blogi

Blogi
admin

veebruar 02.2022 | blogi | Blogipostitus | koduleht | veebileht

Mis on blogi?

Inglise keelest tulnud sõna „blog“ tähendab eesti keeles blogi ehk veebipäevikut, mille lisab internetikeskkonda iga kindla aja järel sisulooja, kes kirjutab põhjalikke ja informatiivseid artikleid ning raporteid. Sisukirjutaja otsene eesmärk on SEO parandamine, ettevõtte tuntuse suurendamine või hoopis autoriteedi tõstmine. Natukese aja pärast viib see tõenäoliselt müügitehinguni.

Sisu loob ka copywriter, kes väga pikka teksti ei kirjuta, aga suunab lugejat kohe mingit tegevust tegema või ostma, kampaaniate korral.

Blogi on kui veebipõhine ajakiri, kust Sinu kliendid leiavad kasulikke nippe, õpetusi ning tähtsaid uudiseid ettevõtte või toodete kohta. Tänu blogipostitustele leiavad Sind ka potentsiaalsed uued kliendid Google-s paremini üles. Hästi kirjutatud SEO tõstab Google otsingumootoris Sinu brändi konkurentidest ülespoole.

Blogi nõuab tähelepanu ja rutiini

„Blogi“ nupp võiks olla esilehel nähtaval kohal ning silma võiksid paista uusimate või populaarseimate blogipostituste eelvaated, mis tekitaksid veebilehe külastajatele koheselt uudishimu.

Blogipostitusi võiksid oma kodulehele üles riputada korra nädalas, aga minimaalselt kaks korda kuus.

Selleks, et oma veebilehele külastajaid tuua, võiksid uusi blogipostitusi jagada erinevates sotsiaalmeedia kanalites – Facebook, Instagram, LinkedIn vms. Tasuta orgaanilist liiklust on võimalik saada oma veebilehele, kui blogipostitus on otsingumootoritele (SEO) hästi optimeeritud ning Google tõstab Sinu ettevõtte konkurentidest kõrgemale.

Inspiratsiooni saamiseks soovitame külastada konkurentide kodulehti ning lugeda nende blogipostitusi. Hea mõte on Googeldada ka oma ettevõttele omaseid märksõnu, mille tulemuseks on Sinu firmat ja kliente kõnetavad artiklid ja postitused, millest saad ammutada oma kirjutiste jaoks inspiratsiooni. Selleks, et kirjutada head blogi, kasuta lihtsaid, lõbusaid ja kergesti loetavaid lauseid.

Kui Sinu firmas pole eraldi inimest, kes saaks, tahaks või oskaks kirjutada blogipostitusi, siis selleks on erinevad ettevõtted, kes pakuvad sisuloome teenust. Näiteks: 89 IT- JA DISAINITEENUSED

Blogipostitusi on kasulik kirjutada, et oma olemasolevaid ja potentsiaalseid kliente kursis hoida ettevõtte uusimate uudiste ja sündmustega. Hästi kirjutatud ja otsingumootoritele optimeeritud postitus toob paremat liiklust Sinu veebilehele.

Vaja abi sisu loomisega? Pole probleemi, meie aitame: 89@89.ee | +372 554 69 60

sisu loomine

Aegumatu sisuturundusartikkel või muu sisu loomine on nagu hea raamat, mida loetakse taas ja taas. See toob ka nädala, kuu või isegi aasta pärast uusi lugejaid Sinu veebilehele, blogisse või sotsiaalmeediakontole. Sellel pole Parim enne tähtaega ning lugejad ja otsingumootorid armastavad seda. Toome allpool välja 3 nõuannet, kuidas aegumatut sisu luua.

 

Sisu loomine ehk tea, kellele ja millest kirjutad

Kui Sulle tundub, et kõik olulised teemad on juba blogipostitustega kaetud, ära muretse – inimesed on kirjutamist erinevates vormides harrastanud juba tuhandeid aastaid ning täiesti originaalset teemat välja mõelda on pea võimatu. Küll on aga Sul võimalik praktiliselt alati pakkuda uut lähenemisnurka või infot.

Aegumatu teema näiteks on õhtusöögist kirjutamine. Näiteks: “Kuidas teha kiirelt ja soodsalt tervislikku õhtusööki”, selle teema juures on võimalus välja tulla uusi retsepte või nõuandeid.

