E-poe hooldus on sama oluline kui üldise veebilehe hooldus. Korrektne hooldus tagab toimiva e-poe, mis omakorda garanteerib klientide tagasituleku ja ostlemise, mis on viimastel keerulistel kuudel olnud veel eriti oluline, et oma äri elus hoida. E-poe hooldus ei tähenda pelgalt vaid uute toodete lisamist vaid nõuab natuke rohkem tegelemist.
Üks soovitus oma e-poe konkurentsivõimelisuse tagamiseks on võimalikult tihti käia oma konkurentide e-poodides ning vaadata, millega nemad tegelevad ning milliseid uusi lahendusi ja tooteid nemad pakuvad. Esiteks annab see parema võimaluse olla oma konkurentidele reaalne konkurent ning mitte vajuda tahaplaanile. Pigem just jõuda neist ette leides nende näitel paremaid ideid. Teiseks on see hea viis suurema müügi tagamiseks näiteks paremate pakkumiste või toodete eelmüügi (pre-order) näol. Võibolla jäi Sul kahe silma vahele mõni uus toode, mida teised juba pakuvad. Saades sellest uuest tootest teada nüüd, saad selle ka endale muretseda ning pakkuda toodet eel-tellimusena juba enne, kui toode reaalselt Sul olemas on. Võib olla üllatav, kuid väga paljud inimesed kasutavad eel-tellimise võimalust ning seda väga erinevate toodete puhul. Kes siis ei tahaks olla üks esimestest uue trendi tarbijatest?
Aga, nagu juba sai mainitud, ei tähenda e-poe hooldus vaid uusi tooteid. Et hoida oma e-pood otsimootoritele leitav ning tagada nii uute klientide poolt Teie poe avastamise kui ka juba külastanud kliendi tagasitulekut, on soovitav hoida silm peal ka oma sisutekstidel, seda siis üldise info, uudiste kui ka tooteinfo näol. Soovitav oleks umbes korra nädalas käia üle oma e-poe tekstid ja info, lisada veebile uut ja huvitavat infot, täiendada tooteinfot, hoida kliendi tagasiside toodete kohta ajakohane jne. Oma veebipoe sisu regulaarne värskendamine on üks parimaid viise iganädalase uue sihitud liikluse loomiseks. Ja suurem liiklus tähendab rohkem müüki.
Sisutekstide lisamisel ja muutmisel on kindlasti oluline ka hoida silm peal õigekirjal, seda siis nii ise oma tekste kirjutades, kui kasutades copy-writer‘i abi. Rangelt soovituslik on kontrollida, et oleks kasutatud õigeid sõnu, et sõnades ei oleks valesti kirjutatud ning et ka kirjavahe märgid oleksid õiged. Halva keelekasutuse puhul muutub teie veebipood koheselt otsimootoritele vähem leitavaks.
Lisaks toodetele ja sisule sisaldab e-poe hooldus veel muidkui tähtsaid nüansse:
Uuendused: Kõiksugu pluginate ja veebipoe platformi uuendused/värskendused peaksid olema pidevalt tehtud, et tagada e-poe korrektne toimimine. Uuenduste tegemata jätmine viib selleni, et olulised nüansid Teie veebil ei tööta ning mittetoimiv veeb ehmatab ära kliendid.
Varundamine (backups): Oluline on tagada, et teie veebisaidi failid varundatakse võimalikult sageli. Seda on hea lasta teha nii e-poe haldajal kui ka hoida koopia omaenda arvutisse salvestatuna.
Kontrolli linke: Nii veebilehe sisemisi linke (lingid, mis viitavad lehel endal asetsevatele sisulehtedele) kui ka välimisi linke (lingid, mis viitavad teistele veebilehtedele) tuleks regulaarselt kontrollida. Eriti oluline on kontrollida välimisi linke, kuna veebilehed, mida oled oma veebil linkinud, on võibolla oma veebi URL’i muutnud või on see veeb täiesti eemaldatud. Aga kindlasti tasuks ka kontrollida oma veebilehe sisemisi linke, et veenduda, et kõik klikitavad nupukesed viiksid ikka õigesse kohta.
Kontrolli pildifaile: Võtke igal lehel aega, et veenduda, et kõik teie pildid on õiges kohas. Ja kui mõni teie pilt on lingitud teie saidi teistele lehtedele, siis veenduge, et kõik lingid töötavad õigesti, klõpsates sellel pildil, veendumaks, et see viib teid õigele lehele, mitte veateate lehele.
Vaata oma e-poodi erinevates brauserites: Kuna brauserid muutuvad ja neid värskendatakse kogu aeg, on oluline kontrollida ja veenduda, et Teie e-pood töötab nii nagu peab kõikides brauserites (FireFox, Safari, Google Chrome, jne). Oma veebisaidi testimine aeg-ajalt mitmes brauseris võimaldab teil veenduda, et kõik saavad teie veebisaiti õigesti vaadata.
E-poe hooldus tuleb Teile ainult kasuks ning ei ole keeruline. Küll aga võib see võtta oodatust veidi rohkem aega – aega, millest võib olla nappus. Kui endal ei ole aega hoida oma e-poel silma peal, siis võta meiega ühendust ning me hooldame Sinu e-poodi ise, et Sinul oleks rohkem vaba aega pühenduda oma ärile teistes aspektides!