...

Nipid!

facebook marketplace
admin

May 23.2018 | facebook | marketplace | messenger | turuplats

Mis on Facebook marketplace ja kuidas mina sellest kasu saan?

Facebook marketplace on lihtne ja mugav moodus asjade ning nüüd ka teenuste müügiks või ostmiseks enda piirkonnas. Sa saad vaadata enda lähedal asuvaid esemeid ja neid lihtsalt osta.
Kõige olulisem ongi Facebooki kasutajale siinkohal mugavus, tehingute lisamine ja sõlmimine toimub otse läbi facebooki ja võtab oluliselt vähem aega kui mõne kolmanda portaali kasutamine. Sa ei pea tirima alla eraldi rakendust või looma kuhugile uut kontot. Tuhanded inimesed näevad sinu kuulutust koheselt.
Facebook marketplace nupp asub kõige vasakul, üleval pool ja on küllaltki äratuntava ikooniga. Müüa võib kõike, alustades teleritest ja lõpetades kinnisvaraga.

 

Peagi lisandub ka teenuste kategooria

facebook marketplace

Facebook marketplace saab peagi endale ka teenuste sektsiooni. Marketplace on eraldi Facebooki nö. turg kus kasutajad saavad osta, müüa, vahetada ning esemeid ka ära anda. Hiljuti lisandus näiteks ka võimalus rentida maja või osta auto. Uues teenustekatekoorias saavad kasutajaid otse palgata endale koduabilisi, torumehi ja remondimehi.

Mugavaks kasutamiseks on lisatud ka nö. kiire hinnapäring, mis lubab enda soovi saata korraga paljudele pakkujatele, samuti saab kõigi teenusepakkujatega ka mugavalt otse kirjutada läbi messengeri.

 

Kuidas teenuste kategooria toimima hakkab

Võimalus hakkab asuma Facebook marketplace olemasolevate kategooriate juures, seal kus hetkel on pere, hobid, elektroonika jms. Teenuste kategooriale klikkides küsib Facebook mitmeid küsimusi, et aidata sul paremaid ja täpsemaid tulemusi saada. Näiteks koristaja otsingul küsitakse kui tihti sa soovid enda kodu koristada, mitu magamistuba sul on, kui suur su kodu on ja kui pikaks ajaks teenust vajatakse. Peale küsimustele vastamist ja suunakoodi sisestamist näitab Facebook kõiki teenusepakkujaid kes oleks võimelised sulle teenust pakkuma. Kasutajad saavad sirvida läbi pakkujate, vaadata neile antud hinnanguid ja kommentaare ning valida endale sobivaima pakkuja.

 

Kogu see funktsionaalsus tuleb täna välja USAs ning peatselt on seda oodata ka meile. Head Facebookimist!

kuidas teha blogi

Kuidas teha blogi ja miks üldsegi? Kuna tekkisid esimesed blogid ja mis on blogimine?

Eesti bloginduse alguseks saab lugeda 2001. aastat. Selleks, et blogimine üksikute inimeste hobi staatusest massideni jõuaks, läks veel aega, kuid praeguseks on blogid endale meie meediamaastikul kindla koha leidnud.

Paljudel inimestel on omaenda veebikodu olemas ja need, kellel on see puudu, võivad tunda üha suuremat soovi blogiga siiski alustada. Kui soov on olemas, siis mida järgmisena teha ehk millest alustada?

 

Kuidas teha blogi

Esimese küsimusena tasub iseendalt küsida, miks blogimine üldse ette võtta ja kuidas teha blogi hästi ja teistest paremini. Lihtsalt vooluga kaasa minnes loodud blogid on esimesed, mis kipuvad unustusse vajuma.

Enne esimese postituse kirjutamist tasub iseendale sõnastada, mis on blogi loomise peamine põhjus.

Variante on seejuures erinevaid:

  • soov oma kogemusi ja mõtteid tuleviku jaoks talletada
  • soov jagada oma igapäevaelu teistega
  • soov pakkuda lugejatele kasulikku infot
  • lihtsalt oma kirjutamisoskust parandada
  • soov blogiga raha teenida, või muu

Lisaks küsimusele „miks?“  tasub mõelda ka sellele, mida sul on jagada ja kellele soovid kirjutada.

Lugejate hulgas väga populaarsed on välismaal elamisest rääkivad blogid – Londonis elades igapäevaelu jagamine tundub kordades põnevam, kui Tallinnas elades.

Blogi publikuks võivad olla nii sõbrad ja lähedased, kes soovivad su tegemistel silma peal hoida, kui ajapikku ka laiem seltskond inimesi, kellele sinu kirjutamisstiil või kogemused huvi pakuvad.

Kui kavatsed kirjutada kõigist ja kõigele, liigitub su blogi elustiiliblogi alla.

Kuigi ka selliselt kirjutades on võimalik tähelepanu püüda ning lugejaid saada, peaks su blogi pakkuma lisakvaliteeti kas erakordselt huvitava teksti või korralike piltide näol.

Valides kindla niši, eriti kui tegu on teemaga, millest ei ole nii palju blogitud, on sul võimalik köita just neid inimesi, keda see rohkem huvitab.

Siiski – ole kindel, et valitud teemast kirjutamine tundub sulle kui rõõm, mitte tüütu kohustus. Peale alumist ja esimesi postitusi kipub küsimus olema järjepidevuses ja enda motiveerimises kirjutama. Blogimine on suhteliselt ajakulukas tegevus, võttes igal nädalal tunde.

 

Kui hobist saab töö

Selleks, et blogiga raha teenida, ei piisa mõnest postitusest ja lootmisest, et paari nädalaga hakkab teine kuupalk arvele tiksuma. Enim teenivad blogijatel on aastate jooksul kogunenud suur lugejaskond, kellele nad saavad tooteid ja teenuseid reklaamida ja mille pealt neile tasu makstakse.

Suure lugejaskonna saamiseks on vaja aga kirjutada teemadel, mis huvitavad ka teisi, teha seda kaasakiskuvalt ja oma blogi ka julgelt promoda.

Blogikirjutamisega rahateenimine ei ole kõigile – alahinnatakse selleks kuluvat aega ja energiat.

Lisaks on palju inimesi, kes ei soovigi, et nende blogi laiema lugejaskonna ette jõuaks. Sel juhul on väga hea idee oma blogi parooliga kaitsta, mis annab ligipääsu vaid neile, kellele sa oled ise parooli edastanud.

 

Hakka aga pihta

Olles välja mõelnud, miks sa tahad blogi kirjutada, mida sul on jagada ja kes võiksid su blogi lugeda, võib minna järgmise sammu poole ehk blogi luua.

Alustamiseks on vaja esialgu vaid lihtsamat veebilehte, mis soovitatavalt on WordPress platvormil. Küsi kasvõi meilt abi veebilehe loomisega, aitame hea meelega.

Pea tasuta alustamiseks sobib hästi näiteks ka Bloggeri platvorm, kuid tasuta platvormidel puuduvad enamasti peenhäälestuse võimalused otsingumootoritele optimeerimiseks – see muutub oluliseks koos lugejaskonna kasvuga, kui oled pool aastat järjepidevalt bloginud ning saad esimesed koostöösoovid teistelt blogijatelt või ettevõtetelt.

Blogimisplatvormid on reeglina ingliskeelsed, kuid see ei tähenda, et sina peaksid inglise keeles kirjutama. Kuigi see võib suurema publikuhulga tõttu ahvatlev tunduda – eriti kui eesmärgiks on blogimisega raha teenida – siis on palju raskem pildile pääseda ning kui inglise keel on kehvapoolsem, ei ole kerge ka lugejaid leida.

Alustada tasuks ikkagi enda esimeses keeles blogimisest ja sealt tasapisi edasi vaadata.

Kõige tähtsam on olla aga järjepidev.

Lugejana pole midagi hullemat, kui avastada, et autor pole blogisse kuu aega mitte midagi lisanud. Üsna varsti ununeb selline blogi lugejatel täiesti ning kui blogija peale pikka pausi oma veebikoju naasebki, kirjutab ta vaid iseendale.

Seega, ole järjepidev ja alusta julgelt!

