kodulehe tegemine

Ettevõtte loomine ja kodulehe tegemine käivad tänapäeva maailmas käsikäes. Ettevõtte omamine ilma koduleheta tähendab üldjuhul kindlasti ka potensiaalsete klientide kaotamist. Vabandus, et veebilehe loomine on liiga keeruline või kallis, ei ole kindlasti enam kehtiv, seepärast tasuks kindlasti meile kirjutada ja enda ideest ka rääkida, et see üheskoos teoks teha! Saad meile kirjutada SIIN.

Praeguste vahenditega on võimalik mingisugunegi veebilahendus ettevõttele luua küllaltki odavalt. Kodulehe tegemine on tänapäeval hädavajalik, sest see on ettevõtete, organisatsioonide ja isegi eraisikute esimene samm veebis kohaloleku loomisel. Kuid kodulehe tegemine pole pelgalt disaini ja sisu koostamise küsimus. Kodulehe otsingumootoritele optimeerimine on sama tähtis, kui soovite, et teie koduleht oleks hästi leitav ja külastatav. Siinkohal toome välja võtmepunktid mille abil on kodulehe tegemine või tellimine juba hulka lihtsam.

Registreeri endale domeen

Domeen on sinu kodulehe asukoht internetis. Kõige esimene samm peaks olema sobiva domeeni valimine ja registreerimine – näiteks www.koduleht.com. Kui veebiserver on sinu maja, siis domeen on sinu aadress.

Esmalt tuleks kontrollida kas domeen on üldse vaba ega pole kellegi teise poolt registreeritud. Väga mugav on kasutada selleks näiteks zone.ee domeeniotsingut.

Nõuandeid domeeni valimiseks

Kui esmane valik on juba kellegi poolt hõivatud, siis siin on mõned nõuanded alternatiivide otsingul:

  • Domeen on väga oluline otsingumootorite jaoks. Soovitatav on kasutada nimes sõnu mida inimesed võiks otsida Sinu äri leidmiseks. Näiteks “Mati muruniidukid” on parem kui “Mati koduleht”.
  • Domeen peab olema lihtsasti hääldatav ja meeldejääv. Hoia enda domeen nii lühike kui võimalik ning väldi punkte või sidekriipse. Reegel on, et domeen peaks olema hiljem lihtsalt sisestatav kui keegi on seda Sulle vestluses maininud.
  • Kui kõik teised variandid on võetud siis proovi domeenis kohanime kasutamist. Näiteks kui puhastus.ee on kinni siis proovi tartupuhastus.ee. See ei ole halb variant ja aitab enda lehele isegi rohkem külastusi tuua kui üldise nimega domeen.

 

Millest sõltub kodulehe tegemine

Et kodulehe tegemine oleks lihtsam ja kiirem, siis on kindlasti abiks ka korralik veebimajutus, ehk keskkond kus Sinu koduleht asuma hakkab. Tuleb leida endale veebimajutaja ja enamasti sama koha näol ka registripidaja kes Sinu domeeniandmeid hoiab. Veebimajutaja on teenusepakkuja kes hoiab enda serverites Sinu veebilehte ja selle faile. Veebimajutaja peaks olema võimalikult pika kogemusega, hea kvaliteediga, mõistliku hinnaga ja hea kasutajatoega. Veebimajutuse valikust oleme õnneks kirjutanud ka pikemalt siin – Kuidas valida veebimajutust.

Konkurents veebimajutajate hulgas on küllaltki tihe ning väga palju on ka sellel alal nö. ühemehefirmasid kes tihtipeale tegutsevad lühikest aega ning peale uste sulgemist kaovad jäljetult ka Sinu olulised failid ja koduleht.

 

Planeeri kodulehe sisu

Nüüd kui Sa tead millisele domeenile Sinu koduleht tuleb ja oled välja valinud veebimajutuse, tuleks välja mõelda mis funktsiooni koduleht täitma hakkab ja milline saab olema sisu – asjad põhjalikult läbi mõeldes ja kirja pannes läheb kodulehe tegemine hõlpsamalt. Üllataval kombel on just hirm sisuloome ees üks peamisi põhjuseid miks kodulehe loomist välditakse. Hea uudis on see, et tegelikult ei ole sisu vaja metsikutes kogustes. Pigem töötab paremini minimalistlik ja lihtne koduleht mille iga alamleht täidab kindlat funktsiooni.

Teie kodulehe sisu peaks olema hästi struktureeritud, et otsingumootorid saaksid selle hõlpsalt indekseerida ja mõista. Kasutage olulisi märksõnu, mis kirjeldavad teie tegevusvaldkonda ja mida teie potentsiaalsed kliendid võiksid otsingus kasutada. Kasutage erinevaid päiseid ja alapäiseid, et luua selge ja loetav sisustruktuur.

Kodulehe tegemine ja ülesehituse olulisus

Üldiselt järgivad kodulehed küllaltki lihtsat valemit, omadest vähemalt nelja kindlat alamlehte. Kui Sa seda nimekirja loed, siis ära muretse veel iga lehekülje kujunduse pärast, keskendu ainult sisule.

