05/07/2021 gabriel

E-kaubanduse otsingumahtude tõus

E-kaubanduse otsingumahtude tõus

Guugeldamine on tihti e-poodidest ostjate esimene samm soovitud toodete leidmisel. Alates 2020 aasta märtsist on aga oluliselt muutunud, palju inimesed Google’ist otsivad erinevaid e-kaubandusega seonduvaid teemasid. Eelmise aasta märtsis ja aprillis tõusid paljude e-kaubanduse valdkondade otsingumahud paarsada protsenti. Juukselõikusmasinate, hantlite ja mitmete teiste kategooriate otsingumahud kasvasid kohati lausa rekordkuudel 1 000% võrreldes 2019 aasta sama perioodiga. Muidugi oli erandeid. Reiskohvrite e-poe kingades ei soovinud kindlasti keegi olla.

Üldisemalt juba kõrge otsingumahuga kategooriates nagu jalgrattad, grillid, aiamööbel jne tõusid erinevad otsingud 40-100% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, näiteks “jalgrattad” üldised otsingumahud Google’ist keskmiselt kuus alates aastast 2015 (kwfinder.com andmed “jalgrattad” märksõna otsingumahu osas):


Otsingumahtude suurenemine võimendus eriti mitmete uute nn hittoodete osa, mis said meedias palju tähelepanu ning olid Covid-19 ajal võimaluseks igapäeva rutiini murda või midagi uut proovida. Elektritõukeratas otsiti näiteks Google’is alate 2015 (kwfinder.com andmed “elektritõukeratas” märksõna otsingumahu osas) erinevate kuude lõikes:


Köögitehnika üheks hittooteks kujunes kuumaõhu fritüür, mille kasvutrend võimendus Covid-19 ajal (kwfinder.com andmed märksõna “kuumaõhu fritüür” otsingumahu osas kuude lõikes):



E-poodide loomise huvi suurenemine

E-poodide võidukäiguga koos on tõusnud ka erinevate teenuste otsing, näiteks e-poe tegemist ja loomist otsiti 2020 aprillis umbes 200% rohkem kui 2019 aasta aprillis. Märksõna “e-poe tegemine” otsingumaht Google’ist alates 2016 aastast (kwfinder.com andmed):


Märksõna “e-poe loomine” otsingumaht Google’ist alates 2016 aastast (kwfinder.com andmed):


Kuidas jõuda nendeni, kes sinu toodet otsivad?

Google’i e-poe nähtavust aitab parandada otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO, mis on muutunud aastatega lahutamatuks osaks e-poodide turundusest. Edukad SEO tööd aitavad tagada pikaajalise nähtavuse Google’is ja teiste otsingumootorites.

E-poe nähtavuse parandamine võtab aega. Paljude valdkondade e-poed, mis on järjepidevalt ja süsteemselt SEO-ga aastaid tegelenud, on ka Google’is väga hästi nähtavad. Ei ole aga liiga hilja alustada SEO töödega. Alustada saad kasvõi homsest aga esiteks tuleb endale selgeks teha peamised otsingumootoritele optimeerimise probleemid, mida lahendama hakata.

Eesti e-poodide peamiseid probleeme on vähe väliseid viiteid ehk linke, vähene sisu, läbimõtlemata struktuur ja tehnilised SEO probleemid. Sisu ja struktuuri täiendamiseks on soovitatav alustada märksõnade analüüsist ehk leida mida inimesed täpsemalt otsivad. Seejärel saab e-poodi täiendada optimeeritud tekstidega ja luua kasulikku sisu teemadel, mida potentsiaalsed kliendid otsivad.

Märksõnade analüüsiks saab kasutada erinevaid tööriistasid (näiteks kwfinder.com ja ahrefs.com) aga esiteks tasuks mõelda ja uurida:
– Mida Google otsingutulemustes seonduvate märksõnadena soovitab?
– Milliseid märksõnasid kasutavad konkurendid?
– Kas ja millistele märksõnadele teete Google Ads’is reklaami?
– Kas teil on seadistatud e-poe lehesisene otsing ja mida külastajad sealt otsivad?
– Millised on Google Search Console’i andmete märksõnad, millega e-pood on Google’is leitav? Kui teil ei ole seadistatud Google Search Console, siis tehke seda kohe.
– Kas ja milliseid sõnastusi kasutavad kliendid toodete osas teiega suhltemisel?
– Milliste probleemidega pöörduvad kliendid teie poole?

Väliste viidete arvu tõstmiseks on soovitatav alustada konkurentide domeenide viidete analüüsist, näiteks tööriistaga Ahrefs.com. Välised viited ehk lingid on pikaajaline investeering, mida ei tasuks kindlasti jätta SEO tööde teostamisel kõrvaliseks tegevuseks. Juba uute linkide abil Google’is otsingutulemusi reastava algoritmi jaoks nn autoriteetsemaks muudetud e-poe domeen omab pikemaks ajaks eelisseisu teiste e-poodide osas. Linkide ehitamine võtab aega ja tihti on vaja sisuse või avaldamisesse investeerida. See aga ei juhtu ka klientidel üle öö. Ei tasu aga unustada ka tulemuste saavutamise järel edasi panustada, sest ka konkurendid ei maga.

Tehnilise SEO tööde osas on soovitatav kaasata spetsialist, kes aitab tööd teostada või läbida SEO koolitus. Tihtipeale võivad just mitmete tuhandete toodetega ja sadade kategooriatega suuremad e-poed olla palju väiksemaid tehnilisi SEO probleeme. Soovitatav on alustada sellest, et vaadata, kas lehele on paigaldatud Google Search Console.

SEO ei ole väiksemate e-poodide puhul rakenditeadus aga nõuab süstemaatilist tööd. Suurema e-poe puhul on soovitatav esialgu nõu pidada spetsialistiga.

gabriel

Pika, värvika ja kogemusterohke IT-kogemusega tegelane, kes proovib oma õpitut ka teistega lahkesti jagada.

Võta meiega ühendust!

Muudame üheskoos Sinu äritegevuse edukamaks ja kasvatame müüginumbreid!