Harjutused kontoris – säästa silmi ja käsi

Kontoritöötajate peamiseks töövahendiks on arvuti ja seetõttu saavad väga suure koormuse just silmad ja käed. Kuigi võib tunduda, et aastate pärast tekkiv karpaalkanali sündroom ning kuivad ja ärritunud silmad käivad ametiga kaasas, siis enda eest hoolt kandes ei ole vaja neid karta. Veel parem on see, et eeltoodud probleemide vältimiseks piisab teha mõned harjutused kontoris, mis võtavad vaid hetked päevast.

 

Harjutused silmadele võtavad ainult minutid

Alustades silmadest, siis iga arvutiga töötav inimene teab, kui olulised on harjutused kontoris. Iga tund vähemalt mõneminutiline ekraanipaus aitab vähendada silmade stressi. Sel ajal ei tohiks vaadata ei arvuti-, telefoni- ega ka teleriekraani. Üheks variandiks on mõne kolleegiga silmast-silma suhelda, aga ekraanipausi saab täita ka kergete harjutustega.
Arvutit kasutades vaatad sa pidevalt sama kaugele ja peaaegu, et samasse punkti. See paneb silmalihased ülemäärase pinge alla ning silmad väsivad. Fookuse muutmine aitab silmalihaseid lõõgastada ning väsimust ennetada.
Esimeseks harjutuseks siruta käsi ning tõsta üks sõrm püsti nii lähedal, kui sellele saad silmad suunata. Enamasti on selleks kauguseks 10-30 cm. Fokusseeri mõneks sekundiks pilk sõrmele. Seejärel vaata sama pikalt mõnda kaugemat punkti ruumis, või aknast välja silmapiirile. Fokusseeri pilk taas sõrmele, siis taas kaugusse. Vaata kaugele-lähedale kümme korda järjest.
Samasugune fokusseerimisharjutus on ka erinevate esemete vaatamine. Vaata ruumis ringi, märka näiteks teisel pool ruumi olevat kappi ning liiguta oma pilku mööda selle piirjooni (nagu sa „joonistaksid“ kappi). Seejärel liigu kapi kõrval oleva aknani ja „joonista“ akna piirjooned. Järgmisena näiteks kolleegi laud või seinakell. Järk-järgult liigu pilguga endale lähemale. Selleks ajaks kui sa jõuad silmadega enda lauani, on mõneminutiline ekraanipaus möödunud lennates ja silmalihased puhkust saanud.

 

Ära karda silmi pööritada

Sulge silmad ning pöörita silmi kõigepealt päripäeva ja seejärel vastupäeva. Silmade jaoks on see harjutus peaaegu et minimassaaž, aidates lihaseid lõdvestada ja samas ka silmi niisutada.
Kinniste silmadega tasub ka pilgu suunamise harjutust teha. Silmi endiselt suletuna hoides vaata paremale, vasakule, üles ja alla. Hoia iga kord pilku paar sekundit paigal ning sa peaksid lihaste venitust lausa tundma.
Lõpetuseks, aseta peopesad suletud silmadele. Ära suru silmadele, vaid pigem olgu see õrn puudutus. Pimendamine aitab silmadel täielikult lõõgastuda ning kui sul on aega ainult ühe harjutuse jaoks, tasub valida just see.
Rohkem silmaharjutusi leiad prillidestpriiks lehelt, vali endale sobivaimad, ning seejärel tee silmaharjutusi igapäevaselt.

 

Las käed teevad midagi uut

Ka käed vajavad puhkust, kuid veelgi enam vajavad randmed vaheldust pakkuvaid liigutusi, mitte pidevat trükkimist. Kätele ja randmetele mõeldud harjutused kontoris aitavad parandada vereringet, lõdvestada lihaseid ning isegi valu leevendada.
Siruta käed välja, peopesad allapoole ning sõrmed pikaks sirutatud. Alusta aeglaste ja väikeste randmeringidega. Aegamööda võid teha ringe suuremalt ja kiiremalt. Lisa juurde ka ringid küünarnukkidega. Tee seda harjutust nii päri- kui ka vastupäeva.
Lisaks ringide tegemisele on asendamatud ka venitusharjutused. Siruta käed sirgelt enda ette, nii et peopesad vaatavad alla. Painuta käsi randmetest, nii et sõrmeotsad on suunatud lae poole. Hoia asendit. Seejärel painuta käsi allapoole, et sõrmeotsad oleksid suunatud põranda poole. Hoia asendit.
Vajadusel saad venitust teha ühele käele korraga ja kasutada teist kätt, et sõrmi toetades asendit hoida.

harjutused kontoris

 

Rusikareegel – kanna enda eest hoolt

Vastukaaluks klaviatuuril trükkimisele, sobivad väga hästi ka sõrmi eri asendisse sundivad harjutused. Suru käed nii tihedasse rusikasse kui saad. Ava siis rusikas aeglaselt, sirutades sõrmed maksimaalselt laiali. Teises hea harjutuses on vaja sõrmi konksu tõmmata (ilma kätt rusikasse surumata) ning siis maksimaalselt sirutada.
Samamoodi on mõjuv harjutus sõrmede ükshaaval liigutamine. Pane labakäsi lauale. Alustades pöidlast, tõsta igat sõrme eraldi, jälgides samal ajal, et ülejäänud käsi ning teised sõrmed ei liiguks.
Või siis hoia käsi enda ees, peopesa lae poole ning puuduta pöidlaga üksteise järel nimetissõrme, keskmist sõrme, nimeta sõrme ja väikest sõrme. Tule samamoodi puudutades tagasi. Kui harjutus on selge, proovi tempot tõsta ning tee puudutusi mõlemal käel korraga.

 

Lõpeta rahulikult ja täna end

Hea viis harjutuste lõpetamiseks on käte raputamine. Alusta rahulikult, raputades ainult sõrmi, nagu sa üritaksid vett maha raputada. Jätka randmete ja lõpuks käte raputamisega.
Kõiki loetletud harjutusi ei pea ära tegema ühe puhkepausi jooksul. Jaota harjutused päeva peale ning kui need märkamatult tehtud saavad, siis kasu on ilmselge. Tööpäeva lõppedes oled investeerinud nende puhkepausidega ka enda tervisesse, ning võid ennast tänada.
Soovitusi tervise säästmiseks jagas OÜ Riskianalüüstööohutusteenuste pakkuja üle Eesti.

Vaata ka meie teisi kasulikke nippe!

admin

November 17.2017 | kasutatud | Kuidas osta sülearvutit? | ostmine | sülearvuti | uus | valida | valik

Küsimust: “Kuidas osta sülearvutit?” küsivad õpilased ja tudengid tihemini suve lõpul, kui ees on järgmine kooliaasta ning märkmete tegemiseks on vaja uut sülerit. Niiöelda tööinimestele on küsimus aktuaalne hetkedel, kui senisest arvutist ei piisa. Kui armastatud meediakaaslane tundub aeglane, või on aku väsinud – kestab kordades vähem, kui esimesel kasutusaastal. Võib-olla ei olegi aku vahetatav, mis motiveerib veelgi enam uut sülearvutit ostma.

 

Alustuseks – mis näitajatega arvutit vajad?

Sülearvuti näitajad võivad tekitada palju segadust. Alljärgnevatele viiele omadusele võiks vastata iga uus sülearvuti, siis on arvuti tavakasutajale piisavalt kiire igaks vajalikuks ülesandeks.

  • Ekraani diagonaal: 14″. 14″ ekraani suurus on mõistlik kompromiss igale kasutajale, kes soovib lihtsalt head sülearvutit.

Väiksema ekraaniga arvutid on sobilikud loengutes ja kohvikutes kasutamiseks, mugavalt kaasas kandmiseks. Suurema ekraaniga arvutid sobivad ennekõike tabeltöötluse tegemiseks või fototöötluseks, samas ei ole neid kaalu tõttu mugav päev otsa kotis kanda. Kui ei ole erisoove, on 14″ hea kompromiss kõigeks.

