21/03/2016 gabriel

Miks on vahel mõistlik kasutada kodulehe valmiskujundusi?

Veebilahendusi on võimalik teostada peamiselt kahel viisil. Esimene nendest on luua juba maast ja madalast personaalne lahendus ehk teostada töö nö. rätsepa meetodil. Teine viis selleks on võtta aluseks juba mõne teise arendaja poolt valmistatud valmiskujundus ja seda edasi arendada ning personaliseerida.

Veebiarendajate seas jagunevad arvamused ning teostusviisid üldiselt kaheks selles osas. On neid, kes kritiseerivad valmiskujunduste kasutamist ja on ka neid, kes sellist võimalust kiidavad ja mis peamine – oskavad sellist viisi ära kasutada kliendi seisukohast lähtudes.

89 kuulub kaalukaussi, kus valmiskujundusega töötamist kiidetakse ja kus pakutavaid võimalusi osatakse ka ära kasutada. Mõnede lihtsate võrdlustega selgitame Sulle, miks vajadusel valmiskujunduse kasutamine on mõistlik lahendus ja absoluutselt aktsepteeritav tegevus.

Selleks, et kõige lihtsamini aru saada, mis on täpselt valmiskujundus, vaata siia – ThemeForest

 

Peamised argumendid kriitikute poolt:

Sajad või isegi tuhanded veebilehed võivad kasutada sama kujundust, millele on ehitatud Sinu leht

Väites endas ei ole iseenesest mitte midagi vale. Siin tulebki kohe tegelikult mängu oskus tunda ja kasutada enda töövahendeid. Kui kasutada valmiskujundust eesmärgil täita see pakutud kohtades sisutekstidega, lisada logoaknasse logo ja valida meelepärane strateegiline ja läbiv toon lehele, siis on tegu meie arvates väära kasutusviisiga. Sel juhul tõepoolest võid olla kindel, et Sinu veebileht näeb välja täpselt nagu tuhandetel teistel ettevõtetel ja konkurentidel.

Rohi selle vastu on pädev kollektiiv ja avatud kaartidega suhtlus. Et meisterdada meelepärasest valmiskujundusest veebilahendus, mis edendab Sinu äri ja mis on teostatud selliselt, et Sinu veebilehe külastajaid võimalikult hea protsendiga klientideks vormistada, on esmalt vaja tutvuda käsitletava ärimudeliga ja selgeks teha, keda püüdma hakkame ehk kes on Sinu sihtgrupp. Vastavalt sellele hakkame meie personaliseerima valitud valmiskujundust ning anname sellele oma näo. Võti on oskustes kasutada olemasolevaid tööriistu eesmärgipäraselt. Valmiskujundus = töövahend, mitte veebileht!

Enamus valmiskujundusi on lohakalt kodeeritud

Ka selles väites ei esine otsest ülekohut. Edu saadab Sind endiselt siis, kui oled meiega veebilahenduse skoobi paika pannud ja oleme kindlaks teinud, milline hakkab lõpptulemus välja nägema!

Valmiskujunduse valimisel tuleb alati arvestada selle dokumentatsiooniga. Dokumentatsioon sisaldab kõike vajalikku, mida meil vaja teada on, et Sind veebitöödega aidata. Tutvume sellega hoolikalt ja kui leiame, et valmiskujundus ei ole piisavalt võimekas või on tõepoolest kehvalt kodeeritud, jätame selle ja leiame parema või otsutame vajadusel täiesti personaalse lahenduse kasuks. Kuna visuaaldisaini lõpptulemus ei pea täpselt vastama sellele, milline näeb välja valmiskujunduse algne vaade ise, siis ei ole tarvis muretseda, et soovitud tulemust ei saavutata. Me peame lihtsalt teadma, milline on lõpptulemuse soov ja ülejäänu eest muretseme juba meie!

 

Miks kasutada valmiskujundust

  • Rahaline kokkuhoid – peamiseks eeliseks töö tellija seisukohalt on rahaline kokkuhoid. Rätsepa lahendus on kordades ajakulukam kui šablooniga töötamine.
  • Ajaline kokkuhoid – nagu eelmisest punktist juba selgus, siis šablooniga töötamine nõuab oluliselt vähem aega võrreldes teise valmistamise viisiga, millest ka hinnavahe.
  • Inspiratsiooniallikas – šabloonid annavad uuenduslikke ideid ja mõtteid milline võiks lõpptulemus olla. Erinevatel šabloonidel on erinevaid võimalusi ning neid saab ka kombineerida, mille abil saavutamegi personaalse lahenduse.
  • Mitmeastmeline kontroll – enne, kui šabloon müüki pannakse, läbib see kvaliteedikontrolli, et elimineerida ja vältida hilisemaid probleeme. Nagu ülal öeldud, siis mingi hulk nendest jäävad vigaseks, aga osates hoolikalt valida ja tutvudes dokumentatsiooniga teeme õige otsuse. Lisaks parandame vajadusel ise katkiseid funktsioone ning kontrollime nende töökindlust.

Kõigele kirjutatule tuginedes soovitame Sul enne veebilahendusega alustamist meiega kindlasti konsulteerida. Aitame Sul püstidada lähteülesande, paneme paika eesmärgid, vahepeal valime ka sobiva šablooni (juhul, kui ei ole soov rätsepalhenduseks) ja seejärel alustame lõpptulemuse saavutamisega!

 

, , , ,

gabriel

Pika, värvika ja kogemusterohke IT-kogemusega tegelane, kes proovib oma õpitut ka teistega lahkesti jagada.

Võta meiega ühendust!

Muudame üheskoos Sinu äritegevuse edukamaks ja kasvatame müüginumbreid!