admin

oktoober 19.2016 | analüüs | elektriautod | kütusefirmad | raport | tesla | turg

Analüütikud ja ajakirjanikud on juba mõnda aega spekuleerinud teemal, et elektriautod võivad viia kütusefirmade täieliku hävinguni. Kahjuks või õnneks ei ole reaalsus aga senini palju muutunud. Nüüd aga hakkavad pead tõstma ka suuremad ning tõsiseltvõetavamad finantsagentuurid samu teooriad kinnitades, hiljuti näiteks üks suurimaid finantsanalüüside agentuure Fitch.

Antud hetkel on juba võimatu ülehinnata milliseks ohuks kütusefirmadele on elektriautod. “Üraütlemata negatiivne”, “Tõsine oht” ja “Investorite surmaspiraal” on kõik terminid mida Fitchi analüütikud enda raportis kasutasid kirjeldades kütusefirmade tulevikku. Financial Times kirjutas näiteks: “Stsenaarios kus elektriautod kasvataksid oma turuosa kasvõi poole võrra järgmise kümne aasta jooksul, väheneks kütusetarbimine terve veerandi.”

“Surmaspiraal” stsenaario kirjeldab situatsiooni kus närvilised investorid hakkavad oma kütusefirmadega seotud aktsiaid müüma, tehes laenud veel kallimas, mis omakorda vähendaks antud kütusefirmade väärtust veelgi, mis teeks investorid veel närvilisemaks, mis paneks nad veel rohkem aktsiaid müüma jne. jne. Elektriautod võivad kütusetööstuse täielikult hävitada ja selleks ei ole üldsegi vaja kõikide autode asendumist elektriautodega.

Ja asi ei puuduta ainult kütusefirmasid. Energiatootjad kes on terved põlvkonnad sõltunud traditsioonilistest fossiilkütustest võivad samuti oma turuosa kaotada, kuna samad akud mis on elektriautode tuumaks võivad kasutusel olla ka tuule- ja päikeseenergia talletamisel, elimineerides eelnimetatud energiaallikate väga kõikuvad omadused.

Kütusefirmad on arvamusel, et enne kui elektriautode hinnad ei hakka kardinaalselt allapoole minema, ei juhtu veel midagi märgatavat. Palju suuremaks “ohuks” tarbimisele peavad kütusefirmad ise järjest ökonoomsemaks muutuvaid mootoreid.

2017 aasta alguses tulevad välja nii Tesla Model 3 ja Chevy Bolt, nii et tasub huviga jälgida kütuseturgude ja elektriaotode võidujooksu.