 

  • Protsessor: Vähemalt Intel i5, suurema eelarve korral i7. Intel i3 võib jääda aeglaseks, kui avad brauseris mitu videot mängivat akent korraga.
  • Operatiivmälu: Vähemalt 8 GB. Mälu on kergelt lisatav enamikele arvutitele, mis on müügis 4GB mälguga.
  • Kõvaketas: SSD, vähemalt 120 GB. SSD kõvakettad on traditsioonilistest HDD ketastest vastupidavamad põrutustele, sest neis ei ole liikuvaid osi. Samuti on nad kordi kiiremad ning tarbivad HDD ketastest vähem energiat, pikendades arvuti kestvust akult vähesel määral.
  • Aku kestvus: Vähemalt 6 tundi. Reeglina on sülearvuti aku kestvus normaalse kasutamise juures umbes pool tootja lubatust. Akusid testitakse ideaalsetes oludes, mis tihti erinevad tegelikust kasutamisest. Tootja lubatud 6-tunnine aku kestvus tähendab 3-4 tundi tegelikku arvuti kasutamist, mille käigus lisaks tekstitöötlusele vaadatakse videosid, kuulatakse muusikat, ning vahel mängitakse.
  • Vahetatav aku. Aku mahutavus väheneb juuksekarva võrra iga laadimistsükliga, ning paari aasta pärast on algupärasest aku elueast järel tõenäoliselt pool.

Kui ülejäänud arvuti toimib normaalselt, siis miks mitte osta uus aku ja pikendada arvuti eluiga? See tuleb uue arvuti ostust odavam.

Kindlate soovidega kasutajad tõenäoliselt teavad ise, mis otstarbel ja sellest lähtuvalt ka missuguste näitajatega sülearvutit neil rahulikuks igapäevatööks vaja on.

 

Kuidas osta sülearvutit?

Kas osta uus või kasutatud sülearvuti?

Tehnika komisjonipoodides on müügil üksjagu kasutatud sülearvuteid. Kasutatud sülearvuti ostul on hädavajalik kontrollida:

  • Esmalt ekraani hingesid – neis ei tohiks olla lõtku. Avatud ekraaniga arvutit aeglaselt ja julgelt kõigutades on näha, kas ekraan püsib paigal. Väriseb? Ei püsi paigal? Sel juhul sobib see arvuti kasutamiseks ainult kindlal pinnal, näiteks töölaual. Süles, koolis või bussis hakkab ekraan värisema, ning selle arvuti kasutamine muutub väga ebamugavaks. Mõningatel arvutitel on võimalik hingesid tihedamaks keerata. Siiski on ekraani soovimatu liikumine esimene põhjus seda arvutit mitte osta.
  • Sülearvuti välimust ja toimimist – veatu välimusega arvutit on tõenäoliselt hoolega hoitud, ning see ei ole saanud põrutada. Toimimisest, kas kõik töötab, nagu peab?
  • Lõpuks ka aku kestvust. Kui leidub veatu välimusega ja probleemideta arvuti koos ühe probleemi – nõrga akuga, saab alati osta uue aku. Teisi puuduseid enamasti sama kergelt ei paranda.

Kasutatud arvutina julgeme erandita soovitada Lenovo X või T seeria arvuteid. Need arvutid on mõeldud kestma, ning tõenäoliselt on nende ekraanihinged heas korras. Samuti on Lenovo X ja T tihti olnud kasutusel suurfirmades, ning nendega on hoolikalt ümber käidud.

Pigem ei soovita kasutatult osta nõrgemate näitajatega arvutit, kui see oli juba uue arvutina odavamast hinnaklassist. Nagu uued, hinnaklassilt odavaimad autod ei ole kõige vastupidavamad, ei ole seda ka odavaimad sülearvutid.

 

Uue sülearvuti ost on murevabam

Edasimüüjapoolne ning tootjapoolne garantii on uutel sülearvutitel pikem, kui kasutatud arvutitel. Lisaks võib kindel olla, et uut arvutit ei ole keegi aktiivselt kasutanud, ning selle aku kestab algusest peale maksimaalselt kaua.

Kõige murevabamad on “äriklassi” sülearvutid, näiteks Lenovo X või T- seeria arvutid, või Dell Latitude nime all pakutav. Neil on pikk garantii, ning need säilitavad oma väärtust hästi.

nutitelefoniga filmimine
admin

October 11.2017 | filmimine | kuidas | nutitelefon | nutitelefoniga | teha | video | videod

Tänu nutitelefonidele on video salvestamine nüüd lihtsam kui kunagi varem kuna enamikel inimestest on taskus ju võimekas videokaamera. Natukese harjutamise ja mõne praktilise soovitusega võid ka sina hakata salvestama vapustavat videomaterjali, kasutades ainult enda telefoni.

Selleks, et sa saaksid seda mida iganes sa filmima tahad hakata, paremini filmida, oleme kokku pannud mõned kasulikud juhised. Kuigi mõned neist võivad tunduda ilmselged siis me garanteerime, et alati kõiki korraga kasutades saad sa iga kord fantastilised videod!

 

Taustavalgus

Kui võimalik siis proovi alati vältida olukordi kus valgus tuleb otse stseeni tagant. Päevavalges on olukord küll hulka parem kuid siseruumides või varjulistes kohtades tuleks seda reeglit hoolikalt jälgida. Vastasel juhul jäävad esiplaanil olevad objektid tumedaks ja tihti uduseks. Isegi kui sina näed tugeva taustavalgusega inimesi hästi siis sinu kaamera seda ei tee ja pigem jäädvustab ereda valguse mingite tumedate kogudega keskel. Need kogud jäävad ilma kõikidest oma ilusatest värvidest ja sina magasid maha selle, mida iganes sa salvestada proovisid.

Et sellist olukorda vältida, tuleks alati sättida filmimine võimalikult valgustatult. Vahel piisab lihtsalt väikesest liigutamisest, et valgus pääseks paremini filmitavani. Mõned uuemad kaamerarakendused proovivad liigset taustavalgust ka ise eemaldada aga panustades selle vähendamisse ka omalt poolt lisaks, saabki tulemus hea.

 

Filmi küljega

Kui pildistamisel ei ole kõige suuremat vahet kas pildistada püsti või küljega siis filmi vaadates ei taha keegi vahtida neid kahte musta riba video äärtes. Jah, telefonis tundub püstine video hea sest katab ära terve ekraani aga teleril ja arvutil on ekraani vertikaalseks keerata keeruline. Pealegi saab telefoni väga lihtsalt kas püsti või küljega keerata.

Küljega filmitult salvestad sa tegelikult ka rohkem väärtuslikku sisu enda kaadrisse ja hiljem vaadates jätab video mõnusama mulje. Niisiis, ära hoia telefoni kunagi püsti, kui teed videot!

 

Zoom

Miski ei ole vist jubedam kui digitaalne zoom – küsi milliselt fotograafilt tahes. Kahjuks kasutab kõva enamus nutitelefonidest just digitaalset zoomi, mis on lihtsalt hunnik tarkvaralisi trikke eksitamaks sind, et filmitav ongi lähemal. Kahjuks aga kannatab video kvaliteet, mida rohkem sa sisse zoomid.

Seega, ainus võimalus telefoniga videot filmides sisse zoomida on filmitavale lähemale minek, kui vähegi võimalik. Lähemale saamiseks on õimalik kasutada ka igasuguseid abivahendeid, nendest kirjutame artikli lõpus.

 

Tarkvara

Tihtipeale läheb vaja väikest videotöötlust, et sinu filmitud materjalist saaks “meh” asemel “wow”. Nüüdisajal on võimalik hea osa videotöötlusest ära teha ka otse nutitelefonis, seega ei pea kuhugi keerulisse lauaarvuti tarkvarasse sukeldumagi.

Kõik alates pisikesest trimmimisest kuni erinevate animatsioonide ja efektide lisamiseni on lihtne nii iOS kui ka Android platvormi peal. Apple-i enda iMovie iPhone-i ja iPad-i jaoks hõlmab endas palju erinevaid tööriistu ja võimaldab isegi arvestatavaid filmitreileri laadseid asju kokku panna. Samuti laseb iMovie kasutada pilt pildis, poolitatud ekraani, aegluupi ja palju muid videoefekte. App on küllaltki sarnane sama nimega lauaarvuti tarkvarale.

Pinnacle Studio (iOS) on teine väga hea näide, seejärel Videon (iOS) ja Magisto (Android). Aga see ei ole veel kõik. Adobe Premiere Clip (Android) on põhimõtteliselt lihtsustatud versioon lauaarvutile loodud Adobe Premiere-ist, neile kes soovivad maksimaalseid võimalusi enda telefonis videotöötluse tegemiseks.

