admin

March 08.2022 |

Internet ja veebilehed on maailmas eksisteerinud maailmas alates 1990.aastast, ning üle 30 aasta on täiustatud infot, mida saab huvilistele tuua läbi nn world wide web- põhjal. Kuna veebilehed on eksisteerinud peamiselt ettevõtete virtuaalse tutvustuse eesmärgil, leiab netiavarustest nii ajaloolise ehituse kui ka kaasaegse kooslusega veebilehti.

Veebilehed annavad peamiselt edasi primaarset infot firmade ning asutuste kohta, kus pakutakse ribamenüü järgmisi temaatikaid:

  1. Üldine info
  2. Teenused
  3. Hinnakiri
  4. Ajalugu
  5. Galerii
  6. Kontakt

Kuna info otsija soovib leida endale vajaliku informatsiooni kiiresti, lisatakse tihti kõik see sama info ka pealehele. Vaid nii hõlmab veebikasutaja koheselt kõik vajaliku informatsiooni minimaalselt 3 sekundi jooksul. 

Mis teeb aga ühest veebilehest hea lehe ning millised kriteeriumid kehtivad nii ettevõtete kui ka eraisikute jaoks loodud veebilehtedele?

  • Üldteenused peavad olema detailselt kirjeldatud

Kuna veebilehelt otsitakse peamiselt inimesele vajaliku teenuse või pakkumise kohta infot, loetletakse teenuste kategooria all välja väga detailselt kõik kasulik informatsioon. SEO-l on siin küljes üks kõige tähtsamaid ülesandeid. SEO ehk search engine optimization võimaldab leida veebist kõik veebilehed, millel on mainitud inimese otsitavad otsingusõnad. Kui veebilehel ei ole SEO-d kasutatud enda hüvanguks ning info jääb puudulikuks, ei pruugi sama veebileht otsingumootorites esile tõusta.

Teenuste kirjeldamisel tuleb olla täpne ning võimalusel võiks tuua näiteid. Kuna näidete puhul saab kasutaja tõmmata paralleeli enda jaoks vajaliku info jaoks, saab kasutaja teha enda jaoks võimalikult hea valiku. Näiteks võiks tuua Nutz kasiino lehe, mille alalehe https://www.nutz.ee/live-casino/poker leidmiseks veebis piisab pokker märksõna kasutamine Google otsingumootoris. 

  • Kontaktide leht pakub mitmeid võimalusi

Kuigi firmad pakuvad oma teenuseid läbi veebi, soovib kasutaja alati leida informatsiooni ka firma enda füüsilise aadressi kohta. Samuti soovitakse leida meiliaadresse, mille abil on võimalik veebilehel pakutud firmaga ühendust võtta endale sobival ajal. Kontakti alla veebilehel peavad kuuluma:

  1. Kontakt telefoninumbrid
  2. Kontakti nimi ning meiliaadress
  3. Füüsiline registreeritud ettevõtte aadress ning tegutsemise koht
  4. Google Maps applikatsiooni lisamine ettevõtte hõlpsaks leidmiseks
  5. Kontaktivorm automaatseks ühenduse võtmiseks.

Üheks enim kasutatavaks kontakti võimaluseks veebilehel on alati automaatne kontaktivorm, mis on ühendatud juba üldise firma emailiga, kuhu saab saata küsimusi ning ettepanekuid. Väga headel veebilehtedel saab adressaadi lahtris vahetada ka saaja nime või veebiaadressi, et mitte uputada selliseid veebimaile, kuhu potsatavad pea kõik meilid.  

 

  1. Tehtud tööd ning näited aitavad otsustada kiiremini

Veebilehelt endale sobiva ettevõtte leidmisel saab endale parima valiku tegemiseks vaadata eelnevalt tehtuid töid ning näiteid, kui neid on näidatud. Parimatel veebilehtedel saab alla laadida tekstinäiteid ning videoid, kus demonstreeritakse oma oskusi. 

Parimatel veebilehtedel on kasutatud võimalikult palju detailset informatsiooni, mida veebikasutaja saab  enda jaoks hästi ära kasutada. Tehnilised hooldused tuleks teostada öösel, mil lehe kasutamine on minimaalne ning nii et segata kasutajate toimetusi. 

Kui tegemist ei ole esindusliku veebilehega ning peamiselt aplikatsioonile üles ehitatud veebilehele, võimaldab hea veebilehe luua korralikult ning süstemaatiliselt mitmesse erinevasse keelde kodeeritud veebimanus. Erinevate keelte kasutamine aitab ka välismaistel kasutajatel kasutada veebilehte neile sobivas keeles. IT osakonnad palkavad sel juhul tavaliselt tavalised java tõlkijad, kes tõlgivad veebilehe vähemalt kolme erinevasse keelde. Eesti keeles on enim nõutud eesti, vene ja inglise keele kasutus.