sisu loomine

Sisuloome
admin

juuni 28.2018 | sisu | sisu loomine | sisuloome

Mõnikord oleme kuulnud arvamust, et sisuloome tähendab ainult teksti kirjutamist ja selle mõnel veebilehel avaldamist. See on enimlevinud tõlgendus. Tegelikult katab sisu mõiste rohkemat kui kirjutamist.

 

Mis on sisuloome?

Sisu on erinevatel viisidel edastatud sõnum selle saajale. Sisu võib olla erineval kujul nii tekst kui ka heli, nii pilt kui ka video. Tõsi ta on, et sisuloome all mõeldakse enamasti kirjutamist.

Ennekõike hea sisu on see, mis on selle tarbijale, kas siis kuulajale, lugejale või vaatajale, tema poolt soovitud viisil kasulik. Sellist eesmärki teenib enamasti aegumatu sisu.

Efektiivne sisuloome aitab saada uusi kliente ning hoida juba olemasolevaid kliente. Kui inimesed leiavad avaldatud sisust midagi neile huvitavat ja kasulikku, on nad motiveeritumad ka tagasi tulema.

Küsimusteks jääb, kuidas ja mil viisil luua sisu, mida kliendid tajuksid kasuliku ja huvitavana?

 

Blogi – kindel valik heale sulesepale

Enda lehele või blogisse postituste kirjutamine on üks hea variant sisu loomiseks. Sisu loomine toimib kõige paremini ainult juhul, kui inimene, kes blogipostitused kirja paneb, kirjutab lugejatele olulistest teemadest piisavalt huvitavalt. Mõne lõigu trükkimises pole midagi rasket. Väljakutseks võib olla piisavalt sisuka teksti piisavalt ladusalt kirjutamine, et lugeja teksti lõpuni loeks.

 

Külalispostitused – kasuta spetsialiste

Kui endal ideid jagub aga sulg väga ei jookse, võid näiteks enda blogis avaldada külalispostitusi. Igast valdkonnast on võimalik leida mõni spetsialist, kes oskab jagada nii head nõu kui selle ka huvitavalt kirja panna. Võid oma ideid asjatundjatega jagada ning üsna varsti leiad, et külalispostitused on üheks heaks viisiks, kuidas lugejate tähelepanu haarata.

Või soovid ise teha külalispostituse mujal asuvasse blogisse, sest see on blogi lugejatele kasulik?

 

Podcastid – uus ja huvitav

Podcastid ehk taskuhääling on kaasaegne asendus raadiole, mille puhul saab kuulaja ise valida, millal ja mida ta kuulab. Eestis on podcastid populaarseks saanud alles viimastel aastatel, mistõttu on need paljude jaoks endiselt uus avastus.

Podcastide kuulamine on mugav kõigile, kes eelistavad olulist infot pigem kuulata, kui lugeda. Neid saab kuulata mugavalt näiteks autosõidu ajal või sporti tehes. Eestikeelse podcastina toome esile hakkametegutsema.ee.

 

Youtube – igaüks võib olla staar

Youtube’is oma kanali omamine ja sellele videode lisamine on teine valdkond, mis on 2018. aasta suveks Eestis niši staatusest välja jõudnud ja aina tavapärasemaks muutumas.

Enne suure hurraaga filmimise alustamist tuleb aktsepteerida seda, et Youtube’s on konkurents küllaltki tihe. Miljonite teiste videode seast silma paistmiseks peab üleslaetav video olema kvaliteetne ja vaataja jaoks piisavalt kasulik, enamasti ka tempokas.

Kvaliteetne Youtube’i video nõuab oskusi, aega ja pealehakkamist, ent kõigi kolme olemasolul õnnestub luua publiku jaoks nii visuaalselt nauditav kui ka kuulamise mõttes huvitav sisu.

 

Räägi lugu fotodega

Pildistamine on üks viis luua kaasahaaravat sisu. Ilusad päikeseloojangud ja klassikalised puhkusefotod rannal võivad mõjuda ebaoriginaalselt, kuid taas ja taas saab selline sisu sotsiaalmeedias palju tähelepanu.

Fotodest edasi on ainult väike sammuke Youtube video loomiseni, või pildil oleva kirjeldamisega ka väikese blogipostituseni.

Facebookis ülimalt populaarne Humans of New York (HONY), mida jälgis 2018. juunis 17,797,719 jälgijat, sai alguse just alustava fotograafi hobiprojektist. Tuule sai HONY tiibadesse sotsiaalmeedias aga hetkest, kui autor Brandon hakkas fotode juurde lisama pildil oleva inimese mõtteid.