Premiere pakub videotöötlemist, paljuski nagu teised omataolised rakendused, kus sa saad lihtsalt erinevaid klippe ringi tõsta vastavasse järjekorda. Huvitava lisana saab aga telefoni Premiere-st lihtsa vaevaga liigutada enda videomaterjal arvutis olevasse Premiere-i ja seal töötlemist jätkata juba suurema funktsionaalsusega.

 

Aksessuaarid

Oleme ausad – nutitelefonide kaamerad ei ole kaugeltki nii head kui näiteks Canoni, Nikoni või Sony loodud päris kaamerad, põhiliselt kuna reaalse kaamera üle on vähe kontrolli ja telefoniga kaasa tulevad kaamerarakendused on tihtipeale päris nutused.

Kui telefoniga filmimine hakkab juba käppa saama ja tekib tunne, et tahaks midagi natukene rohkemat siis on õnneks võimalus oma kaameratööd parandada hulgaliste aksessuaaridega. Näiteks kolmjalg telefonile, lihtsasti kinnitatav lisavälk või isegi lisatavad läätsed.

Need lisaläätsed telefonile kinnituvad mugavalt klõpsuga ja annavad tehasekaamerale juba hulka juurde. 12€ ei ole ka väga suur summa mida enda armsaks saanud hobisse investeerida. Alternatiiv 30 x 70 x 30 mm 16€.

LED tuledega lisavälk lubab pildistada ja filmida paremini öösel ja muidu hämaras. Hinnaks 5€.

Pisikese 10cm kõrguse kolmjala saad aga 8€ eest. Millal viimati tahtsid endast ja kaaslasest kaugemalt laheda foto või video teha aga telefoni polnud mitte kuhugi seisma panna?

Kui tehase poolt kaasa pandud kaamera ei kannata üldse kriitikat aga telefoni välja ka ei taha vahetada siis võib osta endale uue välise lisakaamera.

Ja muidugi, ärme unustame kõige lihtsamat ja odavaimat abimeest – endlikepikest. Odavaim 2€.

Kes eesti poodidest enam midagi huvitavat ei leia, võib ringi vaadata spetsiaalsetes välismaistes nutitelefoni fotovarustuse poodides. Üks tuntumaid on Photojojo.com.

 

Kokkuvõttes

Kui aega jätkub ja tegemist on ette planeeritud videoga siis tee alati mõned proovivideod. Paranda valgustust ja kaameranurka seal kus saab, tihti annab natuke madalamalt või kõrgemalt filmitud video uudse efekti kuna 99.999% telefonivideotest filmitakse enda näo kõrgusel. Otseloomulikult tuleks üle vaadata kaamerarakenduse seaded ja veenuda, et kõik kvaliteediseaded on parima võimaliku valiku peal, mis siis, et palju ruumi võtab – tähtis on siiski kvaliteet ja mitte kvantiteet. Ja nii saadki teha enda nutitelefoniga paremaid videosid.

Põnevat filmimist!

Ettevõtte asutamine
admin

September 12.2017 | ettevõtjale | nõuanded | reeglid | soovitused | väikeettevõtjale

Ettevõtte asutamine on ettevõtlike inimeste seas küllaltki kuum teema ning ka materjali ja nõuandeid sellel teemal leiab iga päevaga rohkem. Kasuliku info eristamine muust mürast võib osutuda teadmatule inimesele küllaltki keeruliseks, seega koostasime ühe efektiivse ja kokkuvõtva abimaterjali alustavale ettevõtjale, millest võiks juhinduda.

Perfektset valemit eduka äri alustamiseks pole olemas, saab muuta ja suunata vaid enda suhtumist ja töömeetodeid, ajakasutust ja inimsuhteid.

 

Eduka ettevõtte asutamine

Enda äri rajamine on enamasti käigupealt õppimine. Mida paremaid otsuseid Sa ettevõtte varases staadiumis teed, seda paremad on Sinu ettevõtte väljavaated edule. Kui Sa endiselt tunned, et see artikkel on Sulle, siis vaata kindlasti ka järgmist kümmet punkti.

 

1. Kõrvalda vabandused

Lugematu hulk inimesi unistab ettevõtjaks saamisest aga nad ei jõua kunagi mõttest kaugemale. Nad vaevavad ennast vabanduste ja hirmudega läbi kukkuda. Alustades rahast ja lõpetades ajaga, võid Sa endale luua miljon vabandust, miks ettevõttega mitte alustada.

Oleme ausad, ettevõtte asutamine ja iseenda ülemuseks olemine võib olla hirmus. Enamikel juhtudel on ettevõtte rajajal palju kaotada ning õnnestumine ei pruugi alati olla käega katsutav. Seda arvesse võttes on muretsemine ja kartmine täiesti normaalne.

Vabandused siiski ainult aeglustavad Sind Su teel eesmärkideni. Kui Sa tõesti soovid alustada enda ettevõtet, tuleb Sul ükshaaval võtta ette kõik enda vabandused, panna need kirja ning neist vabaneda. Leia igale vabandusele vastulause või lahendus.

 

2. Pane kõik kõrva taha

Kuula mis teistel on Sinu idee kohta öelda – sõbrad, pere, eksperdid ja Sina ise. Pane kirja nii negatiivsed ja positiivsed reaktsioonid ja tööta nendega, leia põhjused ja lahendused, mängi kõik enda peas läbi. Kui asi puudutab ettevõtlikke ideid, siis korralik eeltöö on kindel pluss. Mida rohkem tagasisidet seda parem. Seda kõike arvesse võttes peaks moodustuma Sinu tegevusplaan.

Kui Sa räägid inimestele enda ideest, siis jälgi nende kehakeelt. Kas Sulle tundub, et Sinu idee meeldib neile? Või teesklevad nad lihtsalt huvi ja kiidavad Sind viisakusest? Enne tagasiside küsimist julgusta inimesi kindlasti kõike ausalt välja ütlema. Palju hullem on kohutav ja ootamatu tagasiside hiljem päris klientidelt. Üks hea eestikeelne video äriideedest ja nende testimisest on näiteks siin.

Õpi alandlikkust ja kuula endast targemaid, inimkond on nii kaugele jõudnud ainult tänu tarkuste ja õpitu üksteisele edasi andmisele. Ka ettevõtluses on alati mentoreid ja eksperte, keda jälgida ning kelle nõu kuulda võtta. Nendelt on ka alati hea konkreetsete ideede puhul uurida, kas üks või teine asi võiks juba eos toimida või mitte.

Enne 89 asutamist käisin hulgi kordi põhitöö kõrvalt konsultatsioonidel ja koolitustel, et kõik vähegi segased nüansid ettevõtte asutamise juures endale selgeks teha.

 

3. Paku lahendusi

Palju parem kui alustamine küsimusega “Mida müüa?” on alustamine küsimusega “Millise probleemi minu toode või teenus lahendab?”. Palju lihtsam on koguda endale lojaalseid kliente, kui Sinu toode või teenus lahendab mõne laialtlevinud probleemi. Sinu ettevõte peaks täitma mõne augu kindlal turul või kindlas valdkonnas.

Võta kogu enda ettevõtte asutamise plaan luubi alla. Iseenda motiivide mõistmine aitab Sul paremini kujundada brändi ja ettevõtet turundada. Tea milliste probleemidega Sinu sihtgrupp silmitsi seisab ja paku lahendusi.

Näiteks IT-, disaini- ja veebiettevõtteid on Eestis kümneid kui mitte sadu, miks teha siis üldse üks juurde? Nähes kui kibekiire elu on ühel ettevõtjal, siis tekkis juba eos idee pakkuda kõiki IT-alaseid teenuseid ühest kohast. Näiteks rajab Ülo uue advokaadibüroo, tal on vaja, et keegi looks meilikontod, seadistaks need arvutites ja telefonides, kedagi kes disainiks visiitkaardid ning prindiks need ja kedagi kes teostaks ka veebilahenduse. Kui Ülo saaks kõik need teenused ühest kohast, kiirelt ja efektiivselt, oleks ta oluliselt õnnelikum, kui joostes kümne erineva ettevõtte vahel. 89 missioon ongi olla partneriks kõigis IT-alastes küsimustes kus võimalik.

 

4. Hoia asi lihtsana

Kui Sa oled nagu enamus ettevõtjaid, siis on Sul idee valmis ja Sa oled nõus selle juba käima lükkama. Tuleb ainult ettevaatlik olla, et lihtsast ideest ei saaks märkamatult midagi liiga keerulist ja mitmetahulist. Nii võib lihtsasti lõpetada tootega mis on liiga kallis ja keeruline, ning keegi ei soovi seda kasutada.

