admin

oktoober 10.2019 |

Sinu veebilehe disain on oluline, sest sinu kliendid hoolivad disainist. Kõik inimesed reageerivad visuaalile ning meile kõigile meeldib hea disain. Sama on ka veebilehtedega ning paljud kliendid hindavad su äri puhtalt vaid sinu veebilehe disaini põhjal. Seda tõestavad mitmed uuringud (vt nt seda ja seda) mis toovad veel välja, et veebilehe disain on oluline ka firma suhtes usalduse loomiseks. Näiteks vana ja aegunud veebilehe disain ei tekita firmas usaldust ning paneb kahtlema pakutavates teenustes ja toodetes. Inimesel võtab aega ainult 0,05 sekundit, et luua esmane mulje. Halb disain aga ainult ei kahjusta su firma mainet vaid lükkab eemale ka potensiaalsed kliendid kuna suure tõenäosusega (ühe uuringu järgi 38% inimestest) nad lihtsalt lahkuvad veebilehelt kui sinu veebilehe disain ja sisu on eemaletõukav.

Aga mida üldse tähendab hea veebilehe disain?

Ilu on vaataja silmades. Ning kuigi inimeste arvamus disainist on personaalne, toetavad nii teadlased kui psühholoogid ideed, et meid tõmbavad ilusad asjad ning seega reageerima ka heale disainile. Kõik disainerid kasutavad oma disainides standardseid elemenete nagu värvid, kujundid ja suurused. Hea disain on see, mis kõik need elemendid paneb kokku nii, et tekiks järjepidev visuaalne keel.

Veebilehe disain

Veebilehe disain. Allikas: paper-leaf.com

Mõtle sellele nagu keelele. Me suhtleme kasutades sõnu, laused, kirjavahemärke ja grammatilisi reegleid. Mõni inimene on keelekasutuses parem ja tema laused on paremini ülesehitatud ja ilusamad, mõnel on see halvem ja lonkavam. Sama asi on veebilehe disaini puhul. Seepärast on oluline ka investeerida professionaalsesse disainerisse, kes teab, mida ta teeb ja loob sulle visuaalselt ilusa veebilehe.

Miks sina vajad head veebilehe disaini?

Selge on see, et klientidele on hea disain oluline. Aga kuidas disain mõjutab kasutaja kogemust? On mõned spetsiifilised nähtused, millega hea disain su veebilehte paremaks muudab:

 

Kasutatavus

Veebilehe disain mängib suurt rolli selles, kuidas lehe külastaja leiab enda jaosk vajaliku informatsiooni. Toote või teenuse info, kontaktandmed ja info firma kohta peaksid olema võimalikult lihtsalt leitavad, kuna need on külastajale kõige olulisemad.

Isegi kui su veebileht töötab perfektselt siis halva disaini korral võib külastajal tekkida tunne, et infot on raskem leida. Jaapani teadlased tegid katse, kus nad lõid kaks identselt töötavad pangaautomaati aga üks oli atraktiivselt disainitud ja teine mitte. Kasutajate arvates töötas visuaalselt meeldiv pangaautomaat paremini. Seega, hea disain mitte ainult ei mõjuta kasutatavust vaid ka taju kasutamisest.

 

Navigatsioon

Navigatsioon on üks olulisimaid elemente sinu veebil seega on ülimalt oluline, taaskord, disain. Paljud disainerid mõtlevad disainipsühholoogia peale ning kasutavad disainid Hick’i Seadust. See põhimõtteliselt ütleb, et mida rohkem sa inimesele valikuid annad, seda kauem tal läheb, et otsustada. Ka näiteks restoranis suure menüü korral läheb sul palju rohkem aega toiduvalikuga kui siis, kui menüüs oleks näiteks ainult viis valikut. Ka veebilehel tuleks hoida valikuvõimalused seitsme juures või alla selle.

Veebilehe disain: Valikud

Valikud

 

Suunamine

Hea veebilehe disain aitab sul juhtida külastajat sinna, kui sina soovid. Disain võib tõmmata tähelepanu eripakkumistele, esile tõsta mingit kindlat infot ja aidata kasutajal märgata nuppe ja klikitavaid elemente, mis viivad ta sinna, kuhu sina veebilehe omanikuna, tahad, et ta jõuaks. Selleks on palju võimalusi millest ühtedeks on näiteks tühja ruumi kasutus (vajaliku info ümber on valge taust, mitte midagi muud) ja kontrastvärvide kasutamine, mis silmad muu info pealt “õigele” infole juhatab.

 

Professionaalsus ja usaldus

Veebilehe moderne disain. Allikas: https://www.aicauto.com/

Nagu eelnevalt mainitud, paljud kliendid hindavad su äri usaldatavust sinu veebilehe disaini põhjal. Modernsed ja professionaalsed disainig tekitavad usaldust. Samal ajal kui halvasti disainitud veebileht paneb selles kahtlema.

Halb ja aegunud disain

Halb ja aegunud disain. Allikas: https://www.lingscars.com/

Head disain tekitab usaldust ka läbi brändi loomise. Kui sul on hästi väljakujunenud bränd siis su kliendid ilmselt tunnevad ära selle logo, värve või stiili. Su veebisait peaks väljendama sinu brändi visuaalselt, et kliendil tekiks kohe äratundmisrõõm.

 

Veebilehe mobiilisõbralikkus

Suur osa internetis surfamist toimub tänapäeval läbi telefoni. Seega on väga oluline, et sinu veebilehe disain näeks hea välja ka mobiilis. Disainer, kelle palkad, peab suutma veebilehe teha visuaalselt tõmbavaks nii desktopis kui ka mobiiliekraanis.

Veebilehe disain: desktopivaade

Desktopivaade

Veebilehe disain: Mobiilivaade

Mobiilivaade

 

 

 

 

 

 

SEO

Viimaks, hea veebilehe disain ei tähenda ainult ilusat visuaali. See, mida disain nö kardina taga teeb võib sügavalt mõjutada näiteks sinu leitavust internetis otsingumootorite kaudu.

Veebileht võib hea välja näha, aga kui see on halvasti kodeeritud ja seal on liiga palju suuri pilte, mis teevad veebilehe aeglaseks, siis see võib ajada lehe külastajaid minema ning negatiivselt mõjutada SEO’d. SEO kohta saad rohkem teada: https://89.ee/seo-mis-see-on/

Veebidisain on väga oluline su firmale. Kas Sina juba oled oma veebilehe disaini panustanud?