copywriter

Copywriter ja Copywriting

Copywriting ja copywriter on jälle ühed huvitavad sõnad mis on meil millegipärast jäänud kasutusse inglise ja mitte eesti keeles. Otsetõlkes annab google translate aga copywriterile väga ilusa vaste – reklaamtekstide koostaja. Wikipedia ütleb, et tegu on reklaamikirjaniku või ideekirjutajaga. Kõige lihtsamalt öeldes on tegu tekstikirjutajaga – kodulehe sisud, reklaamide sisud, hüüdlaused ja kokkuvõtted, isegi kaubanduskeskustes nähtavad sooduskampaaniate lühikesed tekstid on kellegi poolt valmis mõeldud ja kirja pandud.

Copywriter teeb aga palju muudki. Kui koduleht või veebipood on valminud, peab keegi sinna ju ometigi ka sisu looma. Ja mitte lihtsalt tavalist sisu, vaid sisu mis on läbimõeldud, hästi loetav ja esindab ka ettevõtet ning selle põhimõtteid. Ettevõtte kodulehele tuleb näiteks luua ettevõtet tutvustavad tekstid, ettevõtte ajalugu ja teenused lahtiseletatult ning kui see kõik on valimis siis oleks tihtipeale vaja ka kedagi kes regulaarselt artikleid kirjutaks kas ettevõtte käekäigust või lihtsalt seotud teemadest sest uueneva sisuga koduleht on alati hulka huvitavam kui aastaid ühe ja sama kolme lausega paigalseisev veebileht. Kohati on regulaarne copywriting ehk sisuloome isegi olulisem kui esmane, ainult tänu pidevale ja huvitavale sisule paranevad positsioonid ka otsingutulemustes.

 

Mitte lihtsalt kirjutamine

Kõik veebikeskkonda lisatud tekstid peavad olema hõlpsasti loetavad. Hästi sõnastatud ja küllaltki konkreetsed. Tihtipeale ei ole ettevõttel endal selle kõige jaoks aega või ei osata lihtsalt ennast nii väljendada nagu vaja oleks. Seega võib uus ja uhke koduleht osutuda täiesti kasutuks ilma korralike ja läbimõeldud tekstideta.

Suur roll hästi kirjutatud sisul on ka veebilehe leitavuses – otsingumootorid on juba piisavalt kavalad et töödelda läbi otsast otsani kogu sinu kodulehe sisu ja saada aru kas teenust otsivale kliendile on seal kasulikku infot või mitte. Seega kui on kavas ette võtta näiteks e-poe loomine või asud hoopis ise kodulehte valmistama siis tasub juba alguses välja mõelda sisu või leida keegi kes asub seda looma.

Kui soovid häid reklaamtekste, hüüdlauseid või sisukirjutajat, siis kirjuta meile julgelt allpool!