Värske ettevõtjana proovi alustada minimaalselt ning hoida kindel siht fookuses. Loo lihtne, kvaliteetne ja hea teenus. Ettevõtte asutamine peaks käima käsikäes äriideega, mis täidab kõik lubadused ja ületab klientide ootused.

Heida kõrvale ebavajalikud funktsioonid ja lisad mis muudavad idee kobakaks ning mille arendamine on liialt kallis. Väikese ettevõtjana pole Sul vaja kõiki kellasid ja vilesid mida omavad suurkorporatsioonid. Alati on võimalus neid hiljem lisada.

 

5. Löö kulud kokku

Kui idee on juba arengufaasist kaugemal, proovi jooksvalt hinnata kulusid. Arvestada tuleb iga võimaliku kulutusega, mis võib stardiga kaasneda. Ning hea on hinnata pigem pessimistlikult kui optimistlikult. Ühed tähtsamad kuluvaldkonnad on kindlasti tööruumide rent, töövahendid, turundus jne.

Proovi välja tuua kõige täpsem number mis võimalik ja kontrolli oma arvutusi. Siis, võta misiganes summa Sa said ja korruta see neljaga. Päris tõsiselt, neljaga. Ootamatud kulutused varitsevad Sind ettevõtte loomisel igal sammul. Parem on olla nendeks kulutusteks valmis kui poole tegutsemise pealt uksed kinni panna.
Kindlasti ei tohi kulusid arvestades ka ära unustada ennast. Proovi arvestada, kui palju raha kulub Sinul endal elamise, toidu, kütuse jms. peale. Pane need tähtsuse järjekorda ja proovi lõppu jätta mittevajalikud kulutused, juhuks kui raha hakkab otsa lõppema.

Kui kõik kulud on kokku löödud, siis võib hakata koostama ettevõtte eelarvet. Algsuses võib vaja minna isegi sponsoreid ja muid rahastusviise, näiteks laenu alustavale ettevõttele. Samuti tee omale kokkuvõte kõigist võimalikest rahastusviisidest ja vali välja parimad.

 

6. Kujuta ennast ette täiesti rahatuna

Täiesti pankrotis ja laostununa. Tõenäosus, et see juhtub on küllaltki suur.

Mitteeduka äri alustamine on karm reaalsus paljude ettevõtjate jaoks. Üle poolte uutest ettevõtetest kukuvad läbi esimese viie aasta jooksul. Kuidas saaksid Sina hakkama ilma sissetulekuta?

Hea idee on omada plaani ka kõige hullemaks stsenaariumiks. Näiteks varu valmis mõni töökoht kuhu saad alati maanduda või räägi vanematega läbi variant mõnda aega nende juures peatuda. Tõenäoliselt tuleb sellel perioodil hakkama saada ilma mugavusteta. Koosta tegevusplaan ka juhuks kui sinu äri kukub totaalselt läbi ja magad öösiti veidi rahulikumalt.

Vaata enda praeguseid sissetulekuallikaid. Kui palju Sa hetkel teenid? Kui kaua peaksid Sa vastu töölt lahkudes. Millised ootamatused võiksid Sinu varuplaani peapeale keerata, näiteks ootamatu autoremont või küttesüsteemi parandus. Valmista end ette kõigiks situatsioonideks juhul kui äriidee ei toimi.

 

7. Ehita samm-sammult

Kui Sa soovid väikeettevõtet luua, siis ära loobu päevapealt enda praegusest töökohast. Eduka ettevõtte asutamine on pikk protsess, mida tuleks näha erinevate etappidena. Ehita ka enda ettevõte etappidena ja liigu tasakesti palgatöötajast ettevõtjani.

Alustava väikeettevõtjana võtab ka püsiva sissetuleku loomine aega. Hoia enda stabiilset töökohta nii kaua kui võimalik ning tegele ettevõttega tööväliselt. Kui Sa oled suutnud läbi ettevõtte tekitada juba mingigi sissetuleku, on püsivalt töökohalt lahkumine hulka kergem.

Ka 89 algas tasakesti põhitöö kõrvalt. Peale 12-tunniseid vahetusi Skypes sai tihti veel päeva ülejäänud osa pühendatud projekti kirjutamisele ja õigete kontaktide leidmisele. Kõige raskem ongi see esimene etapp, kui ideest hakkab moodustuma reaalne asi. Küllaltki raske on siis jaotada aega, pere, põhitöö, äri, hobide ja muu miljoni asja vahel, et ükski ei kannataks katastroofiliselt.

 

8. Räägi enda ettevõttest

Üks suurimaid väljakutseid alustavate ettevõtjate jaoks on oskamatus müüa. Reklaam ja turundus võivad tunduda hirmutavad ja võõrad, eriti uue alustajana.

Kui Sa kardad kriitikat enda ettevõtte või idee osas, siis sellest tuleb lihtsalt üle saada.  Kui Sa ei suuda veenda enda kliente Sinu ettevõtet toetama ja teenust tarbima, siis on keeruline ka raha teenida. Sa ei ole sotsiaalne ja avatud – teeskle kuni sa oled. Kui Sa tõesti soovid edu, siis häbelikkust endale lubada ei saa.

Ole valmis rääkima avameelselt enda ettevõttest, isegi kui see tekitab Sinus ebamugavust. Uue ettevõtjana pead Sa ennast ja enda ettevõtet pidevalt reklaamima.

Ma ei ole kindel, kas see on ainult Eestile omane nähtus aga VÄGA paljud ka suuremad projektid leiavad teostaja just soovituste baasil. Seega ei tohiks enda parematest tehtud töödest üldse teha kellegile saladust ning hea ja läbipaistev läbisaamine kõikide partnerite/klientidega on rohkem kui kohustuslik.

 

9. Vii end seadustega kurssi

Ettevõtte asutamine on põnev ja vinge. Seadused ei ole. Siiski pead Sa mõistma seaduseid mis kaasnevad ettevõtte loomisega. Seaduste eiramine ja regulatsioonidele mittevastamine võib kogu ettevõtmisele päris kiirelt vee peale tõmmata.

Alustades ettevõtte tüübist ja lõpetades raamatupidamise üles seadmisega, on vaja silmas pidada meie seadusandlust. Ettevõtte tüübist sõltuvad näiteks ka maksumäärad. Peale ettevõtte loomist tuleb hoolikalt jälgida, et ka nende pealt saaks kõik maksud korrektselt tasutud.

Väga suureks abiks on kindlasti hea raamatupidaja leidmine, kes on kursis ka juriidilise poolega ning oskab paljuski nõu anda.

 

10. Leia endas kirg

Eduka ettevõtte asutamine nõuab tahes tahtmata kirge! Kirg on see mis Sind konstantselt edasi sunnib ja paneb äri kasvama. Eriti alguses, mugavast palgatööst loobudes, hommikust õhtuni ringi joostes ja tundmatusse sukeldudes.

Siiski, ära lase kirel segada enda ratsionaalset otsustusvõimet. Kirg liigutab Sind edasi aga õiged ja kaalutletud otsused hoiavad õigel teel.

Proovi teha turuuuringuid enda alal ja räägi sihtgrupiga, et teada saada loodava ettevõtte potensiaal ja suund. Küsi ekspertidelt soovitusi tuleviku osas.

Kui ettevõtte hakkab edasi liikuma, kujutle selle juhtimist kui autosõitu. Sinu kirg olgu jalaks gaasipedaalil ja mõistus käteks roolil. Niiviisi saad sa olla kindel, et liigud õiges suunas õige kiirusega.

nutisõltuvus

Vanemad ei vaja enam statistiliste analüüside tulemusi, saamaks aru, et teismelised on suuresti oma nutitelefonidest sõltuvuses. Nutisõltuvus on pigem pikaajalisem nähtus ja mitte ajutine moeröögatus, mida võib nüüd näha juba kõikides vanusegruppides.

Fakt, et 59% vanematest peab oma lapsi nutisõltlaseks, ei ole üllatav. Küll aga, on üllatav fakt, et 50% teismelistest ise peab ennast sõltlaseks. Enamus vanemaid on küll selle fenomeni pärast mures, ent siiski ei osata veel näha õigeid ohte selle kõige taga. Tuleb välja, et tagajärjed on päris tõsised ja pikaajalised.