Teema valikul pea meeles, et aegumatu sisu ei ole:

  • Uudisväärtuslikud artiklid, näiteks USA presidendivalimiste tulemus aastal 2017
  • Statistika ja andmed, mis aeguvad ruttu (näiteks III kvartali majandustulemused)
  • Lühiajalised trendid (näiteks 2018. aasta kevad-suvine kübaramood)

Eelmisele nimekirjale mõeldes on igihaljas teema aga natuke teise nurga alt: “Kuidas saada rikkaks – õppetunnid Donald Trumpilt.”

Igihaljaid teemasid saad ammutada oma valdkonnaga seotud foorumitest ja kodulehtede “Sageli esitavad küsimused” rubriigi alt.

Teemat valides ja sisu luues vaata alati, mida on juba kirjutatud – nii leiad üles märksõnad, mis pakuvad inimestele huvi. Pane oma märksõna või planeeritav pealkiri otsingumootrisse ja vaata, kui palju vastuseid saad.

Kui leiad artikli või blogipostituse, mis on kogunud aegade jooksul palju kommentaare või jagamisi, siis bingo! Oled tõenäoliselt leidnud aegumatu teema.

 

Tee sisu nähtavaks ja hoia seda elus

Heast artiklist on vähe kasu, kui see ei jõua lugejateni. Kui oled leidnud ülesse sobivad ja huvipakkuvad märksõnad, lisa need kindlasti pealkirja ja ära unusta SEO-d ehk artikli optimeerimist otsingumootorite jaoks.

Lisa alt-tekst piltidele, kasuta märksõnu tiitlis, tekstis, pealkirjas ning lingi oma artikkel teiste aegumatute tekstidega.

Selleks, et artikkel pakuks huvi ka lugejatele, ole konkreetne – ära kasuta üldisi ja umbmääraseid pealkirju, vaid selliseid, mis annavad kohe teada, mida sisust on oodata.

Inimesed otsivad tekste konkreetsete märksõnade järgi ning kui see märksõna Sinu teksti pealkirjas ei esine, oled oma võimaluse maha maganud.

Igihaldjad teemad ja pealkirjad on näiteks:

  • Nõuanded ja juhiseid millegi tegemiseks või saavutamiseks (Näiteks: “Võimalus olla õnnelik. 6 igapäevaharjumust, mis tagavad rahuliku meele ja muretu mõtteviisi.”)
  • Toodete, teenuste või kohtade ülevaated ja hinnangud (näiteks: Puhkaeestis.ee “Kuhu sööma minna, kui oled vegan või eelistad gluteenivaba toitu.”)
  • Kuidas-artiklid (näiteks: “Kuidas joosta kümmet kilomeetrit?”)

Selleks, et hoida sisu elusana ja mitte lasta sellel infotulva alla mattuda, tee see nähtavaks erinevates kohtades – loo õppematerjalid algajatele, jaga erinevates sotsiaalmeediakanalites  ning kindlasti ajakohasta juba varem loodud sisu.

Lihtsuses peitub võlu

Igihalja teksti kirjutamisel pea meeles, kellele kirjutad ning vali seejärel sobiv stiil.

Kui Soovid, et Sinu kirjutis leiaks arvukalt lugejaid ning peaks vastu ajaproovile, väldi tehnilist ja keerukat teksti, väga spetsiifilist teemat ning pea meeles – lihtsuses peitub võlu.

Muuda tekst lugeja jaoks arusaadavaks ning kasuta kindlat struktuuri – teema lahtiseletamine ja aktuaalsuse väljatoomine, teema arendus ja kokkuvõte.

Kui Sa teemat ja mõisteid lahti ei seleta, ei pruugi lugeja teksti väärtusest aru saada ning kaotab tõenäoliselt huvi juba alguses.

Pea meeles, et lugejad on tavalised inimesed, kes on mingil teemal algajad või huvilised ja otsivad infot, olgu selleks siis töökoha vahetus, lemmiklooma eest hoolitsemine või toit.

Hea sisu loomine tähendab, et Sinu tekst ei ole suunatud ekspertidele, küll aga esitad Sa tekstis enda ekspertarvamust.

Näiteks artikkel “10 parimat närimislelu toakoerale” pakub huvi nii värskele koeraomanikule kui ka inimesele, kes ei kujuta elu neljajalgse sõbrata ettegi. Küll aga ei ole kirjutis suunatud veterinaaridele.

