E-kaubandus
admin

April 17.2018 | e-kaubandus | E-poe loomine | e-poe tegemine | e-pood

E-kaubandus on viimase viie aasta jooksul kasvanud enam kui kolm korda – ligi 90% Eesti elanikkonnast ostleb aktiivselt internetis. Pole oluline, kas kell on kolm hommikul või pärastlõunal, soovi korral on igal huvilisel võimalik võrrelda erinevaid pakkumisi ja otsida endale sobivaimat.

 

E-pood on kättesaadav 24/7

Üks märkimisväärsemaid e-kaubanduse eeliseid nii ostjate kui müüjate jaoks on vabanemine asukohapõhistest piirangutest. Varasemalt jäid nii mõnedki kaubad osadele inimestele nende asukoha tõttu kättesaamatuks või tuli soovitud asja saamiseks ette võtta pikem poeskäik.

Teine oluline tegur e-kaubanduse juures on aeg. E-pood on avatud ööpäevaringselt ning oste on võimalik sooritada ükskõik mis hetkel.

Kodulehel olevas poes ei taba klienti kunagi ebameeldiv üllatus “Tulen poole tunni pärast tagasi” sildi näol ning ka ettevõtjatel on võimalus olla sõltumatud lahtiolekuaegadest ning töögraafikutest ja seeläbi suurendada käivet.

 

Mugavus ja kiirus

Üks e-kaubanduse võlusid on selle mugavus kliendi jaoks.

Milleks veeta tunde ostukeskustes, maksta kohaletulemise ja/või parkimise eest, tassida oma jõududega kaup koju ja kulutada aega erinevate poodide valiku ja hindadega tutvumiseks?

Selle asemel on võimalus kodust lahkumata, mugavalt diivanil kohvi või teed juues võrrelda tooteid, hindu ning lõpuks tuuakse ka asjad sobival ajal koju kätte.

E-poe formaat, kus info iga toote-teenuse kohta on arusaadavalt “pakendatud” ühele lehele,  võimaldab kliendil kiirelt erinevaid pakkumisi võrrelda. LIsagarantiina saab tihti lugeda ka teiste ostjate kommentaare ja hinnanguid kaubale.

See lahendus sobib eriti hästi neile, kes eelistavad ise rahulikult infot analüüsida ning kes vahel tunnevad end müügisaalis, klienditeenindaja seltskonnas ebamugavalt.

 

Madalamad kulud omanikule, parem hinna ja kvaliteedi suhe kliendile

Paljud inimesed eelistavad e-poode parema hinna ja kvaliteedi suhte pärast. Võrreldes tavapoodide ja e-poodide toodete hindu, võib hinnavahe sõltuvalt tootegrupist olla mitmekordne. Siinkohal on parfüümide hinnad üheks säravaks näiteks miks e-kaubandus võimaldab müüja kaupu hulka soodsamalt.

Internetis müüdav kaup on tihti odavam, kuna ettevõtja ei pea maksma kaubanduspinna eest. Samuti on tööjõukulud väiksemad ning kokkuvõttes madalamad ülalpidamiskulud võimaldavad müüa tooteid odavamalt. Vaja läheb ainult head süsteemi tellimuste haldamiseks ja logistika korraldamiseks.

Virtuaalsest poest tellimisel peljatakse paljude toodete puhul, et kaup nägi ekraanil välja teistsugune või ei vasta selle kvaliteet ootusele. Seda riski saab ettevõtja maandada, näidates toote infos mitmeid fotosid ja miks mitte ka videot tootest.

Müües tooteid, mis ei vaja proovimist enne ostu, on veebilehe ja füüsilise poe kõrval e-poe omamine kindlaks konkurentsieeliseks, võimaldades müüa asju ka keset ööd.

 

E-kaubandus loob eelised müüjate jaoks

Ettevõtjad ei ole sõltuvad ajalistest piirangutest, pood on avatud kõigile ja igal ajal.

Häid kaubanduspindu on piiratud arv ning need on kallid. Soodsamad pinnad on tihti raskesti ligipääsetavad ning asuvad seal, kus ei pruugi olla piisavalt kliente. Virtuaalse poe ülal pidamine maksab kuus vähem, kui paariruutmeetrise müügipinna rent.

Sellevõrra saab rohkem panustada turundusele internetis – ainult virtuaalne pood kohe müüki ei too. Konkurentideks on mitmed teised veebilehed ja e-poed, igaüks panustamas enda jaoks tulusamatele turunduskanalitele. Kes sotsiaalmeedias, kes Googles, kes mujal.

Tavapoes on vaja klienditeenindajatele palka maksta sõltumata sellest, kas oli ostjaid või mitte.

Lisaks asukohavabadusele on e-kaubanduse teiseks eeliseks väiksemad personalikulud – vähema arvu tellimuste korral võib piisata ka virtuaalse assistendi palkamisest mõned tunnid nädalas.

 

Kas ainult jaekaubandusele?

Suur osa e-kaubandusega tegelevad ettevõtted müüvad füüsilisi tooteid, kuid e-keskkonnas saavad edukalt toimetada ka teenusepakkujad ja B2B (ärilt ärile) valdkonnas tegutsejad.

Kui teenust saab mingilgi viisil pakendada kohe ostetavaks, võiks see võimalus e-keskkonnas olemas olema.

Näiteks saavad ilutegijad (juuksurid, kosmeetikud, massöörid) kasutada e-broneerimissüsteemi ja võimalusel lasta kliendil ka koheselt pangakaardiga maksta. Nii pole hilisemat sularahaga arveldamist, ning valikus olevad töötunnid täidavad kliendid ise, jättes teenusepakkujale lõpliku valiku. Alati on võimalus järjestikused klientide ajad ümber tõsta, kui logistiliselt need väga hästi ei sobi.

Kliendi meeleheaks võib ka pakkuda soodustusi või muid lisahüvesid, mis suunaksid just internetis aega kinni panema ja tehingut tegema.

Teisi internetis broneerimise eeliseid tutvustab inglisekeelne Styleseat.com blogipostitus. Vastavalt nende uuringutele eelistab enamik klienti broneerida aegu internetis peale tööpäeva – mil füüsiline pood võib olla suletud.

 

Ka hambaarstid, rehvivahetajad ning isegi korstnapühkijad on valdkonnad, kus e-kaubandusel on veel arenguruumi. Võimalus lasta mõned ajad klientidel ise veebis broneerida, tavahinnast soodsamalt, võib olla parim võimalus täitmaks töötunde või kuupäevi, mil nõudlus seni väga suur ei ole olnud.

E-kaubandus võimaldab edukalt müüa kontoritarbeid aga ka spetsiifilisi tootegruppe, näiteks HORECA (hotellid, restoranid, catering) sektorile.

Isegi kui toode või teenus on selline, mille puhul eelistataks vahetumat ja isiklikumat lähenemist, saab internetikeskkonnas oma teenuseid ja tooteid tutvustada ning võimaldada kohtumise kokkuleppimist.

E-poe puhul lisandub ka tõenäosus sooritada müük ilma täiendava suhtluseta, kui pakutava leiab inimene, kel tõesti on just seda vaja. Ainult veebilehel oleva päringu vormiga suhtlust alustades tekivad müügitsüklis mitmed hetked, kus huvilisel on võimalik ümber mõelda.

 

Kui teabe hankimine on kolinud arvutitesse ja nutiseadmetesse, siis on ootuspärane, et digitaalsesse maailmasse leiab tee ka kaubandus. Leia oma ettevõtte jaoks sobilik müügikanal internetis ja ole klientide jaoks leitav ka digitaalses maailmas.