 

Empaatiavõime kadumine

Empaatia – võime mõista ja näha teiste inimeste tundeid, on omadus, mis on hädavajalik iga ühiskonna toimimiseks. Empaatia on põhjus miks inimesed on üksteise vastu lahked, annetavad heategevuseks, väldivad üksteisele ja nende varale haiget tegemist jne. Kui empaatiavõime on hägune või kadunud, hakkab vastupidine juhtuma ja kuritegelik käitumine süveneb. Ilma naljata!

Teismelised, kes pidid ilma oma nutiseadmeta viis päeva hakkama saama, parandasid oma empaatiavõimet märgatavalt- võrreldes lastega, kes nutiseadmete kasutamist jätkasid. (Uuring siin) Inimene, kes ei suuda aru saada teiste emotsioonidest või saab neist aru valesti, on küllaltki katkine olevus.

Ilma empaatia ja inimlike tunneteta muutuvad noored üksteise vastu külmaks ja õelaks. Kui selline noor satub ise külma ja õela käitumise osaliseks, siis need omadused temas endas samuti süvenevad ning kogu ring kordub kuni asi läheb järjest hullemaks ja hullemaks.

 

Piiratud karjäärivõimalused

Nutitelefonid pakuvad informatsiooni ja meelelahtust momentaalselt. Seega, kohene tunnustus muutub pidevaks ootuseks, nii veebis kui ka eemal.

Nutitelefonid ja arvutid mugavdavad meid ebanormaalsetesse suhtlusmustritesse, mis kanduvad üle ka tavaellu. Me ootame vastuseid alati koheselt, muutume kannatamatuks, kasutame lühemaid lauseid ja jõuame alati kiirelt asja tuumani, unustades näiteks niisama lobisemise ja üksteise vastu huvi tundmise.

Sotsiaalsed omadused ja oskus arendada püsivaid sotsiaalseid suhteid on nagu üks lihas. Pidevalt nutitelefonis ja arvutis istudes jääb see lihas treenimata ning olukorras, kus on vaja neid oskusi kasutada, jääb noor järsku hätta. Harjumus ja oskus suhelda läbi ekraani on suur kuid reaalses elus jääb midagi järjest enam puudu.

 

Emotsionaalne halvatus

Nutitelefonid avavad noortele ukse maailma, kuid kahjuks töötab see mõlemat pidi. Ilma igasuguste filtriteta saab noori mõjutada igat võimalikku pidi. Näiteks, on leitud sügavaid seoseid internetikasutuse ja depressiooni vahel. (Uuring siin) Samasugused seosed on leitud näiteks facebooki kasutamise ja madala enesehinnangu vahel jne.

Sotsiaalmeedia on nüüdseks hiiglaslik ruum reklaamiks ja masside mõjutamiseks ning teismelised on kõige vastuvõtvam ja haavatavam grupp sellistele turunduskampaaniatele. Teismelised on veel arengufaasis ning neil puudub veel kindel mina, kindel identiteet. Konstantselt sotsiaalmeedias viibides on nad avatud reklaamidele, mis promovad näiteks ebareaalseid kehakujusid ja kaalu. Lõpuks mõjutavad need reklaamid negatiivselt noorte inimeste vaimset tasakaalu kuna nende arusaam ilust ja elust on niivõrd kallutatud.

 

Nutisõltuvus ja sellest vabanemine

Järjest rohkem julgustatakse vanemaid, et nad paluksid oma lastel internetis veedetud aega piirata. “Pane oma telefon ära” on uus “Mine mängi väljas”. Asja võti on leida kõikide nende tegevuste vahel tasakaal.

Järgnevalt on välja toodud mõned konkreetsed sammud sellele tasakaalule lähemale jõudmiseks.

  • Räägi sellest. Ära lihtsalt lajata reeglitega – aruta nutitelefonide kasutamist lastega ja selgita neile, miks nad peaksid asja mõistlikkuse piirides kasutama. Selgita arusaadavalt mis on nutisõltuvus. Hea küsimus on “Kas sina kontrollid seda või kontrollib see sind?”
  • Sea piirid. Ja ole nende piiride osas tark ning praktiline. Näiteks, kõik internetis veedetud aeg ei ole halb või kasutud, paljuski on vaja nutitelefoni kodutööde tegemiseks. Näiteks, võib alustada harjumusest, kus nutitelefoni söögilauda ega magamistuppa kaasa ei võeta.
  • Ole heaks eeskujuks. Pane ka enda telefon eemale. Kindlasti mõjub see ka sulle hästi, huvitava faktina arvas näiteks ka 28% teismelistest, et nende vanemad on nutisõltlased, 69% vanematest tunnistas, et vaatab oma telefoni vähemalt mõned korrad tunnis.
  • Aita leida tasakaal. Paku lapsele alternatiive või teisi tegevusi. Leia tegevusi, mida saaks teha üksi ja sõpradega. Tegevusi, mida saaks teha koos vanematega. Taaskord – tasakaal.

Tehnoloogia ei kao kuhugi ja tõenäoliselt tungib peale järjest rohkem ja rohkem. Eesmärk on tagada, et ta jääks lihtsalt tööriistaks – teenijaks ja mitte käskijaks. Olles teadlik enda ja oma laste käitumismustritest nutimaailmas, saad sa tagada ohutu kasutamise.

tüpograafia

Hea lugeja, täna tahame Sind lihtsalt, arusaadavalt ning lühidalt harida tüpograafia osakaalust nii veebis kui kujunduses. Tüpograafia on kokkuvõtvalt trükimärkide kujundamine ja selle paigutamine. Tüpograafia tegeleb trükise kirjaliigi, selle kirjasuuruse, reavahe ja -pikkuse kui ka üldisemate küljenduslike valikutega.

Iga endast lugupidav graafiline disainer väidab, et tüpograafia on rohkem kui kirjastiil paberil, veebilehel, reklaamvoldikul, visiitkaardil või millel iganes. Tüpograafiat kasutatakse mõtte ja emotsiooni edastamiseks tuginedes sõnumi sisule või selles pakutavale.

Miks on tüpograafia oluline

Kirjastiilid ning nende väljanägemine on ajas pidevalt muutunud ja see jätkub. Viimase kümne aasta jooksul on loodud palju uusi kirjastiile ja nii mõnigi neist on leidnud laia kasutust. Näiteks kirjastiil Helvetica on leidnud suure kasutajaskonna ja jätnud endast suure jälje.
Suurim tähtsus tüpograafial ja kirjastiilidel tuleb välja graafilises disainis ning brändingus. Värvide mäng käsikäes brändi identiteediga ja kirjastiiliga peavad tekitama sihtgrupis „isu“ tarbida ja see isu algabki tihti tüpograafiast. Suurem enamus meist loomulikult seda endale ei teadvusta, kuid ostuotsustel mängib see kõik suuremat rolli, kui me tihti arvate oskame.

Kirjastiilid on justkui trend või mood. Uued ja populaarsed stiilid toovad näiteks graafilise disaini maailmasse nagu kevadvärskuse. Uued kirjastiilid seavad uusi standardeid ja kehtestavad uusi reegleid. Paljud kirjastiilid on variatsioonid mõnedest teistest stiilidest. See tähendab, et suur osa kirjstiile luuakse, kui liidetakse omavahel kaks erinevat stiili ning saadakse nende abil omakorda uus kirjastiil. Vanade ja kasutatud lahendustega töötamine ja mängimine võib anda tulemuseks täiesti uue ning enneolematu!
Mida tasuks Sinul veebilehe omanikuna teada tüpograafiast?

Kirjastiil kui veebilehe alustala

Kirjastiili valik saab olema üks Sinu veebelehe alustaladest. Pööra sellele tähelepanu ja pea meeles, et kirjastiili valik peab andma edasi samu väärtuseid, mis veebileht ise. Kirjastiil annab su veebilahendusele omalaadse ilme. Teksti asetus ja joondus on oluline. Aseta end ise lugeja ja/või tarbija rolli ja proovi lugeda teksti, mis on koostatud ebaloogiliselt ja millel puudub ühtne joonduse mall. Ei ole ju meeldiv? Ära lase seda kogeda oma klientidel! Ole kirjastiili valikul loominguline. Kasuta julgelt kirjastiile, mis Sulle meeldivad. Siinkohal ei ole ei õiget ega valet. Oluline on, et valitud kirjastiili suudab lugeda kümnest inimesest kümme. Eeldusel muidugi, et tegu on kirjaoskajatega.

