13/01/2021 reete

Google Tag Manager – miks ja kuidas?

Mis üldse on Google Tag Manager?

Lihtsalt öeldes on Google Tag Manager tasuta tööriist, mis võimaldab inimesel hallata ja juurutada oma veebisaidil turundussilte (tag’e). Google Tag Manager hõlbustab külastajate interaktsiooni jälgimist Sinu veebilehel, ilma et oleks vaja arendaja oskusi vajaliku JavaScripti koodi kirjutamiseks. Varasemalt, enne Google Tag Manageri oli arendaja poolt kirjutatud kood ainus realistlik viis sellist jälgimist teha. GTM on välja töötatud peamiselt selleks, et turundustöötajad saaksid selle valdkonna juhtimise üle võtta, kuna see on põhiline aspekt üldise digitaalse turunduse juures.

Kuigi JavaScripti kood on endiselt vajalik, seisneb erinevus selles, et Tag Manageriga on loodud eelnevalt määratletud standardsete JavaScripti snippetite pank, millele saab vastavate siltide loomiseks tugineda. Neid silte kasutatakse seejärel veebikülastaja käitumise jälgimiseks ning need käivitatakse etteantud tingimustel, mis on samuti seatud sildi loomise osana.

Paljud, kes veel asja täpselt ei tunne, ajavad Google Analyticsi segamini Tag Manageri’ga ning neil tekib küsimus, et millist neist nad nüüd siis kasutama peaksid. Vastus on tegelikult, et mõlemat. Need kaks tööriista mitte ei asenda üksteist, vaid töötavad koos. Google Analytics on tööriist, mis kogub külastajate andmeid ja kuvab neid erinevates aruannetes. Aga Google Tag Manager vastutab selliste tööriistade nagu Google Analytics aktiveerimise eest.

Miks?

Google Tag Manageri kasutamine on tohutult paindlik ja sellel on väga palju plusse. Neist vaid mõned on näiteks:
• Selle asemel, et oodata, et arendaja veebilehele jälgimiskoodid rakendaks, saab paljudel juhtudel seda teha ka ise (veebisaidi koodi tegelikult muutmata).
• Kõik tag’e saab ühes kohas kontrollida/muuta.
• Siltide vigade otsimine ja parandamine on lihtsustatud Tag Manageri “Preview and Debug” abil, mis näitab, millised sildid lehel käivituvad ja millised mitte. See sisaldab ka näiteks infot käivitajate (triggers) kohta. See on oluline selleks, et saaksid veenduda, et tag’id töötavad, enne kui need lehel avaldad.
• Tag Manageris on automaatne funktsioon, mis aitab kergelt jälgida veebilehel toimuvaid erinevaid sündmusi nagu klikid, vormide täitmised ja esitamised, toodete ostukorvi panekud jne.
• Tag Manager kasutab Ajaxi tehnoloogiat, mis võimaldab koodi asünkroonselt alla laadida. See tähendab, et kood genereeritakse ainult siis, kui leht tegelikult alla laetakse. See vähendab veebilehele füüsiliselt paigutatud koodi hulka, mis võib aidata lehe allalaadimiskiirust vähendada.
Need ja veel paljud muud punktid on põhjuseks, miks peaks Google Tag Manageri kasutama. Lõppudelõpuks on see ju hea viis ennast ja oma veebilehte paremini turundada ning viia oma äri uuele tasemele!

Kuidas?

Google Tag Manager

Google Tag Manageri kasutamiseks on kõigepealt vaja luua Tag Manageri konto. Kui see on tehtud ja veebileht ühendatud, luuakse automaatselt ainulaadne ühekordne koodijupp, mis tuleb paigutada veebilehe igale lehele, kus lehe külastajate käitumist jälgida soovitakse. Peale seda on aeg luua oma esimesed tag’id koos neid käivitavate päästikutega!

Kuigi Google kinnitab, et Tag Manager on loodud mitte-tehniliste teadmistega tavakasutajaid silmas pidades, pole kahtlust, et sellest maksimaalse kasu saamiseks on siiski teatud määral tehnilisi oskusi tarvis. Appi tulevad Google enda õpetused ja arvukad videod ja õpetustekstid, mida netist leiab väga lihtsalt. Või, veel lihtsam, võta meiega ühendust ja me aitame Sind!

Võta meiega ühendust!

Muudame üheskoos Sinu äritegevuse edukamaks ja kasvatame müüginumbreid!