e-pood
admin

september 14.2020 | e-kaubandus | e-pood | SEO

Nagu kaupluse puhul on oluline asukoht, välimus ja reklaam, on ka e-kaubandusel omad strateegiad ja nipid, mida unustada ei tohiks. Loetleme 10 levinumat põhjust, miks sinu e-pood ei müü nii, nagu ootasid.

 

Veebileht ei ole reageeriv ehk responsive website

Nutitelefonide ajastul peame arvestama, et inimeste veebioslemisharjumised lähevad järjest väiksematele ekraanidele. Juba aastal 2014 ületas veebikasutus nutiseadmetes arvutite oma.

Kui sinu e-poes ei ole mugav oma oste teha nutitelefonis või tahvelarvutis , on ta lihtsam sulgeda ja uus otsida.

 

Liiga palju reklaami

Mitte kellelegi ei meeldi lahti hüppavad kirevad aknad ja vilkuvad bännerid. Kui pool e-poes veedetud ajast pool kulub reklaamibännerite ja pop-up  akende sulgemiseks, tahame ta kiiresti kinni panna.

 

Ostuprotsess on liialt keerukas

On oluline veenduda, et ostu sooritamine hõlmaks võimalikult vähe samme.  Näiteks võib tülikaks osutuda sunnitud kasutajaks registreerimine, pikkade vormide täitmine või ostu katkemine „back“ nuppu vajutades.
Ostuprotsess peaks toimima lihtsas järjekorras:  ostukorv – tarne – maksmine –  kinnitus.

 

Varjatud tasud

Kui ostukorvist edasi liikudes selgub, et ost on eeldatust oluliselt kulukam, tahame minna tagasi googlisse ja otsida mõne teise sama kaupa pakkuva e-poe.

 

Veebileht on liiga aeglane

Aeg on raha. Microsofti uuringud näitavad, et kui sinu veebileht on konkurendi omast 250 millisekundit aeglasem, kaotad sa kliente.

 

E-pood ei ole kasutajasõbralik

Pakutava kauba vahel navigeerimine peab olema kiire, lihtne ja loogiline, kategooriad ja alamkategooriad selgesti nimetatud ning tooteinfo nähtav ja informeeriv.

Kui toodet poest võimalik üles leida ei ole, tuleb teda otsima minna mujalt.

 

Ebamugav tarne

Liiga piiratud või liiga kallid kaubatarne valikud.  Hea tava on pakkuda näiteks teatud ostusummat ületades tasuta kauba kohaletoimetamist.

 

Kontaktinformatsioon ei ole nähtav

Kui kliendil on küsimusi või pretensioone, peab ta saama kiiresti ja mugavalt ühendust võtta.  Samuti ei tekita peidetud andmed usaldusväärsust.

 

Hinnad ei ole õiged

Liiga odavad hinnad tekitavad umbusku. Liiga kõrged hinnad panevad mujalt ostlema. Turu-uuringute vajalikkust ei tasu kunagi  alahinnata.

 

Veebileht ei ole kiiresti leitav

Võib-olla on sinul kõik ülalnimetatu olemas ja toimiv. Võib-olla on tegmist suurepärase e-poega, aga kui kliendid sind kiirelt ja esimeste seas otsingumootoritest ei leia, ei saa nad ka ostelda.