevõtte parimaks müügimeheks ja hakkab positiivset tagasisidet ja vastukaja väga kiirelt andma. Mis veel olulisem, Sinu pikaajalised ja olemasolevad kliendid hindavad seda ning uued ja potensiaalsed langetavad enda otsuseid oluliselt kergekäelisemalt Sinu kasuks, kui Sul on turunduslikult hästi lahendatud, müügile orienteeritud, nutiseadmete sõbralik, otsimootoritest hästi leitav, turvaline ja visuaalselt kena koduleht! Meie poolt loodud veebilahendused tasuvad end ära ettevõtte staažist, tegevusest, suurusest ja tuntusest sõltuvalt hiljemalt aasta jooksul ja sealt edasi on juba puhas kasu. Seega palun arvesta, et meie pakutav veebilahendus Sinule on investeering Sinu äri edendamiseks, mitte tühi kulu. Meie lahendused tasuvad pikas perspektiivis end rohkem, kui mitmekordselt! Sestap mõtle kodulehe tellimine põhjalikult läbi ja meie mõtleme koos Sinuga.

Kui Sul tekkis täiendavaid küsimusi siis kirjuta meile julgelt allpool!

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee

    error: Content is protected !!
    Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
    Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.