Sisutekstide koostamine ehk kodulehe sisu on visuaalse väljanägemise kõrval kõige olulisem kodulehe komponent. Hoolimata sellest on mõnikord kodulehe omanikule üpris keeruline selgeks teha, milline on hea sisuinfo. Miks on hea sisuinfo vajalik ja kuidas üldse luua head ja töötavat sisuinfot kodulehele? Proovime sisutekste puudutava olulise selles blogipostituses kokku võtta ja loodame, et kodulehe omanikele sellest ka kasu on!
Sisutekstide koostamine kodulehel
Arendades ja ehitates igapäevaselt veebilehti, oleme näinud lugematutel kordadel lehele maandudes, et mulle kui lehe külastajale mitte isegi ei pakuta. Surutakse peale tekste pealkirjaga ‘’Missioon’’ ja/või ‘’Visioon’’. Peale surumine antud kontekstis tähendab seda, et üks või teine, või mõlemad sarnase sisuga tekstid on asetatud kohe avalehele. Ettevõtte missioon ja visioon ja kogu sellega kaasnev ajalugu on minule kui kliendile kindlasti olulised näitajad. Siiski tuleks siinkohal mõelda veidi suuremalt.
Valdkonniti võib ettevõtte ajalugu ja eelnevalt nimetatud missioon ja visioon kindlasti pakkuda mingisugust garantiid või rahulolu kliendile, kuid eelkõige huvitab klienti siiski konkreetse tootega või teenusega kaasnev väärtus ja see, mida ta Sinu käest ostes võidab rohkem, kui konkurendilt seda tehes. See tähendab, et suurt rõhku tuleb kindlasti panna müüdavate toodete või teenuste kirjeldustele ja omadustele. Siinkohal tasub kohe võtta arvesse ka seda, et reeglina ei ole kuigi mõttekas kopeerida toote omadusi konkurendi veebilehelt, sest tänapäeval on otsimootorid, eesotsas Google-ga, piisavalt nutikad, et sellisest laiskusest kergesti aru saada.
Sisu tähtsus otsingumootorite seisukohast
Kuna ettevõtte veebileht on osa müügiprotsessist isegi siis, kui müügitehing läbi veebilehe ei toimu, on äärmiselt oluline pöörata tähelepanu kogu lehe sisule ja leitavusele otsingumootorites. Veebilehe leitavuseks ja hea positsiooniasetuse saavutamiseks otsingumootorites on olemas spetsiaalne teenus – SEO. Hea sisu lahutamatuks osaks ongi SEO.
Kuigi eesti keele puhul otsingumootorid sisu veel niivõrd efektiivselt ei tuvasta, siis inglisekeelsete lehekülgede puhul ei ole üldse haruldane olukord, kui otsimootor kuvab esimeste tulemuste seas lehekülje, millelt klient saab vastuse oma küsimusele või soovile, ilma et tekstis, kust ta vastuse saab, oleks märgitud täpselt neid otsingusõnu, mis ta otsingumootorisse sisestas. Siit ka lihtne järeldus – loeb hea sisu tervikuna, mitte ainult ettevõttega, tootega või teenusega seotud märksõnade loetlemine. Tegelikult kehtib täpselt sama ka eesti keele ja kõikide teiste keelte puhul, lihtsalt inglise keeles kõnelejaid ja otsijaid on sedavõrd palju, et toodud näited potsatavad lausa ise sülle.
Too enda eelised esile
Tulles tagasi nüüd eespool mainitud missiooni ja visiooni juurde, siis tegelikult on mõlemad kategooriad vägagi tervitatavad, kuid vähemalt Eesti veebimaastikul on nendel natukene solgitud või rikutud maitse küljes. Seda just seetõttu, et selline info on ekslikult paigutatud veebilehe esilehele või mõnele magusale kohale, kus tegelikult võiks reklaamida või esitleda informatsiooni, või teavet, mida vähemalt suurem enamus kliente otsib. Näiteks midagi kasulikku ettevõtte pakutavate toodete või teenuste kohta. Ettevõtte missioni ja visiooni kirjeldamine, nagu öeldud, on igati tervitatavad, kuid võiksid jääda lehe külastajale pigem valikulisteks variantideks. Nagu öeldud, siis veebilehe roll tänasel päeval on eelkõige müüa ja selle aluseks on sisutekstide koostamine. Ettevõtte missioni või visiooni abil on seda igaljuhul vähem ja ebafektiivsemalt võimalik teha, kui hästi kirjeldatud ja esile toodud eelistega toodete või teenuste abil!
Meie oleme SEO põhimõtetega kursis, teame mis toimib, teame mis töötab ja oskame Sinu soovid ka ellu viia!
Hea kodulehe omanik, kui oled hädas veebilehe sisutekstidega siis võta meiega julgelt ühendust allpool.