Aastavahetus on sobiv aeg vaadata milliseks kujuneb järgneva aasta internetiturundus. Siin annab ka 89 enda panuse. Arvame, et 2018. aasta internetiturunduses tuleb jätkuvalt huvitav. Toome allpool välja mõned uue aasta väljakutsed, mis igale turundajale on olulised.
Selle rakendamine pakub ettevõtjatele kindlasti uusi väljakutseid, sest tegu on oluliste protsesside muutmisega ettevõttes.
Arvame, et pikemas plaanis on praegustest, määruse-eelsetest kindlamad raamid andmekaitsele kindlasti kasuks, sest digimaailm ja internetiturundus selle sees kasvab peadpööritava kiirusega. Usaldame ju järjest rohkem enda andmeid digirakendustele.
Leidub uus reklaamikanal, mis toob paremad tulemused
Inimestel on valida mitmete sotsiaalmeediakanalite vahel. Ning kus on sihtgrupp, sinna on vaja liikuda ka ettevõtetel. Sõltuvalt teenusest võib parimaks reklaamikanaliks olla Facebooki reklaam, Facebooki grupp, Google reklaam, sobiv erialafoorum, Instagram, Pinteresti tahvel, Vkontakte keskkonna võimalused, või mõni muu.
Esimene ja olulisim reklaamikanal igas valdkonnas on kontaktid ja soovitused.
Enamasti on digis välja valitud üks reklaamkanal, mis toob tulemusi. Ettevõtja on sellega tuttav ja panustab sinna regulaarselt. Meie näiteks kirjutame blogi ja oleme aktiivsed sotsiaalmeedias. Uueks aastaks oleme juba ühe kanali välja valinud, mida testida.
Esitame siinkohal uue aasta väljakutse – mõtle, missuguses seni proovimata digikanalis veedavad aega sinu kliendid. Panusta ka selles kanalis leitav olemisele, ning jõuad uute kliendisuheteni.
Google hakkab piirama SSL sertifikaadita veebilehtede näitamist otsingus
Juba praegu on Google jaoks üks veebilehe usalduse faktor SSL sertifikaadi kasutamine veebilehe serveris – SSL sertifikaadi ja krüpteeritud turvalise ühendusega veebilehed saavutavad otsingus kiiremini parema positsiooni, kui ebaturvalise ühendusega veebilehed.
On aja küsimus, mil Google hakkab otsingus näitamiseks rohkem eelistama krüpteeritud ühendusega veebilehti, ning veel SSL sertifikaadita lehti otsingus oluliselt tahapoole lükkama. See tähendab nende lehtede omanikule paljude külastuste kaotamist.
Kas brauseris Sinu veebilehe aadressi kõrval on roheline tabalukuke? Siis on Sinu veebilehe ühendus turvatud. Kui tabalukuke puudub, on tõenäoliselt serverisse vaja paigaldada SSL sertifikaat, ning veebilehe haldusliideses lehtede püsiaadressid ümber suunata. Kirjuta meile julgelt, kui sellega abi peaksid vajama.
Facebookis õigete inimesteni jõudmine muutub kulukamaks
2017. aasta lõpul näitab Facebook enda ajajoonele jagatud infot erinevate uuringute kohaselt ainult 2-7%(!) jälgijatele. Seega näiteks 200-st jälgijast näevad uut postitust kohe keskmiselt 4-14 inimest. Kui postitus saab avaldamisjärgsetel minutitel jagamisi ja reaktsioone, näidatakse postitust rohkematele jälgijatele.
Suure uudisena on tuntuim sotsiaalmeediaplatvorm testimas kahte kõrvuti asuvat uudisvoogu, esialgu valitud riikides.
Peamises uudisvoos, millega oleme harjunud, hakkavad asuma sõprade postitused koos tasulise reklaamiga.
Jälgitud fännilehtede ja ettevõtete postitused hakkavad asuma eraldi uudisvoos.
Ettevõtete jaoks tähendab kahe uudisvoo tekkimine orgaanilise levi edasist langemist, sest kasutaja peab ise soovima vaadata teist uudisvoogu. Slovakkias läbi viidud testide käigus vähenes 60 populaarseima meediaväljaande orgaaniline levi senisega võrreldes neli korda (!!!)
See kõik tähendab kallinevaid klikihindu, sest rohkem ettevõtteid hakkab konkureerima eelistatud uudisvoos reklaamiga nähtav olemise eest.
Hetkel ei ole teada, millal see uuendus Eestisse jõuab.
Lahendusi on. Leidsime Hootsuite.com blogist kasulikud soovitused, kuidas vähesest orgaanilisest levist hoolimata sotsiaalmeedias häid tulemusi saavutada.
Pikaajalise strateegiana soovitame alustada blogi loomist enda veebilehele, sest blogipostitusi saab sotsiaalmeedias jagada korduvalt, ning need toovad külastajaid ka Googlest. Seega on parim internetiturundus siiski nö. naturaalne, eriti kui rääkida sotisaalmeedia kanalitest.
Google reklaamiga õigete inimesteni jõudmine muutub kulukamaks
Mitmed ettevõtted panustavad Google AdWords reklaamile.
Ka Google reklaame näidatakse oksjoni alusel – otsingu juures näidatakse selle ettevõtte reklaame, kes on nõus teistest ettevõtetest rohkem otsija kliki eest maksma.
Mitmes ärivaldkonnas ei ole juba praegu Google reklaamiga päringu saamise kulu ettevõtetele mõistlik, sest saadud päringute väärtus seniste märksõnadega ei õigusta reklaamikulu. Seega on vaja mõelda uutele reklaamkanalitele….
Lihtsamaks lahenduseks on teha Google reklaami ainult märksõnadele, mis on soodsaimad ja toovad veel päringuid soovitud hinnaga. Pikaajalise strateegiana soovitame ka siinkohal enda veebilehele blogi või artiklite osa loomist, sest artiklid toovad külastusi ja päringuid ilma jooksva reklaamikuluta.
Sisuturundus rokib jätkuvalt
Kvaliteetsel sisuturundusel on eeliseid makstud reklaamide ees. Otsija leiab need artiklid otsingust talle olulisel hetkel üles. Neis olev sisu lahendab otsija jaoks sel hetkel olulise probleemi, vihjates ühe võimaliku lahendusena ka avaldaja teenustele. See postitus ei ole erand.
Kõigi blogide ja portaalide jätkuvaks väljakutseks jääb lugejatele ka tegelikult kasulikke teenuseid pakkuvate reklaampartnerite leidmine ja kvaliteetse sisu loomine, et sisuturunduses säiliks lugejale kasulik sisu.
Soovime edukat uue aasta algust ja palju häid tulemusi!