Ekspertarvamuse esitamiseks võid tugineda uuringutele või isiklikele kogemustele.  Inimesed hindavad Sinu kirjutist, kui pakud uusi teadmisi või kui tekst on inspireeriv ja paneb tegutsema.

Näiteks kirjutades koerte mänguasjadest, võiks tekst suunata lugejat üle vaatama või uuendama oma lemmiku mänguasjavalikut.

Aegumatu ja püsivalt huvitava sisu loomine nõuab ettevalmistust, planeerimist ning keskmisest rohkem tööd, kuid loodud sisu armastavad nii lugejad kui otsingumootorid ja panustatud aeg tasub end mitmekordselt ära.

Järgmine kord postitust kirjutades võta aluseks allolev aegumatu postituse nimekiri ja vaata üle, kas kirjutis võiks vastu pidada ajaproovile või mitte.

 

Aegumatu postitus on:

  • suunatud pigem algajatele või asjaarmastajatele
  • ühest konkreetsest probleemist ja lahendusest
  • selles valdkonnas Sinu ekspertarvamus
  • lihtsalt jälgitav, omab kindlat formaati ja ülesehitust
  • paneb tegutsema

 

Vaata ka järgmisena, miks ja kuidas luua enda blogi. Head kirjutamist!

kuidas teha blogi

Kuidas teha blogi ja miks üldsegi? Kuna tekkisid esimesed blogid ja mis on blogimine?

Eesti bloginduse alguseks saab lugeda 2001. aastat. Selleks, et blogimine üksikute inimeste hobi staatusest massideni jõuaks, läks veel aega, kuid praeguseks on blogid endale meie meediamaastikul kindla koha leidnud.

Paljudel inimestel on omaenda veebikodu olemas ja need, kellel on see puudu, võivad tunda üha suuremat soovi blogiga siiski alustada. Kui soov on olemas, siis mida järgmisena teha ehk millest alustada?

 

Kuidas teha blogi

Esimese küsimusena tasub iseendalt küsida, miks blogimine üldse ette võtta ja kuidas teha blogi hästi ja teistest paremini. Lihtsalt vooluga kaasa minnes loodud blogid on esimesed, mis kipuvad unustusse vajuma.

Enne esimese postituse kirjutamist tasub iseendale sõnastada, mis on blogi loomise peamine põhjus.

Variante on seejuures erinevaid:

  • soov oma kogemusi ja mõtteid tuleviku jaoks talletada
  • soov jagada oma igapäevaelu teistega
  • soov pakkuda lugejatele kasulikku infot
  • lihtsalt oma kirjutamisoskust parandada
  • soov blogiga raha teenida, või muu

Lisaks küsimusele „miks?“  tasub mõelda ka sellele, mida sul on jagada ja kellele soovid kirjutada.

Lugejate hulgas väga populaarsed on välismaal elamisest rääkivad blogid – Londonis elades igapäevaelu jagamine tundub kordades põnevam, kui Tallinnas elades.

Blogi publikuks võivad olla nii sõbrad ja lähedased, kes soovivad su tegemistel silma peal hoida, kui ajapikku ka laiem seltskond inimesi, kellele sinu kirjutamisstiil või kogemused huvi pakuvad.

Kui kavatsed kirjutada kõigist ja kõigele, liigitub su blogi elustiiliblogi alla.

Kuigi ka selliselt kirjutades on võimalik tähelepanu püüda ning lugejaid saada, peaks su blogi pakkuma lisakvaliteeti kas erakordselt huvitava teksti või korralike piltide näol.

Valides kindla niši, eriti kui tegu on teemaga, millest ei ole nii palju blogitud, on sul võimalik köita just neid inimesi, keda see rohkem huvitab.

Siiski – ole kindel, et valitud teemast kirjutamine tundub sulle kui rõõm, mitte tüütu kohustus. Peale alumist ja esimesi postitusi kipub küsimus olema järjepidevuses ja enda motiveerimises kirjutama. Blogimine on suhteliselt ajakulukas tegevus, võttes igal nädalal tunde.

 

Kui hobist saab töö

Selleks, et blogiga raha teenida, ei piisa mõnest postitusest ja lootmisest, et paari nädalaga hakkab teine kuupalk arvele tiksuma. Enim teenivad blogijatel on aastate jooksul kogunenud suur lugejaskond, kellele nad saavad tooteid ja teenuseid reklaamida ja mille pealt neile tasu makstakse.