  • Avaleht: avalehel peaks kindlasti olema ettevõtte nimi, aukoht ja kokkuvõtlik enesetutvustus – mida te teete ja kes te olete. Lühidalt tasuks kirja panna ka mis eristab teid teistest ja miks klient peaks otsustama teie kasuks.
  • Tooted ja teenused: Lehekülg kus on kirjas teie tooted ja teenused mida pakute. Hea praktika on välja tuua ka hinnad või hinnavahemikud ning lühike kirjeldus iga teenuse või toote kohta.
  • Meist: Siin on koht kus jutustada lahti ettevõtte taust ja ehk tuua välja ka ettevõtte kuuluvused erinevatesse ühingutesse. Juurde saab lisada ka klientide tagasiside mis lisab ettevõttele usaldusväärsust.
  • Kontakt: Aadredd, e-mail, telefon, tööajad ja lingid sotsiaalmeedia kontodele nagu Twitter ja Facebook. Interaktiivne Google Maps-i kaart on samuti hea mõte. Kogu kontaktinfo mida klient tahab kiirelt ettevõtte kohta teada, peaks sellel lehel olemas olema.

 

Pane paika ettevõtte logo

Värvid, font ja logo stiil mõjutavad suuresti ka ettevõtte kodulehe disaini kuna logo ja koduleht peaksid käima käsikäes. Kui Sul on juba logo või tunnusgraafika mida oled aktiivselt kasutanud siis on väga hästi. Nüüd tuleks üles otsida võimalikult suur variant logost või logo originaalfail. Kui logo puudub pole ka hullu, siin on kolm varianti logo loomiseks:

  • Joonista logo ise: erinevat tarkvara logo disainimiseks on tohutult. Kui oskad Photoshop-i või Corel Draw-i siis on hästi, kui eriline eelnev kogemus puudub siis võib proovida näiteks veebis asuvat logogeneraatorit – www.tailorbrands.com
  • Fiverr.com: Fiverr on leht mis viib kokku teenuseotsijad ja osutajad justnimelt väiksemate projektide osas nagu logod ja muu tunnusgraafika. Hinnad algavad viiest dollarist ja kusagil 20 dollariga võib logo kätte saada isegi mõne päevaga.
  • Telli logo disainerilt: Kui eelarve kannatab ja pole aega ega tahtmist ise enda logo kallal toimetada siis võib muidugi palgata disaineri või disainibüroo. Nii saad 100% personaalse lahenduse vastavalt enda soovidele ja nägemusele.

 

Kodulehe tegemine ja disain

Nüüd kui kõik muud jupid kodulehe loomiseks on valmis, on aeg hakata kokku panema ühte ilusat kodulehte. Uuringud näitavad, et tihtipeale piisab külastajal isegi kolmest sekundist, et otsustada kas jääda kodulehele või lahkuda. Seega on kiire ja mõjuv esmamulje olulisem kui kunagi varem. Siin on nõuandeid kuidas hoida külastajaid paremini enda lehel.

  • Lihtne ja arusaadav navigeerimine: Külastaja peaks koheselt aru saama millega Sinu ettevõte tegeleb ja milles Sinu kodulehe eesmärk seisneb. Väga kiirelt peaks olema arusaadav kus asub info teenuste kohta ja kus on kontaktinfo. Kui koduleht on arusaamatu siis külastajad lahkuvad kiirelt.
  • Suuna külastajad nuppude abiga tegevustele: Pilkupüüdvad nupud selgete juhistega haaravad hästi pilku. See aitab kindlasti juhtida külastajaid paremini soovitud tegevusteni. Näiteks Sulle kirjutamine või mõne vormi täitmine jms.
  • Veebileht peab kiiresti laadima: Külastajad on kannatamatud ja kui Sinu veebilahendus võtab liialt kaua aega laadimiseks siis sealt lihtsalt lahkutakse sama kiiresti kui tuldi.
  • Hoia asjad lihtsana: Ära otsusta liialt keerulise disaini kasuks ning kindlasti ära arva, et iga sentimeeter veebilehel peab olema täidetud sisuga. Hästi kasutatud tühjad ruumid ja pausid on Sinu sõbrad. Minimalistlik disain suunab kasutaja palju paremini soovitud kohta.

Optimeerige lehe kiirus

Otsingumootorid eelistavad kiireid veebilehti, kuna need pakuvad paremat kasutajakogemust. Kasutage tööriistu, nagu Google PageSpeed Insights, et kontrollida oma kodulehe kiirust ja saada soovitusi selle kiirendamiseks. Samuti saate kasutada kompaktseid pilte ja minimeerida failide suurust, et kiirendada lehe laadimist.

 

Looge linkidega rikastatud sisu

Linkidega rikastatud sisu on oluline, et parandada teie kodulehe nähtavust otsingumootorites. Lingi teiste kvaliteetsete veebisaitidega, mis on seotud teie tegevusvaldkonnaga, et tõsta oma kodulehe autoriteeti ja tõsta selle järjestust otsingumootorite tulemustes.