Aegumatu sisuturundusartikkel või muu sisu loomine on nagu hea raamat, mida loetakse taas ja taas. See toob ka nädala, kuu või isegi aasta pärast uusi lugejaid Sinu veebilehele, blogisse või sotsiaalmeediakontole. Sellel pole Parim enne tähtaega ning lugejad ja otsingumootorid armastavad seda. Toome allpool välja 3 nõuannet, kuidas aegumatut sisu luua.
Sisu loomine ehk tea, kellele ja millest kirjutad
Kui Sulle tundub, et kõik olulised teemad on juba blogipostitustega kaetud, ära muretse – inimesed on kirjutamist erinevates vormides harrastanud juba tuhandeid aastaid ning täiesti originaalset teemat välja mõelda on pea võimatu. Küll on aga Sul võimalik praktiliselt alati pakkuda uut lähenemisnurka või infot.
Aegumatu teema näiteks on õhtusöögist kirjutamine. Näiteks: “Kuidas teha kiirelt ja soodsalt tervislikku õhtusööki”, selle teema juures on võimalus välja tulla uusi retsepte või nõuandeid.
Teema valikul pea meeles, et aegumatu sisu ei ole:
- Uudisväärtuslikud artiklid, näiteks USA presidendivalimiste tulemus aastal 2017
- Statistika ja andmed, mis aeguvad ruttu (näiteks III kvartali majandustulemused)
- Lühiajalised trendid (näiteks 2018. aasta kevad-suvine kübaramood)
Eelmisele nimekirjale mõeldes on igihaljas teema aga natuke teise nurga alt: “Kuidas saada rikkaks – õppetunnid Donald Trumpilt.”
Igihaljaid teemasid saad ammutada oma valdkonnaga seotud foorumitest ja kodulehtede “Sageli esitavad küsimused” rubriigi alt.
Teemat valides ja sisu luues vaata alati, mida on juba kirjutatud – nii leiad üles märksõnad, mis pakuvad inimestele huvi. Pane oma märksõna või planeeritav pealkiri otsingumootrisse ja vaata, kui palju vastuseid saad.
Kui leiad artikli või blogipostituse, mis on kogunud aegade jooksul palju kommentaare või jagamisi, siis bingo! Oled tõenäoliselt leidnud aegumatu teema.
Tee sisu nähtavaks ja hoia seda elus
Heast artiklist on vähe kasu, kui see ei jõua lugejateni. Kui oled leidnud ülesse sobivad ja huvipakkuvad märksõnad, lisa need kindlasti pealkirja ja ära unusta SEO-d ehk artikli optimeerimist otsingumootorite jaoks.
Lisa alt-tekst piltidele, kasuta märksõnu tiitlis, tekstis, pealkirjas ning lingi oma artikkel teiste aegumatute tekstidega.
Selleks, et artikkel pakuks huvi ka lugejatele, ole konkreetne – ära kasuta üldisi ja umbmääraseid pealkirju, vaid selliseid, mis annavad kohe teada, mida sisust on oodata.
Inimesed otsivad tekste konkreetsete märksõnade järgi ning kui see märksõna Sinu teksti pealkirjas ei esine, oled oma võimaluse maha maganud.
Igihaldjad teemad ja pealkirjad on näiteks:
- Nõuanded ja juhiseid millegi tegemiseks või saavutamiseks (Näiteks: “Võimalus olla õnnelik. 6 igapäevaharjumust, mis tagavad rahuliku meele ja muretu mõtteviisi.”)
- Toodete, teenuste või kohtade ülevaated ja hinnangud (näiteks: Puhkaeestis.ee “Kuhu sööma minna, kui oled vegan või eelistad gluteenivaba toitu.”)
- Kuidas-artiklid (näiteks: “Kuidas joosta kümmet kilomeetrit?”)
Selleks, et hoida sisu elusana ja mitte lasta sellel infotulva alla mattuda, tee see nähtavaks erinevates kohtades – loo õppematerjalid algajatele, jaga erinevates sotsiaalmeediakanalites ning kindlasti ajakohasta juba varem loodud sisu.
Lihtsuses peitub võlu
Igihalja teksti kirjutamisel pea meeles, kellele kirjutad ning vali seejärel sobiv stiil.
Kui Soovid, et Sinu kirjutis leiaks arvukalt lugejaid ning peaks vastu ajaproovile, väldi tehnilist ja keerukat teksti, väga spetsiifilist teemat ning pea meeles – lihtsuses peitub võlu.
Muuda tekst lugeja jaoks arusaadavaks ning kasuta kindlat struktuuri – teema lahtiseletamine ja aktuaalsuse väljatoomine, teema arendus ja kokkuvõte.
Kui Sa teemat ja mõisteid lahti ei seleta, ei pruugi lugeja teksti väärtusest aru saada ning kaotab tõenäoliselt huvi juba alguses.
Pea meeles, et lugejad on tavalised inimesed, kes on mingil teemal algajad või huvilised ja otsivad infot, olgu selleks siis töökoha vahetus, lemmiklooma eest hoolitsemine või toit.
Hea sisu loomine tähendab, et Sinu tekst ei ole suunatud ekspertidele, küll aga esitad Sa tekstis enda ekspertarvamust.
Näiteks artikkel “10 parimat närimislelu toakoerale” pakub huvi nii värskele koeraomanikule kui ka inimesele, kes ei kujuta elu neljajalgse sõbrata ettegi. Küll aga ei ole kirjutis suunatud veterinaaridele.
Ekspertarvamuse esitamiseks võid tugineda uuringutele või isiklikele kogemustele. Inimesed hindavad Sinu kirjutist, kui pakud uusi teadmisi või kui tekst on inspireeriv ja paneb tegutsema.
Näiteks kirjutades koerte mänguasjadest, võiks tekst suunata lugejat üle vaatama või uuendama oma lemmiku mänguasjavalikut.
Aegumatu ja püsivalt huvitava sisu loomine nõuab ettevalmistust, planeerimist ning keskmisest rohkem tööd, kuid loodud sisu armastavad nii lugejad kui otsingumootorid ja panustatud aeg tasub end mitmekordselt ära.
Järgmine kord postitust kirjutades võta aluseks allolev aegumatu postituse nimekiri ja vaata üle, kas kirjutis võiks vastu pidada ajaproovile või mitte.
Aegumatu postitus on:
- suunatud pigem algajatele või asjaarmastajatele
- ühest konkreetsest probleemist ja lahendusest
- selles valdkonnas Sinu ekspertarvamus
- lihtsalt jälgitav, omab kindlat formaati ja ülesehitust
- paneb tegutsema
Vaata ka järgmisena, miks ja kuidas luua enda blogi. Head kirjutamist!