Suure lugejaskonna saamiseks on vaja aga kirjutada teemadel, mis huvitavad ka teisi, teha seda kaasakiskuvalt ja oma blogi ka julgelt promoda.

Blogikirjutamisega rahateenimine ei ole kõigile – alahinnatakse selleks kuluvat aega ja energiat.

Lisaks on palju inimesi, kes ei soovigi, et nende blogi laiema lugejaskonna ette jõuaks. Sel juhul on väga hea idee oma blogi parooliga kaitsta, mis annab ligipääsu vaid neile, kellele sa oled ise parooli edastanud.

 

Hakka aga pihta

Olles välja mõelnud, miks sa tahad blogi kirjutada, mida sul on jagada ja kes võiksid su blogi lugeda, võib minna järgmise sammu poole ehk blogi luua.

Alustamiseks on vaja esialgu vaid lihtsamat veebilehte, mis soovitatavalt on WordPress platvormil. Küsi kasvõi meilt abi veebilehe loomisega, aitame hea meelega.

Pea tasuta alustamiseks sobib hästi näiteks ka Bloggeri platvorm, kuid tasuta platvormidel puuduvad enamasti peenhäälestuse võimalused otsingumootoritele optimeerimiseks – see muutub oluliseks koos lugejaskonna kasvuga, kui oled pool aastat järjepidevalt bloginud ning saad esimesed koostöösoovid teistelt blogijatelt või ettevõtetelt.

Blogimisplatvormid on reeglina ingliskeelsed, kuid see ei tähenda, et sina peaksid inglise keeles kirjutama. Kuigi see võib suurema publikuhulga tõttu ahvatlev tunduda – eriti kui eesmärgiks on blogimisega raha teenida – siis on palju raskem pildile pääseda ning kui inglise keel on kehvapoolsem, ei ole kerge ka lugejaid leida.

Alustada tasuks ikkagi enda esimeses keeles blogimisest ja sealt tasapisi edasi vaadata.

Kõige tähtsam on olla aga järjepidev.

Lugejana pole midagi hullemat, kui avastada, et autor pole blogisse kuu aega mitte midagi lisanud. Üsna varsti ununeb selline blogi lugejatel täiesti ning kui blogija peale pikka pausi oma veebikoju naasebki, kirjutab ta vaid iseendale.

Seega, ole järjepidev ja alusta julgelt!

blogi kirjutamine
admin

jaanuar 06.2016 | artikkel | blogi | koduleht | sisuturundus | veebileht

Blogi kirjutamine on veebilehe omanikele tihtipeale parajaks pähkliks. Väga paljud ei tea üldse, milleks see võiks vajalik olla, paljudel ei ole lihtsalt aega sellega tegeleda ja on ka neid, kes ei oska kuskilt otsast pihta hakata. Selles artiklis anname Sulle mõned nipid, kuidas saad ainest, mida külastajaile pakkuda, milles seisneb blogi kirjutamine ja miks enda kodulehe blogi pidevalt uuendada.
Ulata kliendile ”tasuta präänik” ehk nõuandeid või nippe, mis käivad kokku Sinu tegevusega.

 

Oletame, et Sa oled hambaarst

Ning veel oletame, et sul on ilus ja tipptehnoloogiline kliinik. Oletame, et Sul on kaasaaegne, turunduslikele normidele vastav veebileht ja Sa tahad pidada kodulehel ka blogi. Selle näite puhul on Sul suurepärane võimalus kirjutada näiteks artikkel teemal ”Kuidas igapäevaselt hambaid hoolikamalt harjata?” või ”Kuidas saada laps hambaid pesema?”. Teemad on väga loomulikud ja puudutavad meist praktiliselt igaüht. Oletame nüüd, et Sa oled realiseerinud kahest näitest ühe nüüd artikliks, mille paned kena ja teemakohase fotoga enda kodulehele blogi kategooriasse. Ja nüüd oletame, et keegi lapsevanem loebki nimetatud kirjutist, et saada infot, kuidas siis saada enda põnn hambaid pesema ilma üleliigse vaevata.

