Instagram peidab oma uue testi käigus meeldimiste arvu fotodelt ning vaatamiste arvu videotelt. Eesmärgiks on suunata kasutajate tähelepanu rohkem sisule endale ja mitte igasugustele mõõdikutele. Testi käigus ei näe enam kasutaja jälgijad tema postituste meeldimisi ja vaatamisi. Kontoomanik ise saab neile näitajatele küll pilgu peale visata kui postituse eraldi avab. Vaikimisi on need näitajad peidetud. Privaatsete mõõdikute test algab sellel nädalal esialgu Kanada kasutajatele.
Mõõdikute mõju sotsiaalmeedias
Enamus sotsiaalmeedia kritiseerijaid on öelnud, et rõhu panemine igasugustele mõõdikutele sotsiaalmeedias mõjub alati pigem negatiivselt. Seda nähtust on täheldanud nii Facebook, Twitter ja ka Instagram. Kasutajate suunamine igasugustele numbrilistele eesmärkidele ei mõju hästi ning liiga paljud kontoomanikud hakkavad läbi nende enda väärtust ja populaarsust hindama. Paljud sotsiaalmeediaplatvormid kasutavad algoritme mis võtavad arvesse konto varasemaid vaatamisi ja meeldimisi, et otsustada kui paljudele inimestele ka selle konto uut sisu kuvada.
Instagrami tegevjust ütles, et test ei ole suunatud konkreetsete tegevuste muutmiseks vaid üleüldiselt kasutajatele pingevabama keskkonna loomiseks. Keskkonna kus inimesed tunneksid ennast täiesti vabalt ja ei keskenduks meeldimiste kogumisele. Meeldimiste arv ei pruugi tihtipeale ka üldse tegelikusele vastata. On palju teenuseid mille kaudu saab endale näiteks meeldimisi või kommentaare ka osta. Uuringud on näidanud, et üha enam kasutajaid müüvad enda kontod maha, et neist tehtaks automaatsed meeldimis-robotid. Instagram ei välista isegi tulevikus meeldimiste täielikku kaotamist.
Instagram võtab malli Twitterilt
Instagrami test jälgib sama mustrit mis hiljutine Twitteri oma. Twitter lõi eraldi eksperimentaalse rakenduse nimega Twttr, meeldimiste ja retweetimiste arvud on peidetud, osana ettevõtte pingutusest parandada inimeste arusaama naturaalsest vestlusest internetis. Näiteks kellegi jälgijana, ilma meeldimiste arvu nägemast, kuidas sa teed otsuse kas see tweet on hea või halb, kas sa peaks seda lugema või mitte. Kogu see temaatika on uus ja huvitav nii twitteri kui ka instagrami arendajatele.
2018 aasta Jaanuaris, vastuseks laialdasele kriitikale, et sotsiaalmeedia platvormid teevad pigem kahju kui kasu, ütles Facebooki CEO Mark Zuckerberg, et ettevõte keskendub edaspidi rohkem aina rohkem kasutajate sotsiaalmeedias veedetud aja naturaalsemaks ja pingevabamaks muutmisele. “Me ei taha, et meie teenused oleks lihtsalt lõbusad kasutada, me tahame, et ka meie kasutajate heaolu oleks võimalikult läbimõeldud”. Veel ei ole kindel kas meeldimiste kaotamine paneb inimesed paremini tundma või pigem leiavad kasutajad lihtsalt mõne uue näidiku, et enda populaarsust mõõta.
Mis on Facebook marketplace ja kuidas mina sellest kasu saan?
Facebook marketplace on lihtne ja mugav moodus asjade ning nüüd ka teenuste müügiks või ostmiseks enda piirkonnas. Sa saad vaadata enda lähedal asuvaid esemeid ja neid lihtsalt osta.
Kõige olulisem ongi Facebooki kasutajale siinkohal mugavus, tehingute lisamine ja sõlmimine toimub otse läbi facebooki ja võtab oluliselt vähem aega kui mõne kolmanda portaali kasutamine. Sa ei pea tirima alla eraldi rakendust või looma kuhugile uut kontot. Tuhanded inimesed näevad sinu kuulutust koheselt.
Facebook marketplace nupp asub kõige vasakul, üleval pool ja on küllaltki äratuntava ikooniga. Müüa võib kõike, alustades teleritest ja lõpetades kinnisvaraga.
Peagi lisandub ka teenuste kategooria
Facebook marketplace saab peagi endale ka teenuste sektsiooni. Marketplace on eraldi Facebooki nö. turg kus kasutajad saavad osta, müüa, vahetada ning esemeid ka ära anda. Hiljuti lisandus näiteks ka võimalus rentida maja või osta auto. Uues teenustekatekoorias saavad kasutajaid otse palgata endale koduabilisi, torumehi ja remondimehi.
Mugavaks kasutamiseks on lisatud ka nö. kiire hinnapäring, mis lubab enda soovi saata korraga paljudele pakkujatele, samuti saab kõigi teenusepakkujatega ka mugavalt otse kirjutada läbi messengeri.
Kuidas teenuste kategooria toimima hakkab
Võimalus hakkab asuma Facebook marketplace olemasolevate kategooriate juures, seal kus hetkel on pere, hobid, elektroonika jms. Teenuste kategooriale klikkides küsib Facebook mitmeid küsimusi, et aidata sul paremaid ja täpsemaid tulemusi saada. Näiteks koristaja otsingul küsitakse kui tihti sa soovid enda kodu koristada, mitu magamistuba sul on, kui suur su kodu on ja kui pikaks ajaks teenust vajatakse. Peale küsimustele vastamist ja suunakoodi sisestamist näitab Facebook kõiki teenusepakkujaid kes oleks võimelised sulle teenust pakkuma. Kasutajad saavad sirvida läbi pakkujate, vaadata neile antud hinnanguid ja kommentaare ning valida endale sobivaima pakkuja.
Kogu see funktsionaalsus tuleb täna välja USAs ning peatselt on seda oodata ka meile. Head Facebookimist!
Aastavahetus on sobiv aeg vaadata milliseks kujuneb järgneva aasta internetiturundus. Siin annab ka 89 enda panuse. Arvame, et 2018. aasta internetiturunduses tuleb jätkuvalt huvitav. Toome allpool välja mõned uue aasta väljakutsed, mis igale turundajale on olulised.
Selle rakendamine pakub ettevõtjatele kindlasti uusi väljakutseid, sest tegu on oluliste protsesside muutmisega ettevõttes.
Arvame, et pikemas plaanis on praegustest, määruse-eelsetest kindlamad raamid andmekaitsele kindlasti kasuks, sest digimaailm ja internetiturundus selle sees kasvab peadpööritava kiirusega. Usaldame ju järjest rohkem enda andmeid digirakendustele.
Leidub uus reklaamikanal, mis toob paremad tulemused
Inimestel on valida mitmete sotsiaalmeediakanalite vahel. Ning kus on sihtgrupp, sinna on vaja liikuda ka ettevõtetel. Sõltuvalt teenusest võib parimaks reklaamikanaliks olla Facebooki reklaam, Facebooki grupp, Google reklaam, sobiv erialafoorum, Instagram, Pinteresti tahvel, Vkontakte keskkonna võimalused, või mõni muu.
Esimene ja olulisim reklaamikanal igas valdkonnas on kontaktid ja soovitused.
Enamasti on digis välja valitud üks reklaamkanal, mis toob tulemusi. Ettevõtja on sellega tuttav ja panustab sinna regulaarselt. Meie näiteks kirjutame blogi ja oleme aktiivsed sotsiaalmeedias. Uueks aastaks oleme juba ühe kanali välja valinud, mida testida.
Esitame siinkohal uue aasta väljakutse – mõtle, missuguses seni proovimata digikanalis veedavad aega sinu kliendid. Panusta ka selles kanalis leitav olemisele, ning jõuad uute kliendisuheteni.
Google hakkab piirama SSL sertifikaadita veebilehtede näitamist otsingus
Juba praegu on Google jaoks üks veebilehe usalduse faktor SSL sertifikaadi kasutamine veebilehe serveris – SSL sertifikaadi ja krüpteeritud turvalise ühendusega veebilehed saavutavad otsingus kiiremini parema positsiooni, kui ebaturvalise ühendusega veebilehed.
On aja küsimus, mil Google hakkab otsingus näitamiseks rohkem eelistama krüpteeritud ühendusega veebilehti, ning veel SSL sertifikaadita lehti otsingus oluliselt tahapoole lükkama. See tähendab nende lehtede omanikule paljude külastuste kaotamist.
Kas brauseris Sinu veebilehe aadressi kõrval on roheline tabalukuke? Siis on Sinu veebilehe ühendus turvatud. Kui tabalukuke puudub, on tõenäoliselt serverisse vaja paigaldada SSL sertifikaat, ning veebilehe haldusliideses lehtede püsiaadressid ümber suunata. Kirjuta meile julgelt, kui sellega abi peaksid vajama.
Facebookis õigete inimesteni jõudmine muutub kulukamaks
2017. aasta lõpul näitab Facebook enda ajajoonele jagatud infot erinevate uuringute kohaselt ainult 2-7%(!) jälgijatele. Seega näiteks 200-st jälgijast näevad uut postitust kohe keskmiselt 4-14 inimest. Kui postitus saab avaldamisjärgsetel minutitel jagamisi ja reaktsioone, näidatakse postitust rohkematele jälgijatele.
Suure uudisena on tuntuim sotsiaalmeediaplatvorm testimas kahte kõrvuti asuvat uudisvoogu, esialgu valitud riikides.
Peamises uudisvoos, millega oleme harjunud, hakkavad asuma sõprade postitused koos tasulise reklaamiga.
Jälgitud fännilehtede ja ettevõtete postitused hakkavad asuma eraldi uudisvoos.
Ettevõtete jaoks tähendab kahe uudisvoo tekkimine orgaanilise levi edasist langemist, sest kasutaja peab ise soovima vaadata teist uudisvoogu. Slovakkias läbi viidud testide käigus vähenes 60 populaarseima meediaväljaande orgaaniline levi senisega võrreldes neli korda (!!!)
See kõik tähendab kallinevaid klikihindu, sest rohkem ettevõtteid hakkab konkureerima eelistatud uudisvoos reklaamiga nähtav olemise eest.
Hetkel ei ole teada, millal see uuendus Eestisse jõuab.
Pikaajalise strateegiana soovitame alustada blogi loomist enda veebilehele, sest blogipostitusi saab sotsiaalmeedias jagada korduvalt, ning need toovad külastajaid ka Googlest. Seega on parim internetiturundus siiski nö. naturaalne, eriti kui rääkida sotisaalmeedia kanalitest.
Google reklaamiga õigete inimesteni jõudmine muutub kulukamaks
Mitmed ettevõtted panustavad Google AdWords reklaamile.
Ka Google reklaame näidatakse oksjoni alusel – otsingu juures näidatakse selle ettevõtte reklaame, kes on nõus teistest ettevõtetest rohkem otsija kliki eest maksma.
Mitmes ärivaldkonnas ei ole juba praegu Google reklaamiga päringu saamise kulu ettevõtetele mõistlik, sest saadud päringute väärtus seniste märksõnadega ei õigusta reklaamikulu. Seega on vaja mõelda uutele reklaamkanalitele….
Lihtsamaks lahenduseks on teha Google reklaami ainult märksõnadele, mis on soodsaimad ja toovad veel päringuid soovitud hinnaga. Pikaajalise strateegiana soovitame ka siinkohal enda veebilehele blogi või artiklite osa loomist, sest artiklid toovad külastusi ja päringuid ilma jooksva reklaamikuluta.
Sisuturundus rokib jätkuvalt
Kvaliteetsel sisuturundusel on eeliseid makstud reklaamide ees. Otsija leiab need artiklid otsingust talle olulisel hetkel üles. Neis olev sisu lahendab otsija jaoks sel hetkel olulise probleemi, vihjates ühe võimaliku lahendusena ka avaldaja teenustele. See postitus ei ole erand.
Kõigi blogide ja portaalide jätkuvaks väljakutseks jääb lugejatele ka tegelikult kasulikke teenuseid pakkuvate reklaampartnerite leidmine ja kvaliteetse sisu loomine, et sisuturunduses säiliks lugejale kasulik sisu.
Soovime edukat uue aasta algust ja palju häid tulemusi!
Facebook katsetab uut süsteemi mis aitab sul kohtuda inimestega, valides kas EI või JAH nende saadetud kohtumiskutsetele. Tinderi stiilis.
Eestis veel selline võimalus saadaval ei ole.
Esimesed inimesed kes on funktsiooni testinud, on leidnud palju paraleele suuresti kohtinguäpp Tinderiga. Kasutajale kuvatakse valikut erinevatest inimestest, kes võiks soovida temaga kohtuda. Vastada saab kas “Jah” või “Ei, tänan.” Samuti saadetakse teavitus, kui mõlemad osapooled nõustuvad.
Funktsioon viib sind siiski pigem kokku sõprade ja tuttavatega, nii et tegu pole täiesti Tinderi koopiaga – ja selle üle võib meil hea meel olla. Facebooki pressiesindaja kommenteeris: “Inimesed kasutavad tihti Facebooki, et teha enda sõpradega ühiseid plaane. Niisiis me proovime selle neile lihtsamaks teha.”
Kui Sinu sõbralist on väike, siis võib tunduda veider, et Facebook üritab sind kokku viia inimestega, keda sa nagunii juba hästi tunned. Kui enamus Sinu facebooki sõbrad on pigem kaugemad tuttavad ja mitte igapäevased sõbrad, siis võib see funktisoon isegi täitsa toredaks osutuda – spontaansed kokkusaamised vanade sõprade ja tuttavatega, organiseeritud Facebooki poolt. Kuigi ei tundu väga raske lihtsalt avada Facebook Messenger ja ise oma sõpradele kirjutada.
Jälgi
Meie soovime Sinu projektist lähemalt kuulda!
Täida kõrval olev vorm või saada normaalne e-mail aadressile89@89.ee