 

Sotsiaalmeedia – võimalused igale maitsele

Facebooki, Twitteri, Snapchati ja Instagrami saab kõik ühe termini alla koondada – sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia eeliseks on, et inimesed jagavad neile meeldivat infot ise edasi. Enda blogisse lisatud postituste jagamine valitud sotsiaalmeediakanalites on lihtne viis jääda silma uutele lugejatele, tulevastele võimalikele fännidele.

Sotsiaalmeedia platvormide pikast nimekirjast saab teha enda teenuse jaoks õige valiku, kui mõelda sihtgrupile ja olemasolevale sisule.

Lühikesed ja kaasahaaravad mõtisklused sobivad paremini Twitterisse.

Sarnaste huvidega huvilisi koondavaid grupid on foorumitest liikumas enamasti Facebooki gruppidesse.

Ning valdavalt ilusa visuaalse sisu edastamiseks on Instagram vaieldamatu liider.

 

Uudiskiri – kogu sisu postkasti

Uudiskiri on mugav viis kuidas kogu vajalik info otse huviliseni toimetada. Üheks eeliseks on see, et kirja saavad vaid need, kes on juba asja vastu huvi avaldanud. Miinuseks on aga see, et inimene saab alati uudiskirjast ka loobuda või selle lihtsalt prügikasti saata. See tähendab, et uudiskirja loomiseks peab vaeva nägema.

Hea uudiskiri ei ole lihtsalt enda promomine, vaid kliendile lisaväärtuse pakkumine: olgu siis uue informatsiooni või mõne sooduspakkumise näol. Uudiskirjas saab kombineerida ka mitut erinevat tekstiloome viisi.

 

Sisu luues mõtle sihtrühmale

Hea sisu loomine on võimalik mitmel erineval viisil. Mis sobib ühe teenuse puhul, ei pruugi sobida teisele.

Parima sisuloome viisi valimiseks on vaja mõelda sihtrühmale ja sellele, mil moel on info edastamine kõige tulemuslikum.

Kui sa tead, et su sihtrühm on pigem Instagrami kasutaja, ei ole pikkadel blogipostitustel suurt mõtet.

Kui sa oled aga välja selgitanud, et just pikad ja huvitavad artiklid on need, mis sihtgrupile ligitõmbavalt mõjuvad, tasub mõelda ennekõike huvitavate külalispostituste loomisele.

Kodulehele loodud sisu on ka üks parimaid viise saada otsingumootorites leitavaks.

sisu loomine

Aegumatu sisuturundusartikkel või muu sisu loomine on nagu hea raamat, mida loetakse taas ja taas. See toob ka nädala, kuu või isegi aasta pärast uusi lugejaid Sinu veebilehele, blogisse või sotsiaalmeediakontole. Sellel pole Parim enne tähtaega ning lugejad ja otsingumootorid armastavad seda. Toome allpool välja 3 nõuannet, kuidas aegumatut sisu luua.

 

Sisu loomine ehk tea, kellele ja millest kirjutad

Kui Sulle tundub, et kõik olulised teemad on juba blogipostitustega kaetud, ära muretse – inimesed on kirjutamist erinevates vormides harrastanud juba tuhandeid aastaid ning täiesti originaalset teemat välja mõelda on pea võimatu. Küll on aga Sul võimalik praktiliselt alati pakkuda uut lähenemisnurka või infot.

Aegumatu teema näiteks on õhtusöögist kirjutamine. Näiteks: “Kuidas teha kiirelt ja soodsalt tervislikku õhtusööki”, selle teema juures on võimalus välja tulla uusi retsepte või nõuandeid.

Teema valikul pea meeles, et aegumatu sisu ei ole:

  • Uudisväärtuslikud artiklid, näiteks USA presidendivalimiste tulemus aastal 2017
  • Statistika ja andmed, mis aeguvad ruttu (näiteks III kvartali majandustulemused)
  • Lühiajalised trendid (näiteks 2018. aasta kevad-suvine kübaramood)

Eelmisele nimekirjale mõeldes on igihaljas teema aga natuke teise nurga alt: “Kuidas saada rikkaks – õppetunnid Donald Trumpilt.”

Igihaljaid teemasid saad ammutada oma valdkonnaga seotud foorumitest ja kodulehtede “Sageli esitavad küsimused” rubriigi alt.

Teemat valides ja sisu luues vaata alati, mida on juba kirjutatud – nii leiad üles märksõnad, mis pakuvad inimestele huvi. Pane oma märksõna või planeeritav pealkiri otsingumootrisse ja vaata, kui palju vastuseid saad.

Kui leiad artikli või blogipostituse, mis on kogunud aegade jooksul palju kommentaare või jagamisi, siis bingo! Oled tõenäoliselt leidnud aegumatu teema.