Ära veiderda liialt erinevate kirjastiilidega. See tähendab, et kasuta peamiselt ühte või kahte. Näiteks pealkirjade puhul üht ja sisutekstide puhul teist. Liigselt kirjuks ei tohi objekti ajada, sest see pärisb lugejate ehk sihtgrupi võimet süveneda olulisse ehk teksti ja võib hajutada tähelepanu.

Tegu on põgusa ülevaatega tüpograafiast kui sellisest ja nagu meie tegemiste puhul ikka, siis alati on võimalik pea igat liigutust või tegevust väga süvitsi käsitleda. Kindlasti jõuame varsti tüpograafia teemani veel tagasi ja kirjutame pikemalt. Loodame, et Sul oli kasulik neli minutit lugemist ja saad rakendada mõnd soovitust ka enda veebilehel või mõnel muul objektil, kus oluline roll on kirjastiilil.

admin

March 21.2016 | šabloon | template | theme | veebilahendus | WordPress

Veebilahendusi on võimalik teostada peamiselt kahel viisil. Esimene nendest on luua juba maast ja madalast personaalne lahendus ehk teostada töö nö. rätsepa meetodil. Teine viis selleks on võtta aluseks juba mõne teise arendaja poolt valmistatud valmiskujundus ja seda edasi arendada ning personaliseerida.

Veebiarendajate seas jagunevad arvamused ning teostusviisid üldiselt kaheks selles osas. On neid, kes kritiseerivad valmiskujunduste kasutamist ja on ka neid, kes sellist võimalust kiidavad ja mis peamine – oskavad sellist viisi ära kasutada kliendi seisukohast lähtudes.

89 kuulub kaalukaussi, kus valmiskujundusega töötamist kiidetakse ja kus pakutavaid võimalusi osatakse ka ära kasutada. Mõnede lihtsate võrdlustega selgitame Sulle, miks vajadusel valmiskujunduse kasutamine on mõistlik lahendus ja absoluutselt aktsepteeritav tegevus.

Selleks, et kõige lihtsamini aru saada, mis on täpselt valmiskujundus, vaata siia – ThemeForest

 

Peamised argumendid kriitikute poolt:

Sajad või isegi tuhanded veebilehed võivad kasutada sama kujundust, millele on ehitatud Sinu leht

Väites endas ei ole iseenesest mitte midagi vale. Siin tulebki kohe tegelikult mängu oskus tunda ja kasutada enda töövahendeid. Kui kasutada valmiskujundust eesmärgil täita see pakutud kohtades sisutekstidega, lisada logoaknasse logo ja valida meelepärane strateegiline ja läbiv toon lehele, siis on tegu meie arvates väära kasutusviisiga. Sel juhul tõepoolest võid olla kindel, et Sinu veebileht näeb välja täpselt nagu tuhandetel teistel ettevõtetel ja konkurentidel.

Rohi selle vastu on pädev kollektiiv ja avatud kaartidega suhtlus. Et meisterdada meelepärasest valmiskujundusest veebilahendus, mis edendab Sinu äri ja mis on teostatud selliselt, et Sinu veebilehe külastajaid võimalikult hea protsendiga klientideks vormistada, on esmalt vaja tutvuda käsitletava ärimudeliga ja selgeks teha, keda püüdma hakkame ehk kes on Sinu sihtgrupp. Vastavalt sellele hakkame meie personaliseerima valitud valmiskujundust ning anname sellele oma näo. Võti on oskustes kasutada olemasolevaid tööriistu eesmärgipäraselt. Valmiskujundus = töövahend, mitte veebileht!

Enamus valmiskujundusi on lohakalt kodeeritud

Ka selles väites ei esine otsest ülekohut. Edu saadab Sind endiselt siis, kui oled meiega veebilahenduse skoobi paika pannud ja oleme kindlaks teinud, milline hakkab lõpptulemus välja nägema!

Valmiskujunduse valimisel tuleb alati arvestada selle dokumentatsiooniga. Dokumentatsioon sisaldab kõike vajalikku, mida meil vaja teada on, et Sind veebitöödega aidata. Tutvume sellega hoolikalt ja kui leiame, et valmiskujundus ei ole piisavalt võimekas või on tõepoolest kehvalt kodeeritud, jätame selle ja leiame parema või otsutame vajadusel täiesti personaalse lahenduse kasuks. Kuna visuaaldisaini lõpptulemus ei pea täpselt vastama sellele, milline näeb välja valmiskujunduse algne vaade ise, siis ei ole tarvis muretseda, et soovitud tulemust ei saavutata. Me peame lihtsalt teadma, milline on lõpptulemuse soov ja ülejäänu eest muretseme juba meie!

 

Miks kasutada valmiskujundust

  • Rahaline kokkuhoid – peamiseks eeliseks töö tellija seisukohalt on rahaline kokkuhoid. Rätsepa lahendus on kordades ajakulukam kui šablooniga töötamine.
  • Ajaline kokkuhoid – nagu eelmisest punktist juba selgus, siis šablooniga töötamine nõuab oluliselt vähem aega võrreldes teise valmistamise viisiga, millest ka hinnavahe.
  • Inspiratsiooniallikas – šabloonid annavad uuenduslikke ideid ja mõtteid milline võiks lõpptulemus olla. Erinevatel šabloonidel on erinevaid võimalusi ning neid saab ka kombineerida, mille abil saavutamegi personaalse lahenduse.
  • Mitmeastmeline kontroll – enne, kui šabloon müüki pannakse, läbib see kvaliteedikontrolli, et elimineerida ja vältida hilisemaid probleeme. Nagu ülal öeldud, siis mingi hulk nendest jäävad vigaseks, aga osates hoolikalt valida ja tutvudes dokumentatsiooniga teeme õige otsuse. Lisaks parandame vajadusel ise katkiseid funktsioone ning kontrollime nende töökindlust.

Kõigele kirjutatule tuginedes soovitame Sul enne veebilahendusega alustamist meiega kindlasti konsulteerida. Aitame Sul püstidada lähteülesande, paneme paika eesmärgid, vahepeal valime ka sobiva šablooni (juhul, kui ei ole soov rätsepalhenduseks) ja seejärel alustame lõpptulemuse saavutamisega!

 

admin

July 30.2015 | koduleht | nipid | usaldus | uudised | veebileht

Hea lugeja, eelmine nädal jagasime Sinuga viite erinevat nippi, mille abil Sul on võimalik enda kodulehe või e-poe usaldusväärsust kasvatada kliendi silmis. Nagu eelmises artiklis mainisime, on meil nippe veelgi ja ilma pikema sissejuhatuseta toome Sinuni järgmised viis võimalust, mida võiksid kasutada, et tagada enda veebilehe hea maine külastajate silmis.

 

Kuva kliente või koostööpartnereid

Klientide või koosööpartnerite kuvamine enda veebilehel on hea märk tulevastele, potensiaalsetele klientidele, et Sinu äri toimib ja Sul on tekkinud oma klientide või partnerite võrgustik. Selline viis on usaldusväärsust tekitav. Lisaks lihtsalt logode või kirja teel kuvamisele võid tekitada ka otsesed viited nende lehtedele.

 

Tõesed fotod kontorist või tööruumidest

Paljude tegevusvaldkondade puhul on tungivalt soovitatav kuvada veebilehel fotosid reaalsetest tööruumidest. Toon näiteks juuksurisalongi, mis on just äsja uksed avanud. Suure tõenäosusega puudub seal esialgu suurem klientuur, mida veebilehe abil püütakse tekitada. Seetõttu on alati soovitatav leida veebilehel ruum fotodele, kus kuvada pilte salongist nii seest kui väljast. Esiteks tekitab see positiivset emotsiooni nii uues kui vanas kliendis. Teiseks, esmakordsele külastajale annab selline lähenemine kindlasti mõnusa äratundmisefekti. Ehk ta on hoonet nähes kindel, et on õiges kohas!

