Paljude firmade arvates on e-maili teel saadetud uudiskirjad oma aja ületanud tänu suurele sotsiaalmeedia nagu Facebook ja Instagram osakaalu kasvule. Lisaks tunnevad osad lugejad, et uudiskirjad on puhtalt müügi edendamise eesmärgil ning seega igavad ning tänu sellele ei suuda nad uudiskirjas olevat sisu kergelt vastu võtta. Aga, on aeg aru saada, et uudiskirjad on oluline osa Sinu firma edendamiseks sisaldades olulist infot Sinu firma uute toodete/teenuste kohta, millega oma kliente võluda. Siin on kolm olulisemat punkti, millega uudiskirjad Sinu firmat aitavad:
- Nähtavus, mis viib toote/teenuse müügini: Erinevad uuringud on välja toonud, et keskmine ostja teeb oma otsuse toodet endale soetada peale umbes 6-8 korda tootega kokku puutumist. Korra nädalas või kuus kliendile saadetud uudiskirjad aitavad Sinu firma ja toodet talle nähtavaks teha. Seega, uudiskiri aitab omakorda toodet müüa.
- Potentsiaalsete klientide kasv: Uudiskirjad aitavad tekitada inimestes huvi Sinu firma ja toote/teenuse vastu. Silmapaistev uudiskiri nii meili kui paberkandja teel on hea viis tähelepanu äratamiseks.
- Andmebaasi suurendamine: Klientide andmebaasi peetakse väga väärtuslikuks osaks Sinu firma edendamise juures. Kliendi võimalus saada osa firma uudiste kohta ning teada soodustustest ja eripakkumistest suurendab nende enda soovi uudiskirjade saamiseks ning näitab Sinule, et klient on huvitatud Sinu tootest/teenusest.
Ehk siis, uudiskirjad on olulised mitmel põhjusel ning aitavad Sinu firmat edendada. Aga miks mitte lihtsalt reklaam? Sest reklaam suudab Sinu firma tootest/teenusest näidata vaid ühte aspekti, samal ajal kui uudiskirjadega saad sa näidata erinevaid külgi erineval ajal ja seda palju vähem kulukalt kui seda on reklaamid. Uudiskirjadel on siiski ka omad nipid, nagu reklaamidelgi, kuidas neid muuta lugejale vähem igavaks ning rohkem silmapaistvamaks ja kutsuvamaks:
Visuaal
Oma eelmises postituses kirjutasime lahti, et miks on veebilehe disain oluline. Samad põhimõtted kehtivad ka uudiskirjadele. Loo oma uudiskirja blanketile ilus disain. Kindlasti on oluline lisada pilte, mis informatiivset teksti silmale huvitavamaks teeksid. Pildid aitavad kaasa ka toote/teenuse vastu huvi tekitamiseks. Kindlasti ei tee halba ka huvitavate viidete lisamine, mis tekitaksid kliendil huvi lisa lugemiseks/uurimiseks ning laiendaks Sinu firma potentsiaalset müügiedu.
Järjepidev font
Ühe ja sama font-i läbiv kasutus kogu uudiskirja vältel töötab kõige paremini kliendi jaoks. Erinevate font-ide kasutamine näiteks pealkirjas ja vahepealkirjades jätab uudiskirjast sassis mulje ning see omakorda viitab ebaprofessionaalsusele.
Teadete paigutus
Kuna uudiskirjad on hea viis oma uue toote/teenuse reklaamimiseks, siis on Sinu jaoks oluline, et klient seda kohe märkaks. Siin mängib rolli info paigutus. Uue toote info on parim panna uudiskirja algusesse nii, et see oleks kliendile silmapaistev ning tal tekiks soov edasi lugeda. Sama kehtib igasuguste soodustuste ja eripakkumistega – lõppude lõpuks on ju just need kliendile kõige rohkem huvi pakkuvamad aspektid.
Uudsus ning tähtsus
Uudiskirju saates on oluline olla kindel, et uudiskirjas sisalduv info on uus ja oluline nii Sinu firma kui Sinu klientide jaoks. Ühte ja sama kirja ei viitsi ükski inimene lugeda ning lõpuks kaob huvi uudiskirja avamisekski. Oma tegevusala kohta uute uuringute/avastuste kohta info või tulevaste toodete ja konverentside kohta info sisse pillamine teeb ainult head ja hoiab uudiskirja värske ja huvitava.
Sidemete loomine
Uudiskirjade saatmine peab olema regulaarsete intervllide tagant. Püsiv ja regulaarne uudiskiri aitab luua ja hoida klientidega tugevat sidet. Seda, kas uudiskirjad saata korra nädalas, kuus või iga kolme kuu tagant määrab Sinu ettevõtte vajadus selleks, aga kindlasti on oluline, et see intervall oleks püsiv. Nii tekib kliendil tunne, et temast hoolitakse. Sellega kaasneb usaldus.
Sidemete laiendamine
Uudiskirjad aitavad ka luua uusi kliendisidemeid. Hoia oma veebilehel “Liitu uudiskirjaga” nupuke kliendile nähtaval ning nii suureneb Sinu kliendi andmebaas ja potentsiaalsete klientide arv.
Hoia uudiskiri lihtne, aga tabav
Uudiskirja kirjutamine ei ole uhke romaani kirjutamine vaid olulise info edastamise lihtne viis. Tabav pealkiri ja huvitav kuid lihtne sisu on oluline, et hoida oma kliendi silmad uudiskirjal. Tänapäevases hektilises maailmas on niigi palju kirjut infot ja meilboksid puupüsti reklaami täis, seega on oluline oma uudiskiri teha teistest väljapaistvamaks ning oma klienti mitte ära väsitada.
Sisu relevantsus
Uudiskirjaga liitujad otsivad uut ja olulist infot, mitte sisutühja jorisemist. Veendu, et Sinu uudiskiri oleks relevantne ning pakuks kliendile konkreetset ja huvitavat infot.
Kui uudiskirjad Sulle hetkel soovitud tulemusi ei too, siis proovi mängida tehnikatega kasutades ära ülalpool välja toodud nippe. Huvipakkuva uudiskirja loomine peaks olema nii huvitav, kui ka tulutoov!