 

Tee sisu nähtavaks ja hoia seda elus

Heast artiklist on vähe kasu, kui see ei jõua lugejateni. Kui oled leidnud ülesse sobivad ja huvipakkuvad märksõnad, lisa need kindlasti pealkirja ja ära unusta SEO-d ehk artikli optimeerimist otsingumootorite jaoks.

Lisa alt-tekst piltidele, kasuta märksõnu tiitlis, tekstis, pealkirjas ning lingi oma artikkel teiste aegumatute tekstidega.

Selleks, et artikkel pakuks huvi ka lugejatele, ole konkreetne – ära kasuta üldisi ja umbmääraseid pealkirju, vaid selliseid, mis annavad kohe teada, mida sisust on oodata.

Inimesed otsivad tekste konkreetsete märksõnade järgi ning kui see märksõna Sinu teksti pealkirjas ei esine, oled oma võimaluse maha maganud.

Igihaldjad teemad ja pealkirjad on näiteks:

  • Nõuanded ja juhiseid millegi tegemiseks või saavutamiseks (Näiteks: “Võimalus olla õnnelik. 6 igapäevaharjumust, mis tagavad rahuliku meele ja muretu mõtteviisi.”)
  • Toodete, teenuste või kohtade ülevaated ja hinnangud (näiteks: Puhkaeestis.ee “Kuhu sööma minna, kui oled vegan või eelistad gluteenivaba toitu.”)
  • Kuidas-artiklid (näiteks: “Kuidas joosta kümmet kilomeetrit?”)

Selleks, et hoida sisu elusana ja mitte lasta sellel infotulva alla mattuda, tee see nähtavaks erinevates kohtades – loo õppematerjalid algajatele, jaga erinevates sotsiaalmeediakanalites  ning kindlasti ajakohasta juba varem loodud sisu.

Lihtsuses peitub võlu

Igihalja teksti kirjutamisel pea meeles, kellele kirjutad ning vali seejärel sobiv stiil.

Kui Soovid, et Sinu kirjutis leiaks arvukalt lugejaid ning peaks vastu ajaproovile, väldi tehnilist ja keerukat teksti, väga spetsiifilist teemat ning pea meeles – lihtsuses peitub võlu.

Muuda tekst lugeja jaoks arusaadavaks ning kasuta kindlat struktuuri – teema lahtiseletamine ja aktuaalsuse väljatoomine, teema arendus ja kokkuvõte.

Kui Sa teemat ja mõisteid lahti ei seleta, ei pruugi lugeja teksti väärtusest aru saada ning kaotab tõenäoliselt huvi juba alguses.

Pea meeles, et lugejad on tavalised inimesed, kes on mingil teemal algajad või huvilised ja otsivad infot, olgu selleks siis töökoha vahetus, lemmiklooma eest hoolitsemine või toit.

Hea sisu loomine tähendab, et Sinu tekst ei ole suunatud ekspertidele, küll aga esitad Sa tekstis enda ekspertarvamust.

Näiteks artikkel “10 parimat närimislelu toakoerale” pakub huvi nii värskele koeraomanikule kui ka inimesele, kes ei kujuta elu neljajalgse sõbrata ettegi. Küll aga ei ole kirjutis suunatud veterinaaridele.

Ekspertarvamuse esitamiseks võid tugineda uuringutele või isiklikele kogemustele.  Inimesed hindavad Sinu kirjutist, kui pakud uusi teadmisi või kui tekst on inspireeriv ja paneb tegutsema.

Näiteks kirjutades koerte mänguasjadest, võiks tekst suunata lugejat üle vaatama või uuendama oma lemmiku mänguasjavalikut.

Aegumatu ja püsivalt huvitava sisu loomine nõuab ettevalmistust, planeerimist ning keskmisest rohkem tööd, kuid loodud sisu armastavad nii lugejad kui otsingumootorid ja panustatud aeg tasub end mitmekordselt ära.

Järgmine kord postitust kirjutades võta aluseks allolev aegumatu postituse nimekiri ja vaata üle, kas kirjutis võiks vastu pidada ajaproovile või mitte.

 

Aegumatu postitus on:

  • suunatud pigem algajatele või asjaarmastajatele
  • ühest konkreetsest probleemist ja lahendusest
  • selles valdkonnas Sinu ekspertarvamus
  • lihtsalt jälgitav, omab kindlat formaati ja ülesehitust
  • paneb tegutsema

 

Vaata ka järgmisena, miks ja kuidas luua enda blogi. Head kirjutamist!

Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!

Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee

    error: Content is protected !!