Keerulised kliendid võivad tuua Sinu ettevõttele nii edu kui ka suurt kahju. Nendega hakkamasaamine on eduka ettevõtte juhtimises oluline osa. Kui Sinu kliendid on õnnelikud ettevõtte pakutavate teenuste, toodete ja teenindamise üle, saab ettevõtte rohkelt positiivset tagasisidet ning on edukas. Kui klient on häiriv või pahatahtlik, võib ta tekitada Sinu ettevõttele halba mainet ja see ei ole enam edasiviiv jõud.
Sa oled kindel, et oled loonud oma ettevõtte jaoks kõige meeldivama klienditeeninduse, aga ikka esineb keerulisi kliente, kes väljendavad oma rahulolematust ning on töötajatega ebaviisakad. Mõned võivad olla isegi väga lugupidamatud ja kuritahtlikud. Kõikidel nendel juhtudel peaksid töötajad jääma rahulikuks ning tegelema klientidega professionaalselt, sest see kaitseb Sinu äri mainet.
Keerulised kliendid ja nendega hakkamasaamine
• Kõhklev klient
Sellist tüüpi klient ei suuda ise otsuseid langetada, vahet ei ole, kui palju küsimusi ta esitab. Sellisel juhul tuleks pakkuda omapoolseid parimaid lahendusi kliendi vajaduste rahuldamiseks jälgides, et see ei kõlaks väga pealetükkivalt.
• Ülemäära kriitiline klient
Kriitilised kliendid on suurim väljakutse. Nad väidavad, et teavad juba kõike ning on väga kriitilised ettepanekute suhtes. Sellises olukorras tuleks jääda kannatlikuks ja tähelepanelikuks ning mitte võtta seda olukorda isiklikult. Kasutada tuleks selgitavaid väiteid andes edasi uut informatsiooni ning ideid toote või teenuse kohta, mille osas nad kriitilised on.
• Agressiivsed kliendid
Sellist tüüpi klient on vihane ning tunneb, et tema vajadused on kõige tähtsamad. Arvatavasti nõuab ta, et teda tuleb eelistada kõikidele teistele klientidele. Kindlasti tuleks jääda rahulikuks ning mitte vaielda. Kuulates kliendi argumente, ei tohiks reageerida ärevalt ega emotsionaalselt. Andke mõista, et saate tema murest aru ning seejärel otsige alternatiivseid lahendusi.
Sõltumata sellest, kui head on Sinu ettevõtte pakutavad tooted, teenused või teenindus, alati leidub kliente, kes väljendavad oma pahameelt ühel või teisel viisil. Ettevõtte hea maine ning eeskujulik klienditeenindus toob juurde uusi kliente. Keeruliste klientide probleemide lahendamine on esmatähtis, sest see on oluline osa Sinu ettevõtte hea maine säilitamiseks. Olukorda tuleks hoida kontrolli all ning tähtis on jääda professionaalseks!