admin

May 12.2022 |

Värvid sotsiaalmeedias ja reklaamis annavad meile palju erinevaid emotsioone ning me seostame neid erinevate mälestuste ja tunnetega. Õnneks ei ole maailm ainult musta ja valget värvi, vaid meie ümber on nii palju erinevaid toone, mis kõnetavad meid hingeliselt ning loovad erinevaid meeleolusid.

Värvid on aga kõik erinevate tähendustega. Seega, enne oma brändi, identiteedi ja toodete reklaamimist tasuks teha eeltööd ning uurida oma logo- ja veebilehe toonide tähendusi, ajalugu ja tagamaid, et olla kindel õiges värvivalikus, mis kõnetaks just Sinu sihtrühma.

Värvide tähendused

Punane on kirglik ja innustav värv, mis annab energiat. Punane värv iseloomustab pinget, hädaohtu, võimu, vägivalda ja seksuaalsust. Punast värvi on ka tuletõrjeautod, keelavad foorid ja märgid. Punane seostub pattudega- punaste laternate tänav.

Punane soojendab, lööb särama, aga suuremas koguses mõjub see närvilisena. Punane värv tõstab söögiisu.

Roosa on punase värvi lahjem variant. Roosaga seostub sõprus ja enesega leppimine. See tütarlapselik, naiselik ja õrn värv annab mängulisust, rõõmu ja soojust.

 ,,Roosa pole ainult värv, see on suhtumine.“ – Miley Cyrus

Oranž sümboliseerib otsustavust, rahutut meelt, rõõmu, elujõudu ja kergemeelsust. Soe, hõõguv ja domineeriv värv.

Kollane värv seostub päikese, intelligentsuse, õnne, lootuse, jõu ja rõõmuga. Kollane on ka hoiatusvärv, mis toimib teeremontide korral ning hoiatusvärvina herilastel.

Roheline sümboliseerib rahu, noorust, tervist, viljakust, loodust ja kasvamist. Paljudel inimestel aitab roheline värv paremini keskenduda ja mõjub rahustavalt ning loovalt. Roheline on rahuliku meele ja kannatlikkuse värv.

Sinine on igaviku, vee, taeva, ebamaisuse ja unistamise värv. Sinine rahustab ja jahutab, väidetavalt alandab ka vererõhku. Sinine värv esindab ka selgust, edu, autoriteetsust, püsivust, enesekindlust ja tarkust.

Valge on süütuse, korralikkuse ja puhtuse värv. Valge sümboliseerib ka vähenõudlikkust ja mõõdukust. See värv muudab teised värvid kirkamaks. Valgusküllane valge värv suures koguses mõjub külmalt ja tõrjuvalt.

Must on kui ilma värvideta pimedus. Musta tunneme kui kurjuse, surma ja mure värvi. Samas on see ka pidulik, jõuline, salapärane ja väärikas. Musta värviga liialdamine loob nukra ja sünge ümbruse.

Veebilehe, logo ja plakatite läbimõeldud kujundus ning värvivalik kõnetab Sinu kliente ning toob ka päringuid. Värvid sotsiaalmeedias ja reklaamis tekitavad meis palju erinevaid emotsioone, tähtis on neid õigesti kasutada vastavalt sellele, milliseid tundeid või meeleolu on vaja edasi anda.