Tegeleme momendi veel oletamisega, ning oletame, et see lapsevanem on Sinu artikli läbi lugenud, saanud sealt kasulikku informatsiooni ja tõepoolest tänu Sinu kirjutises esitletud nippidele oma võsukese hambaharjamise protsessi vaevatuks muutnud. Rõõmu kui palju – Sina said kellelegi anonüümsele kasulik olla ja keegi teine sai Sinu pakutust ka kasu! Ja nüüd oletame, et too lapsevanem soovitab neid samu nippe (või koguni artiklit Sinu kodulehe viitega) enda sugulastele, tuttavatele ja töökaaslastele, kellele kõigile võiks see tema arvates väärtust pakkuda. Võimalused, et loetust kasu saanu pöördub Sinu ettevõtte poole tulevikus hambaravi sooviga on väga suur. Tal on usaldus Sinu pakutava vastu ja miks ei peakski? Sa ju aitasid teda! Liidame sinna potensiaalsed soovitused otsa ja Sinu koduleht töötab Sinu eest ka siis, kui Sina ise rahulikult magad. Mõnus!

 

Blogi kirjutamine ja korduma kippuvad küsimused

Kui Sa oled kodulehe omanik, siis suure tõenäosusega ka ettevõtja. Kui nii, siis küsitakse Sinult ilmselt tihti küsimusi, mis puudutavad konkreetselt Sinu tegemisi, ehk tegevusvaldkonda või konkreetselt Sinu ettevõtet. Sina kogu korduma kippuvad küsimused kõik ühte kohta ja näed, et tüüpküsimusi on palju. Ja sellest nipist omakorda veel üks nipp – Sa ei pea kindlasti mitte kõige tihedamini esitatud küsimustele vastama ühes kirjutises, vaid saad tegelikult iga tüüpküsimuse kohta luua täiesti eraldi blogipostituse, milles oled põhjalikult vastanud konkreetsele küsimusele või probleemile ja teemasid, millest edaspidi kirjutada, on Sul omakorda küll ja veel.

Küsi ise oma klientidelt, mida nemad tahavad teada

Tegu on tegelikult vastupidise tehnikaga eelmisele nipile. Selle asemel, et ise ootama jääda, millal keegi midagi küsib, küsi ise enda rahulolevatelt klientidelt ja partneritelt, millistel teemadel kirjutised neid huvitaksid, mida nad loeksid ning mis paneksid neid kaasamõtlema.

Müüdid Sinu valdkonna või äri kohta

 

Kokkuvõtteks

Oleme kindlad, et absoluutselt iga tegevusvaldkonna kohta, mis meil tänasel päeval siin maamunal eksisteerib, on väljamõeldud või aretatud miskit sorti kuulujutud, mis tegelikult ei vasta tõele. Veel jubedam on see, kui alusetud müüdid, kuulujutud või laim vohab ringi konkreetselt Sinu ettevõtte kohta. Enda kodulehe blogi kirjutamine on parim viis nende müütide purustamiseks. Lihtne loogika ütleb seda, et kui Sa neid teemasid ei käsitle ja enda kliente (ja potensiaalseid kliente) nendest ei teavita, siis jäävadki nad müüte uskuma ning nende alusel edasi elama. Lihtne näide – ekslikult arvatakse alati, et kodulehe tegemine on väga kallis. Kallis on muidugi suhteline mõiste, kuid kui tulu ületab investeeringu, siis on tegu võiduga. Hästi lahendatud veebileht on toode, mis tasub investeeringu õige pea ja sellest, et kodulehe tegemine tegelikult kallis ei ole, rääkisime ka meie enda eelmises blogipostituses.

Tõime Sinuni mõned nipid, kuidas Saad edaspidiseks mõtteainet, millest enda artiklites kirjutada. Sinu kliendid otsivad kasu ja väärtuseid, mida Sa neile pakkuda saad ja Sinu ülesanne on hinnata enda klientide soove ja neile vastu tulla ja kõike seda neile pakkuda. Miks? Sest Sa tahad enda klientideportfelli suurendada ja nagu juba öeldud, Sinu veebilehe blogi kateooria on selleks suurepärane vahend.

Sina tead ja tunned enda sihtgruppi ning tead, mida nad otsivad. Ja kui täpselt ei tea, siis ka selleks puhuks pakkusime Sulle ülal mõned võimalused. Sinu koduleht on üks imepärane tööriist ja hoides ning hoolitsedes selle eest, kui enda vastsündinud beebi eest, toob see sulle hiljem dividende! Meie kirjutame Sulle juba õige pea veel variante, mida saad edaspidi aluseks võtta. Seniks aga loodame, et kirjutatust on Sulle kasu ja soovime Sulle edukat praktiseerimist!

Küsimuste korral võta meiega palun ühendust allpool ja me aitame Sind!

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee