Kuidas on võimalik luua kodulehti, millel on lihtne navigeerida ning kuidas saab menüüribasid kasutades teha külastused kasutajatele meeldivaks? Võimalusi on mitmeid, kuid lubage välja tuua 6 kõige paremat nippi atraktiivse ning loogilise veebilehe loomiseks.
Loogiline navigatsioon tähendab:
- Menüüribadel on terminid lihtsad ning õigesti tõlgitud ka teistesse keeltesse. Kuna veebikasutaja hakkab endale sektsioonide kaupa infot kõige pealt otsima tänu menüüribale, tuleks sealses valikus kasutada lihtinimesele mõeldud termineid ning pealkirju. Kui Menüüriba aga puudub, tuleks kasutada peatükkide kaupa erinevaid nn blokke, mille abil saab kasutaja leida endale sobiva informatsiooni. Näiteks: Võib pealehel ülevalt alla kerides leida koheselt üldinfo, teenused ja hinnad, kirjeldused, kontaktinfo, aadressid ning pildigalerii. Juhul kui menüüriba on paigutatud visuaalselt pea nähtamatule kohale, tuleks sellele viidata ka pealehel.
- Ärge kasutage rohkem kui 7 otseteed teistele lehtedele samal pealehel. Inimmälu on lühike, mida vähem seda parem. Näiteks, ärge tutvustage kõiki teenuseid ning pakkumisi ühel lehel. Visuaalselt kirjuna tunduvad veebilehed tekitavad loomuliku paralüüsi ning tihipeale ka soov lehelt lahkuda.
- Kaunis graafiline disain ning kujundus aitavad veebikasutajal paremini veebilehel navigeerida. Kuna veebilehed peavad olema küllaltki lihtsa ehitusega, ei tohiks üle küllastada kõiki lehti üldise infoga (paigutage pealehele üldine info teenuste ning pakkumiste kohta ning looge seejärel otseteed spetsiifiliste tekstide juurde, et suuremat huvi tundvad isikud saaksid põhjalikumalt tutvuda neile sobival ajal).
- Kaardistatud kasutajate hinnangud- veebilehe või platvormi loomisel tuleks kasutada Beeta-testimist, mis tähendab reaalsete kasutajate ligipääsu oma uuele veebilehele ning kasutajate tagasiside hinnang ning analüüs. tavakasutaja saab veebilehte külastada ning kontrollida erinevaid aspekte. Seejärel koostatakse tagasiside analüüsid ning kaardistatakse ohukohad. Navigatsioon omab siinkohal enim tähtsust, sest vaid tasemete läbimisel kogu veebilehe ulatuses saab kindlaks teha tugevad ning nõrgad kohad.
- Hea navigeerimise puhul lisatakse sihtkohad või märksõnad ka url linkidesse. Ehk erinevate teemade puhul tuleks kasutada lihtsaid ning lühikesi märksõnu, mille abil saab tuvastada veebilehe sihtaadressid. Näiteks leiab Eesti ühelt tuntumalt meelelahutuse ettevõtte veebilehelt üles slotimängud kasutades aadressi nagu www.boostcasino.com/ee/slotid. Lihtsaks navigeerimiseks on kasutatud juba eesmärgina tähistatud sihtkoha nime juba url aadressi loomisel.
Milliseid nippe kasutate teie, et veebileht intuitiivseks muuta? Lisage kommentaaridesse ka enda mõtteid ja kogemusi.