 

Üleliigsed vidinad ja ‘’kosmeetika’’

Tänasel päeval tasub pigem hoiduda igasugustest vilkuvatest ja jooksvatest bänneritest ja muust taolisest. Jäta meelde, et kõik, mis vilgub liialt, jookseb ringi, hüppab või teeb isegi häält, ei ole Sinu lehele reeglina kasulik. Selline lähenemine võtab endaga kaasa lehe külastaja tähelepanuvõime ja suunab ta pigem ebaolulisele. Lisaks tähelepanuvõime hajutamisele segavad sellised lahendused külastajal tähtsast kinni haarata ja muudavad tema lugemiskiirust ning olulisest sisust arusaamist tunduvalt aeglasemaks.

 

Korrektne õigekiri ja keelekasutus

Selle nipi kohta saad Sa kõik juba pealkirjast kätte! Kui andeksantavad vead võivad esineda blogis või mõnes artiklis, siis veebilehe hinnakirjas, toodete või teenuste kirjeldustes, avalehel ja muudes taolistes kohtades jätavad sellised vead igaljuhul ebaprofesionaalse mulje ja usaldusväärsus võib kaduda silmapilkselt. Asja võti on täpsus, korrektsus ja lihtsus, mitte raske ja keeruline jutt, millest suurem osa aru ei pruugi saada.

 

Liigne enda kiitmine

Sinu ettevõtte veebileht ongi mõeldud Sinu äri edendamiseks. Selge see, et Sul on huvi seal end kiita ja hea nurga alt näidata – ja nii see peabki olema! Ära ei tohi ainult unustada, et ülivõrdes enda valgustamine ei ole kõige mõistlikum. Lihtne näide, kui Sa kirjutad enda toote/teenuse kohta kodulehel, et see on kõige odavam Tallinnas, Eestis või Euroopas, siis kena oleks seda ka kliendile kohe kinnitada ja reaalne tõestus ette näidata. Vastasel juhul ei räägi me mitte usaldusväärsuse tekitamisest, vaid kohesest kaotamisest.

 

Kokkuvõtteks

See artikkel on järg eelmisel nädalal ilmunud artiklile, kus tõime välja esimesed viis nippi. Kui Sa ei ole veel lugenud eelmist artiklit, siis soovitame Sul seda kindlasti teha! Kahe kirjutise peale on sul hetkeks koos juba 10 tasuta võimalust, mida saad enda veebilehe või e-poe puhul kasutada, et läbi usaldusväärsuse hoida vanu ja leida uusi kliente või koostööpartnereid.

Nagu esimeses artiklis mainitud, siis ütleme Sulle ka siin kindluse mõttes, et usaldusväärsuse tekitamisel ei tasu üle piiri siiski minna, sest Sa ei taha kliendile meelde jääda liiga pealetükkivalt, võltsilt ja ülepingutatult. Kõiki neid võimalusi tuleb endiselt kasutada mõistuse piires!

Meie täname Sind, et oled leidnud aja lugeda ja harida end, et hoida enda veebileht korrapärane ja ajakohane ning pakume juba järgmisel nädalal Sulle lisaks olemasolevatele veel viis uut nippi!

kuidas tõsta kodulehe usaldusväärsust
admin

July 20.2015 |

Oled mõelnud kuidas tõsta kodulehe usaldusväärsust? Kas oled end tabanud mõnele veebilehele maandudes mõtlemast, et konkreetne leht või e-pood ei tundu usaldusväärsena? Ilmselt küll. Reeglina ei pruugi usaldusväärsuse tekkimatus seotud olla mitte pakutava toote või teenuse kvaliteediga või hinnaga, vaid konkreetse veebilehe usaldatavuses. Nii lihtne see ongi!

Kui Sa omad ise kodulehte ja pakud läbi selle erinevaid tooteid või teenuseid, siis kindlasti hakkasid Sa seda lugedes hetkel mõtlema, et kuidas siis on lood Sinu enda kodulehe usaldusväärsusega.

Tihtipeale on Sinu esimene kontakt kliendiga läbi kodulehe, mis tekitab esmamulje ning mille alusel ta edaspidised otsused ka langetab. Ettevõtted, kelle veebilehed on ülesseehitatud lähtuvalt oma sihtgrupile, on tegelikult tekitanud juba eelise enda konkurentide ees.

 

Kuidas tõsta kodulehe usaldusväärsust ehk panna külastajat tundma end kui oma kodus

Kõik, mis vaja on Sinu jaoks loogiliselt paigutatud ja kiirelt kättesaadav, leitav. Sa peaksid tundma end mugavalt enda isikuandmeid jagades ning mis kõige olulisem, Sa oled kindel, et ostetud toode või teenus rahuldab Sinu vajadused ja mujalt enam otsida ei tule.

Järgnevalt soovime Sinuga jagada kümme üsna lihtsat, kuid tõhusat nippi, millega on Sul võimalus oma olemasoleva kodulehe või e-poe usaldusväärsust tõsta või uue veebilehe tegemisel silmas pidada.

 

Nähtavad kontatkandmed

Tegelikult ei oma isegi suurt tähtsust, kas Sinu ärimudel eeldab, et Sulle igapäevaselt palju helistatakse või ei. Viisakas ja usaldusväärsust tekitav on, kui Sinu ettevõtte kontakttelefon, aadress või muu vajalik on kergelt märgatavalt esindatud. Sellega hoiad sa kokku enda kliendi aega ja tekitad uutes usaldusväärsust ja kutsud neid ühendust võtma!

 

Veebilehe üldine konseptsioon ja disain

Sinu veebilehe disain on ilmselt üks olulisemaid punkte kliendi usaldusväärsuse võitmisel. Efektiks disaini puhul siis igale inimesele omane joon, ehk eelarvamus. Muidugi maitse üle ei vaielda, kuid veebilehed mis tunduvad atraktiivsed, on disainilt ja konseptsioonilt hästi lahendatud, saavad igal juhul rohkem positiivset tähelepanu, mis ühtlasi kasvatab usaldust Sinu ja Sinu veebilehe suhtes.

 

Vasta päringutele ja kirjadele 

Esiteks on usaldusväärsuse tekitamiseks äärmiselt oluline Sinule tulnud päringutele, kirjadele, pakkumistele ja muule taolisele vastamine. Teiseks on usaldusväärsuse hoidmiseks ülimalt oluline, et Sinu vastused on kiired, põhjalikud ja kliendile võimalikult palju kasu toovad. Kui Sa suudad neid mõtteid omaks võtta ja järgida, oledki juba võitnud usalduse ja edasine eesmärk peaks olema seda hoida!

 

Toodete või teenuste hinnad 

Kindlasti katsu oma kodulehel esile tuua Sinu ettevõtte poolt pakutavad hinnad või hinnakiri. Ära pelga seda, et Sinu hinnad on kõrgemad kui konkurendil. Pigem mõtle, miks see nii on ja vajadusel põhjenda hindu, kuid hindade ära peitmine tagab pigem selle, et klient kaotab salatsemise puhul usalduse ja läheb Sinu konkurendi juurde, kus hinnad kenasti kuvatud on.

 

Veebilehe töötavus

See, kuidas ja mil viisil Sinu veebileht funktsioneerib on väga suureks teguriks, mil viisil klient Sind usaldama hakkab. Kõik tehnilised probleemid, alates lehe avanemiskiirusest kuni katkiste linkide ja vormideni on eemale tõukavad. Seega, kontrolli, et Sinu leht töötab korrektselt ja kui see nii ei ole, siis tasuks investeerida spetsialistidesse ja probleem või probleemid lahendada!

Lõpetuseks tahaksime Sulle öelda, et ära usaldusväärsuse tekitamisega liialt üle pinguta. Vastasel juhul võib see jätta võltsi ja odava mulje. Selge on see, et iga äri puhul mõjuvad erinevad tegurid ka erinevalt ja päris ühest malli kõikide nippide alusel võtta ei saagi, kuid kindel on see, et igaüks midagi kasuliku siit leiab!

Järgmised viis nippi katsume Teieni toimetada mõne aja möödudes. Kuidas tõsta kodulehe usaldusväärsust ei ole meie jaoks keeruline küsimus. Nippe meil jagub, seega tasub silm peal hoida ja kindlasti katsetada neid, et klientide usaldusväärsust hoida või siis tervenisti võita!

We Like To Start Your Project With Us!

Fill out the form or send us an e-mail to89@89.ee

    error: Content is protected !!